Jump to content

Vuurwerktopic 2009/2010


Wesley

Recommended Posts

bedankt

Ik liep vorig jaar met lonten, heb een paar keer m'n poten verbrand en ze gaan ze op.

Dat is niet het ergste. De kans is vaak erg groot als je nogal actief bent met vuurwerk afsteken dat je rook in je ogen krijgt. En dat prikt zooo extreem erg!

Inderdaad, een paar seconden een heel pijnlijk en raar gevoel en je krijgt tranen in je ogen. Gelukkig is dat vrij snel weer weg.

Overigens was ik vorig jaar met O&N een beetje dom met die vuurwerklont aan de gang. Het was windstil, dus steeg die rook precies verticaal op. En dat ademde ik dus de hele tijd in. Na een tijdje werd ik erg misselijk en stond ik kokhalsend op straat. Die rook niet inademen dus, want het is erg ongezond en je wordt er misselijk van :7 . Ik had trouwens geen eens door dat ik die rook inademde, zo actief was ik bezig met vuurwerk afsteken :7

Link to comment
Delen op andere websites

Ongelooflijk maar waar; de eerste vuurwerkfolder is al uit.

Helaas mag ik hem niet verspreiden, maar google even op avpvuurwerk, en zoek dan onder 'gbv (gert breeschoten vuurwerk) en dan zie je het vanzelf ergens...

Zal geen link neerzetten.

Link to comment
Delen op andere websites

bedankt

Ik liep vorig jaar met lonten, heb een paar keer m'n poten verbrand en ze gaan ze op.

Dat is niet het ergste. De kans is vaak erg groot als je nogal actief bent met vuurwerk afsteken dat je rook in je ogen krijgt. En dat prikt zooo extreem erg!

Inderdaad, een paar seconden een heel pijnlijk en raar gevoel en je krijgt tranen in je ogen. Gelukkig is dat vrij snel weer weg.

Overigens was ik vorig jaar met O&N een beetje dom met die vuurwerklont aan de gang. Het was windstil, dus steeg die rook precies verticaal op. En dat ademde ik dus de hele tijd in. Na een tijdje werd ik erg misselijk en stond ik kokhalsend op straat. Die rook niet inademen dus, want het is erg ongezond en je wordt er misselijk van :7 . Ik had trouwens geen eens door dat ik die rook inademde, zo actief was ik bezig met vuurwerk afsteken :7

Ook als je bijvoorbeeld een heksenkring maakt en daarna ga je er meteen naar toe voelt het erg raar in je keel, echt niet fijn.

Dus kindertjes: niet te veel in de rook zitten want dan krijg je auw bij je nekje.

Bewerkt: door weaponmr
Link to comment
Delen op andere websites

Ook als je bijvoorbeeld een heksenkring maakt en daarna ga je er meteen naar toe voelt het erg raar in je keel, echt niet fijn.

Dus kindertjes: niet te veel in de rook zitten want dan krijg je auw bij je nekje.

Sowieso geen rook inademen, dat kan je hele Oud en Nieuw verknallen. Tijdens de jaarwisseling van 2001 naar 2002 dacht ik was ik echt ontzettend ziek, omdat ik rook had ingeademd (Om over detail te praten.. ik heb gewoon van 10 uur tot 3 uur ofzo volop overgegeven.. geen pretje dus!).

Gewoon mooi uit de rook blijven :)

Volgens mij is AVP al een hele tijd offline. Vanmiddag kon ik de site ook al niet bereiken. Ben benieuwd wat de reden daarvan is, want gister was hij nog online en toen werkte hij ook nog goed.

Ze hadden een aantal server updates, vandaar dat ze een paar uur offline waren :) Maar AVP werkt inmiddels alweer!

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ook, ben van 10.00 tot avond eten buiten, kom alleen thuis om pannenkoeken te eten en mijn tas bij te vullen.

wat is P2000?

Niet zeuren, draai aanstekers die zijn pas k*t! Na een tijdje is je hele duim naar de klote.

P2000 is een pager voor de brandweer en in sommige provincies ook voor ambulance en politie. Daarmee worden alarmeringen gedaan, dus kun je mooi kijken wat er allemaal weer gebeurd is.

Tevens, draaiaanstekers zijn inderdaad ook erg vervelend, na een tijdje tenminste.. maar dat geldt ook voor de zogenoemde 'klik' aanstekers. En nee mensen begin nou niet over aansteek-lonten want die zijn echt extreem irritant :duh:

Ik heb een pyro torch, kostte een tientje maar hij is echt heerlijk voor oud en nieuw :)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb een pyro torch, kostte een tientje maar hij is echt heerlijk voor oud en nieuw :)

Zo'n ding lijkt me inderdaad erg handig, want bij een aansteeklont heb je steeds last van die rook. Ook het aansteken van een aansteeklont kan soms erg lang duren vanwege de wind en het is wel zo prettig als je zo snel mogelijk kan beginnen aan je vuurwerk. En gewone aanstekers zijn meestal enorm irritant als er wind is. Dan is het echt *klik*klik*klik* of *draait*draai*draai*. Bij zo'n pyro torch heb je daar geen last van natuurlijk.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat ik dit jaar maar eens een Italiaansche bom ga halen,

Die super vlinders beginnen te vervelen,

Heb nu nog ene vooraad van vorig jaar:

2 slof Astronauten

3 slof Nitraten

3 Super vlinders

En nog wat pijltjes en dergelijke.

Verwacht er niet veel meer van na een half jaar...

Link to comment
Delen op andere websites

Zo'n ding lijkt me inderdaad erg handig, want bij een aansteeklont heb je steeds last van die rook. Ook het aansteken van een aansteeklont kan soms erg lang duren vanwege de wind en het is wel zo prettig als je zo snel mogelijk kan beginnen aan je vuurwerk. En gewone aanstekers zijn meestal enorm irritant als er wind is. Dan is het echt *klik*klik*klik* of *draait*draai*draai*. Bij zo'n pyro torch heb je daar geen last van natuurlijk.

Tsja het is misschien wel handig zoiets.. maar dan koop ik liever eerlijk gezegd een pakje van 5 'klik-klik aanstekers' van 1 á 2 euro dan zo'n 'pyrotorch' van 10 euro.. Sowieso besteed ik vrijwel al mijn geld uit aan vuurwerk, dus een aansteker van 10 euro zit er niet echt in.

@j0uk3 -> Ik denk dat je beter even kunt lezen wat Herr Jowx al een aantal keer heeft gezegd.. Het is maar een advies..

Bewerkt: door Wesley_GTA
Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat ik dit jaar maar eens een Italiaansche bom ga halen,

Die super vlinders beginnen te vervelen,

Heb nu nog ene vooraad van vorig jaar:

2 slof Astronauten

3 slof Nitraten

3 Super vlinders

En nog wat pijltjes en dergelijke.

Verwacht er niet veel meer van na een half jaar...

Zou je me kunnen uitleggen wat een ''Italiaanse bom'' is?

Verder: Ik heb een lichte vorm van geluidsfobie, want ik kan niet goed tegen harde knallen, zelfs niet tegen knappende ballonnen (het erover schuren is al een marteling op zich) en dus doe ik het lekker rustig aan met knallende grondbloemen en rotjes. Siervuurwerk kan ook niet uitblijven, dus dat gaan we ook maar is kopen. Online. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Nu we het toch over vuurwerk hebben. Is er hier iemand naar het Internationale Vuurwerkfestival in Scheveningen geweest? Ik wel, en heb onderstaande video gemaakt:

Is geen award-winning movie ofzo, maar voor fototoestel kwaliteit ziet het er toch beeldig uit.

Maar nu ben ik igg totaal nog niet met 29, 30 en 31 bezig. Dat is pas over 4 maanden. :7

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...