MidnightMayhem Geplaatst: 21 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 21 augustus 2009 (bewerkt) Alles wijst erop dat Sony belangrijke plannen heeft voor de PlayStation 3. Al maanden circuleren geruchten over de fabricatie van de dunnere 'PS3 Slim', maar nu duiken steeds meer concrete aanwijzingen daarvoor op. Verwacht wordt dat Sony het toestel op 18 augustus officieel voorstelt in Keulen, en wel omwille van de volgende redenen: Veel bestellingen Volgens het Taiwanese DigiTimes heeft Sony belangrijke bestellingen geplaatst voor sleutelcomponenten van de PS3, een veelvoud van wat het bedrijf normaal bestelt. De hoeveelheid is voldoende om een miljoen consoles te fabriceren in het derde kwartaal van 2009, dubbel zoveel als in het voorbije kwartaal werden geassembleerd. Verkoop gedaald De verkoop van de PlayStation 3 is drastisch gedaald in 2009. Terwijl er in het eerste kwartaal van 2008 maar liefst 3,7 miljoen consoles werden verkocht, was dat slechts 1,3 miljoen in 2009. Het lijkt dus logisch dat Sony de verkoop van de PS3 een stevige boost wil geven met een nieuwe uitvoering ervan, een strategie die ook al succesvol is gebleken bij draagbare consoles als de PSP. Foto's en website In mei waren al foto's 'uitgelekt' van de PS3 Slim, een dunnere versie van de console, die blijkbaar waren genomen in de fabriek zelf. De echtheid van de foto's werd echter niet bevestigd. Verder stond op de Duitse site van Amazon enkele dagen geleden een 'PlayStation 3 Konsole slim' te koop voor 499 euro, meldt Kotaku. Het item is inmiddels verwijderd, en is mogelijk ook vals. Het is nog te bekijken via Google Cache. Japan Dit is wel zeker echt: Sony meldde gisteren aan zijn Japanse verkooppunten dat het in dat land vanaf 8 augustus stopt met de levering van de PlayStation 3 met een harde schijf van 80 GB. Eerder gingen ook al de versies met 20, 40 en 60 GB uit de handel, waardoor enkel de versie met 160 GB zou overblijven. In de brief van Sony aan de verkopers vraagt het bedrijf ook de oude reclame voor de PS3 uit de winkel te verwijderen. Europa Volgens RTLinfo informeert Sony momenteel Europese winkels over een prijsvermindering van maar liefst 100 euro voor de PlayStation 3-toestellen met 80 GB harde schijf. Sony maakte ook de PlayStation 3-bundel met een harde schijf van 160 GB al goedkoper op onlinewinkel Amazon. Gamesconferentie Een officiële aankondiging volgt waarschijnlijk op de persconferentie die Sony op 18 augustus geeft naar aanleiding van de gamesconferentie GamesCon in Keulen. De console zou in Europa dan in de winkels liggen tijdens de lucratieve eindejaarsperiode, verwacht de Telegraph. De Britse krant verwacht dat de nieuwe versie iets minder gaat kosten dan het huidige model, en wordt uitgerust met harde schijven van 40 en 80 GB. Sony zwijgt Sony wou geen commentaar kwijt over de zaak, en zegt niet te reageren op geruchten. Het bedrijf heeft wereldwijd al 24 miljoen PlayStation 3-consoles verkocht sinds het toestel op de markt kwam in november 2006. Bron Bewerkt: 21 augustus 2009 door MidnightMayhem
Phoenyxar Geplaatst: 21 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 21 augustus 2009 Weet je, ik meen dit toch al te hebben gelezen in een ander topic, maar ik kan het niet vinden...
Rullez Geplaatst: 21 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 21 augustus 2009 (bewerkt) Weet je, ik meen dit toch al te hebben gelezen in een ander topic,maar ik kan het niet vinden... Dit topic staat sowieso al in het verkeerde forum, maar ik denk dat je dit topic bedoelde. Bewerkt: 21 augustus 2009 door Rullez
Gijsso Geplaatst: 21 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 21 augustus 2009 22 September. In dat topic stond ook dat Sony nu al bezig is om die dingen te verschepen en dat de Fat niet meer wordt gemaakt.
Thundercover Geplaatst: 21 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 21 augustus 2009 Dit is al het zoveelste topic over een nieuwe PS3 in het Hardware forum. Ik snap niet waarom jullie dit elke keer hier posten als dit onder Computer Talk valt, terwijl Games erboven staat. Topic locked en verplaatst naar Consoles & Game Events.
Recommended Posts