Jump to content

hoe werkt map editor?

Recommended Posts

Geplaatst:

Hoe werkt map editor voor SA EN VICE CITY want ik wil namelijk wat huisjes in red county plaatsen maar ik snap er niks van :S

Geplaatst:

Dit vind ik altijd leuk iemand uitleg geven :dans:

Eerst download je een mapeditor

bijv: Med

download hem hier:

http://www.gtagarage.com/mods/show.php?id=1053

En nu zoek je de map waar je san andreas staat

daarna typ je de naam in

en je opent een map die je wilt bewerken

Bij die map klik je op new en je kan een huisje plaatsen echt alles wat je wilt

:zz:

Geplaatst:

download hem hier:

daarna typ je de naam in

ik snap er nog steeds niks van

Geplaatst:

download hem hier:

daarna typ je de naam in

Erg onoverzichtelijk, ook komt de uitleg over alsof je zegt: ''Zoek het maar uit''.

Type een langere uitleg, gebruik leestekens hoofdletters etc. en maak wat screens van de Map Editor.

Hier is een goede tutorial van de Map Editor:

>MapEditor gebruiken<

De basissen van MapEditor worden duidelijk uitgelegd, zoals het plaatsen van een gebouwtje of een ander object uit GTA. De geavanceerde functies worden niet uitgelegd, zoals LOD en time controlled objects. Hier is ook nog geen tutorial over.

Grtz RD :cya:

Geplaatst:

Kijk anders bij de Master tutorial list

hoi ik heb een paar gebouwen geplaatst en het werkt maar wil je me mischien ergens mee helpen ik wil LC van de missie Saint Marks bistro ergens op het water bouwen kan dat??

Geplaatst:

hoi ik heb een paar gebouwen geplaatst en het werkt maar wil je me mischien ergens mee helpen ik wil LC van de missie Saint Marks bistro ergens op het water bouwen kan dat??

Het is mogelijk door simpelweg de objecten van LC op te zoeken in de .IDE bestanden en ze op het water plaatsen. Maar of de collision dan werkt is de vraag. Collision is dat je het voorwerp aan kunt raken, erover heen kan lopen enz. zodat je er niet doorheen valt. Het is namelijk zo dat er maar een heel klein gedeelte van LC in San Andreas een collission heeft, hierdoor wordt het dus moeilijk om LC bugloos in-game te krijgen. Maar als je het toch wil proberen zul je in de .IDE bestanden moeten zoeken naar de objecten van LC.

Grtz RD

Geplaatst:

Het is mogelijk door simpelweg de objecten van LC op te zoeken in de .IDE bestanden en ze op het water plaatsen. Maar of de collision dan werkt is de vraag. Collision is dat je het voorwerp aan kunt raken, erover heen kan lopen enz. zodat je er niet doorheen valt. Het is namelijk zo dat er maar een heel klein gedeelte van LC in San Andreas een collission heeft, hierdoor wordt het dus moeilijk om LC bugloos in-game te krijgen. Maar als je het toch wil proberen zul je in de .IDE bestanden moeten zoeken naar de objecten van LC.

Grtz RD

dat krijg ik wel voor mekaar weet jij toevallig een water.ide???

Geplaatst:

Grtz RD

dat krijg ik wel voor mekaar weet jij toevallig een water.ide???

Water.ide? Hoe bedoel je? Er is alleen een water.dat maar dat is iets totaal anders.

Geplaatst: (bewerkt)

Je kunt water niet zichtbaar maken in MEd, een handig alternatief is om een object te plaatsen met het id 8171 met als hoogtegraad 0. (Z dus) Het water ingame ligt dan even hoog als dat object. Als je klaar bent kun je het object weer verwijderen. Liberty City ligt by the way in levelmap.IPL.

Bewerkt: door Basssss
Geplaatst:

Je kunt water niet zichtbaar maken in MEd, een handig alternatief is om een object te plaatsen met het id 8171 met als hoogtegraad 0. (Z dus) Het water ingame ligt dan even hoog als dat object. Als je klaar bent kun je het object weer verwijderen. Liberty City ligt by the way in levelmap.IPL.

dat levelmap wist ik al ik heb gister even getest maar waar denk jij dat het de beste plek is om LC te bouwen???

Geplaatst:

dat levelmap wist ik al ik heb gister even getest maar waar denk jij dat het de beste plek is om LC te bouwen???

Natuurlijk, maar je kunt natuurlijk ook een leeg en vlak plekje ergens in de country of woestijn zoeken. Maar ik denk niet dat een besneeuwde stad in de woestijn erg mooi staat. :puh:

Als ik jou was, zou ik het op het water ergens bij de kust van San Fierro of Los Santos bouwen.

Grtz RD

Geplaatst:

lol ik heb hem gebouwd best wel gaaf eingelijk alleen geen peds en auto's :( hoe maak ik dit

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...