Jump to content

God


Dr.Oppai

Recommended Posts

Nee ik geloof niet, niet gedoopt, niet gelovig opgevoed, ik geloof dus niet..

Ik geloof niet omdat ik "geloof" onzin vind. Natuurlijk respecteer ik iedereen die wel geloofd, maar aan echt streng gelovigen heb ik echt een ernstige hekel. Ze volgen de hele bijbel, elk zinnetje en elke regel.

Wij hebben ook een lerares op school die streng gelovig is, we moeten elke les bidden, wat ik dus al niet doe, het is een openbare school dus het moet helemaal niet. Ik ben ook heel vaak de les uit gestuurd omdat ik niet bid en al een paar keer tekeer ben gegaan tegen de lerares. :puh:

Iedereen die tegen me is, sorry mijn mening.

Ik werd ook zo uit de les gezet door onze leerkracht godsdienst :7 .

Maar ik heb nooit in zijn les eenkeer gebid :sigaar: hij kon op zen kop staan :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Ikzelf ben Apostolisch.

Waarschijnlijk hebben de meesten van jullie hier nooit van gehoord.

Geloof ik in god? Dat wel... Alhoewel, ik zie god niet als een man met een baard "bij wijze van spreken"

Hier een goede beschrijving van wikipedia :)

Godsbeeld: scheppingskracht en liefde

God is voor apostolischen een aanduiding voor het eeuwige scheppingsmysterie. God wordt niet gezien buiten de schepping, maar als een drijvende kracht die hierin werkzaam is, ook in mensen. De aan God toegeschreven eigenschappen als barmhartigheid, liefde, vergeving en compassie kunnen namelijk alleen door mensen in de wereld worden gebracht. Een ieder draagt deze verantwoordelijkheid en een ieder bezit deze eigenschappen, ongeacht geaardheid, opleiding of afkomst. God, zo gelooft men, is niet te vinden boven onze werkelijkheid maar er midden in; tussen mensen onderling en in alles wat geschapen is. Kortom: God is aanwezig in ieder mens.

God komt volgens apostolischen het mooist tot uiting door de liefde (de nabijheid van God). Het Apostolisch Genootschap stelt zich in zijn statuten dan ook tot doel om God, door mensen, als een macht van liefde te laten zien.

Alles over Het Apostolisch Genootschap: Klik

Ps: Als je benieuwd bent wat het inhoudt, zou ik echt even kijken. :)

Bewerkt: door frankyyguy
Link to comment
Delen op andere websites

Ikzelf ben Apostolisch.

Waarschijnlijk hebben de meesten van jullie hier nooit van gehoord.

Geloof ik in god? Dat wel... Alhoewel, ik zie god niet als een man met een baard "bij wijze van spreken"

Hier een goede beschrijving van wikipedia :)

Godsbeeld: scheppingskracht en liefde

God is voor apostolischen een aanduiding voor het eeuwige scheppingsmysterie. God wordt niet gezien buiten de schepping, maar als een drijvende kracht die hierin werkzaam is, ook in mensen. De aan God toegeschreven eigenschappen als barmhartigheid, liefde, vergeving en compassie kunnen namelijk alleen door mensen in de wereld worden gebracht. Een ieder draagt deze verantwoordelijkheid en een ieder bezit deze eigenschappen, ongeacht geaardheid, opleiding of afkomst. God, zo gelooft men, is niet te vinden boven onze werkelijkheid maar er midden in; tussen mensen onderling en in alles wat geschapen is. Kortom: God is aanwezig in ieder mens.

God komt volgens apostolischen het mooist tot uiting door de liefde (de nabijheid van God). Het Apostolisch Genootschap stelt zich in zijn statuten dan ook tot doel om God, door mensen, als een macht van liefde te laten zien.

Alles over Het Apostolisch Genootschap: Klik

Ps: Als je benieuwd bent wat het inhoudt, zou ik echt even kijken. :)

Mijn hart is redelijk wat keren gebroken... en goed ook, hoe zie jij dat dan?

Link to comment
Delen op andere websites

Nee ik geloof niet in god, waarom zou hij ons anders in zo een shit wereld gegooit hebben. Dan hebben we feitelijk niks aan hem.

Mijn glas is halfvol, die van jou halfleeg.

Kwestie van je kijk op het leven, schijnbaar ben jij nogal pessimistisch ingesteld.

De wereld is zeker wel mooi en Nederland is een van de beste landen om geboren te worden.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik geloof totaal NIET in god of één van al die andere bullcrap dingen. Kijk, ik vind het gewoon een beetje onlogisch dat je in iets gelooft dat gewoon geen enkel bewijs heeft van echt gebeuren. Een gozer die een aardbol in 7 dagen in mekaar ge-papier-machét heeft... Ik dacht het niet hoor.

Ik vind gewoon dat Darwin-gedoe veel realistischer. Veel wetenschappelijker en veel logischer. En dan hoor ik sommige mensen over Darwin:

''Ja maar, stel je voor, dan stam je van een aap af!''

Wat boeit jou dat nou!? Blijkbaar stamt iedereen er van af, wat is het probleem daar dan van!?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik geloof totaal NIET in god of één van al die andere bullcrap dingen. Kijk, ik vind het gewoon een beetje onlogisch dat je in iets gelooft dat gewoon geen enkel bewijs heeft van echt gebeuren. Een gozer die een aardbol in 7 dagen in mekaar ge-papier-machét heeft... Ik dacht het niet hoor.

Ik vind gewoon dat Darwin-gedoe veel realistischer. Veel wetenschappelijker en veel logischer. En dan hoor ik sommige mensen over Darwin:

''Ja maar, stel je voor, dan stam je van een aap af!''

Wat boeit jou dat nou!? Blijkbaar stamt iedereen er van af, wat is het probleem daar dan van!?

''Ja maar, stel je voor, dan stam je van een aap af!'' dat is echt dom,dat is veel logischer dan dat je uit de vingertoppen van god komt.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik geloof totaal NIET in god of één van al die andere bullcrap dingen. Kijk, ik vind het gewoon een beetje onlogisch dat je in iets gelooft dat gewoon geen enkel bewijs heeft van echt gebeuren. Een gozer die een aardbol in 7 dagen in mekaar ge-papier-machét heeft... Ik dacht het niet hoor.

Ik vind gewoon dat Darwin-gedoe veel realistischer. Veel wetenschappelijker en veel logischer. En dan hoor ik sommige mensen over Darwin:

''Ja maar, stel je voor, dan stam je van een aap af!''

Wat boeit jou dat nou!? Blijkbaar stamt iedereen er van af, wat is het probleem daar dan van!?

''Ja maar, stel je voor, dan stam je van een aap af!'' dat is echt dom,dat is veel logischer dan dat je uit de vingertoppen van god komt.

Je stamt toch af van een aap ?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik geloof totaal NIET in god of één van al die andere bullcrap dingen. Kijk, ik vind het gewoon een beetje onlogisch dat je in iets gelooft dat gewoon geen enkel bewijs heeft van echt gebeuren. Een gozer die een aardbol in 7 dagen in mekaar ge-papier-machét heeft... Ik dacht het niet hoor.

Ik vind gewoon dat Darwin-gedoe veel realistischer. Veel wetenschappelijker en veel logischer. En dan hoor ik sommige mensen over Darwin:

''Ja maar, stel je voor, dan stam je van een aap af!''

Wat boeit jou dat nou!? Blijkbaar stamt iedereen er van af, wat is het probleem daar dan van!?

''Ja maar, stel je voor, dan stam je van een aap af!'' dat is echt dom,dat is veel logischer dan dat je uit de vingertoppen van god komt.

Je stamt toch af van een aap ?

dat zeg ik ook,ik bedoel dat ik het dom vind dat mensen dat belachelijk vinden want het klinkt toch veel logischer dan dat god je als een bouwpakket in elkaar heeft gezet?dan vind ik een aap niet raar klinken hoor...

Link to comment
Delen op andere websites

Ik geloof totaal NIET in god of één van al die andere bullcrap dingen. Kijk, ik vind het gewoon een beetje onlogisch dat je in iets gelooft dat gewoon geen enkel bewijs heeft van echt gebeuren. Een gozer die een aardbol in 7 dagen in mekaar ge-papier-machét heeft... Ik dacht het niet hoor.

Ik vind gewoon dat Darwin-gedoe veel realistischer. Veel wetenschappelijker en veel logischer. En dan hoor ik sommige mensen over Darwin:

''Ja maar, stel je voor, dan stam je van een aap af!''

Wat boeit jou dat nou!? Blijkbaar stamt iedereen er van af, wat is het probleem daar dan van!?

''Ja maar, stel je voor, dan stam je van een aap af!'' dat is echt dom,dat is veel logischer dan dat je uit de vingertoppen van god komt.

Je stamt toch af van een aap ?

dat zeg ik ook,ik bedoel dat ik het dom vind dat mensen dat belachelijk vinden want het klinkt toch veel logischer dan dat god je als een bouwpakket in elkaar heeft gezet?dan vind ik een aap niet raar klinken hoor...

Oh , sarcastisch :7 , sorry :puh: .

Link to comment
Delen op andere websites

Ik geloof totaal NIET in god of één van al die andere bullcrap dingen. Kijk, ik vind het gewoon een beetje onlogisch dat je in iets gelooft dat gewoon geen enkel bewijs heeft van echt gebeuren. Een gozer die een aardbol in 7 dagen in mekaar ge-papier-machét heeft... Ik dacht het niet hoor.

Ik vind gewoon dat Darwin-gedoe veel realistischer. Veel wetenschappelijker en veel logischer. En dan hoor ik sommige mensen over Darwin:

''Ja maar, stel je voor, dan stam je van een aap af!''

Wat boeit jou dat nou!? Blijkbaar stamt iedereen er van af, wat is het probleem daar dan van!?

''Ja maar, stel je voor, dan stam je van een aap af!'' dat is echt dom,dat is veel logischer dan dat je uit de vingertoppen van god komt.

Je stamt toch af van een aap ?

dat zeg ik ook,ik bedoel dat ik het dom vind dat mensen dat belachelijk vinden want het klinkt toch veel logischer dan dat god je als een bouwpakket in elkaar heeft gezet?dan vind ik een aap niet raar klinken hoor...

Oh , sarcastisch :7 , sorry :puh: .

nee!niet sacrcaties maar je leest de zin anders dan dat ik bedoel. :schater::7

ik zal het maar uitleggen :puh: ik citeerde die mensen die zeggen dat dat een dom idee is dat de mens van de aap komt,en daar achter zei ik"als je dat dom vind dan ben je dom"snappie?en toen zei ik dat dat apen verhaal veel beter in elkaar steekt dan die god verhalen? :7

Bewerkt: door thegodfather91
Link to comment
Delen op andere websites

wereld is zekers niet mooi, oorlogen recessie hongersnood. als jij dat mooi vind...

Als het lelijker is dan het mooi is, waarom heb je dan nog geen zelfmoord gepleegd?

je hebt gewoon een deksel voor je kop als je denkt dat deze wereld mooi is. als god echt bestond waarom had hij dan onze wereld niet gemaakt zoals het paradijs wat steeds gepropagandeerd word in de bijbel ? Daarom bestaat god gewoon niet. en heef niks te maken of ik wel of geen zelfmoord pleeg. Je kunt niet zeggen dat de wereld mooi is. Het kan altijd beter.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...