Jump to content

[PS] Tutorial : Klonen


BigM

Recommended Posts



Ik kreeg heel vaak vraagjes op me hyves hoe ik deze foto maakte.

743607345_5_Ifx6.jpeg

Wat je inderdaad op de foto ziet, Ben ik zelf alleen dan twee keer. Ik ga je nu uitleggen hoe je dit moet doen omdat er toch redelijk veel vraag naar is. En het is gewoon leuk als persoonlijke foto.

We hebben hierbij nodig.

  • Intresse
  • Photoshop
  • Een camera met een tripod(standaard) of een mobiele telefoon met een bepaalde constructie

Als je een camera met tripod heb doe dan het volgende.

  • bevestig je camera aan de tripod(Een standaart)
  • Activeer : de Zelf ontspanner of automatische opnamen functie.
  • Laat je camera altijd op de zelfde plek staan!

Oké , wanneer je dit hebt. Volg dan de volgende stappen.

  1. Plaats de camera op enige afstand.
  2. Druk op de knop die bij jou de foto maakt( zorg dat de zelfontspanner of automatische opnamen functie werken)
  3. Maak drie of vier foto's met jou op verschillende plekken ( afhangend hoeveel klonen je wilt) Zorg er echter wel voor dat je bij elke foto zeker weet dat je niet in je schaduw of beeld staat van een van de eerder genomen foto's

Zo, Nu heb je 3 a 4 foto's , Open nu photoshop. En kies een van je genomen foto's uit als basis.

Plak over die basis je andere genomen fotos maar zorg ervoor dat JOU lichaam, niet overlapt met die andere. Dan maak de foto's klein beetje doorzichtig door opacity te veranderen naar bijvoorbeeld. 50%. Nu kan je zien of de achtergrond van foto 1(basis) matcht met 2 3 en/of 4. Zo niet druk Ctrl+t, en dan rechter muis knop. Klik dan warp aan zodat je alles van behang tot aan gebouwen precies tot elkaar kan late versmelten zodat het lijkt alsof je echt 4 keer jouzelf heb op de foto. LET OP. Erase nooit iets van je basis achtergrond, maar mocht een van je andere geplakte foto's op de basis een schaduw bevatten, dan kan je dat gedeelte altijd weg halen. Zolang je lichaam maar op de zelfde plek blijft.

---------------------------

Heb je een mobieltje met camera?. Zorg er dan voor dat je zelf een houder maakt. Ik gebruikte een doosje die ik kreeg bij aanschaf van me horloge. Zet je telefoon erin en zorg dat hij zo recht mogelijk staat door je telefoon met iets te klemmen, Teken dan de plek af waar jij je telefoon neer zet. Omdat je een telefoon niet in een tripod(standaard) kan zal deze nog wel eens van plek kunne verschuiven. Teken daarom met stipjes of een streepje af waar je mobiel zal staan. Zorg dat de zelf ontspanner aan staat, Stel dan in dat de foto in tien seconde genomen word. Zet hem op de door jou ingestelde klem (plek waar je zorgt datje mobiel altijd perfect recht/gelijk staat. en zet die dan met klem en al op je afgetekende gebied. En druk dan op de knop die op jou mobiel foto's maakt, en neem dan je positie in. Volg dan de zelfde stap als die je hier boven las

Zo, Nu heb je 3 a 4 foto's , Open nu photoshop. En kies een van je genomen foto's uit als basis.

Plak over die basis je andere genomen fotos maar zorg ervoor dat JOU lichaam, niet overlapt met die andere. Dan maak de foto's klein beetje doorzichtig door opacity te veranderen naar bijvoorbeeld. 50%. Nu kan je zien of de achtergrond van foto 1(basis) matcht met 2 3 en/of 4. Zo niet druk Ctrl+t, en dan rechter muis knop. Klik dan warp aan zodat je alles van behang tot aan gebouwen precies tot elkaar kan late versmelten zodat het lijkt alsof je echt 4 keer jouzelf heb op de foto. LET OP. Erase nooit iets van je basis achtergrond, maar mocht een van je andere geplakte foto's op de basis een schaduw bevatten, dan kan je dat gedeelte altijd weg halen. Zolang je lichaam maar op de zelfde plek blijft.

Als er vragen zijn. Of dingen die je niet snapt. Kan je het uiteraard vragen in dit topic. En ik zou het leuk vinden creatieve outcomes hier te kunnen zien.

Bewerkt: door BigM
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...