Jump to content

Vuurwerktopic 2009/2010


Wesley

Recommended Posts

Moet wel zeggen dat ik ze gelijk geef, vuurwerk moet rond middernacht. Niet de hele dag met een tas vol rotjes op je rug lopen en dat in elke prullenbak of uitlaat steken. Of naar mensen gooien, zeg nou zelf. Volgens mij is het bedoeld om er mee het nieuwe jaar in te gaan. Niet alles te slopen wat je tegen komt. Dus na 10 uur, voor!

Hier ben ik het totaal mee eens. Ik woon al in een niet al te toppie buurt. En ieder jaar beginnen ze al gewoon op het moment dat je het illegaal in België kan kopen. En op 31 december gaan ze om 10 uur in de ochtend al als een gek staan af te steken. Lopen echt letterlijk kinderen rond met tassen vol vuurwerk. En ja aangezien ik een van de weinige Hollandse jongens in de buurt ben en de ere Hollandse jongens altijd Aso doen. Ja Ik ben dan ook altijd rond 31 binnen in huis. Maar al zou je het vanaf 10 uur avonds doen dan gaan mensen zicht hier toch niet aan houden.

Ook dat vreugdevuur. Vorig jaar verdween bij ons in het vreugdevuur voor de deur (Wat overigens wel mooi is) 3 bankstellen, meer dan 20 houten pallets, Bedden, stoelen, tafels, Een plastic afvalcontainer En zelfs ook nog een Dixi 0.o.

Vuurwerk vind ik gewoon vanaf 10 uur in de avond. En vreugdevuur onder toezicht van de politie of brandweer. Die er op letten wat er het vuur ingaat.

Link to comment
Delen op andere websites

Hier ben ik het totaal mee eens. Ik woon al in een niet al te toppie buurt. En ieder jaar beginnen ze al gewoon op het moment dat je het illegaal in België kan kopen. En op 31 december gaan ze om 10 uur in de ochtend al als een gek staan af te steken. Lopen echt letterlijk kinderen rond met tassen vol vuurwerk. En ja aangezien ik een van de weinige Hollandse jongens in de buurt ben en de ere Hollandse jongens altijd Aso doen. Ja Ik ben dan ook altijd rond 31 binnen in huis. Maar al zou je het vanaf 10 uur avonds doen dan gaan mensen zicht hier toch niet aan houden.

Ook dat vreugdevuur. Vorig jaar verdween bij ons in het vreugdevuur voor de deur (Wat overigens wel mooi is) 3 bankstellen, meer dan 20 houten pallets, Bedden, stoelen, tafels, Een plastic afvalcontainer En zelfs ook nog een Dixi 0.o.

Vuurwerk vind ik gewoon vanaf 10 uur in de avond. En vreugdevuur onder toezicht van de politie of brandweer. Die er op letten wat er het vuur ingaat.

Wat is er mis mee om iets om 10 uur af te steken? Niks lijkt mij, ik denk meer dat jij het als geluidsoverlast ziet. En ik denk dat het ook te maken heeft met wat voor jongeren in jou buurt wonen. Ik steek altijd heel gezellig vuurwerk af met een hele groep jongens en wij vallen absoluut niemand lastig, wij steken gewoon gezellig vuurwerk af :) Maargoed, dit is ook weer een reden waarom mensen zeggen, "Vroeger! Was alles beter!" Omdat er steeds meer mensen gaan lopen janken om kleine dingen. Kom op zeg Oud en Nieuw is maar 1x per jaar. Je hebt er maar 1x per jaar last van, zelfs dat is tegenwoordig nou al gewoon heel erg. Altijd mensen die weer gaan zeuren.

Link to comment
Delen op andere websites

Hier ben ik het totaal mee eens. Ik woon al in een niet al te toppie buurt. En ieder jaar beginnen ze al gewoon op het moment dat je het illegaal in België kan kopen. En op 31 december gaan ze om 10 uur in de ochtend al als een gek staan af te steken. Lopen echt letterlijk kinderen rond met tassen vol vuurwerk. En ja aangezien ik een van de weinige Hollandse jongens in de buurt ben en de ere Hollandse jongens altijd Aso doen. Ja Ik ben dan ook altijd rond 31 binnen in huis. Maar al zou je het vanaf 10 uur avonds doen dan gaan mensen zicht hier toch niet aan houden.

Ook dat vreugdevuur. Vorig jaar verdween bij ons in het vreugdevuur voor de deur (Wat overigens wel mooi is) 3 bankstellen, meer dan 20 houten pallets, Bedden, stoelen, tafels, Een plastic afvalcontainer En zelfs ook nog een Dixi 0.o.

Vuurwerk vind ik gewoon vanaf 10 uur in de avond. En vreugdevuur onder toezicht van de politie of brandweer. Die er op letten wat er het vuur ingaat.

Wat is er mis mee om iets om 10 uur af te steken? Niks lijkt mij, ik denk meer dat jij het als geluidsoverlast ziet. En ik denk dat het ook te maken heeft met wat voor jongeren in jou buurt wonen. Ik steek altijd heel gezellig vuurwerk af met een hele groep jongens en wij vallen absoluut niemand lastig, wij steken gewoon gezellig vuurwerk af :) Maargoed, dit is ook weer een reden waarom mensen zeggen, "Vroeger! Was alles beter!" Omdat er steeds meer mensen gaan lopen janken om kleine dingen. Kom op zeg Oud en Nieuw is maar 1x per jaar. Je hebt er maar 1x per jaar last van, zelfs dat is tegenwoordig nou al gewoon heel erg. Altijd mensen die weer gaan zeuren.

Nou bij ons is het zo'n beetje heel het jaar. Vuurwerk dat overblijft wordt verspreid over heel het jaar afgestoken. En ik denk niet dat jij ieder jaar in de angst moet zitten over het feit wat gooien ze dit jaar weer door onze brievenbus. Hoeveel mensen zal er dit maal voor onze deur gaan vechten.

Link to comment
Delen op andere websites

Nou bij ons is het zo'n beetje heel het jaar. Vuurwerk dat overblijft wordt verspreid over heel het jaar afgestoken

Als jij daar last van hebt dan pak je gewoon de telefoon, bel 0900-8844 (Geen Spoed, wel Politie nummer). En jij legt je klacht daar gewoon uit en je zult vanzelf politie zien rijden.

En ik denk niet dat jij ieder jaar in de angst moet zitten over het feit wat gooien ze dit jaar weer door onze brievenbus. Hoeveel mensen zal er dit maal voor onze deur gaan vechten.

Ik heb daar inderdaad geen last van, maar als jij er wel last van hebt.. Dan neem je gewoon zoals ik net al zei contact op met de Politie. Ik vind dit echt geen reden om de tijden te beperken. Of denk je soms dat die jongeren dat om 10 uur 's avonds niet doen? Gewoon contact opnemen met de Politie dus als jij daar echt last van hebt.

Link to comment
Delen op andere websites

Nou bij ons is het zo'n beetje heel het jaar. Vuurwerk dat overblijft wordt verspreid over heel het jaar afgestoken

Als jij daar last van hebt dan pak je gewoon de telefoon, bel 0900-8844 (Geen Spoed, wel Politie nummer). En jij legt je klacht daar gewoon uit en je zult vanzelf politie zien rijden.

Heb ik vaak gedaan. Zelfs al op het politbureau een klacht ingediend maar ze doen er hier werkelijk NIKS aan

En ik denk niet dat jij ieder jaar in de angst moet zitten over het feit wat gooien ze dit jaar weer door onze brievenbus. Hoeveel mensen zal er dit maal voor onze deur gaan vechten.

Ik heb daar inderdaad geen last van, maar als jij er wel last van hebt.. Dan neem je gewoon zoals ik net al zei contact op met de Politie. Ik vind dit echt geen reden om de tijden te beperken. Of denk je soms dat die jongeren dat om 10 uur 's avonds niet doen? Gewoon contact opnemen met de Politie dus als jij daar echt last van hebt.

Zoals ik al heb gezegd Ze doen er niks aan.

Link to comment
Delen op andere websites

Heb ik vaak gedaan. Zelfs al op het politbureau een klacht ingediend maar ze doen er hier werkelijk NIKS aan

Tsja maar alsnog vind ik het geen reden om deze wetten aan te laten passen. Ze kunnen beter gewoon meer politie op straat zetten en laten surveilleren, gewoon ieder 1 voertuig, en surveilleren dan maar. En betere grenscontrole zou ook al heel wat schelen om illegaal vuurwerk tegen te gaan, zodat we ook geen last hebben van knaapjes die prullenbakken opblazen, daar ben ik eerlijk gezegd meer voor i.p.v. tijden veranderen. En sowieso ik woon in een vrij rustige buurt.. Maar ik heb alle gelegenheid om een gigantische kampvuur te maken, of dingen op te blazen omdat de politie hier gewoon bijna nooit komt. Dat vind ik gewoon slechte zaak, laat ze maar gewoon fulltime surveilleren, en ook undercover.

Weet iemand trouwens hoe het zit met een vergunning om een kampvuur te maken?

Link to comment
Delen op andere websites

Nou bij ons is het zo'n beetje heel het jaar. Vuurwerk dat overblijft wordt verspreid over heel het jaar afgestoken. En ik denk niet dat jij ieder jaar in de angst moet zitten over het feit wat gooien ze dit jaar weer door onze brievenbus. Hoeveel mensen zal er dit maal voor onze deur gaan vechten.

Nouja, bij mij wordt nooit wat door de brievenbus gegooid.

Volgens mij woon jij meer in een aso-buurt.

Ik word elk jaar met O&N zo ziek van de mensen die roepen van: ''Hey, ga eens weg van dat schoolplein'', of ''Hey, ga eens ergens anders vuurwerk afsteken, niet voor mijn deur''.

Ik bedoel, het is maar 1 dagje. Nog niet eens eigenlijk. 16 uur is 2/3e dag.

En iedereen is dan chaggerijnig en holt naar buiten, want ze worden zogenaamd gek van het geknal.

Nou, dit is echt de grootste onzin.

De mensen die dat altijd zeggen zijn zelf de grootste lawaaimakers door het hele jaar, maar als wij vuurwerkliefhebbers ons eventjes met knallen uit willen leven is het ineens het ergste wat een mens ooit kan overkomen.

Vorig jaar hadden ik en een paar vrienden van me ook weer zo'n discussie met een vrouw met een hondje.

Ja, dat we moeten stoppen als zij eraan kwam met haar hondje.

Voor mij is de oplossing dan gewoon simpel: ga gewoon naar een natuurgebied in de buurt en laat je hond daar los.

Maar nee hoor, dat kan weer niet, want de mens is lui. En daarom kwam die vrouw met allerlei excuses waarom ze persee haar hondje hier moest uitlaten.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik moet een nieuw adresje voor mijn illegaal vuurwerk vinden :(. Me oude gaat verhuizen naar duitsland. Achja zat dealers.

Duitsland heeft alleen wat mooier en goedkoper vuurwerk.

Voor echte illegale vuurwerk moet je naar België.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik moet een nieuw adresje voor mijn illegaal vuurwerk vinden :(. Me oude gaat verhuizen naar duitsland. Achja zat dealers.

Duitsland heeft alleen wat mooier en goedkoper vuurwerk.

Voor echte illegale vuurwerk moet je naar België.

Vuurwerk in België moet ook steeds minder worden hoor ik telkens. Ook daar worden de wetten telkens strenger zover ik het allemaal hoor. Steeds minder dingen mogen daar 71jldv.jpg

Anyway ik heb besloten om tussen de 150 en 200 euro uit te geven aan Oud en Nieuw. Vanaf 1 sept. gaat alles naar mijn geweldige groene spaarvarken :) Elke week stop ik er weer een beetje in en dan zou ik rond december wel op 150 euro sowieso zitten :)

Link to comment
Delen op andere websites

@ De mensen die zich afvragen of je over illegaal vuurwerk mag praten:

Volgens mij niet. Ik had er namelijk vorig jaar 1 warn (of zelfs 2) voor gekregen. Ik zal er dus nog maar niet over praten. Maar eigenlijk vind ik warns krijgen voor over illegaal vuurwerk praten maar bullshit, want er zitten hier niet alleen maar NLers op het forum maar ook genoeg Belgen. En zij mogen dan niet eens over hun eigen vuurwerk praten!?

Link to comment
Delen op andere websites

Het is maar 1 nachtje, maar wel lang genoeg om (onbedoeld) brand te stichten.

En met 1 vuurpijl kan je al een huis laten afbranden.

Ik vind dat vuurwerk alleen maar door professionele mensen mag worden afgestoken (Bv. op de markt dan ofzo)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik maak m'n eigen vuurwerk, nou ik ben niet zo'n noob die het stoer vind om pijpbommen of rookbommen te maken. Ik doe het best professioneel, ik heb alle chemicaliën zelf gekocht, en maak zelf ook vuurpijlen. Maar natuurlijk koop ik zelf ook vuurwerk, dit jaar misschien wat meer omdat een baantje heb. Ik hou ook van die geur van vuurwerk, het is zo'n fijne lekkere geur :D. Natuurlijk zit ik ook elk jaar bij arjanuitman, en kan niet wachten tot 1 september wanneer arjanuitman weer z'n internet deuren opent. :puh:

Gevaarlijk joh!

Is en niet een beetje te vroeg om hiet al een topic over te maken? Het is nog zomer.....

Bewerkt: door -Stan-
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...