Megadreams Geplaatst: 22 september 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 22 september 2009 wat bedoel je met NPCconnect("naam","??npcmode??");? Die code doet een bot connecten, bij die naam, vul je dan naam van de bot in voor in de server. maar waarover je vraag gaat, je bot staat in npcmode met een bepaalde file naam je moet bij het gedeelte waarbij jij: ??npcmode?? zette de naam van de file zetten (botnaam.amx) zonder de .amx ik hoop dat ik je vraag goed beantwoord heb? Reageren
Crusher!! Geplaatst: 25 september 2009 Rapport Geplaatst: 25 september 2009 (bewerkt) wat bedoel je met NPCconnect("naam","??npcmode??");? Die code doet een bot connecten, bij die naam, vul je dan naam van de bot in voor in de server. maar waarover je vraag gaat, je bot staat in npcmode met een bepaalde file naam je moet bij het gedeelte waarbij jij: ??npcmode?? zette de naam van de file zetten (botnaam.amx) zonder de .amx ik hoop dat ik je vraag goed beantwoord heb? ja dat "botnaam.amx" kan je die zelf maken, in pawn of? ps: ik weet het verschil tussen amx en pwn wel hoor Bewerkt: 25 september 2009 door Crusher!! Reageren
Megadreams Geplaatst: 25 september 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 25 september 2009 Dat kan inderdaad met pawn Reageren
Crusher!! Geplaatst: 25 september 2009 Rapport Geplaatst: 25 september 2009 ga je dat ook nog uitleggen in deze tut? Reageren
Crusher!! Geplaatst: 25 september 2009 Rapport Geplaatst: 25 september 2009 Mooi dan gaat deze tutorial ook nog wat worden geintje Reageren
Megadreams Geplaatst: 8 oktober 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 8 oktober 2009 Tutorial is nog eens geupdate en de volgende update zal niet lang duren, alleen zijn de laatste 2 delen wat meer bij elkaar geplakt dit heb ik zo niet in de text editor gedaan maar die kiest blijkbaar zelf wat die wil doen. Reageren
Crusher!! Geplaatst: 8 oktober 2009 Rapport Geplaatst: 8 oktober 2009 Tutorial is nog eens geupdate en de volgende update zal niet lang duren, alleen zijn de laatste 2 delen wat meer bij elkaar geplakt dit heb ik zo niet in de text editor gedaan maar die kiest blijkbaar zelf wat die wil doen. Lolled je bent gepwnd door je eigen tut xd maarja leuk gedaan deze tut.. (kijk ff in je PM box) Reageren
Megadreams Geplaatst: 9 oktober 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 9 oktober 2009 Als je er voor de eerste keer mee werkt is het moeilijk maar kan je me vertellen wat je niet lukt wel deel? Reageren
Crusher!! Geplaatst: 9 oktober 2009 Rapport Geplaatst: 9 oktober 2009 het stukje van Houde bot rijd snap ik, dat opnemen, connecten van bod, maar dan is de bod geconenct en dan? wat moet ik dan doen? hoe set ik um in een taxi ? Reageren
Megadreams Geplaatst: 9 oktober 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 9 oktober 2009 (bewerkt) Dat in een voertuig zetten gebeurd in de gl_npcs lees dat stukje opnieuw. (zoek het stukje van PutPlayerInVehicle) Het voertuig moet al gespawnd zijn in de gamemode EDIT: dat deel van PutPlayerInVehicle moet nog komen, ik zal dit zo snel mogelijk zetten bij Bot laten connecten! Bewerkt: 11 oktober 2009 door megadreams Reageren
propje400 Geplaatst: 4 november 2009 Rapport Geplaatst: 4 november 2009 (bewerkt) Ik heb ook het topic bij forum.sa-mp doorgelezen maar ik heb een paar vraagjes over de bots, limieten of mogenlijkheden. - Is het mogenlijk om een bot te laten richten en schieten op spelers? Of een dat een NPC iemand achterna loopt? - Is het mogenlijk om een reactie erin te zetten? bijvoorbeeld dat als hij word beschoten dat hij dan terug vuurt, of andere dingen, als de auto ontploft dat hij dan naar een andere actie overgaat, blijkbaar wel, kan het alleen niet testen want heb wat problemen met mijn server, maar ik neem aan dat het werkt: Klik hier! Bewerkt: 4 november 2009 door propje400 Reageren
CAR Geplaatst: 9 november 2009 Rapport Geplaatst: 9 november 2009 (bewerkt) Dat forum van sa-mp daar moeten ze echt iets aan doen. Hele tijd offline. Eigenlijk heel sa-mp.com offline, ze moeten een nieuwe host zoeken. Maar wat mijn probleem nu is. Ik kan niet recorden omdat ik een 'Server: Unkown Command' melding krijg. Mijn code: #include <a_samp> #include <dudb> #pragma unused ret_memcpy #if defined FILTERSCRIPT public OnFilterScriptInit() { return 1; } public OnFilterScriptExit() { return 1; } #else main() { print("\n----------------------------------"); print(" NPC Script "); print("----------------------------------\n"); } #endif public OnGameModeInit() { return 1; } public OnGameModeExit() { return 1; } public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[]) { new cmd[256], tmp[256], idx, RecordFile[128][MAX_PLAYERS]; cmd = strtok(cmdtext, idx); new Recording[MAX_PLAYERS]=0; if (strcmp(cmd, "/recording", true) == 0) { tmp = strtok(cmdtext, idx); RecordFile[playerid] = tmp; if(!strlen(tmp)) { SendClientMessage(playerid, ROOD, "[Gebruik]: '/recording 1 [bestand-naam]' om te starten!"); SendClientMessage(playerid, ROOD, "[Gebruik]: '/recording 2' om te stoppen"); } else { if(strval(tmp) == 1) { if(GetPlayerState(playerid) == 1) { StartRecordingPlayerData(playerid, PLAYER_RECORDING_TYPE_ONFOOT, tmp); SendClientMessage(playerid, GROEN, "je neemt nu alles lopend op"); Recording[playerid] = 1; } else if(GetPlayerState(playerid) == 2) { StartRecordingPlayerData(playerid, PLAYER_RECORDING_TYPE_DRIVER, tmp); SendClientMessage(playerid, GROEN, "Je neemt nu alles rijdend op"); Recording[playerid] = 1; } } if(strval(tmp) == 2) { if(Recording[playerid] == 1) { StopRecordingPlayerData(playerid); SendClientMessage(playerid, GROEN, "Alles wat je hebt gedaan is opgeslagen in: /scriptfiles/[bestand-naam].rec !"); Recording[playerid] = 0; } else { SendClientMessage(playerid, ROOD, "Je bent niet aan het opnemen!"); } } else { SendClientMessage(playerid, ROOD, "kies uit 1 of 2!"); } } return 1; } return 0; // ook al 'return 1;' geprobeerd } De kleur definities zitten in de include Kleuren die in a_samp zit. Daar krijg ik dus ook geen errors. Ik krijg ook geen errors of warnings. . Bewerkt: 9 november 2009 door CAR Reageren
mosweg Geplaatst: 29 december 2009 Rapport Geplaatst: 29 december 2009 (bewerkt) Ik ben nu druk bezig met de NPC, en een heleboel lukt ook al, Maar nu heb ik een probleempje, Ik heb een loop-route ge-record, maar zonder wapens. Nu wil ik een wapen aan mijn NPC toevoegen, Hoe doe ik dat? De code klopt, hij krijgt een andere skin, maar blijft zonder wapen rondlopen. Weet iemand hoe ik dit oplos? forward place(); public place() { Cop1 = GetPlayerID("Cop1"); SetPlayerSkin(Cop1,280); GivePlayerWeapon(Cop1,24,1000); SetPlayerArmedWeapon(Cop1,24); return 1; } De route sluit nu goed aan dus ik wil hem het liefst niet overnieuw opnemen. Bewerkt: 29 december 2009 door mosweg Reageren
Megadreams Geplaatst: 29 december 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 29 december 2009 (bewerkt) Volgens mij is het niet mogelijk een bot een wapen te geven ajoewel, ik volgens mij wat anders heb gezien blijf proberen en ik zal zelf ook nog wel zoeken of het gaat of niet. EDIT: en wat ik hierboven zei bedoel ik dit mee: Klik hier Bewerkt: 29 december 2009 door megadreams Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.