Jump to content

Voertuigen Mods


metallicaman

Recommended Posts

om t beginne zal ik maar ff zegge dat ik absoluut geen (...) snap van mods en dergelijke en programmeren leer ik nog wel, maar ik heb dus een vraag over de gedownloade mods van auto's.

Als ik ze eenmaal heb gedownload, zorg ik er in ieder geval voor dat ze in mijn vice city map staan, maar in die algemene map moet ik dus ieder gedownload bestand (bestaande uit een readme die ik sowieso al had, een particle bestand o.i.d. dat ik ook al had en nog een bitmap met een afbeelding van een auto en nog een paar andere bestanden) , die moet ik dus allemaal installere in die mappen. Ik weet totaal niet wat nou waar moet en welke bestanden ik alvast weg kan mieteren. (zoals die readme) Is het trouwens nodig om het bestand 'alleen lezen' te maken?

HELP!!!!!!! :unsure:

Voorbeeld:

Batmobile, bestaande uit een zipfile met de volgende bestanden:

-Batmobile.jpg

-deluxo.dff

-deluxo.txd

-particle.cfg

-readme.txt

De meeste kan ik met kladblok openen, maar echt veel heb ik er niet aan, en sommige kan ik wel openen maar is absoluut onleesbaar (rare tekens), heb ik daar dan weer een soort van hexeditor voor nodig(waar ik ook de ballen verstand van heb)

Ik zou het erg op prijs stellen als jullie antwoord konden geven op mijn (ietwat lange) vraag.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 62
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Arjen

    24

  • metallicaman

    17

  • fa_leuk_en_lollig

    5

  • gta-krc-lover

    5

Fijn dat je het zo goed uitlegd! :D

Ten eerste: Je moet de IMG Tool downloaden op GTAgames.nl. Hier kan je hem download van GTAgames. Met de IMG Tool kan je deluxo.dff en deluxo.txd er in zetten.

Dan vink 'Alleen lezen' van GTA Vice City uit. De map bedoel ik. Daarna open je de IMG Tool. Ga naar: File - Open - C:/Program Files/Rockstar Games/Grand Theft Auto: Vice City/models/gta3 (standaard directory)

Als je die hebt ge-opend zoek je even in de IMG Tool naar deluxo.dff en deluxo.txd. Die twee moet je dan verwijderen en zet dan de gedownloade deluxo.dff en deluxo.txd er in. Dat is dan gebeurt.

Ten tweede: In de ReadMe staan waarschijnlijk regels die je moet vervangen in bepaalde bestanden (bv. handling.cfg en carcols.dat). Als dat zo is moet je de regels die in de ReadMe staan vervangen met de regels in die bestandjes. Die bestandjes staan in de 'data' map van GTA Vice City.

Ten derde: Batmobile.jpg is een screenshot van de auto. Gewoon om te bekijken. Daar hoef je verder niets mee te doen.

Ten laatste: Ik weet het niet zeker maar ik denk dat je de particle.cfg moet vervangen met de originele particle.cfg (staat in data map)

LET OP: MAAK EEN BACK-UP VAN JE ORIGINELE BESTANDEN

Vragen? Stuur een PB naar mij of iemand anders van dit forum. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Mr. Cortez, nog bedankt voor het advies en zo, maar ik heb nog steeds helaas een paar problemen.

die img dinges, is 312 mb ongeveer, het duurt eeuwen voordat ie geopend is en waarschijnlijk doe ik het met het verkeerde programma, dat zou kunnen (kladblok). Hij loopt hoe dan ook telkens vast. Ik vraag me dus af met welk programma ik die img moet openen, want hij doet het iig niet automatisch

En als ik het eenmaal geopend heb, slaat hij toch vast, en als ik al die tekens zie, kom ik er ook niet uit.

Dat alleen lezen is ook erg irritant want ik zet het telkens uit, en ondanks dat ik dat ook laat gelden voor alle mappen in de vice city map, staan ze toch allemaal weer op alleen lezen, of ik nou op toepassen heb geklikt of niet, best vaag.

Ik denk niet dat je met een 2.8 ghz pc met 512 mb ram problemen zou moeten hebben met traagheid, toch? En er is geen sprake van spyware o.i.d.

Ik zou willen dat alles zonder problemen kon gaan, maar soms werkt het niet helemaal :unsure:

Edit door 8-Ball: a.u.b niet dubbelposten, je kunt je berichten weizigen door edit te drukken rechtsboven van je post.

Link to comment
Delen op andere websites

Het is inderdaad voor alle automods. :)

Maar je de IMG Tool nog downloaden. Klik hier op om hem te downloaden.

Daarna open je de IMG Tool. Ga naar: File - Open - *Dan naar de map waar je GTA Vice City hebt staan, open die* Ga dan naar models/gta3.img (standaard directory) En open die gta3.img ;)

Als je die hebt ge-opend zoek je even in de IMG Tool naar deluxo.dff en deluxo.txd. Die twee moet je dan verwijderen en zet dan de gedownloade deluxo.dff en deluxo.txd er in. Dat is dan gebeurt.

Link to comment
Delen op andere websites

Ok, bedankt mr. cortez, ik weet nu wat ik moet doen en ik heb nog 1 laatste vraag:

In de readme wordt gesproken over default.ide en daar zou ik ook een regeltje moeten vervangen, net als bij handling, maar er staat tussen haakjes (don't forget to install the 3d wheel-mod), is dit absoluut noodzakelijk om deze regels te kunnen veranderen?

Dit is wat er precies staat, de punten 1,2 en 4 zijn al gelukt. :rolleyes:

Installation:

1. Open "GTA3.IMG" by using "IMGTOOL". and rename "deluxo.dff" and "deluxo.txd" or delete it.

and, add new "deluxo.dff" and "deluxo.txd". (They are included in zip.)

2. Open "handling.cfg". You must search for "deluxo". and replace it for and this line.

DELUXO 7800 2.3 5.1 1.3 0.0 0.0 -0.2 118 0.93 0.67 0.5 5 514 39.8 F D 37.2 0.62 0 24.8 2.1 0.16 0.28 0.02 380000 0.27 -0.16 0.5 0.35 8182 0 1

3. Open "default.ide". You must search for "deluxo". and replace it for and this line. (Don't forget to install 3D wheel-mod.)

211, deluxo, deluxo, car, DELUXO, DELUXO, null, ignore, 10, 6, 2ff0, 249, 0.82

4. And, if you want to reproduce the rocket boost, replace "particle.cfg" in "data" folder. that's it. enjoy!

** "particle.cfg" is "Burnout Smoke and Exhaust Flames Mod" made by DarkSyde. many thanks for his great work.

Link to comment
Delen op andere websites

Fijn dat je het zo goed uitlegd! :D

Ten eerste: Je moet de IMG Tool downloaden op GTAgames.nl. Hier kan je hem download van GTAgames. Met de IMG Tool kan je deluxo.dff en deluxo.txd er in zetten.

Dan vink 'Alleen lezen' van GTA Vice City uit. De map bedoel ik. Daarna open je de IMG Tool. Ga naar: File - Open - C:/Program Files/Rockstar Games/Grand Theft Auto: Vice City/models/gta3 (standaard directory)

Als je die hebt ge-opend zoek je even in de IMG Tool naar deluxo.dff en deluxo.txd. Die twee moet je dan verwijderen en zet dan de gedownloade deluxo.dff en deluxo.txd er in. Dat is dan gebeurt.

Ten tweede: In de ReadMe staan waarschijnlijk regels die je moet vervangen in bepaalde bestanden (bv. handling.cfg en carcols.dat). Als dat zo is moet je de regels die in de ReadMe staan vervangen met de regels in die bestandjes. Die bestandjes staan in de 'data' map van GTA Vice City.

Ten derde: Batmobile.jpg is een screenshot van de auto. Gewoon om te bekijken. Daar hoef je verder niets mee te doen.

Ten laatste: Ik weet het niet zeker maar ik denk dat je de particle.cfg moet vervangen met de originele particle.cfg (staat in data map)

LET OP: MAAK EEN BACK-UP VAN JE ORIGINELE BESTANDEN

Vragen? Stuur een PB naar mij of iemand anders van dit forum. ;)

je kan het ook veeeeeel makelijker doen en het is ook nog simpeler ook.

je kan een vcmm (vice city mod maneger) downloaden, en daarbij kan je alle soorten auto's erbij halen... lettelijk alle auto's.

een goeie site om de vice city mod te downloaden is VCMM

(let er wel op dat er VCM achter staat anders heb je er bijna nix aan)

je kiest uit de lijst welke gedownloadeauto je wilt, en die vervang je met de auto die jij in die plaats wil hebben.

b.v. : je hebt een gaafe politie wagen gevonden en die moet de orginele politie auto vervangen.

zet je gedownloade auto in vcm/mods/vcm en start vcmm op.

kies je gedownloade auto en klik op instal.

kies dan de POLICE (de orginele politie auto) en klik op instal.

er verschijnt een balk die vol loopt.

als hij vol is, verdwijnt de balk en is het vakje voor je gedownloade auto groen.

dit betekend dat hij in het spel zit. (denk eraan dat je gta vc uithebt staan, anders geeft vcm een error aan.

start gta vice city op en de gedownloade auto rijdt rond.

heel makkelijk.

Heb je een mooiere auto gezien die je eigenlijk op de plaats wil hebben van die politie auto, start vcmm opnieuw op en uninstal je gedownloade politie auto( hij is te vinden onder installed as)

kies dan je nieuwe auto en doe het op dezelfde manier.

staat er onder TYPE general, dan hoef je geen vervanger te zoekken, want het staat er automatisch al.

b.v een grote stuntbaan achter sunshine autocars is een general mod en kan je zo installen en uninstallen.

let er wel op dat je gta VC uit hebt staan, anders doet ie het niet.

nog een vraagje ? mail me op erwin_10_1989*** EDIT by admin: stuur een PM. Het geven van e-mail adressen is niet toegestaan vanwege eigen veiligheid ***

mail me ook als je een gewone bestand wilt omzetten in een vcm mod.

dat programma is ook te downloaden op VCMM

Link to comment
Delen op andere websites

OK, nou dat is allemaal duidelijk, alles doet het iig(die batmobile is wreed!!!), alleen van die magic wheelmod vind ik een beetje vaag, ik heb precies gedaan wat er stond, maar hoe kun je nou precies ervoor zorgen dat je mooie velgjes en bandjes onder je auto krijgt. Want ze hadden bij de readme als voorbeeld de stinger genomen, maar daar zie ik ook nix aan veranderd ook al heb ik gedaan wat er stond.

oh jah btw, die velgjes onder de batmobile zijn wel heel mooi, dus kennelijk is dat wel gelukt.

Oh jah, ik heb trouwens een police bike mod gedownload, en daarbij zat een mod waarbij je de angel kan vervangen door een policebike. Ook zat er een mod bij waarbij je politieauto's kon vervangen door van die bikes. Alleen vind ik die angels ook best mooi en eigenlijk wil ik dat die angel en die policebike allebei kunnen in het spel, is dat mogelijk? (van die andere mod ga ik g1 gebruik maken, ik vind die politieauto's veel leuker.)

Volgens de readme is het ook zo dat de politie dus ook gaat rijden op de policebikes nadat je de mod volledig hebt geinstalleerd. En die bikers dan? Rijden die er dan niet meer? :huh:

Bewerkt: door 8-Ball
Link to comment
Delen op andere websites

De politie gaat helemaal niet op die nieuwe motoren rijden.

Die gang houd ze gewoon.

maar als je de angel wil houden moet je denk ik een motor uitkiezen die je niet zo mooi vind en wel wil vervangen.

moet je alleen bij de gedownloade bestanden wel de naam veranderen in degene die je wilt vervangen

Link to comment
Delen op andere websites

hmm, o jah ik snap het, bedankt!

Nu heb ik helaas weer een ander probleem (ik leer het ook nooit)

Ik heb een patch gedownload (1.1), terwijl dat helemaal niet nodig geweest was, nu is vice city lelijker geworden. Ik ben gewaarschuwd om een backup te maken, maar dat heb ik niet gedaan :unsure:

Ik wil nu dus vice city opnieuw installere, maar ik wil wel mn savegames houden.

Ik heb er nu voor gezorgd dat ik alle mods straks meteen weer kan installeren, maar die savegames kan ik niet vinden, waar zitten die???

Ik zou natuurlijk vice city opnieuw 100% uit kunnen spelen, zoals ik al 3 keer heb gedaan, maar dat duurt weer zo lang (snelst dat ik erover gedaan heb is 17 uur).

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb alles gedaan wat Mr. Cortez heeft uitgelegd maar me Toyota GT staat er niet!

De Deluxo is er nog steeds en ik snap echt niet hoe het kan?

Alle regels heb ik ook goed veranderd volgens mij

Kan iemand me helpen??

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...