GAMEKINGZ Geplaatst: 24 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 24 augustus 2009 Mooie tutorial BC7 Reageren
Donald F. Duck Geplaatst: 24 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 24 augustus 2009 (bewerkt) Misschien is er een heel simpele oplossing voor, maar hoe sluit ik Windows af (geforceerd) op een andere manier dan shutdown.exe? PS: Mooie tutorial! Bewerkt: 24 augustus 2009 door Donald F. Duck Reageren
Crypteq Geplaatst: 24 augustus 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 24 augustus 2009 Misschien is er een heel simpele oplossing voor, maar hoe sluit ik Windows af (geforceerd) op een andere manier dan shutdown.exe?PS: Mooie tutorial! Daar is een hele makkelijke command code voor: shell("shutdown -s") Reageren
Donald F. Duck Geplaatst: 25 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 25 augustus 2009 Private Sub shutdownTimer_Tick(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles shutdownTimer.Tick If seconds.Text = "0" Then shutdownTimer.Enabled = False Shell("shutdown -s") Else progress.Value = progress.Value - 1 seconds.Text = seconds.Text - 1 End If End Sub Als de secondenvariable op 0 komt (de progress.value dus ook) zou Windows moeten afsluiten, maar dat doet hij niet. Windows blijft gewoon draaien. Is hier een oplossing voor? Reageren
MegaPilot Geplaatst: 4 september 2009 Rapport Geplaatst: 4 september 2009 (bewerkt) Waar moet dat label staan ten opzichte van de button? Iig werkt het niet als ik op 'play' druk en dan klik op 'klik hier'... Oh enne, dit klopt niet.. 5. Klik 1 keer op de button. Rechts(onder) zie je een venster met: "Properties"Staat dat er niet ga dan naar: View > properties window Zoek in de lijst naar: "text". Verander de tekst naar: "Deze tekst veranderd" 6. Doe hetzelfde voor de button en verander de tekst van de button in: "Klik hier" Bewerkt: 4 september 2009 door MegaPilot Reageren
Crypteq Geplaatst: 4 september 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 4 september 2009 Waar moet dat label staan ten opzichte van de button? Iig werkt het niet als ik op 'play' druk en dan klik op 'klik hier'... Oh enne, dit klopt niet..5. Klik 1 keer op de button. Rechts(onder) zie je een venster met: "Properties"Staat dat er niet ga dan naar: View > properties window Zoek in de lijst naar: "text". Verander de tekst naar: "Deze tekst veranderd" 6. Doe hetzelfde voor de button en verander de tekst van de button in: "Klik hier" Waar je de button in de form neerzet maakt niet uit. maakt ook niet uit wat voor tekst... Maar als je op de button dubbel klikt en dan de code intypt, dan moet ie het doen Reageren
MegaPilot Geplaatst: 4 september 2009 Rapport Geplaatst: 4 september 2009 Straks probeer ik het nog eens, ik koop me overigens zo'n basisboek, want ik wil dit echt leren. Reageren
Donald F. Duck Geplaatst: 5 september 2009 Rapport Geplaatst: 5 september 2009 (bewerkt) Misschien handig voor in je tutorial: Variabele Functie Afkorting ... ... ... Integer Kan alleen gehele getallen bevatten int Long Kan alleen gehele getallen bevatten lng ... ... ... Een integer (volgens mij 16 bit) kan van -32.768 tot 32.767 en een long (volgens mij 32 bit) kan van -2.147.483.647 tot 2.147.483.647. Als je over dit limiet heen gaat krijg je een error. Een Double is btw een 64-bit floating point. Een String kan tot ca. 2 miljard tekens (dit zou gelijk staan aan een plain text .txt van ongeveer 2 GB). Bewerkt: 5 september 2009 door Donald F. Duck Reageren
joopykoopy Geplaatst: 7 september 2009 Rapport Geplaatst: 7 september 2009 Hey BC7 Is het mischien een leuk idee dat je een paar tuts maakt van hoe je een browser maakt (gewoon simpel textbox, go knop voor en achteruit herladen home, en een browser) En een geavanceerdere browser? zegmaar dan gewoon extra code's er bij te geven. Ik ben ook bezig met VB.net 2008 en 2010, die is beter, want kun je het framework kiezen verder KUTGW Reageren
Crypteq Geplaatst: 7 september 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 7 september 2009 @Donald F. Duck Ik zal het aanpassen. Bedankt @joopykoopy Ik zal eens kijken -- Ik denk dat ik binnenkort ook eens naar VB2010 ga kijken. Maar ik gebruik Visual Studio Pro, en daarin kan je ook het framework kiezen Reageren
field33 Geplaatst: 7 september 2009 Rapport Geplaatst: 7 september 2009 Oh, klein tipje. Als je jezelf iets niet kan herinneren en het staat er deels of niet, roep dan IntelliSense op met Ctrl+Spatie Reageren
Sjorszzz Geplaatst: 16 september 2009 Rapport Geplaatst: 16 september 2009 Als ik VB installeerd dan installeerd hij van alles, maar het programma opstarten lukt niet. Er gebeurd gewoon niks als ik hem heb geinstalleerd. Ook komt er nergens een snelkoppeling te staan ofzo. Waarschijnlijk werkt dit niet Reageren
Donald F. Duck Geplaatst: 18 september 2009 Rapport Geplaatst: 18 september 2009 Hoe kan je het volume van de computer achterhalen en bijv. in een variable zetten? Reageren
MegaPilot Geplaatst: 18 september 2009 Rapport Geplaatst: 18 september 2009 Waar moet dat label staan ten opzichte van de button? Iig werkt het niet als ik op 'play' druk en dan klik op 'klik hier'... Oh enne, dit klopt niet..5. Klik 1 keer op de button. Rechts(onder) zie je een venster met: "Properties"Staat dat er niet ga dan naar: View > properties window Zoek in de lijst naar: "text". Verander de tekst naar: "Deze tekst veranderd" 6. Doe hetzelfde voor de button en verander de tekst van de button in: "Klik hier" Krijg ik hier nog antwoord op? Moet je bij 6 het voor die Button of voor dat andere ding doen? Reageren
Donald F. Duck Geplaatst: 18 september 2009 Rapport Geplaatst: 18 september 2009 Volgens mij moet stap 5 met een label worden gedaan, dat weet ik niet zeker. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.