Revolution-Designer Geplaatst: 1 november 2009 Rapport Geplaatst: 1 november 2009 Die kast ziet er goed uit, alleen vind ik hem wel wat vierkant. Maar daar kun je niets aan doen, want zo ziet hij er in het echt ook uit. Ik ben bezig met een klein landschap en wil een soort jungle maken, dit is wat ik nu heb: Er zijn nog wel een aantal bugs, maar die zijn makkelijk weg te werken in 3ds max. Ook zie je duidelijk het patroon van het gras, dit wil ik graag verbergen door veel bomen neer te zetten. Grtz RD Reageren
Jorge_F Geplaatst: 1 november 2009 Rapport Geplaatst: 1 november 2009 @RD, Je zegt het zelf al, de texture is niet helemaal in orde. Ik zou als ik jouw was een geheel andere texture gebruiken. Eentje met wat minder detail, dus wat meer effen. Zodat het even wat rustiger oogt. Ook de hoogte in het landschap klopt niet helemaal. Het landschap gaat te abrupt omhoog en ook heel abrupt en snel weer naar beneden. Probeer je bergen wat langzamer omhoog te laten gaan en wat langer een bepaalde hoogte laten behouden. Dus alles ff wat upscalen . Succes Reageren
Puma Geplaatst: 2 november 2009 Rapport Geplaatst: 2 november 2009 (bewerkt) Ik heb niet zoveel toe te voegen aan Jorge's commentaar. Je zou het nog kunnen prelighten, om er wat diepte in te brengen zodat je er wat meer reliëf in ziet in plaats van één gepixelde vlek op 't beeldscherm . Heb zelf wat zitten klooien met de UV-anim tool. Heb nu drie verschillende animaties in één model. Ik wil hierna wat gaan klooien met animaties op ronde models en bewegende plaatjes zoals gifs, waarbij je een figuurtje ziet bewegen in plaats van plaatjes die langs komen rollen. Ik kon Wazuup's tutorial niet meer vinden dus heb 't beetje zelf uitgezocht (gelukkig was 't niet zo ingewikkeld). Ik ga een serie models maken voor een bepaalde mta-server. JQgqC1KV42s [Edit] Staat YouTube-embed uit ofzo? Link: Bewerkt: 2 november 2009 door Puma Reageren
Revolution-Designer Geplaatst: 2 november 2009 Rapport Geplaatst: 2 november 2009 Ik heb niet zoveel toe te voegen aan Jorge's commentaar. Je zou het nog kunnen prelighten, om er wat diepte in te brengen zodat je er wat meer reliëf in ziet in plaats van één gepixelde vlek op 't beeldscherm . Dacht ik ook al aan, ik heb hem nu geprelight alleen nog een andere texture... Reageren
Beagle Geplaatst: 4 november 2009 Rapport Geplaatst: 4 november 2009 @RD: Je kan een goede map vinden in de Material Library van 3DS Max, daar stonden wel een paar mooie. @Gimzo: Niks op aan te merken ofcourse, alleen zoals gezegd zijn de materials niet helemaal top, maar verder is het heel netjes uitgewerkt. Ik heb zelf m'n lichtschakelaar'tje na gemodelled: Alleen nog geen logo's, tekst maar wel een hele mooie bug in 't model. Dat vlakje boven aan moet nog rood worden maar dit was ik bij het renderen vergeten . Dan ken je er nog niet zoveel.. Reageren
Jorge_F Geplaatst: 5 november 2009 Rapport Geplaatst: 5 november 2009 Beagle, allereerst ziet het er goed uit. Mooie render, goed gemodeld! Ik heb één klein kritiekpuntje, aan de rechterkant is een pikzwart driehoekje te zien. Hoe komt dit? Gewoon door de schaduw? Reageren
Beagle Geplaatst: 5 november 2009 Rapport Geplaatst: 5 november 2009 Dat is inderdaad een bug in m'n model, ik heb met de boolean functie die vormen erin gemaakt maar dit is eigenlijk niet zo'n goede manier... Dus die bug moet ik nog fixen . Reageren
kees1991 Geplaatst: 10 november 2009 Rapport Geplaatst: 10 november 2009 Hallo, Ik zal mij eerst even voorstellen, Ik hen Martijn Hidding (AKA kees1991), en ik woon in Rijssen Ik zit nu op het MBO en daar ga ik elke dag braaf heen. De school het Het 'Cibap' een vakschool veer verbeelding. Ik studeer hier Reclame&Media, ik wil mij straks vooral gaan richten op animatie en webdesign. Daarom heb ik nu met 3dMax een nieuw huis gemaakt Dus dan weet je dat ook even he. Reageren
Puma Geplaatst: 10 november 2009 Rapport Geplaatst: 10 november 2009 Lekker keessie, biertje d'rbij? Die balkjes boven de dingessen die deuren voorstellen maar geen deuren zijn maar gaten in de muur zijn zodat je in een andere kamer kan komen, zien er een beetje iel uit. Misschien is het een idee om er zo'n raampie boven te plakken? Nee da's dom, want er zit geen deur in. Maar misschien ga je er nog wel deuren in maken Nevermind, ik loop weer te lullen. D'r valt nog niet echt veel over te zeggen, behalve dat ik 't een beetje een vage indeling vind. Kun je toelichting geven bij de indeling? Wordt het een huis zonder verdiepingen, dus met enkel de begane grond (gezien het aantal kamers op de begane grond)? Twee simpele modeltjes die een nitro-fles en een reparatie-dinges moeten voorstellen. Staan al ingame met simpele reflecties. Voor de kenners: ja, nieuwe pickups voor MTA. Reageren
.Senne Geplaatst: 10 november 2009 Rapport Geplaatst: 10 november 2009 Voor SA vind ik de reflecties er verbazend goed en realistisch uitzien. Reageren
Jorge_F Geplaatst: 12 november 2009 Rapport Geplaatst: 12 november 2009 @Puma, de reflecties zijn goed gelukt. Zoals je al zegt, niet zo heel erg bijzonder, maar wat je hebt gemaakt is wel clean en goed! @Kees1978, , en het ziet er al goed uit, maar jij kan veeel beter ! Ik kijk uit naar de volgende render! Nu iets van mij, kleine update eigenlijk in vergelijking met de vorige render. Maar ziet er wel cool uit. Ik moet alleen nog ff wat textures weer verzamelen... Reageren
kees1991 Geplaatst: 12 november 2009 Rapport Geplaatst: 12 november 2009 @Kees1978, , en het ziet er al goed uit, maar jij kan veeel beter ! Ben blij dat er toch nog iemand vertrouwen in mij heeft. Puma NICE reflectie.. Ik heb weer nieuwe renders hopelijk maakt dat een boel duidelijk Zo niet?... Drink er nog een paar en dan verzin je zelf wel iets :bier: Reageren
Jorge_F Geplaatst: 12 november 2009 Rapport Geplaatst: 12 november 2009 (bewerkt) Dat bedoel ik Kees, ziet er al veel beter uit ! Dat gat in de vloer, komt daar een kelder ofzow ? Update Bewerkt: 12 november 2009 door Jorge_F Reageren
Beagle Geplaatst: 14 november 2009 Rapport Geplaatst: 14 november 2009 @Jorzje: Wow, dat ziet er niet verkeerd uit ! Mooie ronde vormen, veel detail, ook die pilaren bij de 1ste render erg mooi. Bij de 2de render zie ik alleen bij die houders van de weg/rails waar het vast zit aan de bovenkant een zwart vlakje, bug of zit dat niet goed? Verder heel nice, ga zo door ! @Kees: Ziet er ook goed uit, het enige wat nu mist is detail bij de deuren (deurposten bijv.) en bij de ramen. Ik was gras aan het maken met Mental Ray.. Krijg ik opeens dit: "WTF?", maar wel mooi . (Comments enz. hoeven niet). Reageren
Jorge_F Geplaatst: 14 november 2009 Rapport Geplaatst: 14 november 2009 @Jorzje: Wow, dat ziet er niet verkeerd uit ! Mooie ronde vormen, veel detail, ook die pilaren bij de 1ste render erg mooi. Bij de 2de render zie ik alleen bij die houders van de weg/rails waar het vast zit aan de bovenkant een zwart vlakje, bug of zit dat niet goed? Verder heel nice, ga zo door ! Het wordt inderdaad een weg, heb alleen nog geen textures op me PC staan dus kon het nog niet texturen . En dat zwarte is geen bug, ik vond het alleen nutteloos om daar een plane tegenaan te pleuren als je dat toch niet meer te zien krijgt wanneer alle delen van de brug aan elkaar vast worden gezet . En jouw render, idd WTF Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.