Jump to content

Vuurwerktopic 2009/2010

Recommended Posts

Geplaatst:

Zoals ik al op AVP hyve postte:

Hmmm ik snap het nut niet helemaal om de tijden te gaan veranderen. Ze willen vandalisme voorkomen he? dan moeten ze echt niet de tijden veranderen, als ik nou om 10 uur 's morgens een prullenbak opblaas of ik doe dat om 10 uur 's avonds.. Mja het effect wordt er echt niet anders op hoor. In andere woorden als je de tijden aanpast schiet je in principe niks op, tevens is het ook zo raar om aan de tijden te knutselen want met een rotje/knock out/thunderking of een cake blaas je echt geen prullebakken mee op, je zou hooguit ruitschade kunnen creëren maar daar blijft het ook bij, grote schade aanbrengen doe je met zwaar vuurwerk zoals vlinderbommen of nitraten e.d. En echt niet met legaal vuurwerk, juist met illegaal vuurwerk. Mijn conclusie is dus eigenlijk bijdeze, pak de illegale handel aan i.p.v. onschuldige mensen die gewoon keurig netjes hun vuurwerk bij een goedgekeurde Nederlandse dealer koopt. Want dit slaat in principe gewoon nergens op.

Maargoed, zo zijn er veel meer punten in ons kabinet dat ook nergens op slaat.. Maar dat is nou typisch Nederland. Erger me er steeds meer aan.

Groetjes,

Wesley

Bron: AVP hyve

Geplaatst:

Is dit niet een beetje te vroeg? Net als pepernoten. En technisch gezien is dit Nog eerder tot oud en nieuw dan de pepernoten vergeleken met Sinterklaas.

En zoals altijd ga ik nooit wat kopen. Weet niet ben niet echt een vuurwerkafsteek Fan. Ik kijk liever naar hoe anderen hun geld figuurlijk gesproken in de brand zetten.

Geplaatst:

Ik tel alweer af in mijn msn naam tot 1 september!

Daar kijk ik elk jaar weer naar uit, alle fans komen bij 1 op forums en iedereen gaat weer los over alles wat met vuurwerk te maken heeft. Wat betreft uitgave, ik denk dit jaar toch wat meer siervuurwerk :D

Geplaatst:

Onee, het vuurwerk komt er weer aan. Ik haat vuurwerk, ik vind het geldverspilling en het is levengevaarlijk. Mijn kat is het ook met mij eens. Hij is verschrikkelijk bang voor harde geluiden, bij onweer krijgt hij al de schijterij, dus wat bij vuurwerk... Mijn ouders zitten erover te denken om mijn kat slaappillen toe te dienen zodat hij er niets van merkt. :N

Arme kat en ik.. :N

Geplaatst:

Zullen we de opmerkingen als "Is dit niet wat te vroeg?" achterwege laten? Als 't te vroeg is zal er niet gepost worden en komt 't topic vanzelf weer naar boven als er wel behoefte voor is. Wordt er gewoon gepost, dan is er blijkbaar behoefte aan dit topic en maakt het helemaal niks uit dat dit topic nu al in augustus wordt geopend. Gewoon lekker over vuurwerk babbelen dus en als je 't te vroeg vindt komt je maar terug wanneer je dat nodig vindt.

Ik steek trouwens geen vuurwerk af, daar geef ik m'n geld niet aan uit...ik kijk onder het genot van een biertje wel naar 't vuurwerk van anderen :)

Geplaatst:

Ik sluit me aan bij de reactie hierboven. Aantal jaren geleden kocht in nog vuurwerk, maar dan was je meer bezig met het afsteken dan om je heen aan het kijken naar al het moois. Gelukkig had ik toen geen grote dure pakketten, maar gewoon standaard vuurwerk waar je je in de middag lekker mee kon vermaken met een groep. Wat je over had kon je 's avonds nog op een hoop gooien. Ik vond het vroeger altijd wel erg leuk, maar duur spul vond ik altijd zonde om dat aan te schaffen, dus dat heb ik dan ook nooit gedaan. Tegenwoordig kijk ik gewoon naar al het moois wat 's nachts de lucht in geschoten word. ^_^

Geplaatst:

Ik steek geen honderd euro in in een klein beetje vuurwerk wat je binnen 10 minuten hebt afgeschoten...

Maarja ieder zijn eigen mening. Ik koop er liever een vette game van :puh: .

Geplaatst:

Moet wel zeggen dat ik ze gelijk geef, vuurwerk moet rond middernacht. Niet de hele dag met een tas vol rotjes op je rug lopen en dat in elke prullenbak of uitlaat steken. Of naar mensen gooien, zeg nou zelf. Volgens mij is het bedoeld om er mee het nieuwe jaar in te gaan. Niet alles te slopen wat je tegen komt. Dus na 10 uur, voor!

Geplaatst:
Ik steek geen honderd euro in in een klein beetje vuurwerk wat je binnen 10 minuten hebt afgeschoten...

Maarja ieder zijn eigen mening. Ik koop er liever een vette game van :puh: .

Mja precies ieder zijn eigen mening, ik zeg elk jaar weer, als je vuurwerk koopt denk dan aan kwaliteit en kwantiteit. Stel ik geef 20 euro uit, dan zou ik prima nog wel een hele dag kunnen afsteken.

Moet wel zeggen dat ik ze gelijk geef, vuurwerk moet rond middernacht. Niet de hele dag met een tas vol rotjes op je rug lopen en dat in elke prullenbak of uitlaat steken. Of naar mensen gooien, zeg nou zelf. Volgens mij is het bedoeld om er mee het nieuwe jaar in te gaan. Niet alles te slopen wat je tegen komt. Dus na 10 uur, voor!

Ja maar zoals ik al zei in dat stuk tekst van mij, met rotjes blaas je geen prullebakken op, laat staan met ander legaal vuurwerk. Dat doe je namelijk met illegaal vuurwerk, met een vlinderbom kun je best nog wel een prullenbak beschadigen. Tevens heeft het allemaal hetzelfde effect, als ik nou om 10 uur 's morgens een prullenbak opblaas of om 10 uur 's avonds, het blijft hetzelfde toch?

En tevens praat je wel erg algemeen, net of iedereen vanalles sloopt.

Geplaatst:

ziet ernaar uit dat ik geen games meer moet gaan kopen in verband met vuurwerk,

Ik ga wel meer dan vorig jaar kopen, waarschijnlijk knal... overdag dan maar. Gewoon netjes me ID meenemen en gaan met die banaan. En mocht ik politie tegen komen gooi ik het weg, wie zegt dat dat van mij was. :O

Geplaatst:

Ik ga wel meer dan vorig jaar kopen, waarschijnlijk knal... overdag dan maar. Gewoon netjes me ID meenemen en gaan met die banaan. En mocht ik politie tegen komen gooi ik het weg, wie zegt dat dat van mij was. :O

Waarom zou je het weggooien :puh: ? Je mag gewoon de laatste 3 dagen van het jaar vuurwerk vervoeren, zolang het maar legale vuurwerk is. En uiteraard mag je de laatste dag je spul afsteken.

Geplaatst:

Waarom zou je het weggooien :puh: ? Je mag gewoon de laatste 3 dagen van het jaar vuurwerk vervoeren, zolang het maar legale vuurwerk is. En uiteraard mag je de laatste dag je spul afsteken.

the illegal shit....

Geplaatst: (bewerkt)

Ik maak m'n eigen vuurwerk, nou ik ben niet zo'n noob die het stoer vind om pijpbommen of rookbommen te maken. Ik doe het best professioneel, ik heb alle chemicaliën zelf gekocht, en maak zelf ook vuurpijlen. Maar natuurlijk koop ik zelf ook vuurwerk, dit jaar misschien wat meer omdat een baantje heb. Ik hou ook van die geur van vuurwerk, het is zo'n fijne lekkere geur :D. Natuurlijk zit ik ook elk jaar bij arjanuitman, en kan niet wachten tot 1 september wanneer arjanuitman weer z'n internet deuren opent. :puh:

Bewerkt: door CoolieJoolie

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...