.Senne Geplaatst: 16 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 16 augustus 2009 Nog maar eentje gemaakt, ik hoop op meer reacties. Versie 1 zonder tekst: Versie 2 met leesbare tekst: Versie 3 met half leesbare tekst: Stock: Rates? Reageren
flippie13 Geplaatst: 16 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 16 augustus 2009 Ik vind hem mooi gemaakt, maar de tekst vind ik wel een minpuntje Bij versie 1 is de tekst te groot, en te opvallend vind ik. En bij versie 2 kan je alleen 'wild' lezen, en 'life' valt daar een beetje weg Misschien een versie met hetzelfde lettertype, maar dan linksonderin geplaatst, maar dan met een clipping mask zodat je (een deel van) de wolken er terug inziet? Reageren
Hanneswasco Geplaatst: 16 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 16 augustus 2009 Maanden geleden dat ik hier nog een graphicsrate geplaatst heb, maar voor een mooie beginnerssignature van senneken wil ik natuurlijk wel eens terug keren naar mijn oude graphicsskills en je wat verder helpen. Zoals ik al zei vind ik dit een hele mooie signature, voor een beginner. Het thema is onmiddellijk duidelijk: een zonsondergang in de savanne; met de moeder- en zoon/dochterolifant bij elkaar. Op het eerste zicht ziet het er heel mooi uit, maar wanneer je wat dieper en gedetailleerde kijkt zie je de kleine minpuntjes. Het grootste minpunt vind ik de oranje rand rond de boom en op het aardoppervlak. Deze zijn op vele plaatsen nogal pixelachtig en maken de creatie minder mooi. Deze kan je waarschijnlijk verwijderen door in te zoomen op de layer met dat effect en met een soft brush gom van één of twee pixels rustig over de rand te gaan. Verder vind ik het 'zonlicht' bij de boom wat te fel, waardoor je verblind geraakt en je dus niet ontspannend naar de signature kan kijken. Maak hiervoor een nieuwe layer aan, ga met een zwarte soft brush van pakweg 100px over de felle plek heen, zet de layer op overlay of soft light en speel wat met de opacity totdat het minder fel is, en toch mooi oogt. Als dat ook gedaan is is de signature net weer wat mooier geworden. De tekst is bij de tweede en derde versie niet zo goed gelukt; het is helemaal niet leesbaar en verpest de signature ook zowat helemaal. Gewoon weghalen is de beste oplossing, en dan ben je weer terug bij versie één. De kleine tekst die in de rechterbovenhoek staat is mooi, en is niet te opvallend, wat ik persoonlijk goed vind, want deze signature gaat tenslotte niet over de tekst, maar over de zonsondergang met de savannefauna en -flora. Als laatste denk ik dat een strakke rand (bijvoorbeeld zwart, één pixel, of een dubbele rand) de signature mooi afmaakt. Ik denk dat je wel weet hoe je dit doet? Zoniet, lees dan deze tutorial eens door. Ik wil nog mijn complimenten geven, want voor een beginner heb je dit zeer goed gedaan, vooral omdat je vertrokken bent van een afbeelding van de savanne, overdag, en geëindigd bent met een afbeelding van de savanne met twee mooie olifanten (), bij zonsondergang. Een hele prestatie dus! Reageren
.Senne Geplaatst: 16 augustus 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 16 augustus 2009 Wow, wat een lap tekst. Heb 'm even helemaal doorgelezen, en met jouw kritiek V1.2 gemaakt: Met een softbrush de horizon wat minder pixelig gemaakt, en de rand rond de boom wat minder gemaakt. Ook heb ik de zon wat minder fel gemaakt, maar ik wou vooral die zinderende warmte uitdrukken zoals die er is in Afrika. Een border had ik daarnet al gemaakt net na ik het topic opende, ik zg dan pas dat ik die vergeten was. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.