Jump to content

Vuurwerktopic 2009/2010

Wesley

Recommended Posts

Ik begin ook al weer zin te krijgen in oud en nieuw. Ik heb echter geen verstand van vuurwerk.

Heb het de vorige jaren met simpele rotjes en tolletjes, en dit keer wil ik toch wat beters. Weet iemand iets dat lijkt op rotjes maar krachtiger is (en grotere knal) ? :puh:

Delen op andere websites

Shocks!! :D

Soort van mortieren (of hetzelfde als), gewoon een staaf die je op de grond rechtopzet (liggend is natuurlijk veel leuker) en die dan aansteekt, vliegt een balletje uit, en die knalt hard, vergelijkbaar met een nitraat :)

Delen op andere websites

Soort van mortieren (of hetzelfde als), gewoon een staaf die je op de grond rechtopzet (liggend is natuurlijk veel leuker) en die dan aansteekt, vliegt een balletje uit, en die knalt hard, vergelijkbaar met een nitraat :)

Deze wil ik dus ook! Alleen ik kan ze nergens krijgen hier in Leeuwarden. Snap er niks van :puh:

Delen op andere websites

Deze wil ik dus ook! Alleen ik kan ze nergens krijgen hier in Leeuwarden. Snap er niks van :puh:

Ik ken die dingen als 'Flower Thunders'.. Misschien hebben ze die wel. :puh: Die klappen inderdaad ook aardig hard voor legale zooi. :puh:

Die dingen moet je trouwens op zn kop zetten, dan vliegt de standaard omhoog en blijft de 'vuurbal' liggen en klapt die hard opde grond.

En trouwens, mag je hier niet over illegaal vuurwerk beginnen? Dat is toch zeker geen warn waard ofwel? :7

Delen op andere websites

Weet iemand iets dat lijkt op rotjes maar krachtiger is (en grotere knal) ? :puh:

Kijk of er een Broekhoff dealer bij je in de buurt is, of een dealer van Lesli vuurwerk. Broekhoff verkoopt Thunderkings, en Lesli-Vuurwerk verkoopt Knock Outs.. Beide knallen echt onwijs hard. (Vergelijkbaar met een nitraat).

Tevens heb je ook Shocks en King of Thunders en iets met Asian Thunder.. Allemaal een single-mortiertje.

Delen op andere websites

Je hebt ze overal. Sommige hebben andere namen. Het is bewezen dat de knal net zo hard is als een nitraat.

Delen op andere websites

Ik begin ook al weer zin te krijgen in oud en nieuw. Ik heb echter geen verstand van vuurwerk.

Heb het de vorige jaren met simpele rotjes en tolletjes, en dit keer wil ik toch wat beters. Weet iemand iets dat lijkt op rotjes maar krachtiger is (en grotere knal) ? :puh:

Shock potjes a.k.a. Asian Thunders, After Shocks, Super Shock, Thunder Kings, ga zo maar door. Deze knallen even hard als een nitraat (nitraat is belgisch grondvuurwerk dat 1,1 gram flashpowder en beton/gips bevat). Deze single shot mortieren zijn ook zeer leuk als je ze ondersteboven zet ;) Ze bevatten amper sier, maar dat bespaard weer meer kruit voor de knal. Ook een mooie variant hierop zijn de shockPIJLEN. Deze pijlen zijn heel gaaf. Gaan met een loeiharde fluit en crackling omhoog, en knallen daar harder dan een Shock potje. Als je deze ondersteboven in een pak meel zet...

Ook aanrader zijn Maxi pijltjes. 144 Stuks voor maar een paar euro. Knallen net iets harder dan rotjes maar gaan vooraf met een schelle fluit. Zonder stokjes werken ze het best.

Het scheefste wat ik tot nu toen heb meegemaakt aan vuurwerk is dat er op een rotje in NL ''6 meter afstand bewaren'' staat en op een nitraat uit BE ''5 meter afstand bewaren'' :bonk:

Bewerkt: door lexus123
Delen op andere websites

Ah :)

Vroeg me al af wanneer het topic nou eindelijk tot leven kwam!

Maar het is zover blijkbaar. Mag ook wel, 't is volgende week al December.

Iemand al leuke lijstjes gemaakt van wat je ongeveer vilt bestellen dit jaar? ^_^

Mijne zal ik vanavond o.i.d. wel een keer plaatsen, alhoewel ik er nog weinig zinnigs over kan zeggen.

Het wachten is op Vuurwerkdiscount, Profile Smit, en Harings Vuurwerk hun folders. Dan kan ik de bestelling maken bij Vuurwerkdiscount, en een lijstje voor bij Smit en Harings losse verkoop. :tu:

P.S.: De Singleshots knallen inderdaad erg hard voor Nederlandse begrippen. Wil je een singleshot met sier en toch een degelijke knal? Zoek dan eens de Giant Airbombs van Schuurmans. Erg leuke dingen. En natuurlijk de King Of Thunders voor de knal.

Bewerkt: door Sniperx
Delen op andere websites

Intratuin verkoopt geen Knock Outs. En het bleek dat Lesli hier 2 km vandaan zit. Even prijzen vergeleken van dingen die ik wil hebben. Vriend koopt ook nog btw. We doen samen.

[table=header]Soort|Aantal pakken|Intratuin Totaal(soort x prijs) Prijs|Lesli Totaal(soort x prijs) Prijs|Intratuin totaal(soort x aantal) aantal|Lesli totaal(soort x aantal) aantal

Kanonslagen|2|€1,78|€1,98|400|400

Grondbloem|2|(knal): €5,78|(cracklin): €9,98|50|80

Knock out|4|N.V.T.|€15,16|N.V.T.|24

Romeinse kaars|1|€0,99|€1,49|7|10

Aansteeklont|10|€1,90|€2,50|10|10

Totaal:|19|€10,45|€31,11|467|524[/table]

En ik heb nog:

[table=header]Soort|Aantal

Astronauten|91

Grondbloemen|12

Vuurpijlen|2

Jumping Jack|4

Totaal|109[/table]

Delen op andere websites

Aansteeklonten kun je ook zelf maken en hier volgt mijn tutorail :puh: Deze gaan, als je het goed doet, langer mee dan aansteeklonten die je koopt.

Benodigdheden:

- A4'tje

- 2 Stukken keukenrolpapier (2 vierkanten dus)

- Pritstick. Beste is Pritstick, dus geen lijm klodders

- Handen

- 0 Euro

Leg het A4'tje neer. Leg daar twee vellen keukenrolpapier op. Ja, ze mogen/moeten elkaar overlappen. Rol het geheel nu ZEER STRAK, in de lengte op. Je krijgt nu een lange dunne aansteeklont en niet een korte lange. Als het niet strak is opgerold zit er teveel lucht tussen het papier waardoor het is de hens vliegt. Prit het vast en je hebt een gratis aansteeklont.

Bewerkt: door lexus123
Delen op andere websites

Ik ben altijd meer van het siervuurwerk, dus ik denk dat ik dit jaar weer wat leuke potjes en fonteintjes koop.

Ik koop het altijd bij de fietsenhandel die hier vlakbij zit, waar ze voornamelijk Diamond Collection verkopen. Nadeel daarvan is dat het wel een erg duur merk is, maar gelukkig krijg je daar ook veel voor terug.

Kennen jullie trouwens de

? Klein, simpel vuurwerk, maar als je er een paar bij elkaar gooit geeft het een leuk effect. Ze zijn ook niet zo duur, gemiddeld €2,- per doosje van 10 stuks.
Delen op andere websites

Aansteeklonten kun je ook zelf maken en hier volgt mijn tutorail :puh: Deze gaan, als je het goed doet, langer mee dan aansteeklonten die je koopt.

Benodigdheden:

- A4'tje

- 2 Stukken keukenrolpapier (2 vierkanten dus)

- Pritstick. Beste is Pritstick, dus geen lijm klodders

- Handen

- 0 Euro

Leg het A4'tje neer. Leg daar twee vellen keukenrolpapier op. Ja, ze mogen/moeten elkaar overlappen. Rol het geheel nu ZEER STRAK, in de lengte op. Je krijgt nu een lange dunne aansteeklont en niet een korte lange. Als het niet strak is opgerold zit er teveel lucht tussen het papier waardoor het is de hens vliegt. Prit het vast en je hebt een gratis aansteeklont.

Pyrotorch is een veel handiger dingetje, dat gaat niet uit bij harde wind, superfijn voor vuurwerk. :)

Delen op andere websites

Heb gister mijn Poolse nitraten gekregen, dus heb er een aan een werkende Walky-Talkie geplakt.

Zat dus te praten met die andere W-T, lont aangestoken... Even wachten Flits _BOEM_ best wel grappig.

Voor de mensen die nitraten willen maar niet naar BE willen, heb ik een simpele oplossing:

Je moet Shock (Soort mortieren) kopen, die schieten een "nitraat" af.

Het buisje moet je doorde midden breken, en daar is je nitraat.

Bewerkt: door j0uk3
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...