Jump to content

(media) server voor windows? goede tips?


Sublime

Recommended Posts

hey, ik ben aan het zoek voor een soort programma dat een soort van media server maakt in mijn netwerk voor windows (xp).

ik heb zelf een computer in de meterkast die als server kan dienen (xp).

Mijn vraag is dus naar een programma dat een soort map in je "mijn documenten" zet of een virtuele harde schijf (dat die map of virtuele hardeschijf dus naar de server linkt) zodat als je dus gegevens op of in die map zet ze overal op elke computer beschikbaar zijn (in het netwerk).

Weet iemand een goed programma?

Bewerkt: door Maikle
Link to comment
Delen op andere websites

hey,

zorg gewoon dat alle computers op 1 netwerk(je) zijn aangesloten, en maak dan op de server een gedeelde map of harde schijf, en maak daar de lees en schrijf rechten voor alle computers in het netwerk.

Je kunt er komen via de rechter muisknop en dan iets met delen.

Dat moet je probleem oplossen ;) geen extra software voor nodig dus :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Hela, ik probeer nu bestanden delen voor elkaar te krijgen maar nog een vraagje:

- kan je er een wachtwoord opzetten die je eenmalig / altijd moet invoeren? zo ja hoe dan????

en ik heb een probleem dat als ik bij de server op internet-verbinding verbreek klik geen van de computers meer op het internet kunnen, is dit op te losseN?

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...