Jump to content

Discussie v/d Week #5


Dutchy3010

Recommended Posts

Ik vind dat banned leden die lang op het forum actief zijn een kans moeten verdienen. Sommige van hun zorgden voor een leuk en grappig zweer waar vaak de mods niet blij mee waren.

Jij denkt dus dat als de mods de 'grappen' niet waarderen dat hij (een) warn(s) krijgt? Onzin. Je krijgt niet een warn omdat een moderator je grappen niet waardeerd, maar alleen als je de regels overtreedt.

Iets grappigs wat als spam wordt gezien krijgt een warn.

Omdat die 'grappige' opmerkingen in de meeste gevallen:

  • Off-topic zijn.
  • Provocerend is voor een of meerdere personen.
  • Discrimineren is voor een of meerdere personen.
  • Tegen de regels zijn.

Bewerkt: door FireFighter
Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind dat banned leden die lang op het forum actief zijn een kans moeten verdienen. Sommige van hun zorgden voor een leuk en grappig zweer waar vaak de mods niet blij mee waren.

Jij denkt dus dat als de mods de 'grappen' niet waarderen dat hij (een) warn(s) krijgt? Onzin. Je krijgt niet een warn omdat een moderator je grappen niet waardeerd, maar alleen als je de regels overtreedt.

Iets grappigs wat als spam wordt gezien krijgt een warn.

Omdat die 'grappige' opmerkingen in de meeste gevallen:

  • Off-topic zijn.
  • Provocerend is voor een of meerdere personen.
  • Discrimineren is voor een of meerdere personen.
  • Tegen de regels zijn.

  • Soms juist heel grappig zijn.

Kijk, het maakte niks uit, maar een lid die juist díe opmerkingen/grapppen maakt die bij andere leden of zelfs sl+ niet in de smaak vallen. Dan krijg je vaak (zoals bij de Hitlergrap van Disturbed) dat de crew hem humorloos 40% of zelfs een directe ban geeft, wat heel veel mensen jammer vonden, want dat soort opmerkingen, daar kwamen ze voor. (Voor andere dingen ook natuurlijk, maar dat even terzijde.) Bijna de hele Mannengang is banned (m.u.v. Tjerk), en dat vinden sommige nog steeds jammer.

Link to comment
Delen op andere websites

Als Disturbed een Hitlergrap maakt is dat tegen de forumregels dus krijgt hij een warn. Kwestie van oorzaak gevolg, vergelijkbaar met: "ik rende tegen een muur aan en nu heb ik pijn".

Bewerkt: door KillerZero86
Link to comment
Delen op andere websites

Ach zo, excuses. Ik vind nog steeds dat Disturbed geen tweede kans verdient: hij is al vijf keer aangesproken en gaat toch door, dan maakt het naar mijn mening weinig meer uit wat je nog doet, stoppen doet hij toch niet. Bannen dient dan alleen nog maar om ervoor te zorgen dat iedereen die hij kwetste met zijn grappen van hun kwetser te ontdoen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ach zo, excuses. Ik vind nog steeds dat Disturbed geen tweede kans verdient: hij is al vijf keer aangesproken en gaat toch door, dan maakt het naar mijn mening weinig meer uit wat je nog doet, stoppen doet hij toch niet. Bannen dient dan alleen nog maar om ervoor te zorgen dat iedereen die hij kwetste met zijn grappen van hun kwetser te ontdoen.

Ik vind dat leden geen 2e kans verdienen... Waarom? Allereerst zouden ze gewoon bij het aanmaken van het account de regels uit de vingers moeten weten anders staan die regels er ook voor niets. Daarbij zijn 5 waarschuwingen genoeg... daarbij word elk lid bij een waarschuwing naar de regels verwezen om die nog eens na te lezen, als het desbetreffende lid dit niet doet maakt hij/zij dus kans op een waarschuwing, en 5 waarschuwingen met deze redenering als hierboven leert hij/zij het dus niet, en maakt kans op een ban als gevolg.

Dan punt 2 van waarom leden het niet verdienen:

Je ziet steeds vaker bij De Wilde Ganzen ( voorbeeld ) dat leden banned worden, hier lachen hun natuurlijk niet om en die leden maken dus steeds dubbelaccounts... Wat heeft het dan voor zin om ze te bannen als hun toch steeds teruggekomen met een nieuw account?.

En dan nog eens punt 3 van waarom leden het niet verdienen:

Op de meeste forums worden leden die 1 overtreding heeft gemaakt meteen gebanned want hun verwachten dat hun leden meteen de regels weten. Kijk als je niet met de forums mee kan posten ( gezellig met een leuk onderwerp ) moet je je ook niet gaan aanmelden op dit forum. Ik vind zelfs dat dit forum de aanpak van andere forums mag volgen, 1 keer regel overtreden en ban. Als je niet met de crew in de problemen komt is er niets aan de hand en kun je gewoon gezellig meeposten.

Link to comment
Delen op andere websites

De crew is te streng? Nee hoor, ik heb het alleen over het feit dat Disturbed op een humoristische wijze zijn grappen uitbracht, en niet op de humorloze manier waardoor hij gebanned werdt.

BaasB verdient ook een tweede kans

Link to comment
Delen op andere websites

Het zou wel handig zij als de crew laat weten wat ze misdaan hebben en dan ons laten stemmen of ze geband moeten worden of niet ;)

Wat is het nut dan van de crew vraag ik me af? De crew is er juist om dit forum in de gaten te houden en geen rommel er van te maken, als er een of andere rare stemronde aan de gang is kunnen er leden onterecht gebanned worden, aangezien er ook leden zijn die niet weten wat er achter die ban zit en er kan vaak meer achter 1 reden zit. Die stemronde gaat dus ook niet werken denk ik, ook vanwege het feit dat leden met onzin iemand gaan bannen of als ze aan iemand een hekel hebben.

Bewerkt: door GekkieJ01
Link to comment
Delen op andere websites

Ik bedoel dan dat de crew wil dat iemand word geband en het gwn navragen bij de rest van het forum en de crew die start die dingen toch. De crew moet alsnog gtaforum updaten, de crew moet gtaforum nogsteeds in de gaten houden want anders word er nooit iemand geband. Ze hoeven het niet bij alle leden te doen maar bijvoorbeeld bij leden waar ze het niet zeker van weten. :)

EDIT:_Night-Men_ je word geband als je te veel regels overtreden hebt je hebt zoveel % op je profiel staat asl je teveel warn %e hebt dan word je geband.

Bewerkt: door redfire18
Link to comment
Delen op andere websites

Ik bedoel dan dat de crew wil dat iemand word geband en het gwn navragen bij de rest van het forum en de crew die start die dingen toch. De crew moet alsnog gtaforum updaten, de crew moet gtaforum nogsteeds in de gaten houden want anders word er nooit iemand geband. Ze hoeven het niet bij alle leden te doen maar bijvoorbeeld bij leden waar ze het niet zeker van weten. :)

EDIT:_Night-Men_ je word geband als je te veel regels overtreden hebt je hebt zoveel % op je profiel staat asl je teveel warn %e hebt dan word je geband.

Maar zoals ik al zei, er zijn leden die ruzzie's hebben gehad en kans maken op een ban, dan stemt iedereen onterecht voor een ban maar vele leden weten dan niet wat er achter zitten.

Link to comment
Delen op andere websites

Het mooie is, iedereen zegt dat het vaak om een vage reden gebeurd, maar Megaleden en lager weten de redenen niet eens! Dan lijkt het me ook eventjes terecht dat jullie je mondjes even dicht houden :)

Wij zeggen niks over bans en warns omdat we degene niet nog dieper willen ingraven om het zo maar te zeggen. Als degene zet zelf zegt moet hij het maar weten, maar dit doen wij niet.

Link to comment
Delen op andere websites

Een hele goede vraag, al zeg ik het zelf. Iedereen denkt wel van: Ja, het is je eigen schuld, je hebt je misdragen enzo, maar het kan ook wezen dat ze wat lol enzo wouden schoppen. Ik ken nog wel paar gebande leden, en die zijn nog best gezellig, maar hebben natuurlijk een hekel nu aan Gtaforum omdat ze gebanned zijn. Zie Twan, die heeft wel een 2e kans gekregen, maar is het er toch niet mee eens. Dat valt me op, want waarom heb jij dan ja gezegd, als je vind dat mensen die een ban hebben gekregen niet meer een tweede kans mogen krijgen? Je moet je gewoon aan de regels houden, en als je dat niet gedaan hebt heb je pech en heb je een ban. Ik weet het niet hoor, sommige leden zijn onterecht gebanned en anderen terecht..

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...