iefen Geplaatst: 22 juni 2010 Rapport Geplaatst: 22 juni 2010 Hoe kan ik ervoor zorgen dat er een venster komt als ik op ok klik? of een error? of iets anders? Alvast bedankt http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/06/22/1277194188-340.jpg in het event van de knop moet je iets van msgbox("text",,"naam") en dan tussen de commas kan je de opties kiezen maar ga niet mensen blij maken als t tog niet werkt Reageren
Dieko Geplaatst: 22 juni 2010 Rapport Geplaatst: 22 juni 2010 Hoe kan ik ervoor zorgen dat er een venster komt als ik op ok klik? of een error? of iets anders? Alvast bedankt http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/06/22/1277194188-340.jpg in het event van de knop moet je iets van msgbox("text",,"naam") en dan tussen de commas kan je de opties kiezen maar ga niet mensen blij maken als t tog niet werkt Kan je er een screenshot van maken want ik snap het niet:( Reageren
Dieko Geplaatst: 29 juni 2010 Rapport Geplaatst: 29 juni 2010 Hoe kan ik ervoor zorgen dat er een venster komt als ik op ok klik? of een error? of iets anders? Alvast bedankt http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/06/22/1277194188-340.jpg in het event van de knop moet je iets van msgbox("text",,"naam") en dan tussen de commas kan je de opties kiezen maar ga niet mensen blij maken als t tog niet werkt Kan je er een screenshot van maken want ik snap het niet:( Iemand? Reageren
NickyHendriks Geplaatst: 29 juni 2010 Rapport Geplaatst: 29 juni 2010 Hoe kan ik ervoor zorgen dat er een venster komt als ik op ok klik? of een error? of iets anders? Alvast bedankt http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/06/22/1277194188-340.jpg in het event van de knop moet je iets van msgbox("text",,"naam") en dan tussen de commas kan je de opties kiezen maar ga niet mensen blij maken als t tog niet werkt Kan je er een screenshot van maken want ik snap het niet:( Iemand? Doe ik wel even Dubbelklik op je button, je gaat nu (als het goed is) naar de code en er is een private sub aangemaakt voor je button Dit plaats je erin: MsgBox("[tekst die je in je msgbox wilt", , "[naam van msgbox]") Maar wat je ook zou kunnen doen is een nieuwe form maken, die kun je dan oproept, zo kun je het veel veelzijdiger maken dan als je een msgbox gebruikt Dit is wat je dan neerzet: Form2.Show() Vervang Form2 even door de naam die je hebt gedaan en je bent klaar Pas je form aan zoals jij dat wilt en dan werkt het beter dan als je een Msgbox moet gebruiken. Reageren
dmbekker Geplaatst: 2 juli 2010 Rapport Geplaatst: 2 juli 2010 (bewerkt) Hoi, Ik heb ook een vraagje hierover Ik ben al redelijk lang met vb bezig op een laag pitje. En nu kwam ik dit topic tegen Ik probeerde dus dit If Process.GetProcessesByName("taskmgr.exe").Length = 0 Then Else MsgBox("het bestaat") Dim proces As Process() = Process.GetProcessesByName("taskmgr.exe") For Each p As Process In proces p.Kill() Next End If Maar taakbeheer word niet gesloten Wat doe ik fout? ps. deze code staat in een timer met een interval op 10 Bewerkt: 2 juli 2010 door dmbekker Reageren
iefen Geplaatst: 2 juli 2010 Rapport Geplaatst: 2 juli 2010 je moet het pad aangeven dus bijv C:\Windows\System32\taskmgr.exe Reageren
Ophion Geplaatst: 5 juli 2010 Rapport Geplaatst: 5 juli 2010 Als ik een programma maak in visual basic, kan iedere computer dit dan ook openen? Reageren
GAMEKINGZ Geplaatst: 5 juli 2010 Rapport Geplaatst: 5 juli 2010 Als ik een programma maak in visual basic, kan iedere computer dit dan ook openen? Een simpel programma als Hello world wel , maar als je wat meer uitgebreider gaat maken moet de andere pc's het vereiste .net framework op zijn pc hebben staan. En dan nog te denken aan al die dll die je gebruikt. Simpelste manier om dit probleem niet te krijgen op andere pc's is door een simpele installer te maken in vb zelf. Reageren
Crypteq Geplaatst: 5 juli 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 5 juli 2010 (bewerkt) @Hierboven Niet helemaal waar. Voor elke applicatie die je in Visual Basic maak heb je .Net framework nodig. Het ligt eraan in welke versie van .net framework je applicatie hebt gemaakt, welke versie je nodig heb. Op Windows Vista staat .Net framework 3 standaard en op Windows 7 staat .Net Framework 3.5 al. Dus meestal zou je het wel kunnen draaien, of je moet het op XP willen, maar laten we eerlijk zijn, wie gebruikt dat nog? >>> Door Thundercover: Een groot deel van het bedrijfsleven en scholen, om maar wat te noemen. <<< Bewerkt: 5 juli 2010 door Thundercover Reageren
vice Geplaatst: 13 juli 2010 Rapport Geplaatst: 13 juli 2010 (bewerkt) Kent iemand een werkend script waarmee je bestanden uit een Listbox kunt opslaan (ook met dialog en zo) Alles werkt in principe wel, behalve dan als ik wil opslaan. Hij slaat dan telkens het item op wat geselecteerd is. En ik heb niet gekozen voor '.selecteditem' dus ik snap het probleem niet echt. Weet iemand hier een oplossing voor? Dit heb ik bovenaan staan: Dim Saveinv As IO.StreamWriter Dit staat er als ik op een knop heb gedrukt, nou ja, dit staat er niet, maar dit is wat er dan gebeurt. Dim Save As New SaveFileDialog() Form1.ListBox1.SelectedIndex = 0 Save.Filter = "test (*.srt)|*.srt" Save.CheckPathExists = True Save.Title = "Save" Save.ShowDialog(Me) Try Saveinv = System.IO.File.AppendText(Save.FileName) Saveinv.Write(Form1.ListBox1.Text) 'Heb hier al vanalles geprobeerd Saveinv.Flush() Form1.Text = Save.Title Form1.ToolStripStatusLabel1.Text = Save.Title Savef2.Show() Catch ex As Exception MsgBox("Er heeft zich een onbekende fout voorgedaan. Als u nogmaals op OK klikt zal er een mogelijke oplossing weergegeven worden. Dit is mogelijk in het engels.", vbCritical) MessageBox.Show(ex.Message) End Try Bewerkt: 13 juli 2010 door vice Reageren
frits191 Geplaatst: 31 januari 2011 Rapport Geplaatst: 31 januari 2011 Zeg ik vroeg me af hoe je zoals BC7 heeft in de waterlevel editor, dat hij de pad zoekt. Ik wil namelijk een programmaatje dat je GTA pad moet aangeven en dat ie dan de mod (of wat dan ook) eroverheen doet. Iemand? :S Reageren
Venzio Geplaatst: 3 februari 2011 Rapport Geplaatst: 3 februari 2011 Weet iemand je een installer generator maakt? (Dus dat je een bestand kan toevoegen en tekst etc. etc. en daarna als je op genereer klikt dat hij die installer maakt als .exe ofzo.) Reageren
Davedavy Geplaatst: 6 februari 2011 Rapport Geplaatst: 6 februari 2011 Weet iemand je een installer generator maakt? (Dus dat je een bestand kan toevoegen en tekst etc. etc. en daarna als je op genereer klikt dat hij die installer maakt als .exe ofzo.) installshield Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.