Jump to content

Windows XP upgraden naar Windows 7


Tjapie

Recommended Posts

de enige optie is en blijft gewoon upgraden, en niet een schone installatie, het heet ten slotte niet voor niets upgrade.

Verder is upgraden van xp naar 7 een vaag verhaal, de ene site zegt van wel, de ander van niet, voor zover ik weet heeft microsoft aangegeven dat deze upgrade niet mogelijk zal zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

de enige optie is en blijft gewoon upgraden, en niet een schone installatie, het heet ten slotte niet voor niets upgrade.

Verder is upgraden van xp naar 7 een vaag verhaal, de ene site zegt van wel, de ander van niet, voor zover ik weet heeft microsoft aangegeven dat deze upgrade niet mogelijk zal zijn.

Zoals ik al eerder zei staat hier dat dit gewoon mogelijk is. En aangezien dat dit microsoft's officieele site is neem ik aan dat dit ook zo is ;) Over die schone installatie durf ik niks te zeggen.

Gebruikt u een eerdere versie?

Als u Windows XP hebt, kunt u Windows 7 Upgrade-versies aanschaffen. U moet echter een back-up maken van uw bestanden en uw toepassingen opnieuw installeren. Als u Windows 2000 hebt, dient u het volledige product te kopen en een schone installatie uit te voeren.

Link to comment
Delen op andere websites

Hier staat ook nog een stukje dat zegt dat je kunt kiezen tijdens het installatieproces. Informatique is best een betrouwbare winkel (mijn computer komt ervandaan). Maar goed, vrijdag zal ik Windows 7 installeren... ik post dan nog is met een bevestiging of die het doet of niet.

Klik

Upgraden vanaf Windows Vista?

Als u nu Windows Vista heeft, dan kunt u een Windows 7 Upgrade versie aanschaffen. U kunt een schone installatie uitvoeren (een back-up maken van uw bestanden, een schone installatie uitvoeren en uw toepassingen opnieuw installeren) of een directe upgrade uitvoeren (Windows 7 wordt over Windows Vista geinstalleerd).

Link to comment
Delen op andere websites

de enige optie is en blijft gewoon upgraden, en niet een schone installatie, het heet ten slotte niet voor niets upgrade.

Verder is upgraden van xp naar 7 een vaag verhaal, de ene site zegt van wel, de ander van niet, voor zover ik weet heeft microsoft aangegeven dat deze upgrade niet mogelijk zal zijn.

Zoals ik al eerder zei staat hier dat dit gewoon mogelijk is. En aangezien dat dit microsoft's officieele site is neem ik aan dat dit ook zo is ;) Over die schone installatie durf ik niks te zeggen.

Gebruikt u een eerdere versie?

Als u Windows XP hebt, kunt u Windows 7 Upgrade-versies aanschaffen. U moet echter een back-up maken van uw bestanden en uw toepassingen opnieuw installeren. Als u Windows 2000 hebt, dient u het volledige product te kopen en een schone installatie uit te voeren.

ja, en net zo vaak lees ik dat het niet kan. is die microsoftstore.com een site van microsoft zelf?

Link to comment
Delen op andere websites

de enige optie is en blijft gewoon upgraden, en niet een schone installatie, het heet ten slotte niet voor niets upgrade.

Verder is upgraden van xp naar 7 een vaag verhaal, de ene site zegt van wel, de ander van niet, voor zover ik weet heeft microsoft aangegeven dat deze upgrade niet mogelijk zal zijn.

Zoals ik al eerder zei staat hier dat dit gewoon mogelijk is. En aangezien dat dit microsoft's officieele site is neem ik aan dat dit ook zo is ;) Over die schone installatie durf ik niks te zeggen.

Gebruikt u een eerdere versie?

Als u Windows XP hebt, kunt u Windows 7 Upgrade-versies aanschaffen. U moet echter een back-up maken van uw bestanden en uw toepassingen opnieuw installeren. Als u Windows 2000 hebt, dient u het volledige product te kopen en een schone installatie uit te voeren.

ja, en net zo vaak lees ik dat het niet kan. is die microsoftstore.com een site van microsoft zelf?

Aan de lay-out gezien en het logo van Microsoft rechtsonderin wel.

Link to comment
Delen op andere websites

nee, het is niet de officiele, ik vond de sitenaam al raar namelijk, aangezien het voor elke microsoft site gewoon microsoft.com blijft De echte microsoft store is namelijk store.microsoft.com en die site lijkt niet op die die jij postte. Die site die ik nu noem zegt ook iets totaal anders.

Understand the upgrade process for your PC

Moving to Windows 7 Home Premium from Windows Vista Home Basic or Home Premium qualifies as an upgrade. All other paths, including a move from a 64-bit edition of Windows Vista to a 32-bit edition of Windows 7, require a more detailed re-installation process.

Vertaling:

Begrijp het upgrade proces voor je pc

Overstappen naar windows 7 home premium vanuit Windows vista home basic of home premium valt onder een upgrade. elk ander besturingssysteem, met een overstap van 64 bit windows vista naar een 32 bits windows 7 benodigd een meer gedetaileerd herinstallatie proces

Kortom, vanuit Windows XP kan je niet upgraden.

Link to comment
Delen op andere websites

Dat is wel de officiële site, ga bijvoorbeeld maar naar www.microsoft.nl => Producten kopen => Software kopen => Windows en je komt op dezelfde site uit. En ik neem aan dat www.microsoft.nl wel hun eigen site is? Daarbij dragen ze idd het logo van Microsoft, zoals paul007 al zei.

Verder worden er ook wat dingen door elkaar gehaald denk ik;

- Windows Vista upgraden naar Windows 7: Hierbij hoeven er geen programma's geherinstalleert te worden, alleen het besturingssyteem word veranderd. Microsoft raad het natuurlijk wel aan voor de zekerheid een backup te maken.

- Windows 7 schoon installeren over Windows Vista: Alle geinstalleerde programma's verwijderen en Windows 7 over Vista plaatsen waarna alle oude programma's ook dus opnieuw moeten worden geinstalleerd.

- Windows 7 schoon installeren over Windows XP: Alle geinstalleerde programma's moeten sowieso verwijderd worden, want er is geen mogelijkheid XP onder je programma's weg te trekken en 7 eronder te plakken, wat dus wel bij de eerste mogelijkheid kan.

- Windows 7 Upgrade op een computer zonder Windows te installeren: Dit kan met enig gedoe wel, maar als het besturingssyteem online gaat controleren voor de licentiecode, word deze als niet geldig gezien. Windows 7 werkt uiteindelijk wel, maar word als beta versie gezien en zal dus per 1 maart 2010 elke twee uur opnieuw opstarten en 1 juni 2010 helemaal niet meer werken.

Nou weet ik niet zeker of de tweede optie kan, ik neem aan van wel (Vista zelf blijft immers geinstalleerd en Windows 7 zal eroverheen worden gezet => valt onder upgrade lijkt mij), maar dat weet ik dus niet zeker! Ik denk dat paul007 deze optie ook bedoeld, en niet de laatste optie.

Understand the upgrade process for your PC

Moving to Windows 7 Home Premium from Windows Vista Home Basic or Home Premium qualifies as an upgrade. All other paths, including a move from a 64-bit edition of Windows Vista to a 32-bit edition of Windows 7, require a more detailed re-installation process.

Hier staat niks over dat Windows 7 Upgrade niet werkt op Windows XP. Er staat alleen dat er wat dieper op de installatie zal moeten worden in gegaan. Van Vista naar 7 word gezien als een upgrade, net zoals je bijvoorbeeld upgrade van servicepack 2 naar servicepack 3. Er veranderen wat dingen in je besturingssyteem, maar je hoeft bijvoorbeeld niet al je programma's opnieuw te installeren. Ik denk dat met 'a more detailed re-installation process' word bedoeld dat je al je programma's opnieuw moet installeren.

Ik hoop dat dit wat duidelijkheid brengt! :Y

Link to comment
Delen op andere websites

Dat is wel de officiële site, ga bijvoorbeeld maar naar www.microsoft.nl => Producten kopen => Software kopen => Windows en je komt op dezelfde site uit. En ik neem aan dat www.microsoft.nl wel hun eigen site is? Daarbij dragen ze idd het logo van Microsoft, zoals paul007 al zei.

Verder worden er ook wat dingen door elkaar gehaald denk ik;

- Windows Vista upgraden naar Windows 7: Hierbij hoeven er geen programma's geherinstalleert te worden, alleen het besturingssyteem word veranderd. Microsoft raad het natuurlijk wel aan voor de zekerheid een backup te maken.

- Windows 7 schoon installeren over Windows Vista: Alle geinstalleerde programma's verwijderen en Windows 7 over Vista plaatsen waarna alle oude programma's ook dus opnieuw moeten worden geinstalleerd.

- Windows 7 schoon installeren over Windows XP: Alle geinstalleerde programma's moeten sowieso verwijderd worden, want er is geen mogelijkheid XP onder je programma's weg te trekken en 7 eronder te plakken, wat dus wel bij de eerste mogelijkheid kan.

- Windows 7 Upgrade op een computer zonder Windows te installeren: Dit kan met enig gedoe wel, maar als het besturingssyteem online gaat controleren voor de licentiecode, word deze als niet geldig gezien. Windows 7 werkt uiteindelijk wel, maar word als beta versie gezien en zal dus per 1 maart 2010 elke twee uur opnieuw opstarten en 1 juni 2010 helemaal niet meer werken.

Nou weet ik niet zeker of de tweede optie kan, ik neem aan van wel (Vista zelf blijft immers geinstalleerd en Windows 7 zal eroverheen worden gezet => valt onder upgrade lijkt mij), maar dat weet ik dus niet zeker! Ik denk dat paul007 deze optie ook bedoeld, en niet de laatste optie.

Understand the upgrade process for your PC

Moving to Windows 7 Home Premium from Windows Vista Home Basic or Home Premium qualifies as an upgrade. All other paths, including a move from a 64-bit edition of Windows Vista to a 32-bit edition of Windows 7, require a more detailed re-installation process.

Hier staat niks over dat Windows 7 Upgrade niet werkt op Windows XP. Er staat alleen dat er wat dieper op de installatie zal moeten worden in gegaan. Van Vista naar 7 word gezien als een upgrade, net zoals je bijvoorbeeld upgrade van servicepack 2 naar servicepack 3. Er veranderen wat dingen in je besturingssyteem, maar je hoeft bijvoorbeeld niet al je programma's opnieuw te installeren. Ik denk dat met 'a more detailed re-installation process' word bedoeld dat je al je programma's opnieuw moet installeren.

Ik hoop dat dit wat duidelijkheid brengt! :Y

Bedankt voor de opheldering. Ik bedoel inderdaad die optie. Vrijdag zal ik Windows 7 installeren en dan zal ik wellicht nog is reageren met daarbij de conclusie.

Bedankt iedereen voor jullie hulp! :tu:

paul007

Link to comment
Delen op andere websites

Ben ik nou blind of heeft niemand de echte Microsoft site geraadpleegd?

I bought a qualifying Windows Vista Business-based PC but I used downgrade rights to install Windows XP Professional. Do I still qualify for the upgrade?

Yes, a system that was sold with a Windows Vista Business Certificate of Authenticity (COA) and has Windows XP Professional installed, and meets all other program offer requirements, can be eligible for the Windows 7 Upgrade Option offer. Please note that the Windows 7 upgrade media that will be provided was designed for Windows Vista product upgrades. If you are installing the Windows 7 upgrade on a PC currently running Windows XP, you will need to back up your files, do a clean install of the Windows 7 product, and then reinstall your applications and transfer your files in order to perform the switch to Windows 7.

Bron: http://www.microsoft.com/windows/buy/offers/upgrade-faq-option.aspx

Je moet je files dus back uppen, Windows 7 schoon installeren, en dan je software herinstalleren en je files weer terug zetten. Al zie ik wel iets over de Authenticity Certificaat, ik begrijp uit die zin dat je een Windows Vista COA nodig hebt, maar dat weet ik niet zeker.

Link to comment
Delen op andere websites

Ben ik nou blind of heeft niemand de echte Microsoft site geraadpleegd?

I bought a qualifying Windows Vista Business-based PC but I used downgrade rights to install Windows XP Professional. Do I still qualify for the upgrade?

Yes, a system that was sold with a Windows Vista Business Certificate of Authenticity (COA) and has Windows XP Professional installed, and meets all other program offer requirements, can be eligible for the Windows 7 Upgrade Option offer. Please note that the Windows 7 upgrade media that will be provided was designed for Windows Vista product upgrades. If you are installing the Windows 7 upgrade on a PC currently running Windows XP, you will need to back up your files, do a clean install of the Windows 7 product, and then reinstall your applications and transfer your files in order to perform the switch to Windows 7.

Bron: http://www.microsoft.com/windows/buy/offers/upgrade-faq-option.aspx

Je moet je files dus back uppen, Windows 7 schoon installeren, en dan je software herinstalleren en je files weer terug zetten. Al zie ik wel iets over de Authenticity Certificaat, ik begrijp uit die zin dat je een Windows Vista COA nodig hebt, maar dat weet ik niet zeker.

Dit is precies wat ik ook al heb gezegt, ze hebben het nu alleen er over dat je van Windows Vista bent gedowngrade naar Windows XP en of je nu Windows 7 erop kunt zetten.

Daarbij gaat het hier om een ander soort Windows 7 Upgrade. Je kan deze namelijk los in de winkel kopen, maar als je een PC met voorgeinstalleerde Vista na een bepaalde tijd hebt gekocht (de site heeft het over na 26 juni 2009, maar dit kan verschillen per leverancier) krijg je de Windows 7 upgrade gratis. Daar zijn trouwens ook nog klachten over, want vaak worden er toch nog verzend- en administratiekosten tot 35 euro gegeven.

Daarom hebben ze het hier ook alleen over de downgrade van Vista naar XP, omdat je in die periode officieel geen nieuwe computer kon kopen met Windows XP. Alleen met Windows Vista, alleen waren hier zoveel klachten over dat Microsoft werd gedwongen zo'n downgrade naar XP aan te bieden.

dat heb ik ook al gezegt, maarja ze meoten het weer niet geloven...

Heb je überhaupt wel gelezen wat er op die site staat? Of bedoel je dat de 'echte microsoft site' geraadpleegd moest worden, want daar komt mij vorige verhaal ook vandaan. Alleen dan de nederlandstalige versie.

Ik heb trouwens nog een klein vraagje: waar kun je zien welke originele taalversie je Windows is? Ik las namelijk iets over taalpakketten downloaden ofzo? Want ik heb nu Windows XP op het Nederlands staan, maar miss is dat wel zo'n taalpakket en heb ik eigenlijk een Engelse versie?

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Hey iedereen!

Ik post toch nog een bericht met een bevestiging dat je met een Windows 7 (Ultimate) UPRGADE pakket WEL een schone installatie kan uitvoeren. Ik heb het gedaan en alles werkt ook ben ik erg blij met Windows 7, het is echt een dikke verbetering ten opzichte van Windows Vista! :)

paul007

Link to comment
Delen op andere websites

Hey iedereen!

Ik post toch nog een bericht met een bevestiging dat je met een Windows 7 (Ultimate) UPRGADE pakket WEL een schone installatie kan uitvoeren. Ik heb het gedaan en alles werkt ook ben ik erg blij met Windows 7, het is echt een dikke verbetering ten opzichte van Windows Vista! :)

paul007

Ja, ik heb van het weekend ook Windows 7 Upgrade binnengekregen en kon het ook netjes over m'n XP zetten! En het is idd een stuk mooier en beter, alleen wel ff wennen waar alles staat nu! ;) Net alle drivers en basisprogramma's geinstalleerd, morgen maar eens proberen wat spellen te installeren, hopelijk geeft dat geen problemen!

Link to comment
Delen op andere websites

Je zou ook met de upgrade versie een schone installatie kunnen uitvoeren. Geef GEEN productcode op, zodat ie niet weet welke licentie je hebt. Daarna draai je de installatie opnieuw en voer je de code in. Dan kies je voor Upgrade. Dan upgrade je een bestaande Windows 7 installatie. Gaat zonder problemen, zolang je bij de 1e keer maar de juiste versie kiest. Volgens Microsoft mag je m alleen gebruiken om te upgraden, maar er staat niet in dat je een bestaande Windows 7 installatie niet mag upgraden :)

Bewerkt: door RHochstenbach
Link to comment
Delen op andere websites

Je zou ook met de upgrade versie een schone installatie kunnen uitvoeren. Geef GEEN productcode op, zodat ie niet weet welke licentie je hebt. Daarna draai je de installatie opnieuw en voer je de code in. Dan kies je voor Upgrade. Dan upgrade je een bestaande Windows 7 installatie. Gaat zonder problemen, zolang je bij de 1e keer maar de juiste versie kiest. Volgens Microsoft mag je m alleen gebruiken om te upgraden, maar er staat niet in dat je een bestaande Windows 7 installatie niet mag upgraden :)

Als je mijn post had gelezen een klein beetje hierboven had je kunnen weten dat je gewoon een schone installatie kunt uitvoeren vanaf een Upgrade versie. Dit is overigens wel logisch want je betaald immers meer voor de 'upgrade' functie.

paul007

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...