Jump to content

God


Dr.Oppai

Recommended Posts

hallo,na dat het topic over de schepping is gemaakt ben ik op het idee gekomen om dit topic te maken.

dit topic gaat zoals de titel al zegt over god en of jij hierin gelooft of niet,zeg ook waarom.

nou dan zal ik maar beginnen,ik geloof niet omdat ik het gewoon vaag vindt en ik denk dat zoiets gewoon niet kan.

_O_

Link to comment
Delen op andere websites

ligt eraan welke god jij bedoelt.

De christenen God, Allah, andere-vage-figuren-die-ik-ff-niet-meer-kan-opnoemen.

Ik neem aan de van de christenen.

Nou, ik hem me twijfels..

Sommige dingen lijken me gwn niet kunnen.

Die van de evolutie vind ik meer realistisch, maar sommige dingen ook weer zo vaag..

Link to comment
Delen op andere websites

ligt eraan welke god jij bedoelt.

De christenen God, Allah, andere-vage-figuren-die-ik-ff-niet-meer-kan-opnoemen.

Ik neem aan de van de christenen.

Nou, ik hem me twijfels..

Sommige dingen lijken me gwn niet kunnen.

Die van de evolutie vind ik meer realistisch, maar sommige dingen ook weer zo vaag..

maakt niet uit wat voor god.gewoon geloof jij in god en daar bedoel ik ook mee allah en budha en het hele pakketje.

Link to comment
Delen op andere websites

Misschien beter om er het "algemene geloof"-topic van te maken? :puh:

Nou ja, kort samengevat: ik geloof zelf niet, al ben ik wel gedoopt en heb ik mijn communie gedaan. Mensen die wel geloven respecteer ik wel, net als het geloof dat ze belijden.

Link to comment
Delen op andere websites

Misschien beter om er het "algemene geloof"-topic van te maken? :puh:

Nou ja, kort samengevat: ik geloof zelf niet, al ben ik wel gedoopt en heb ik mijn communie gedaan. Mensen die wel geloven respecteer ik wel, net als het geloof dat ze belijden.

en waarom geloof je niet?graag waarom je niet geloof :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Ikzelf geloof er eerlijk gezegd ook niet in. Maar sommige dingen zijn echt niet te verklaren, hoe is het heelal ontstaan? Hoe zijn onze cellen, en andere cellen allemaal ontstaan. Dit is en blijft een myterie. Ik geloof niet dat de mens er ooit achter zal komen hoe alles ontstaan is en hoe het zich zo ontwikkeld heeft.

Ik heb zelf ook op een christelijke basisschool gezeten, ben gedoopt, maar ik geloof er niet in.

Link to comment
Delen op andere websites

Omdat ik van mening ben dat er niet iets bestaat als een God. Alles heb je aan jezelf te danken, zowel in slechte tijden als goede tijden. Bidden of naar de kerk gaan als je problemen hebt vind ik dan ook je reinste onzin, die tijd kan je beter gebruiken om je problemen eigenhandig op te lossen.

Voor mij is het absurd om te vertrouwen op een onbekend persoon waarvan men niet eens zeker weet of hij bestaat.

Link to comment
Delen op andere websites

Kort maar krachtig: NEE!

Als er dan een god zou zijn, waarom zijn er dan zoveel oorlogen trouwens, en hongernood enzo, Ik vindt het allemaal dikke bullshit.

Denk eens verder na dan wat je hoort... Het kan dan ook zijn dat god dan wel hemel en aarde schiep, maar dat wij hier zelf alles mogen regelen. Zelf geloof ik gewoon niet in god, of het hiernamaals (Je bent gewoon dood). Ook geloof ik niet echt dat God de mens schiep.

Link to comment
Delen op andere websites

Kort maar krachtig: NEE!

Als er dan een god zou zijn, waarom zijn er dan zoveel oorlogen trouwens, en hongernood enzo, Ik vindt het allemaal dikke bullshit.

Denk eens verder na dan wat je hoort... Het kan dan ook zijn dat god dan wel hemel en aarde schiep, maar dat wij hier zelf alles mogen regelen.

Iedereen zijn mening :7

Link to comment
Delen op andere websites

Uhmmm.. Nee ik geloof niet in een bepaalde god/religie. Ik moet eerst bewijs hebben of er daadwerkelijk een god bestaat. Mocht er bewijs zijn, dan geloof ik erin. (En tot nu toe heb ik nog nooit enig bewijs gevonden of er een god bestaat.) Ik vind de theorieën van de bijbel die wij kennen ook maar heel erg vaag, denk bijvoorbeeld het stukje van Jonas en de walvis. Of dat jezus over het water heen loopt? Of dat hij opstaat uit de dood. Dat zijn gewoon dingen wat ik niet kan geloven. Ik moet feiten hebben, geen theorieën.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik geloof ABSOLUUT niet in God. Het is niet mogelijk dat er zo iets bestaat. Het is wetenschappelijk bewezen dat uit NIETS IETS kan ontstaan en hiermee zou ook de oorkomst van het heelal, melkweg en ons zonnestelsel zijn onderbouwd. Als we dood zijn zijn we dood en we doen alles zelf. Wat wij doen bepaalt alles, niet iemand bovenin op een wolkje... :puh:

Later

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...