vice Geplaatst: 6 april 2010 Rapport Geplaatst: 6 april 2010 (bewerkt) Sorry voor de dubbelpost, maar ik zit met een erg vervelende vraag. Hoe kan ik een item in een Listbox bewerken? Ik loop nu al uren af te zoeken, en ik vind niets (werkend) :S. Het is de bedoeling dat als ik een item selecteer in de listbox en ik klik op "Bewerk Geselecteerde" dat ie dan in de tekstbox te staan komt, tot hier gaat alles goed, dus ik bewerk wat ik wil bewerken... En dan komt het probleem... Van zodra ik op de knop "Aanpassen" druk (dus de tekst die in textbox3 - Ja de 3e - die dan de oude tekst in de listbox moet vervangen met wat in textbox3 staat) dan krijg ik ofwel telkens errors van VB zelf, of gaat ie raar doen, dan verwijdert ie bijvoorbeeld (had ook geprobeerd door te removen en dan te adden), maar add die de tekst niet, of dan gaat ie (volgens mij althans) een andere code verwarren of zo. ____________ Voor de aanpascode heb ik dit: Dim totalitems = ListBox1.SelectedItems.Count For i As Integer = 0 To (totalitems - 1) TextBox3.AppendText(ListBox1.SelectedItems.Item(i)) Next Ik heb ook dit erin staan (met ' ervoor) omdat ik ook even een andere had geprobeerd, en beide werken: 'Me.TextBox3.Text = Me.ListBox1.SelectedItem 'Me.TextBox3.Text = Me.ListBox1.SelectedItem _____________ Maar ik weet niet of het echt nuttig is om de code van het aanpassen zelf erin te plaatsen, want hij doet het toch niet (correct) :S. Maar ik doe het toch maar even, je ewet nooit. Er hebben al een 10-tal codes gestaan, momenteel staat deze erin (had ik uit een YT filmpje): Try If Me.TextBox3.Modified = True Then Me.ListBox1.SelectedItem.Add(TextBox3) Me.ListBox1.Items.Remove(Me.ListBox1.SelectedItem) Me.TextBox3.Text = "" Me.TextBox3.Text = "" Me.TextBox3.Enabled = True Me.Button16.Hide() End If De code is verder afgemaakt hoor (dus er staat een End try enz.) _________________ Ik hoop echt dat jullie me kunnen helpen, want ik heb deze functie eigenlijk wel nodig (waarschijnlijk zal ik het programma hier ook "voorstellen", maar dit is iets wat niet mag ontbreken ). Ik heb het even op een ander forum gaan vragen, en heb eindelijk de oplosing voor het probleem gevonden ^^. Maar alsnog bedankt. Bewerkt: 12 april 2010 door vice Reageren
R-fl3x Geplaatst: 1 mei 2010 Rapport Geplaatst: 1 mei 2010 hallo allemaal, ik ben sinds kort gestart met het leren van "Visual Basic". ik probeer nu mijn eigen tekstverwerker te schrijven, waarin het knopje "Save" zijn plaats vind. alleen weet ik de code niet om het op te slaan. ik heb je VB tutorial gelezen, en daar stond in hoe je de save code gebruikt, maar ik snap het niet. kunt u me aub. helpen? dank bij voorbaat, Ice Reageren
Crypteq Geplaatst: 1 mei 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 1 mei 2010 hallo allemaal, ik ben sinds kort gestart met het leren van "Visual Basic". ik probeer nu mijn eigen tekstverwerker te schrijven, waarin het knopje "Save" zijn plaats vind. alleen weet ik de code niet om het op te slaan. ik heb je VB tutorial gelezen, en daar stond in hoe je de save code gebruikt, maar ik snap het niet. kunt u me aub. helpen? dank bij voorbaat, Ice Dus je snapt de code niet van het opslaan?Welk gedeelte? - Opslaan dialoog - Wegschrijven naar bestand? wat heb je tot nu te dan? Reageren
R-fl3x Geplaatst: 1 mei 2010 Rapport Geplaatst: 1 mei 2010 ik wil mijn tekst typen, in mijn tekstverwerker en dan op een knopje in mijn tekstverwerker drukken zodat hij het opslaat in een bepaalde map. Reageren
iefen Geplaatst: 2 mei 2010 Rapport Geplaatst: 2 mei 2010 hij wil dus gwn een opslaan butten met alle code die er onder zit weten net zoals in bijbv, kladblok Reageren
Casss Geplaatst: 3 mei 2010 Rapport Geplaatst: 3 mei 2010 ik wil mijn tekst typen, in mijn tekstverwerker en dan op een knopje in mijn tekstverwerker drukken zodat hij het opslaat in een bepaalde map. Ik heb hier een videotutorial voor gemaakt 1. Met dialoogvenster 2. Zonder dialoogvenster Ik hoop dat dit je helpt. Cheers Reageren
Crypteq Geplaatst: 3 mei 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 3 mei 2010 Sorry dat ik niet verder gereageerd had, ben de afgelopen dagen druk geweest... Laten we ervan uit gaan dat je een richtextbox gebruikt. Als je een dialoog wilt gebruiken dan kan je kan een savefiledialog vanuit de toolbox verslepen en gebruiken, of via de code er een maken. Het makkelijkste is om m vanuit de toolbox te slepen naar je form, standaard zal ie de naam: savefiledialog1 hebben, daar vanuit gaan: Om de dialoog weer te geven: If SaveFileDialog1.ShowDialog = Windows.Forms.DialogResult.OK Then IO.File.WriteAllText("<PAD>", RichTextBox1.Text) End If Uitleg: If SaveFileDialog1.ShowDialog = Windows.Forms.DialogResult.OK Open de dialoog en als er op OK/opslaan word gedrukt dan doorgaan. Met IO.file.Writealltext sla je het op. Het eerste gedeelte is het pad, dus bijvoorbeeld: C:\NaamVanBestand.extensie Er zijn nog meer manieren, maar dit is het makkelijkste. Reageren
R-fl3x Geplaatst: 4 mei 2010 Rapport Geplaatst: 4 mei 2010 (bewerkt) EDIT: ik heb het nu hergeprobeerd, en alles kan ik nu doen maar wanneer ik op save druk zegt hij: "Illegal characters in path" maar ik weet helemaal niet waar de fout zit! dit is mijn script: ( hij zegt dat de fout bij "RichTextBox1.Text" zit. Private Sub Button5_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button5.Click If SaveFileDialog1.ShowDialog = Windows.Forms.DialogResult.OK Then IO.File.WriteAllText("<C:\Test.txt>", RichTextBox1.Text) End If End Sub End Class Bewerkt: 4 mei 2010 door I-cer Reageren
Flitskikker Geplaatst: 4 mei 2010 Rapport Geplaatst: 4 mei 2010 Vervang <C:\Test.txt> eens door C:\Test.txt Dus zonder < >. Reageren
R-fl3x Geplaatst: 4 mei 2010 Rapport Geplaatst: 4 mei 2010 (bewerkt) Vervang <C:\Test.txt> eens door C:\Test.txt Dus zonder < >. hartelijk dank flitskikker!! mijn eerste text editor is klaar EDIT: zijn dit dezelfde commando's voor een "openfiledialog"? Bewerkt: 4 mei 2010 door I-cer Reageren
Casss Geplaatst: 7 mei 2010 Rapport Geplaatst: 7 mei 2010 Vervang <C:\Test.txt> eens door C:\Test.txt Dus zonder < >. hartelijk dank flitskikker!! mijn eerste text editor is klaar EDIT: zijn dit dezelfde commando's voor een "openfiledialog"? Kijk mijn vid-tuts, een saver met openfiledialog is de tut met dialoogvenster Reageren
GAMEKINGZ Geplaatst: 9 juni 2010 Rapport Geplaatst: 9 juni 2010 Beste mensen ik ben de laatste tijd wat bezig met vb08 omdat er vrienden van me problemen hadden met sommige self-made programms. Ik heb nu dus een programmaatje gemaakt en daarbij heb ik dus een serial system bijgezet (niet zelf gemaakt geef ik eerlijk toe) Maar het probleem is dat de serials in het programma zelf staan. Ik wil die serials dus in een database of gewoon in een txt bestand op mijn host kunnen zetten en uitlezen. Ik gebruik 2 forms momenteel. De code van het serial system: Form 1: Ik geef niet heel de code van het programma alleen maar van het serial gedeelte hiervoor uw begrip. Public Class Form1 Private Sub Form1_Load(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles MyBase.Load If Convert.ToString(My.Settings.trial) = "fullversion" Then 'DO NOTHING Else Dim theSecondForm As New Form2() theSecondForm.ShowDialog() Me.Close() End If End Sub 'Private Sub Form1_Load(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles MyBase.Load 'Dim currentdatetime As Date = Now ' If Convert.ToString(My.Settings.trial) = "first" Then 'Dim trialtime As Date = Now ' trialtime = trialtime.AddDays(3) 'SET THIS TO HOWEVER MANY DAYS YOU WANT THE TRIAL TO RUN FOR ' My.Settings.trial = trialtime ' My.Settings.Save() 'End If 'If Convert.ToString(My.Settings.trial) = "fullversion" Then 'DO NOTHING 'ElseIf currentdatetime > Convert.ToString(My.Settings.trial) Then 'Dim theSecondForm As New Form2() ' theSecondForm.ShowDialog() 'Me.Close() ' End If 'End Sub Form 2: Serials heb ik laten staan. omdat er toch nieuwe komen. Serial format is 25 tekens. Public Class Form2 Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click Dim serialkey = TextBox1.Text + "-" + TextBox2.Text + "-" + TextBox3.Text + "-" + TextBox4.Text + "-" + TextBox5.Text Select Case serialkey Case "gam3r-c0der-g4mer-cod3r-9amer" My.Settings.trial = "fullversion" My.Settings.Save() MsgBox("Registratie is Voltooid. Bedankt voor het activeren.") Application.Restart() Case "qa5TH-VZZ1o-Fmkqv-CI1i5-ABm4p" My.Settings.trial = "fullversion" My.Settings.Save() MsgBox("Registratie is Voltooid. Bedankt voor het activeren.") Application.Restart() Case Else MsgBox("Ongeldige Registratie Code!. Kijk of alles goed is ingevuld en probeer het dan opnieuw!") End Select End Sub End Class Reageren
Crypteq Geplaatst: 12 juni 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 12 juni 2010 (bewerkt) tekst... Maar het probleem is dat de serials in het programma zelf staan. Ik wil die serials dus in een database of gewoon in een txt bestand op mijn host kunnen zetten en uitlezen. Ik gebruik 2 forms momenteel. De code van het serial system: Form 1: Ik geef niet heel de code van het programma alleen maar van het serial gedeelte hiervoor uw begrip. code... Form 2: Serials heb ik laten staan. omdat er toch nieuwe komen. Serial format is 25 tekens. code.. Als je een bestand van een internet URL wilt uitlezen dan moet je m eerst downloaden en dan lijn voor lijn uitlezen. Dat kan op de volgende manier: 'Maak een Webclient aan die de data was ie leest in een Stream zet 'Vanuit de stream voeg je elke serial toe aan een lijst Dim ingevoerdeserial As String = "Ingevoerde serial" Dim Client As New WebClient() Dim SerialList As New StreamReader(Client.OpenRead("<URL>")) Client.Dispose() Dim SerialCollectie As New List(Of String) While Not SerialList.Peek = -1 SerialCollectie.Add(SerialList.ReadLine()) End While 'Voor elke serial die in de lijst voorkomt controleren of dat de ingevoerde serial is Dim foutcount As Integer = 0 For Each Serial As String In SerialCollectie If ingevoerdeserial = Serial Then MessageBox.Show("Registratie is voltooid") Exit For Else foutcount += 1 End If Next If (foutcount > 0) Then MessageBox.Show("De Ingevoerde serial is incorrect") End If Kan zijn dat er wat foutjes inzitten want dit heb ik uit mijn hoofd getypt en doe al een tijdje C# en geen VB meer . Maar hoe dan oook ik hoop dat je dit helpt. BC7 Bewerkt: 12 juni 2010 door BC7 Reageren
GAMEKINGZ Geplaatst: 13 juni 2010 Rapport Geplaatst: 13 juni 2010 Bedankt BC7 , ik hoop dat ik eraan uit kom. Reageren
Dieko Geplaatst: 22 juni 2010 Rapport Geplaatst: 22 juni 2010 Hoe kan ik ervoor zorgen dat er een venster komt als ik op ok klik? of een error? of iets anders? Alvast bedankt http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/06/22/1277194188-340.jpg Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.