treindom Geplaatst: 10 januari 2011 Rapport Geplaatst: 10 januari 2011 (bewerkt) dat dacht ik ook maar dat doet hij het niet. Zal nog eens proberen Dit zijn mijn errors C:\Users\Hello123456\Desktop\Mijn Server\0.3C\filterscripts\voertuigen.pwn(411) : warning 217: loose indentation C:\Users\Hello123456\Desktop\Mijn Server\0.3C\filterscripts\voertuigen.pwn(412) : warning 225: unreachable code C:\Users\Hello123456\Desktop\Mijn Server\0.3C\filterscripts\voertuigen.pwn(412) : warning 217: loose indentation C:\Users\Hello123456\Desktop\Mijn Server\0.3C\filterscripts\voertuigen.pwn(425) : warning 217: loose indentation C:\Users\Hello123456\Desktop\Mijn Server\0.3C\filterscripts\voertuigen.pwn(427) : error 010: invalid function or declaration C:\Users\Hello123456\Desktop\Mijn Server\0.3C\filterscripts\voertuigen.pwn(431) : error 021: symbol already defined: "DestroyVehicle" C:\Users\Hello123456\Desktop\Mijn Server\0.3C\filterscripts\voertuigen.pwn(433) : error 021: symbol already defined: "GetPlayerFacingAngle" C:\Users\Hello123456\Desktop\Mijn Server\0.3C\filterscripts\voertuigen.pwn(438) : error 010: invalid function or declaration C:\Users\Hello123456\Desktop\Mijn Server\0.3C\filterscripts\voertuigen.pwn(574) : warning 235: public function lacks forward declaration (symbol "Resetgate1") C:\Users\Hello123456\Desktop\Mijn Server\0.3C\filterscripts\voertuigen.pwn(579) : warning 235: public function lacks forward declaration (symbol "Resetgate2") C:\Users\Hello123456\Desktop\Mijn Server\0.3C\filterscripts\voertuigen.pwn(586) : warning 203: symbol is never used: "Angle" C:\Users\Hello123456\Desktop\Mijn Server\0.3C\filterscripts\voertuigen.pwn(586) : warning 203: symbol is never used: "Turismo" C:\Users\Hello123456\Desktop\Mijn Server\0.3C\filterscripts\voertuigen.pwn(586) : warning 203: symbol is never used: "X" C:\Users\Hello123456\Desktop\Mijn Server\0.3C\filterscripts\voertuigen.pwn(586) : warning 203: symbol is never used: "Y" C:\Users\Hello123456\Desktop\Mijn Server\0.3C\filterscripts\voertuigen.pwn(586) : warning 203: symbol is never used: "Z" Bewerkt: 10 januari 2011 door treindom Reageren
Morph1 Geplaatst: 10 januari 2011 Rapport Geplaatst: 10 januari 2011 post jou onplayercommandtext dan eens Reageren
treindom Geplaatst: 10 januari 2011 Rapport Geplaatst: 10 januari 2011 public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[]) { if(strcmp(cmdtext, "/cargaragedown", true) == 0) { MoveObject(gate2,2521.98632812,-1274.20068359,10.45768356, 2.00);//Tip: als je de gate naar benede wil kan je de coordinaten van je object kopieren (X,Y,Z) en dan achter de Z gewoon -5 zetten SendClientMessage(playerid, 0xFF000000, "Gate Open"); SetTimer("Resetgate2",5000,0); //verander zelf de tijd. (nu sluit die na 5 seconden) return 1; } if(strcmp(cmdtext, "/cargarageup", true) == 0) { MoveObject(gate2,2521.98632812,-1274.20068359,34.45768356, 2.00); //zelfde X,Y,Z als het object in OnGameModeInit SendClientMessage(playerid, 0xFF000000, "Gate Closed"); return 1; } return 0; if(strcmp(cmdtext, "/admingatedown", true) == 0) { MoveObject(gate1,1812.63964844,-2112.76074219,0.59965515, 2.00);//Tip: als je de gate naar benede wil kan je de coordinaten van je object kopieren (X,Y,Z) en dan achter de Z gewoon -5 zetten SendClientMessage(playerid, 0xFF000000, "Gate Open"); SetTimer("Resetgate1",5000,0); //verander zelf de tijd. (nu sluit die na 5 seconden) return 1; } if(strcmp(cmdtext, "/admingateup", true) == 0) { MoveObject(gate1,1812.63964844,-2112.76074219,17.59965515, 2.00); //zelfde X,Y,Z als het object in OnGameModeInit SendClientMessage(playerid, 0xFF000000, "Gate Closed"); return 1; } return 0; } if(!strcmp(cmdtext, "/givemeonecar")) { new float:X, float:Y, float:Z, float:Angle; new Turismo; DestroyVehicle(GetPlayerVehicleID(playerid)); // hier word het voertuig waar je op dat moment in zit vernietigd GetPlayerPostition(playerid, X,Y,Z); GetPlayerFacingAngle(playerid, Angle); Turismo = CreateVehicle(451, 0.0,0.0,5.0,0.0,3,3,5000); PutPlayerInVehicle(playerid, Turismo,0); SetVehiclePos(GetPlayerVehicleID(playerid), X,Y,Z); SetVehicleZAngle(GetPlayerVehicleID(playerid), Angle); return 1; } Alsjeblieft Reageren
Morph1 Geplaatst: 10 januari 2011 Rapport Geplaatst: 10 januari 2011 (bewerkt) dat is ook wel logisch als je hem buiten de public zet, je heb de public al afgesloten en daarna zet je los in het script dit command. : public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[]) { if(strcmp(cmdtext, "/cargaragedown", true) == 0) { MoveObject(gate2,2521.98632812,-1274.20068359,10.45768356, 2.00);//Tip: als je de gate naar benede wil kan je de coordinaten van je object kopieren (X,Y,Z) en dan achter de Z gewoon -5 zetten SendClientMessage(playerid, 0xFF000000, "Gate Open"); SetTimer("Resetgate2",5000,0); //verander zelf de tijd. (nu sluit die na 5 seconden) return 1; } if(strcmp(cmdtext, "/cargarageup", true) == 0) { MoveObject(gate2,2521.98632812,-1274.20068359,34.45768356, 2.00); //zelfde X,Y,Z als het object in OnGameModeInit SendClientMessage(playerid, 0xFF000000, "Gate Closed"); return 1; } if(strcmp(cmdtext, "/admingatedown", true) == 0) { MoveObject(gate1,1812.63964844,-2112.76074219,0.59965515, 2.00);//Tip: als je de gate naar benede wil kan je de coordinaten van je object kopieren (X,Y,Z) en dan achter de Z gewoon -5 zetten SendClientMessage(playerid, 0xFF000000, "Gate Open"); SetTimer("Resetgate1",5000,0); //verander zelf de tijd. (nu sluit die na 5 seconden) return 1; } if(strcmp(cmdtext, "/admingateup", true) == 0) { MoveObject(gate1,1812.63964844,-2112.76074219,17.59965515, 2.00); //zelfde X,Y,Z als het object in OnGameModeInit SendClientMessage(playerid, 0xFF000000, "Gate Closed"); return 1; } if(!strcmp(cmdtext, "/givemeonecar")) { new float:X, float:Y, float:Z, float:Angle; new Turismo; DestroyVehicle(GetPlayerVehicleID(playerid)); // hier word het voertuig waar je op dat moment in zit vernietigd GetPlayerPos(playerid, X,Y,Z); GetPlayerFacingAngle(playerid, Angle); Turismo = CreateVehicle(451, 0.0,0.0,5.0,0.0,3,3,5000); PutPlayerInVehicle(playerid, Turismo,0); SetVehiclePos(GetPlayerVehicleID(playerid), X,Y,Z); SetVehicleZAngle(GetPlayerVehicleID(playerid), Angle); return 1; } return 0; } zo is ie goed Bewerkt: 11 januari 2011 door Morph1 Reageren
treindom Geplaatst: 11 januari 2011 Rapport Geplaatst: 11 januari 2011 (bewerkt) Als ik dat erbij plaats krijg ik dit C:\Users\Hello123456\Desktop\Mijn Server\0.3C\gamemodes\maikelscript.pwn(289) : warning 217: loose indentation C:\Users\Hello123456\Desktop\Mijn Server\0.3C\gamemodes\maikelscript.pwn(294) : error 017: undefined symbol "GetPlayerPostition" C:\Users\Hello123456\Desktop\Mijn Server\0.3C\gamemodes\maikelscript.pwn(295) : warning 213: tag mismatch C:\Users\Hello123456\Desktop\Mijn Server\0.3C\gamemodes\maikelscript.pwn(298) : warning 213: tag mismatch C:\Users\Hello123456\Desktop\Mijn Server\0.3C\gamemodes\maikelscript.pwn(298) : warning 213: tag mismatch C:\Users\Hello123456\Desktop\Mijn Server\0.3C\gamemodes\maikelscript.pwn(298) : warning 213: tag mismatch C:\Users\Hello123456\Desktop\Mijn Server\0.3C\gamemodes\maikelscript.pwn(299) : warning 213: tag mismatch C:\Users\Hello123456\Desktop\Mijn Server\0.3C\gamemodes\maikelscript.pwn(302) : warning 217: loose indentation C:\Users\Hello123456\Desktop\Mijn Server\0.3C\gamemodes\maikelscript.pwn(438) : warning 235: public function lacks forward declaration (symbol "Resetobj") Pawn compiler 3.2.3664 Copyright © 1997-2006, ITB CompuPhase 1 Error. Die laataste komt door mij hoef je niks aan te doen. en die op regel 217 ook. Bewerkt: 11 januari 2011 door treindom Reageren
Remcconen Geplaatst: 11 januari 2011 Rapport Geplaatst: 11 januari 2011 De laatste return 1; vervangen door return 0; lost misschien al wat op. Reageren
Morph1 Geplaatst: 11 januari 2011 Rapport Geplaatst: 11 januari 2011 (bewerkt) De laatste return 1; vervangen door return 0; lost misschien al wat op. dat maak niet zoveel uit in je gamemode, ik heb mijn post hierboven aangepast, nu krijg je alleen nog "warning tag mismatch" had in plaats van "GetPlayerPos" had ik "GetPlayerPosition" gedaan XD en bij die loose indentation heb je het script verkeerd uitgelijnd Bewerkt: 11 januari 2011 door Morph1 Reageren
penait1 Geplaatst: 26 september 2011 Rapport Geplaatst: 26 september 2011 (bewerkt) Ik heb een soort van Teamspeak channel nodig.. Zoiets als een walkie talkie. Je kan met /channel [channel number] een channel kiezen, en als je dan /c [je text] doet dat iedereen die hetzelfde channel heeft, dan die message krijgt. Kan het ook wat met uitleg? dat ik begrijp wat ik kopieer en er wat van leer Alvast bedankt, Penait1 EDIT: Als het kan het liefst in ZCMD Bewerkt: 27 september 2011 door penait1 Reageren
Crusher!! Geplaatst: 11 oktober 2011 Rapport Geplaatst: 11 oktober 2011 (bewerkt) Oke als je zoiets wilt maken dan is dat eigenlijk best simpel je moet alleen 1 ding snappen en dat is dit: new iets[5]; Wat dit eigenlijk doet is het maakt 5x de variable "iets" aan. even wat duidelijker uitleg iets[0] iets[1] iets[2] iets[3] iets[4] TOT 5. want pawn telt vanaf 0. elke van die dingen kan je een apart getal geven bijvoorbeeld. iets[0] = 35; iets[1] = 190; iets[2] = 2; iets[3] = 18; iets[4] = 55; Als je dit nog niet helemaal begrijpt dan moetje het maar zeggen. Oke wat je dan eigenlijk doet is je zet boven aan je script new channel[MAX_PLAYERS]; MAX_PLAYERS is een pre-defined getal dat het maximaal aantal spelers geeft. 500 dus. Oke wat je dan doet is maak je de command voor het channel kiezen CMD:channel(playerid, params[]) { if(isnull(params)) // kijkt of er wel iets is ingevoerd { return SendClientMessage(playerid,0xFFFFFFFF,"Je hebt geen getal ingevoerd"); } new channel_nummer = strvar(params); if(channel_nummer > 0 || channel_nummer < 5) // nu heeft het maximaal 5 channels { channel[playerid] = channel_nummer; //zet de speler in het channel SendClientMessage(playerid,0xFFFFFFFF,"Je zit nu in een channel"); } else if(channel_nummer == 0) // we gebruiken 0 voor het uitzetten { channel[playerid] = 0; SendClientMessage(playerid,0xFFFFFFFF,"Je zit niet meer in een channel"); } else // fout melding { SendClientMessage(playerid,0xFFFFFFFF,"Je hebt geen getal ingevoerd of het is tehoog/telaag"); } return 1; } als je het niet begrijpt hoor ik het wel. dan doen we nu de command voor het /c CMD:c(playerid, params[]) { if(channel[playerid] == 0) // als de speler gekozen heeft om niet in een channel te zitten. { return SendClientMessage(playerid,0xFFFFFFFF,"Je zit niet in een channel typ /channel [nummer] om in een channel tegaan"); } if(isnull(params)) // kijkt of er wel iets is ingevoerd { return SendClientMessage(playerid,0xFFFFFFFF,"Je hebt geen getal ingevoerd"); } new bericht[128],name[MAX_PLAYER_NAME]; GetPlayerName(playerid,name,MAX_PLAYER_NAME); format(bericht,128,"[Channel] %s:%s",name,params); for(new i; i<MAX_PLAYERS; i++) { if(channel[i] == channel[playerid]) { SendClientMessage(playerid,0xFFFFFFFF,bericht); } } return 1; } Zo moet het goed gaan. als het niet werkt of als je het niet begrijpt dan vraag je het maar dan leg ik het specefieke nog een keer duidelijk uit Bewerkt: 11 oktober 2011 door Crusher!! Reageren
denishtje Geplaatst: 7 november 2011 Rapport Geplaatst: 7 november 2011 Kan iemand er 1 geven van auto's bijv. /v1 /v2 enz Sorry ik ben niet goed in scripten daarom:$ Reageren
thebest07111 Geplaatst: 11 december 2011 Rapport Geplaatst: 11 december 2011 Hallo, Ik heb de adminhelp van de pawn master tutorial list hebruikt. Nu is mijn vraag weet iemand het script dat ik alleen als ik met rcon ben ingelogd dat ik dan iemand geld kan geven want bij de adminhelp moet dat op een speciale manier. Ik zou hem graag willen . Gr Reageren
Crusher!! Geplaatst: 7 januari 2012 Rapport Geplaatst: 7 januari 2012 (bewerkt) Ik snap je niet helemaal wat bedoel je met een rare manier? /GiveMoney id value Voorbeeld /GiveMoney 1 100 geeft aan de speler met id 1. 100€ Bewerkt: 7 januari 2012 door Crusher!! Reageren
swell Geplaatst: 29 augustus 2012 Rapport Geplaatst: 29 augustus 2012 Gevraagde dienst: Iemand die voor mij een payday / experience systeem wil scripten. Beloning: Een leuk payday systeem en bij elke payday in de chat: Special thanks for ...... Extra informatie: Het werkt zo: Wij zijn bezig met een race & Roleplay gamemode en we zijn al behoorlijk ver. Nu hebben we een experience systeem nodig waarme je een steeds hogere rank haalt. Je begint als speler met score 0, dan komt er om het uur een payday waarbij je geld en 1 experience krijgt daarmee ben je dan score 1. Dan moet je weer 2 nieuwe experience punten halen om je volgende score te halen. Als je rank 2 bent moet je weer 3 nieuwe experience punten halen en zo gaat het door. Ook kan je met het winnen van een race een experience punt halen. Neem contact op via: Het liefst via PM Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.