Jump to content

[TUT][SA-MP 0.3]NPC - Bots


Recommended Posts

Geplaatst:
wat bedoel je met
NPCconnect("naam","??npcmode??");
?

Die code doet een bot connecten, bij die naam, vul je dan naam van de bot in voor in de server.

maar waarover je vraag gaat, je bot staat in npcmode met een bepaalde file naam je moet bij het gedeelte waarbij jij: ??npcmode?? zette de naam van de file zetten ;) (botnaam.amx) zonder de .amx ;) ik hoop dat ik je vraag goed beantwoord heb?

  • Reacties 56
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Megadreams

    25

  • Crusher!!

    7

  • 1112rutger

    6

  • mosweg

    3

Geplaatst: (bewerkt)
wat bedoel je met
NPCconnect("naam","??npcmode??");
?

Die code doet een bot connecten, bij die naam, vul je dan naam van de bot in voor in de server.

maar waarover je vraag gaat, je bot staat in npcmode met een bepaalde file naam je moet bij het gedeelte waarbij jij: ??npcmode?? zette de naam van de file zetten ;) (botnaam.amx) zonder de .amx ;) ik hoop dat ik je vraag goed beantwoord heb?

ja dat "botnaam.amx" kan je die zelf maken, in pawn of?

ps: ik weet het verschil tussen amx en pwn wel hoor ;)

Bewerkt: door Crusher!!
  • 2 weken later...
Geplaatst:

Tutorial is nog eens geupdate en de volgende update zal niet lang duren, alleen zijn de laatste 2 delen wat meer bij elkaar geplakt dit heb ik zo niet in de text editor gedaan maar die kiest blijkbaar zelf wat die wil doen.

Geplaatst:
Tutorial is nog eens geupdate en de volgende update zal niet lang duren, alleen zijn de laatste 2 delen wat meer bij elkaar geplakt dit heb ik zo niet in de text editor gedaan maar die kiest blijkbaar zelf wat die wil doen.

Lolled :puh: je bent gepwnd door je eigen tut xd

maarja leuk gedaan deze tut.. (kijk ff in je PM box)

Geplaatst:

het stukje van Houde bot rijd snap ik, dat opnemen, connecten van bod,

maar dan is de bod geconenct en dan?

wat moet ik dan doen? hoe set ik um in een taxi ?

Geplaatst: (bewerkt)

Dat in een voertuig zetten gebeurd in de gl_npcs lees dat stukje opnieuw. (zoek het stukje van PutPlayerInVehicle)

Het voertuig moet al gespawnd zijn in de gamemode ;)

EDIT: dat deel van PutPlayerInVehicle moet nog komen, ik zal dit zo snel mogelijk zetten bij Bot laten connecten!

Bewerkt: door megadreams
  • 4 weken later...
Geplaatst: (bewerkt)

Ik heb ook het topic bij forum.sa-mp doorgelezen maar ik heb een paar vraagjes over de bots, limieten of mogenlijkheden.

- Is het mogenlijk om een bot te laten richten en schieten op spelers? Of een dat een NPC iemand achterna loopt?

- Is het mogenlijk om een reactie erin te zetten? bijvoorbeeld dat als hij word beschoten dat hij dan terug vuurt, of andere dingen, als de auto ontploft dat hij dan naar een andere actie overgaat,

blijkbaar wel, kan het alleen niet testen want heb wat problemen met mijn server, maar ik neem aan dat het werkt:

Klik hier!

Bewerkt: door propje400
Geplaatst: (bewerkt)

Dat forum van sa-mp daar moeten ze echt iets aan doen. Hele tijd offline. Eigenlijk heel sa-mp.com offline, ze moeten een nieuwe host zoeken.

Maar wat mijn probleem nu is. Ik kan niet recorden omdat ik een 'Server: Unkown Command' melding krijg. Mijn code:

#include <a_samp>
#include <dudb>

#pragma unused ret_memcpy

#if defined FILTERSCRIPT

public OnFilterScriptInit()
{
return 1;
}

public OnFilterScriptExit()
{
return 1;
}

#else

main()
{
print("\n----------------------------------");
print(" NPC Script ");
print("----------------------------------\n");
}

#endif

public OnGameModeInit()
{
return 1;
}

public OnGameModeExit()
{
return 1;
}

public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[])
{
new cmd[256], tmp[256], idx, RecordFile[128][MAX_PLAYERS];
cmd = strtok(cmdtext, idx);
new Recording[MAX_PLAYERS]=0;
if (strcmp(cmd, "/recording", true) == 0)
{
    tmp = strtok(cmdtext, idx);
    RecordFile[playerid] = tmp;
    if(!strlen(tmp))
    {
        SendClientMessage(playerid, ROOD, "[Gebruik]: '/recording 1 [bestand-naam]' om te starten!");
        SendClientMessage(playerid, ROOD, "[Gebruik]: '/recording 2' om te stoppen");
    }
    else
    {
	       if(strval(tmp) == 1)
	       {
			if(GetPlayerState(playerid) == 1)
			{
		    	    StartRecordingPlayerData(playerid, PLAYER_RECORDING_TYPE_ONFOOT, tmp);
		    	    SendClientMessage(playerid, GROEN, "je neemt nu alles lopend op");
		    	    Recording[playerid] = 1;
			}
			else if(GetPlayerState(playerid) == 2)
			{
		    	    StartRecordingPlayerData(playerid, PLAYER_RECORDING_TYPE_DRIVER, tmp);
		    	    SendClientMessage(playerid, GROEN, "Je neemt nu alles rijdend op");
		    	    Recording[playerid] = 1;
			}
		}
		if(strval(tmp) == 2)
		{
		    if(Recording[playerid] == 1)
		    {
			StopRecordingPlayerData(playerid);
	    		SendClientMessage(playerid, GROEN, "Alles wat je hebt gedaan is opgeslagen in: /scriptfiles/[bestand-naam].rec !");
	    		Recording[playerid] = 0;
		    }
		    else
		    {
			    SendClientMessage(playerid, ROOD, "Je bent niet aan het opnemen!");
		    }
		}
		else
		{
		    SendClientMessage(playerid, ROOD, "kies uit 1 of 2!");
		}
	}
	return 1;
}
return 0; // ook al 'return 1;' geprobeerd
}

De kleur definities zitten in de include Kleuren die in a_samp zit. Daar krijg ik dus ook geen errors. Ik krijg ook geen errors of warnings.

.

Bewerkt: door CAR
  • 1 maand later...
Geplaatst: (bewerkt)

Ik ben nu druk bezig met de NPC, en een heleboel lukt ook al,

Maar nu heb ik een probleempje,

Ik heb een loop-route ge-record, maar zonder wapens.

Nu wil ik een wapen aan mijn NPC toevoegen, Hoe doe ik dat?

De code klopt, hij krijgt een andere skin, maar blijft zonder wapen rondlopen.

Weet iemand hoe ik dit oplos?

forward place();
public place()
{
Cop1 = GetPlayerID("Cop1");
SetPlayerSkin(Cop1,280);
GivePlayerWeapon(Cop1,24,1000);
SetPlayerArmedWeapon(Cop1,24);
return 1;
}

De route sluit nu goed aan dus ik wil hem het liefst niet overnieuw opnemen.

Bewerkt: door mosweg
Geplaatst: (bewerkt)

Volgens mij is het niet mogelijk een bot een wapen te geven ajoewel, ik volgens mij wat anders heb gezien blijf proberen en ik zal zelf ook nog wel zoeken of het gaat of niet.

EDIT: en wat ik hierboven zei bedoel ik dit mee: Klik hier

Bewerkt: door megadreams

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...