Jump to content

God


Dr.Oppai

Recommended Posts

Fail dan... :7

Ja, iemand die de mens niet als middelpunt ziet moet wel een fail zijn. Naast de mens is er namelijk helemaal niets dat ook maar een spoortje van interessant is. Grenzeloze arrogantie.

Er zijn genoeg interessante fenomenen, maar god is er daar niet een van.

Het is echt, kijk hier maar

http://nl.wikipedia.org/wiki/Ark_van_Noach#Zoektochten_naar_de_ark

PS : Mijn godsdienstleraar heeft ma dat verteld

Godsdienst op school. :cab: Dat hoor niet thuis op school, gewoon lekker indoctrineren..

Sorry, maar ik ben Apostolisch, niet christelijk. Ik zie god niet als een "hij" een persoon die alles heeft geschapen zoals ik 2 keer eerder heb verteld. Voor mij is al het leven om ons heen, de bomen, planten en al het leven om ons heen god, niet een hij of zij die alles heeft geschapen. Je kunt moeilijk de natuurlijk verwijten dat lieve onschuldige kinderen sterven aan vreselijke ziektes. Dit soort dingen zijn naar, maar gebeuren nu eenmaal, niets levends is ontsterfelijk, ook geen schattige kinderen.

PS:

Vroeger stierven mensen al aan een blinde darmonsteking of longonsteking, nu is de kanker de grote boosdoener. Over 100 jaar is kanker niet meer erger dan b.v. een longonsteking, alleen maken wij dit niet meer mee.

Je hebt zelf toch wel door dat ik het over gristenen heb..

Vroeger stierven mensen al aan een blinde darmonsteking of longonsteking, nu is de kanker de grote boosdoener. Over 100 jaar is kanker niet meer erger dan b.v. een longonsteking, alleen maken wij dit niet meer mee.

Ja dus? Wat heeft dat er mee te maken? Het gaat er om dat mensen vreselijke doden sterven, al is het door een vies plakje worst.

Link to comment
Delen op andere websites

Vroeger stierven mensen al aan een blinde darmonsteking of longonsteking, nu is de kanker de grote boosdoener. Over 100 jaar is kanker niet meer erger dan b.v. een longonsteking, alleen maken wij dit niet meer mee.

Ja dus? Wat heeft dat er mee te maken? Het gaat er om dat mensen vreselijke doden sterven, al is het door een vies plakje worst.

Er gaan altijd mensen dood, ook op een vreselijke manier, wat wil je er mee zeggen? En sorry hoor, maar al deze discussies over god... Iedereen mag zijn eigen mening geven, maar ik vind het eerlijk gezegt nogal onnodig als mensen zonder geloof discussiëren met mensen met geloof. Zo iets doe je in het echt toch ook niet lijkt me? Iedereen heeft zijn eigen geloof, andere mensen denken er nuchterder over en hebben helemaal geen geloof, waarom moet iedereen elkaar overhalen, waar is het voor nodig? Het kan 100 keer opinie zijn, maar laat mensen lekker hun geloof houden, we kunnen echter niets bewijzen of god nu bestaat of niet.

Het wordt alleen maar een ja/nee spelletje.

Wie geloofd er in god? Ik wel, "maar" apostolischen zien god niet hetzelfde als mensen met een ander geloof.

Apostolisch Genootschap

Bewerkt: door frankyyguy
Link to comment
Delen op andere websites

Er zijn genoeg interessante fenomenen, maar god is er daar niet een van.

Wat val je nu precies aan? Niet mijn standpunt en ook niet een ander standpunt voor zo ver ik kan beoordelen.

Het is echt, kijk hier maar

http://nl.wikipedia....ten_naar_de_ark

PS : Mijn godsdienstleraar heeft ma dat verteld

Ik kan me niet herinneren dit ooit te hebben getypt?

Link to comment
Delen op andere websites

Er gaan altijd mensen dood, ook op een vreselijke manier, wat wil je er mee zeggen?

Dat god niet alleen maar feest is. God laat ook mensen pijn lijden, hij laat ze een verschrikkelijke dood lijden. Maar daar hoor je nooit wat over in de kerk. Wat dat betreft zijn gristenen erg selectief.

En sorry hoor, maar al deze discussies over god... Iedereen mag zijn eigen mening geven, maar ik vind het eerlijk gezegt nogal onnodig als mensen zonder geloof discussiëren met mensen met geloof. Zo iets doe je in het echt toch ook niet lijkt me? Iedereen heeft zijn eigen geloof, andere mensen denken er nuchterder over en hebben helemaal geen geloof, waarom moet iedereen elkaar overhalen, waar is het voor nodig? Het kan 100 keer opinie zijn, maar laat mensen lekker hun geloof houden, we kunnen echter niets bewijzen of god nu bestaat of niet.

Zeiken is leuk.

Er zijn genoeg interessante fenomenen, maar god is er daar niet een van.

Wat val je nu precies aan? Niet mijn standpunt en ook niet een ander standpunt voor zo ver ik kan beoordelen.

Oh nee? "Naast de mens is er namelijk helemaal niets dat ook maar een spoortje van interessant is.", mijn punt is dus dat er naast de mens genoeg interessante dingen zijn maar niet god..

Het is echt, kijk hier maar

http://nl.wikipedia....ten_naar_de_ark

PS : Mijn godsdienstleraar heeft ma dat verteld

Ik kan me niet herinneren dit ooit te hebben getypt?

Dude, je snapt zelf toch ook wel dat ik bij het quoten een foutje heb gemaakt? :cab:

Link to comment
Delen op andere websites

God bestaat niet voor mij. Punt uit...

Als God zou bestaan, waarom is er geweld, oorlog, honger, ongelukkigheid en ga zo maar verder.

Als God echt zou bestaan, zou het een racist zijn.

"Waarom een racist? Hij behandelt alle mensen gelijk!"

Nee! NEE NEE NEE! Ik heb zelf ADHD en ik merk toch zelf hoe ik anders behandeld wordt!

Ik had vroeger een hanenkam, van mn 7de tot mn 12de levensjaar! Wat kreeg ik? VOOROORDELEN!

Waarom werden vroegen de blanken beter behandeld? Waarom hadden de blanken voorrang?

OMDAT GOD, als hij bestaat, EEN RACIST IS!

Waarom bestond Adolf Hitler? Waarom BESTOND het World Trade Centre?

WAAROM IS ER ZO VEEL MISDAAD, GEWELD EN OORLOG?

God bestaat niet! God is gewoon een smoesje om je problemen goed te praten!

Als je iets fouts doet, kom je in de hel! Waarom zeggen ze dat?

Omdat je anders slechte dingen gaat doen! Mijn godsdienst lerares zette een lijstje op het bord.

Letterlijk____________________Figuurlijk

Informatie boeken_____________Bijbel

(...)_________________________Sprookje

(...)_________________________Verzonnen

(...)_________________________Figuurlijk

Ze zegt ook dat je de Bijbel niet letterlijk moet nemen.

Nee... Nu ineens weer niet?!

En sorry hoor, maar al deze discussies over god... Iedereen mag zijn eigen mening geven, maar ik vind het eerlijk gezegt nogal onnodig als mensen zonder geloof discussiëren met mensen met geloof. Zo iets doe je in het echt toch ook niet lijkt me?

Het wordt alleen maar een ja/nee spelletje.

Waar gaan de meeste oorlogen over?

Waarom gebeurt dit in het echt niet? JUIST WEL!

Bewerkt: door Twister24
Link to comment
Delen op andere websites

Waar gaan de meeste oorlogen over?

Waarom gebeurt dit in het echt niet? JUIST WEL!

Ik bedoelde dat in het echt mensen toch ook niet gaan discuseren of god nu wel of niet bestaat. Ik heb het niet over oorlog.

Bewerkt: door frankyyguy
Link to comment
Delen op andere websites

Waar gaan de meeste oorlogen over?

Waarom gebeurt dit in het echt niet? JUIST WEL!

Ik bedoelde dat in het echt mensen toch ook niet gaan discuseren of god nu wel of niet bestaat. Ik heb het niet over oorlog.

Ja, het gebeurt wel en ja ik heb het er wel over :engel:

Link to comment
Delen op andere websites

God heeft de aarde gemaakt en laat ons hier leven en als jij goed bent geweest ga je naar de hemel.En als je verkeerde dingen doet b.v drugs stelen enzo dan doe verkeerde dingen dus je neemt de verkeerde pad van de duivel.

Link to comment
Delen op andere websites

God heeft de aarde gemaakt en laat ons hier leven en als jij goed bent geweest ga je naar de hemel.En als je verkeerde dingen doet b.v drugs stelen enzo dan doe verkeerde dingen dus je neemt de verkeerde pad van de duivel.

dan is god toch net zo slecht?als jij iets slechts doet vindi k niet dat je dan ook wat slechts terug moet doen anders ben je gewoon een even grote eikel.

Link to comment
Delen op andere websites

Het valt me op dat veel mensen denken dat een god zou moeten zorgen voor een vlekkeloos, fijn en gezond leven. Maar dat hoeft helemaal niet zo te zijn..

Eindelijk iemand die mijn visie deelt.

God heeft de aarde gemaakt en laat ons hier leven en als jij goed bent geweest ga je naar de hemel.En als je verkeerde dingen doet b.v drugs stelen enzo dan doe verkeerde dingen dus je neemt de verkeerde pad van de duivel.

dan is god toch net zo slecht?als jij iets slechts doet vindi k niet dat je dan ook wat slechts terug moet doen anders ben je gewoon een even grote eikel.

Troll-web.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

ik vraag me af he....

toen god de aarde maakte hadden de eerste mensen niets meer dan een gigantische bal met bomen, modder, water en stenen....

de mens werd slim en inventief en zorgde zelf voor kleding, gereedschap, huizen, het wiel en uiteindelijk de technologie die wij tegenwoordig kennen....

de vraag...

stel.... we gaan dood en we gaan naar de hemel die god geschapen heeft.....

1: komen we dan wederom in de gigantisch saaie modderkloot met bomen, stenen en water?

2: komen we in een wereld met technologie die de mens zelf gemaakt heeft? en waar god dus geen invloed op heeft gehad....

3: komen we in een wereld met technologieen die onze fantasie voorbij gaat.. inclusief de playstation 4 met modern warfare 3 waarin je lekker digitale mensen dood mag schieten.... (zou dat niet zo zijn dan is het de hemel niet)

(mocht het antwoord 2 of 3 zijn, dan zijn we dus vanuit de aarde naar een 2e aarde gegaan zoals we die kennen of met wat extra's.... mocht het antwoord 1 zijn... dan is de hemel voor mij net zo zinvol als de hel)

Link to comment
Delen op andere websites

Het valt me op dat veel mensen denken dat een god zou moeten zorgen voor een vlekkeloos, fijn en gezond leven. Maar dat hoeft helemaal niet zo te zijn..

Dan is god toch de hypocriet van de dag.. Wij moeten liev zijn, anders veroordeelt god ons. Maar god zelf, die mag mensen in het vuur gooien en doen waar hij zin in heeft. Dan ben je echt gewoon de kneus, mensen veroordelen op dingen die je zelf net zo hard of misschien zelfs harder doet. Dan wil ik niet eens in de hemel de kont van dergelijke god kussen.

Bewerkt: door Mania-92
Link to comment
Delen op andere websites

Het valt me op dat veel mensen denken dat een god zou moeten zorgen voor een vlekkeloos, fijn en gezond leven. Maar dat hoeft helemaal niet zo te zijn..

Dan is god toch de hypocriet van de dag.. Wij moeten liev zijn, anders veroordeelt god ons. Maar god zelf, die mag mensen in het vuur gooien en doen waar hij zin in heeft. Dan ben je echt gewoon de kneus, mensen veroordelen op dingen die je zelf net zo hard of misschien zelfs harder doet. Dan wil ik niet eens in de hemel de kont van dergelijke god kussen.

Ik zou het niet beter kunnen zeggen.

En als God ons gemaakt heeft en al de rest, dan heeft ie toch enkele grote blunders gemaakt :7

Bewerkt: door Tomeken
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...