Jump to content

Nieuw budget AMD systeempje!


danz

Recommended Posts

Hoi,

Ik ga een pc kopen en zelf in elkaar zetten. Ik ga waarschijnlijk Windows 7 draaien maar begin eerst even met XP. Het doel is vooral een goedkoop snel pctje. Waar ik later ook een nieuwe GPU bij ga kopen en daarmee waarschijnlij ook GTA IV kan spelen etc.

Ik heb al een case en dvd drive. Dus de rest heb ik eigenlijk nodig naast OS.

Dit is was ik heb samen gesteld:

http://www.azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B212502%5D=1&product%5B47507%5D=2&product%5B230032%5D=1&product%5B215038%5D=1&product%5B213070%5D=1&product%5B210589%5D=1&product%5B5545%5D=1

De fancontroller is om ok mijn 3.5'' gat op te vullen en wat koeling te brengen in mijn pc.

Wat vinden jullie hiervan? :$

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 73
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • danz

    31

  • Exoit

    15

  • Sprunk

    7

  • .Senne

    7

Top Posters In This Topic

Ziet er erg goed uit voor een budget pc'tje. Er is wel nog een Phenom II X4 965 die maar 27 euro meer kost en net een stukje beter is, dus als je budget 420 euro is, zou je dat kunnen overwegen. :)

En als je dan later nog 150-200 euro bijeenspaart voor een grafische kaart + voeding, dan heb je zelfs een vrij goed gamesysteempje =1&product[68471]=1&product[225854]=1&product[5545]=1&product[213070]=1&product[230032]=1&product[47507]=2&product[212502]=1"](voorbeeld) voor weinig geld. ^^

Link to comment
Delen op andere websites

Geen videokaart? En ga me niet zegen dat je de onboard gaat gebruiken, want daar kun je echt niet mee gamen!

Wie zegt dat hij er nu al op wil gamen? Uit zijn hoofdpost is duidelijk af te leiden dat hij pas wil gamen als hij een videokaart erbij koopt. Een PC hoeft niet altijd voor gamen te zijn, maar ook voor multimedia en internet.

Link to comment
Delen op andere websites

Geen videokaart? En ga me niet zegen dat je de onboard gaat gebruiken, want daar kun je echt niet mee gamen!

Ik zal het je even uitleggen.

Ik koop deze pc ten eerste eerst voor een basis stevig systeempje en dan ga ik later gewoon een nieuwe kaart derbij kopen :bier:

Eerst maar even kijken hoe dit allemaal werkt etc. en dan ga ik later pas echt over op gamen :engel:

Ja en inderdaad die is maar 25 euro duurder ofzo :engel: Maar zal je het verschil ook zeker merken aangezien ik even wat benchmarks ga opzoeken.

:puh:

Geen videokaart? En ga me niet zegen dat je de onboard gaat gebruiken, want daar kun je echt niet mee gamen!

Wie zegt dat hij er nu al op wil gamen? Uit zijn hoofdpost is duidelijk af te leiden dat hij pas wil gamen als hij een videokaart erbij koopt. Een PC hoeft niet altijd voor gamen te zijn, maar ook voor multimedia en internet.

Precies ik vindt jullie hulp hier op het forum gewoon al top! :puh:

De benchmarks kan je wel aan zien dat hij iets beter loopt!,

dit is dna toch ook een van de beste AMD processoren op de markt?

En bij AZerty is het inderdaad wel raar dat de 965 2 euro GOEDKOPER is dan de 955? :cab:

>>> Door Thundercover: Berichten samengevoegd, gebruik voortaan de Edit- of Bewerk-knop.<<<

Link to comment
Delen op andere websites

Bij dagelijks gebruik zal je er minder van merken bij gewone programma's, maar bij games toch zeker wel. :) Als je er het budget voor hebt, dan zou ik hem dus zeker kopen. Je hebt dan namelijk de beste Phenom II X4 die er op dit moment is in huis, en als je later dus een GPU erbij ploft geniet je er des te meer van. :)

http://www.azerty.nl/0-1127-225854/amd-black-edition-processor-.html

Link to comment
Delen op andere websites

oke top!

Daar heb ik wel wat geld voor over voor die 4x 0.4ghz winst :$

dan denk ik aan dit:

http://www.azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B219830%5D=1&product%5B225854%5D=1&product%5B5545%5D=1&product%5B213070%5D=1&product%5B230032%5D=1

dan ben ik alsnog vrij goedkoop uit en dan komen die fans later wel een andere keer met de videokaart of een keer een cadeaurtje ofzo :puh:

Later waarschijnlijk ook een nieuw monitortje HD ofzo maar dat zien we dan wel weer :engel:

Wat vinden jullie van dat systeempje?

Link to comment
Delen op andere websites

oke top!

Daar heb ik wel wat geld voor over voor die 4x 0.4ghz winst :$

dan denk ik aan dit:

http://www.azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B219830%5D=1&product%5B225854%5D=1&product%5B5545%5D=1&product%5B213070%5D=1&product%5B230032%5D=1

dan ben ik alsnog vrij goedkoop uit en dan komen die fans later wel een andere keer met de videokaart of een keer een cadeaurtje ofzo :puh:

Later waarschijnlijk ook een nieuw monitortje HD ofzo maar dat zien we dan wel weer :engel:

Wat vinden jullie van dat systeempje?

^

Ik zou niet voor de 965 gaan, reden is van uit eigen ervaring met meerdere Phenom II's dat ze allemaal over het algemeen even ver kunnen overclocken. Dus de prijs is verwaarloosbaar.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk niet dat Danz gaat overclocken. En als hij dan zou overclocken heeft ie misschien een koeling nodig die evenveel kost als het verschil tussen die 945 en 965. :puh:

Haha geniale opmerking :schater:

haha en overclocken is inderdaad niet bepaald mijn ding,

en bij Azerty is de 965BE zelfs 2 euro goedkoeper als een 955 :$

En de overclock resultaten vallen volgens mij ook vies tegen bij de 965.

En @ Galiorix ja ik moest snel even iets uitzoeken voor mijn post :puh:

Maar vind jij Thermaltake wel een goed merk?

http://www.azerty.nl/8-1073-210589/thermaltake-tr2-rx-450-watt-vo.html

?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zou als ik jou was:

1. Zeker een sterkere voeding nemen. Als je nu een 450 Watt voeding koopt krijg je dadelijk problemen als je een nieuwe videokaart aan wilt schaffen. Die hebben meestal niet genoeg een een 450 Watt. Je kunt gaat voor een 500-600 watt van OCZ. Die hebben een goede prijs/kwaliteit verhouding. ^_^

2. Nog even wachten met aanschaffen. AMD heeft vandaag aantal prijsverlagingen doorgevoerd waardoor de 965 binnenkort stukken goedkoper word. Dit vanwege de Core I5 van Intel, waarmee AMD moeilijk kan concureren.

Link to comment
Delen op andere websites

Ja bedankt voor de tip!

Ik zag het net in een nieuwsberichtje

dat de Phenom II 965 rond de 190 dollar kwam te liggen, is ongeveer 130 euro op dit moment

dat scheelt 30 euro, dat kan ik zeker in mijn voeding investeren etc.

Weet iemand wanneer je dit verschil kan merken bijd e prijzen van Azerty?

dat ik kan bestellen!?

Bedankt! :engel:

Link to comment
Delen op andere websites

Azerty zal nu eerst deze prijzen blijven hanteren tot de 965 uitverkocht raakt, en dan zullen ze goedkoper nieuwe 965 processors kunnen kopen bij hun leverancier, waardoor de prijzen van lieverlee gaan dalen. Zal niet zo vreselijk lang duren denk ik.

Link to comment
Delen op andere websites

k zou persoonlijk als je een 955BE onder de prijs van de 965be kunt vinden voor de 955 gaan, ookal heb je geen zin in het overclocken of kan je het niet goed dan nog is de stap van 3.2 naar 3.4 makkelik te doen door de unlocked multiplier, dus als je hierop kunt besparen, vooral doen!

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...