Jump to content

God


Dr.Oppai

Recommended Posts

wereld is zekers niet mooi, oorlogen recessie hongersnood. als jij dat mooi vind...

Als het lelijker is dan het mooi is, waarom heb je dan nog geen zelfmoord gepleegd?

je hebt gewoon een deksel voor je kop als je denkt dat deze wereld mooi is. als god echt bestond waarom had hij dan onze wereld niet gemaakt zoals het paradijs wat steeds gepropagandeerd word in de bijbel ? Daarom bestaat god gewoon niet. en heef niks te maken of ik wel of geen zelfmoord pleeg. Je kunt niet zeggen dat de wereld mooi is. Het kan altijd beter.

Moet je niet mijn vraag ontwijken.

Als het lelijker is dan het mooi is, waarom heb je dan nog geen zelfmoord gepleegd?

En je kan wel degelijk zeggen dat de wereld mooi is, ook al kan het beter. Dan zou het alleen maar mooier worden (of moet ik nu ook al de vergrotende trap uitleggen :$).

En voor zo ver ik weet heeft god de wereld niet als een paradijs gemaakt maar de hemel.

Al is mijn reactie redelijk 'van god los'.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb geen zelfmoord gepleegd, omdat hoewel de wereld kut is, ik er mee kan leven. :engel:

En waarom kan je er mee leven?

Juist, omdat het overwegend positief is.

Er gebeuren inderdaad fucked up dingen maar dat maakt de wereld nog niet gelijk kut.

En bepaalde dingen zijn misschien op het eerste gezicht negatief maar als je er mee om kunt gaan en er van kunt leren zou het ook iets positiefs kunnen meebrengen.

Helaas is dit ontzettend lastig uit te leggen. Ik vergelijk het altijd een beetje met wiskunde waarbij je, als leraar, zo veel uitleg kan geven maar uiteindelijk moet de leerling zelf het lampje boven zijn hoofd aanzetten.

Link to comment
Delen op andere websites

laten we er het gewoon ophjouden dat het ieders eigen mening is of deze werled positief of negatief is. je kunt elkaar toch niet van elkaars standpunten overhalen.

Ik probeer je niet van je standpunten af te halen, ik probeer je in te laten zien dat wat jij zegt elkaar tegenspreekt.

En al zou ik je proberen over te halen dan zou dat ook moeten kunnen, anders kunnen ze gelijk heel opinie schrapen of nog beter, de hele Nederlandse democratie stort dan in elkaar want dan zou een debat ook geen zin meer hebben.

Je snapt toch ook wel dat wanneer je zegt dat iets kut is het overwegend negatief zou moeten zijn?

Maar als jij hier toch wilt leven dan is het dus niet overwegend negatief want wanneer iets overwegend negatief is betekent het dat het negatieve het positieve overheerst.

En wanneer het negatieve het positieve overheerst zou er dus geen rede zijn om te leven.

Link to comment
Delen op andere websites

laten we er het gewoon ophjouden dat het ieders eigen mening is of deze werled positief of negatief is. je kunt elkaar toch niet van elkaars standpunten overhalen.

Ik probeer je niet van je standpunten af te halen, ik probeer je in te laten zien dat wat jij zegt elkaar tegenspreekt.

En al zou ik je proberen over te halen dan zou dat ook moeten kunnen, anders kunnen ze gelijk heel opinie schrapen of nog beter, de hele Nederlandse democratie stort dan in elkaar want dan zou een debat ook geen zin meer hebben.

Je snapt toch ook wel dat wanneer je zegt dat iets kut is het overwegend negatief zou moeten zijn?

Maar als jij hier toch wilt leven dan is het dus niet overwegend negatief want wanneer iets overwegend negatief is betekent het dat het negatieve het positieve overheerst.

En wanneer het negatieve het positieve overheerst zou er dus geen rede zijn om te leven.

Juist wel , en dat is wat de bijbel wil zeggen . Als het negatieve het positieve overheerst , heeft het juist wel zin om te leven . Om het negatieve weg te drijven , en het positieve terug te brengen ;) .

Link to comment
Delen op andere websites

Ik geloof niet, ik snap namelijk niet wat het nut ervan is. Helemaal met die Paus die denk ik wel een steekje los heeft en die kerken waarvoor je nog geld moet betalen ook. Zoals de communisten zeiden: 'Een geloof is niets meer dan een paar praatjes om de burgers braaf te houden en opstanden te voorkomen.'

Trouwens, dit is mijn mening. 0_0

Link to comment
Delen op andere websites

Zoals de communisten zeiden: 'Een geloof is niets meer dan een paar praatjes om de burgers braaf te houden en opstanden te voorkomen.'

Ook hierin faalt het geloof dus hopeloos... :erm:

er zijn minder gelovigen dan ik dacht op het forum :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

laten we er het gewoon ophjouden dat het ieders eigen mening is of deze werled positief of negatief is. je kunt elkaar toch niet van elkaars standpunten overhalen.

Ik probeer je niet van je standpunten af te halen, ik probeer je in te laten zien dat wat jij zegt elkaar tegenspreekt.

En al zou ik je proberen over te halen dan zou dat ook moeten kunnen, anders kunnen ze gelijk heel opinie schrapen of nog beter, de hele Nederlandse democratie stort dan in elkaar want dan zou een debat ook geen zin meer hebben.

Je snapt toch ook wel dat wanneer je zegt dat iets kut is het overwegend negatief zou moeten zijn?

Maar als jij hier toch wilt leven dan is het dus niet overwegend negatief want wanneer iets overwegend negatief is betekent het dat het negatieve het positieve overheerst.

En wanneer het negatieve het positieve overheerst zou er dus geen rede zijn om te leven.

Juist wel , en dat is wat de bijbel wil zeggen . Als het negatieve het positieve overheerst , heeft het juist wel zin om te leven . Om het negatieve weg te drijven , en het positieve terug te brengen ;) .

Dat bedoelde ik met mijn wiskunde verhaaltje dus. Op het groter geheel is de drijfveer om het positieve terug te brengen dus ook al iets positiefs in mijn ogen.

Dit reken ik dus rechtstreeks onder het positieve :)

Link to comment
Delen op andere websites

Nope ik geloof niet dat god bestaat. En zelfs al zou hij bestaan, ik wil niks met dergelijk figuur te maken hebben. Als je hem niet trouw zweert dan ga je naar de hel, normaal noemen we dat hier op aarde een dictatuur. Tevens komen er elke dag heel veel mensen om omdat god het onnodig vindt om het te laten gieten in Afrika en omdat hij oorlogen allemaal prima vindt, genocide wil ik dat noemen.

Natuurlijk bestaat god niet, dus doet hij dergelijke ook niet. Maar erken je het bestaan van god, dan moet je daarmee ook erkennen dat god een mongool is, hij vermoord mensen, geeft ze verschrikkelijke ziektes en laat ze honger lijden, is dat nou een god die je wilt aanbidden? Als hij bestaat kan hij wat mij betreft aan z'n willie gaan trekken op de wc.

Bewerkt: door Mania-92
Link to comment
Delen op andere websites

Nope ik geloof niet dat god bestaat. En zelfs al zou hij bestaan, ik wil niks met dergelijk figuur te maken hebben. Als je hem niet trouw zweert dan ga je naar de hel, normaal noemen we dat hier op aarde een dictatuur. Tevens komen er elke dag heel veel mensen om omdat god het onnodig vindt om het te laten gieten in Afrika en omdat hij oorlogen allemaal prima vindt, genocide wil ik dat noemen.

Natuurlijk bestaat god niet, dus doet hij dergelijke ook niet. Maar erken je het bestaan van god, dan moet je daarmee ook erkennen dat god een mongool is, hij vermoord mensen, geeft ze verschrikkelijke ziektes en laat ze honger lijden, is dat nou een god die je wilt aanbidden? Als hij bestaat kan hij wat mij betreft aan z'n willie gaan trekken op de wc.

Wat ben jij dan? Een agnost? Natuurlijk mogen mensen van mij geloven wat ze willen, want als je gelooft neem je het aan. En als je het bestaan van god zou erkennen, wat is daar mis mee? Ik denk echt niet dat 2 miljard mensen zo gelovig zijn dat als ze kanker krijgen het een 'straf van god' vinden, wat trouwens anders ligt in de islam. En dan dat kinderachtige zinnetje op het einde, kom op zeg, kun je het niet gewoon met een reden benoemen?

Link to comment
Delen op andere websites

Wat ben jij dan? Een agnost?

Dunno een atheïst sluit het bestaan van (een) god uit, een agnost laat dat totaal in het midden. Ik acht de kans dat god bestaat nihil, dus een soort tussenweg.

Natuurlijk mogen mensen van mij geloven wat ze willen, want als je gelooft neem je het aan. En als je het bestaan van god zou erkennen, wat is daar mis mee? Ik denk echt niet dat 2 miljard mensen zo gelovig zijn dat als ze kanker krijgen het een 'straf van god' vinden, wat trouwens anders ligt in de islam.

Dat is het nou precies mijn kritiek tegenover gelovigen. De positieve dingen dienen ze toe aan (een) god, als iemand genezen wordt van kanker dan is het god dit, god dat en is god een fantastische gozer. Dan heeft het bidden schijnbaar geholpen. Maar als iemand kanker krijgt dan is het ineens niet god die de dader is? :{ Flikker toch op man, als je de positieve dingen erkent, dan moet je ook de negatieve dingen erkennen. Als lieve baby's van god komen, als een genezing van god komt dan komen ook de negatieve dingen zoals sterven en het krijgen van nare ziektes van god. Het een is direct verbonden met het ander.

En dan dat kinderachtige zinnetje op het einde, kom op zeg, kun je het niet gewoon met een reden benoemen?

:sigaar:

Link to comment
Delen op andere websites

Als je dus in god gelooft en achter zijn daden zoals mensen vermoorden, uithongeren & martelen staat, ben je dus ook pro Hitler, Sadam Hoesein en Osama Bin Laden, alleen zijn die laatste 3 iets beter, aangezien zij iets minder mensen hebben vermoord, verhongert en gemarteld.

God is een moordenaar en martelaar maar toch staan miljarden mensen staan achter hem. Ongelovelijk. Maarja, de gelovigen schuiven graag die negatieve dingen op de mens zelf af.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...