jerR Geplaatst: 4 oktober 2009 Rapport Geplaatst: 4 oktober 2009 Hallo allemaal, Ik zou graag voor SA:MP een eigen server willen opstarten, wat komt hier zoal bij kijken? Als ik een beetje een goedkope gameserver wil hebben, wat voor kosten zitten hier dan aan verbonden? (ik weet niet met hoeveel slots ik zal beginnen?). Ik wil namelijk mijn eigen map(s) & scripts kunnen gebruiken op mijn server. Heeft iemand hier een tutorial voor en weet iemand (mensen die zelf zo'n server hebben) wat vor kosten hier bij komen kijken? Alvast bedankt, JerR. Reageren
Big Boss Geplaatst: 4 oktober 2009 Rapport Geplaatst: 4 oktober 2009 Je kan hem altijd gratis bij je thuis hosten, maar dit heeft een aantal nadelen. De meeste mensen laten hun PC niet 24/7 aan staan en het is ook nefast voor je netwerk (lees: gaat al laggen met 8 spelers). Hier heb je een lijstje met serverhosts. Zelf gebruik ik ServerFFS en dat komt neer op 7.50 euro per maand voor een server met 30 slots. Zeer goede support moet ik wel zeggen. Reageren
jerR Geplaatst: 4 oktober 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 4 oktober 2009 Bedankt! En is de map beter te doen met 3dsmax of sketchup, is dat een kwestie van smaak of is het echt nodig/beter om het met bijv. 3dsMax te doen? Reageren
Big Boss Geplaatst: 4 oktober 2009 Rapport Geplaatst: 4 oktober 2009 Je kan geen custom maps maken in SA-MP, dat kan alleen in MTA (vraag me niet hoe, want dat weet ik niet). Je kan in SA-MP alleen maps maken met de reeds bestaande objecten in SA. Reageren
jerR Geplaatst: 10 oktober 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 10 oktober 2009 Wat word er dan altijd gemaakt met 3dsMax in die maps? (dus wat voor aandeel heeft 3dsMax hierin?). En waarom kan dat eigenlijk niet? Oja, wat is 'Puma' hier dan aan het maken in 3dsMax? toch ook een eigen object?: http://www.pumastudios.nl/gtuts/onderdelen/3dsprelight.html Reageren
Megadreams Geplaatst: 10 oktober 2009 Rapport Geplaatst: 10 oktober 2009 Je kan wel objecten veranderen maar die zie je alleen zelf, en in samp is dat echt niet handig, puma maakt dat gewoon voor SP Reageren
Big Boss Geplaatst: 10 oktober 2009 Rapport Geplaatst: 10 oktober 2009 Wat word er dan altijd gemaakt met 3dsMax in die maps? (dus wat voor aandeel heeft 3dsMax hierin?).En waarom kan dat eigenlijk niet? Oja, wat is 'Puma' hier dan aan het maken in 3dsMax? toch ook een eigen object?: http://www.pumastudios.nl/gtuts/onderdelen/3dsprelight.html Zoals ik dus al zei kan het wel in MTA, maar jammergenoeg niet in SA-MP. Reageren
Ixecube Geplaatst: 10 oktober 2009 Rapport Geplaatst: 10 oktober 2009 (bewerkt) Als je wil dat ik Maps maak voor in je SA-MP server ga dan naar dit topic en maak een aanvraag klik HIER Ik doe het helemaal voor niks, en ik zet het ook om tot pawno bestanden zodat je het alleen maar in je gamemode hoeft te zetten (Ook de vehicles). Groeten, Jasper Bewerkt: 10 oktober 2009 door Ixecube Reageren
jerR Geplaatst: 31 oktober 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 31 oktober 2009 (bewerkt) Als je wil dat ik Maps maak voor in je SA-MP server ga dan naar dit topic en maak een aanvraag klik HIER Ik doe het helemaal voor niks, en ik zet het ook om tot pawno bestanden zodat je het alleen maar in je gamemode hoeft te zetten (Ook de vehicles). Groeten, Jasper Maar dan is het dus nog niet mogelijk om maps in SA-MP te zetten die andere ook kunnen zien (@internet), ook niet met een VPS mogelijk? http://forum.sa-mp.com/index.php?topic=32210.0 Want daar staat een MTA > SA-MP converter, wat doet die dan? Bewerkt: 31 oktober 2009 door jerR Reageren
D-V-D-K Geplaatst: 24 november 2009 Rapport Geplaatst: 24 november 2009 (bewerkt) Als je wil dat ik Maps maak voor in je SA-MP server ga dan naar dit topic en maak een aanvraag klik HIER Ik doe het helemaal voor niks, en ik zet het ook om tot pawno bestanden zodat je het alleen maar in je gamemode hoeft te zetten (Ook de vehicles). Groeten, Jasper Maar dan is het dus nog niet mogelijk om maps in SA-MP te zetten die andere ook kunnen zien (@internet), ook niet met een VPS mogelijk? http://forum.sa-mp.com/index.php?topic=32210.0 Want daar staat een MTA > SA-MP converter, wat doet die dan? Je kan natuurlijk objecten toevoegen in SA:MP, maar alleen al bestaande objecten, en die moet je in de server scripten. Je kan ook je eigen objecten maken, maar alleen in de client scripten, en alleen jij ziet dat dan, en als je dan bijvoorbeeld een jump midden op de weg hebt geplaatst en je rijd er over heen dan denkt een admin dat je bunny-hop hackt hebt. Client = 1 persoon. Server = voor iedereen. Bewerkt: 24 november 2009 door D-V-D-K Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.