Jump to content

.Senne zoekt een fototoestel


.Senne

Recommended Posts

Hai forummers,

Zoals de titel al zegt: ik ben op zoek naar een goed fototoestel. Ik had een HP ding met 5 megapixels en geen zoom, maar dat is gesloopt. Ik vind fotografie een mooie tijdsbesteding, en zou me er al lang in willen verdiepen. Dat begint natuurlijk bij goed materiaal: een digitale camera die aan volgende (nogal standaard) eisen voldoet:

  • Ik wil er grote, haarscherpe foto's mee nemen
  • Ik wil er goede optische zoom op
  • Ik wil ook erg kleine dingen kunnen fotograferen
  • Ik wil er ook bewegende dingen mee kunnen vastleggen

Ik heb op dit moment zo'n 460 euro, maar wil deze niet allemaal aan een fototoestel spenderen. Mijn budget ligt rond de 250 euro. Overigens ben ik niet op zoek naar een gewone digitale camera, maar meer naar dingen als dit.

Ik weet dat hier een paar fotografen op het forum zitten, dus ik hoop dat deze zo vriendelijk zijn om mij te helpen. :D Ik ben zelf namelijk nog niet thuis in die markt, en weet niet wat goed of slecht/goedkoop of duur is.

Met vriendelijke groeten en bij voorbaat dank,

Senne

Link to comment
Delen op andere websites

Even een vraagje, waarom koop je de Coolpix P90 dan niet? Maar mijn pa heeft een 350D, maar die is heel duur....

Omdat ik compleet niet weet of die goed is, en hij is net wat te duur. Er zijn zoveel van die camera's, en ik weet echt niet welke men mij aanraadt. Daarom hoop ik dus dat iemand die een beetje ervaring heeft me kan helpen. :tu: Die Coolpix is als voorbeeld, zodat men niet afkomt met dingen als dit.

En de 350D is inderdaad wat te duur.. :blauw: Anders had ik 'm direct gekocht.

Bewerkt: door .Senne
Link to comment
Delen op andere websites

Professioneel lukt niet met dat bedrag, een goede set met een DSLR en wat mooie objectieven komt al snel boven de €3000,-. Mij likt met dat budget een Panasonic lumix-fz28 wel iets. Ook de Canon PowerShot SX20 IS is een mooie camera, maar ook wat duurder. Het mooiste is natuurlijk een DSLR, maar dat is ook een stuk duurder. Dan zou ik minimaal(en dat is dan ook echt het minimum) een budget van €400-€450 aanraden. Hier zijn 2 pagina's met test foto's van de eerder genoemde camera's, Panasonicen Canon. Ook een plus punt van die Panasonic is dat die RAW bestanden kan maken.

Link to comment
Delen op andere websites

Bedankt allebei voor de reply. :D Ik heb er een eis bij die ik vergeten was: het moet een oplaadbare accu hebben met acculader.

Ik had al een lijstje gemaakt met de fototoestellen die binnen mijn budget vallen, en de Panasonic lumix-fz28 stond bovenaan die lijst. Hij is inderdaad wat duurder, maar ziet er goed uit en heeft een boel accesoires in de doos zitten, waaronder accu + lader. Totnogtoe wordt het dus deze denk ik, al vind ik 'm net iets te duur, maar daar valt een mouw aan te passen. :D

Dus als iemand nog aanbevelingen heeft die iets minder duur zijn mét oplaadbare accu, dan hoor ik het graag. :D

Edit: met professioneel bedoel ik inderdaad niet van die toestellen van 3000 euro, maar gewoon "beter dan die toestellen met 3x optische zoom en 4x digitale". :puh:

Bewerkt: door .Senne
Link to comment
Delen op andere websites

Ik raad aan er een 2e accu bij te nemen, zelf heb ik er zelfs 3(en een grip, kunnen er 2 tegelijk in). En over dat digitale zoom, nooit gebruiken. Digitale zoom is helemaal geen zoom.

Mijn moeder wil misschien een deel bijleggen (ze is zelf ook ietwat verliefd op fotografie), dus dan zou het geldprobleem al uit de weg zijn. Ik heb nu al genoeg geld, maar ik doe liever niet ineens alles op aan een fototoestel. :puh:

Overigens zit er vrij veel in de doos:

* Acculader

* Accu

* AC kabel

* AV Kabel

* USB Kabel

* Schouderriem

* Zonnekap

* Zonnekap adaptor

* Lensdop

* Lensdop strap

* CD-ROM

* Nederlandse gebruiksaanwijzing

* Afkomstig van Panasonic Nederland

Kan best zijn dat ik een extra accu koop. :Y En van dat laatste ben ik me bewust. Net daarom wil ik een camera met veel optische zoom, en deze heeft er 18x (en 4x digitaal, verwaarloosbaar dus). ^^

Link to comment
Delen op andere websites

Die zijn dan net weer iets te duur. M'n ma wil misschien 50 euro bijleggen, en ik had graag rond de 250 gebleven. Een fototoestel van 300 past dus perfect. :puh:

Maar ik heb nog één klein vraagje: is er veel verschil tussen een SD-kaart en een SDHC kaart? Er zit namelijk toch wel een prijsverschil in, en ik weet niet of het zoveel uitmaakt.

Link to comment
Delen op andere websites

Die zijn dan net weer iets te duur. M'n ma wil misschien 50 euro bijleggen, en ik had graag rond de 250 gebleven. Een fototoestel van 300 past dus perfect. :puh:

Maar ik heb nog één klein vraagje: is er veel verschil tussen een SD-kaart en een SDHC kaart? Er zit namelijk toch wel een prijsverschil in, en ik weet niet of het zoveel uitmaakt.

SDHC word voor kaarten met een grotere capaciteit gebruikt. Echter oudere apparaten ondersteunen vaak alleen SD en geen SDHC.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...