Jump to content

[PS]Ripple signature


Miek

Recommended Posts

RippleSignaturetut.jpg

Oké, we beginnen met een leeg document. Ik neem zoals altijd 120 x 350 pixels, jullie kunnen zelf de afmetingen kiezen. We openen onze render (heb je nog geen render? Neem een kijkje op Planetrenders.net, render die al uitgeknipt zijn voor je, of zoek een plaatje op Google en knip zelf je render uit het plaatje met behulp van de Polygonal Lasso Tool.

Witdocument.jpg

Oké, open je render in Photoshop en verplaats het naar je document, ongewijzigd. Je hebt nu dit voor je:

Nicole-1.jpg

Nu kun je je render in de sig resizen (CTRL + T) tot je vind dat hij er mooi in past en een mooie achtergrond kan worden. Zo:

Nicoles.jpg

Het maakt niet uit of je render er nu onscherp uitziet of niet. Tip: als je de huidkleur van de render centraal zet, zal je sig meestal wel scoren.

Goed, dupliceer nu je render en zorg ervoor dat hij nu aan de andere kant staat van de sig.

Nicoletut.jpg

Doe nu weer Free Transform (resizen, CTRL + T) zodat de basiskleur van je render centraal blijft in de signature:

Nicoletuto.jpg

Ga nu weer terug naar de eerste render die je hebt geplaatst in je signature. Ga nu naar Filter -> Distort -> Ocean Ripple. Neem de volgende instellingen over:

OceanRipple.jpg

Zo kan u Ocean Ripple bereiken.

Vensterripple.jpg

Magnitude 5 en Size 8.

Doe nu helemaal hetzelfde met de tweede render.

AchtergrondNicole.jpg

Let op: ik heb geluk gehad dat door die ripples de twee zelfde renders elkaar mooi aanvullen en het net lijkt of ze ingeblend zijn. Maar ik heb ze dus niet ingeblend! Dus als jij het met een andere render hetzelfde doet, kan het goed zijn dat je heel goed kan zien dat de renders elkaar overlappen! Maar uiteindelijk zal de render daar plaatsvinden en zal dat gebied niet meer zichtbaar zijn. Gebruik nooit twee verschillende renders als achtergrond.

Nu is het tijd om de render te plaatsen. Plaats de render op het gebied van de sig waar beide renders elkaar gaan overlappen. Verklein hem tot hij volgens jou in de signature past.

Nicolesiigie.jpg

Nu moet de render nog meer betrokken worden bij de sig: blend hem in. Dit doe je zo: neem eerst de Magic Wand Tool en selecteer daarna de rechterkant van de signature:

Nicoletutorial.jpg

Rechtermuisknop op het geselecteerde gedeelte en 'Feather' klikken. Het volgende venster wordt geopend:



Vensterfeather.jpg

Neem ongeveer een 'Feather' van 5 pixels en druk 'OK'.

Doe nu precies hetzelfde met de andere kant, de linkerkant van de signature.



NikiSig.jpg

Goed, het grootste gedeelte van deze tut is voorbij. Nu gaan we nog een paar effecten toevoegen om de sig op te fleuren. Eerst voegen we een Gradient Map toe. Maak eerst een Image Layer: nieuwe Layer maken en 'Tabblad Image ->Apply Image'. Zet daarna je Layer op 'Overlay' en verminder de opacity (kan je vinden bij de layers).

Vensterje.jpg

Je kan een paar Gradients Maps toevoegen als je dat wenst. Ook nog een leuk trucje: Doe eerst weer New Layer en naar Image -> Apply Image. En daarna: Image -> Adjustments -> Photo Filter, net na Gradient Map vind je dit leuke effect. En nog een effect: Filter -> Other -> High Pass. Doe ook weer eerst een Apply Image Layer, vind je vroeger in deze tut terug. Na al deze effecten:

Nicolesiggie.jpg

Contrast en Brightness aanpassen is ook mogelijk: Image -> Layer -> Brightness/Contrast.

Voor we het laatste effect gebruiken, kunnen we best tekst toevoegen.

Nicoleketekst.jpg

We maken de signature af met het laatste effect: Sharpen. De signature scherper maken, wat een mooi effect geeft: Filter -> Sharpen -> Sharpen. Einderesultaat:

NicoleScherzinger.jpg

Wat natuurlijk niet betekent dat het afgelopen is voor jullie! Jullie kunnen blijven effecten en C4D's toevoegen, zoals jullie willen. Hopelijk had je hier iets aan, en mochten er vragen zijn, kan je hier reageren. Outcomes zouden super zijn.

Ik had ook een slechte render uitgekozen, waardoor de linkerkant van mijn render er wat pixelachtig uitzag. Negeer dit in ieder geval, want in mijn vorige sig met dezelfde render kon ik het wegsmudgen, deze keer niet, omdat het hier weer om ripples draait.

© MiekProductions. Niet rippen aub.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...