Jump to content

[GUIDE] CheatDevice installeren


Big Boss

Recommended Posts

CheatDevice installeren

Meer screens/foto's komen nog!

Hallo allemaal!

In deze guide ga ik simpel uitleggen hoe je de CheatDevice van Edison Carter kunt installeren en gebruiken op jouw PSP.

BELANGRIJK: DIT VEREIST EEN CUSTOM FIRMWARE!

Deze guide is getest op een PSP-1004 (FAT) met custom firmware 5.00 M33-6.

15mfokk.png

Benodigdheden:

  • Jouw PSP (1000, 2000, 3000)
  • Een custom firmware
  • De VCS cheatdevice: www.cheatdevice.com
  • Memory Stick (PRO) Duo
  • USB-Kabel of MemoryStick lezer.

Risico's?

De kans dat je je PSP brickt (softwarematig stuk maakt) is praktisch nul. Indien je je psp toch brickt, ben ik, noch gtaforum.nl, noch de maker van de cheatdevice aansprakelijk.

Voorbereiding

Haal een UMD die nog in de PSP zit er nu uit.

Pak het gedownloade cheatdevice bestand ergens uit (bij voorkeur op het Bureaublad).

Stap 1

Sluit je PSP/MemoryStick aan op de PC en open de MemoryStick (hierna genoemd: MS). Je zit nu in de root (hierna genoemd: ms0:) van je MS. Die zou er ongeveer zo uit moeten zien:

ekgqdl.png

De mappen SEplugins en cheats heb je zeker nodig, dus maak deze aan als ze er nog niet zijn.

Stap 2

Plaats nu het bestand vcscheatdevice.prx uit het gedownloade pakket in de map SEplugins. Indien je gebruikt maakt van CFW 3.71 M33 of hoger neem je de vcscheatdevice371.prx.

In de map SEplugins maak je het volgende bestand aan (indien het nog niet bestaat): game.txt

Open game.txt en plaats deze lijn er in:

ms0:/SEplugins/vcscheatdevice.prx of ms0:/SEplugins/vcscheatdevice371.prx afhankelijk van je firmware.

Sla het bestand op en sluit af.

Optioneel: plaats topcheats.txt uit de cheatdevice map in de map cheats op de MS.

Stap 3

Plaats je MS terug in je PSP/sluit de USB mode af. Zet nu je PSP volledig uit (niet in de slaapstand) door de power knop naar boven te houden totdat de PSP uit gaat.

Houd nu de R-Trigger (rechter schouderknop) ingedrukt terwijl je de PSP terug aan zet. Nu kom je in het Recovery Menu.

Navigeer naar plugins en druk X op vcscheatdevice(371).prx [GAME] (disabled). Als het goed is veranderd die tekst nu in: vcscheatdevice(371).prx [GAME] (enabled). Druk op Back en vervolgens op Exit. Je PSP start nu verder op.

Stap 4

Steek je VCS UMD terug in je PSP en start het spel op. Enkele seconden na het laden van je savegame zou het cheatdevice menu moeten verschijnen. Indien niet, dan heb je iets fout gedaan.

Link to comment
Delen op andere websites

En daarbij, hoe wil je met een nieuwe PSP 2000 of met een 3000 in het recovery menu komen? Door hem uit te zetten?

Hier heb je je antwoord:

BELANGRIJK: DIT VEREIST EEN CUSTOM FIRMWARE!

Tevens vind ik een guide in een apart topic, met duidelijk screenshots toch net iets opvallender en duidelijker dan een post op pagina 2, in een topic dat notabene in het LCS forum staat.

Link to comment
Delen op andere websites

Is dit niet ook illegaal ? Want zonder ILEGALE firmware kan je dit niet gebruiken . Dus is dit een aanleiding toto illegale dingen , en word dit hier besproken .

Ja en nee. Een custom firmware is niet illegaal. De dingen die er mee gedaan worden zijn echter vaak wél illegaal, zo kan het als een soort no disk crack fungeren voor de leechers die gedownloade games gebruiken. Daarom zou een custom firmware hier eigenlijk niet mogen worden besproken. CheatDevice is echter gewoon legaal, en tevens een gewild iets bij de stories. Vandaar dat je wel mag aangeven dat je een custom firmware nodig hebt, maar geen links gaan geven naar fora of dergelijke waar downloads opstaan en tutorials hoe je deze moet installeren.

Zo gaf Big Boss een hint achter de custom firmware hoe je moest zoeken. Misschien een beetje mierenneukerig, maar ik heb dit maar wel even verwijderd doordat het net even te was. (Dat was ik overigens nog vergeten te zeggen tegen jou, Big Boss. Je wordt niet gek, of vergeetachtig; ik was het die het stukje had verwijderd. ^^ Dat had ik even moeten melden..)

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 year later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...