Jump to content

God

Dr.Oppai

Recommended Posts

Geplaatst:

Zoals eerder vermeld. Men schreef in de Bijbel wat men toen dacht. Maar nu moeten ze het eigenlijk wel aanpassen, nu ineens blijkt dat de Aarde rond is. Klopt in principe niet, want de oude Grieken wisten dat ook al.

Geplaatst:

Trouwens, in de Bijbel stond dat de Aarde plat was en niet rond?

Is dat zo? Volgens mij staan daar geen uitspraken over in de bijbel?

Geplaatst:

Trouwens, in de Bijbel stond dat de Aarde plat was en niet rond?

Is dat zo? Volgens mij staan daar geen uitspraken over in de bijbel?

Ga dan maar eens de Bijbel lezen, als je het niet weet.

Geplaatst:

Jup, ik ben Rooms-Katholiek en ik geloof in God, maar Jezus die een dood meisje weer levend maakt, dat vind ik altijd raar. Ook heb ik best een hekel aan de kerk waar ik elke Zondag weer heen moet, vind het altijd zo saai, heb altijd wel wat beters te doen dan dat. Waarom ik geloof, mijn ouders geloven ook en ik ben er mee opgevoed.

omdat je ermee doodgegooid word dus... als je ermee opgroeit weet je niet beter... net als sinterklaas... als je hoort dat ie niet bestaat dan gooien ze een stuk van je leven kapot... maarja... hoe kan je iemand overtuigen dat iemand anders die je nooit gezien hebt maar ook in gelooft niet bestaat?

god is geloof ik een soort sinterklaas voor volwassenen... die, als ze te horen krijgen dat god niet bestaat, heel hard gaan huilen en zeuren van het is niet waar!

Geplaatst:

:7

Jij doet de uitspraak, dus het is aan jou een vers te noemen waarin staat dat de aarde plat is.

Geplaatst:

:7

Jij doet de uitspraak, dus het is aan jou een vers te noemen waarin staat dat de aarde plat is.

met google gezocht en alle sites die ik heb gevonden zeggen dat het in de bijbel staat,welker vers weet ik niet want ik heb geen bijbel en ik heb ook geen zin om dat hele ding uittegaan lezen.

Geplaatst:

met google gezocht en alle sites die ik heb gevonden zeggen dat het in de bijbel staat,welker vers weet ik niet want ik heb geen bijbel en ik heb ook geen zin om dat hele ding uittegaan lezen.

Het kan me weinig schelen wat al die links zeggen, ik kan ook de grootst mogelijke bullshit het internet opgooien. Een Bijbelvers heb ik nodig..

Geplaatst:

Het kan me weinig schelen wat al die links zeggen, ik kan ook de grootst mogelijke bullshit het internet opgooien. Een Bijbelvers heb ik nodig..

Klik

In Mattheüs 5 wordt de verzoeking van Jezus door de duivel beschreven. De duivel nam Hem mee op een hoge berg en liet Hem alle koninkrijken zien. Men meent nu dat dit niet kan: als je op een ronde aarde staat, kun je niet zien wat er aan de achterkant gebeurt. Echter, als de aarde plat was geweest, had het dan wel gekund? Uiteraard niet! Zelfs als er een berg bestond die hoog genoeg was, dan zou men nog geen duizenden kilometers ver kunnen kijken. Maar hoe heeft de duivel Hem dan alle koninkrijken kunnen tonen? Wellicht door middel van een visioen, of door gebruik te maken van de goddelijkheid van Jezus. God en Jezus zijn immers ook vandaag de dag in staat om alle mensen te zien en te helpen. Ook al wonen ze op een ronde aarde. Dat kun je geloven of niet, maar met een ronde of platte aarde heeft het niets te maken.
Geplaatst:

ja dat kan maar toch toevallig dat alle sites hetzelfde zijn en er geen een zegt dat het er neit in staat?

Geplaatst:

ja dat kan maar toch toevallig dat alle sites hetzelfde zijn en er geen een zegt dat het er neit in staat?

Nou.. Als alle sites hetzelfde zijn hoort het zo te zijn dat op al die sites dezelfde informatie staat. Maargoed, al zegt iedere site dat, als geen enkele site een Bijbelvers aanvoert vertel ik ze allemaal dat ze iets aan hun bronnen moeten doen.

Geplaatst:

Nou.. Als alle sites hetzelfde zijn hoort het zo te zijn dat op al die sites dezelfde informatie staat. Maargoed, al zegt iedere site dat, als geen enkele site een Bijbelvers aanvoert vertel ik ze allemaal dat ze iets aan hun bronnen moeten doen.

en de bijbel heeft goede bronnen of bewijzen?

Geplaatst:

Je wijkt gigantisch af van het onderwerp. De Bijbel wordt aangevallen met het argument dat het onwetenschappelijk zou zijn omdat erin zou staan dat de aarde plat is. Ik vraag of iemand me een vers kan geven waaruit dat blijkt en dan ga jij zitten muggenziften over of de Bijbel goede bronnen of bewijzen heeft? Alsjeblieft zeg hé.

Geplaatst:

Je wijkt gigantisch af van het onderwerp. De Bijbel wordt aangevallen met het argument dat het onwetenschappelijk zou zijn omdat erin zou staan dat de aarde plat is. Ik vraag of iemand me een vers kan geven waaruit dat blijkt en dan ga jij zitten muggenziften over of de Bijbel goede bronnen of bewijzen heeft? Alsjeblieft zeg hé.

Ik heb paar posts boven je een link gegeven. Daar staat de bijbelvers.

Geplaatst: (bewerkt)

Ben ik het niet met je eens. Alles wordt gezegd om Gods grootheid te uiten (hij opende de hemelsluizen, oftewel hij is zo machtig dat hij dat kan). Nergens staat keihard en zwart op wit dat de aarde plat is, het is slechts om aan te geven wat God kan, dingen als sterren op hun plek hangen.

Trouwens: Die Bijbeltekst is niet de verzoeking van de duivel maar de Bergrede. Deze heeft het alleen over ethiek en moralistische kwesties en rept geen woord over wetenschappelijke feiten.

Bewerkt: door KillerZero86

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...