Jump to content

God

Dr.Oppai

Recommended Posts

Geplaatst:

Ben ik het niet met je eens. Alles wordt gezegd om Gods grootheid te uiten (hij opende de hemelsluizen, oftewel hij is zo machtig dat hij dat kan). Nergens staat keihard en zwart op wit dat de aarde plat is, het is slechts om aan te geven wat God kan, dingen als sterren op hun plek hangen.

Vraag zondag in de kerk of de aarde plat is.

Geplaatst:

Neen, ik bekijk dit soort zaken graag op de meest voor de hand liggende manier: leven is min of meer een chemische reactie. Bepaalde dingen als god en spookjes zijn zo niet te verklaren, dus is het niet logisch dat ze er zijn.

Geplaatst:

Neen, ik bekijk dit soort zaken graag op de meest voor de hand liggende manier: leven is min of meer een chemische reactie. Bepaalde dingen als god en spookjes zijn zo niet te verklaren, dus is het niet logisch dat ze er zijn.

Het leven is puur chemisch ook onverklaarbaar.. bestaat dat nu ook niet meer?

Overigens, Dieko, heb ik mijn vorige post aangevuld met dit stuk:

Trouwens: Die Bijbeltekst is niet de verzoeking van de duivel maar de Bergrede. Deze heeft het alleen over ethiek en moralistische kwesties en rept geen woord over wetenschappelijke feiten.

En zondag in de kerk zal iedereen beamen dat de aarde rond is.

Geplaatst:

Waarom zou het leven onverklaarbaar zijn met enkel chemie?

Geplaatst: (bewerkt)

Ik vind het met chemie verklaarbaar. Simpel, te bewijzen, en na te bootsen.

Bewerkt: door TheNameIsiIrelevant
Geplaatst: (bewerkt)

Stel: je neemt een lichaam dat net overleden is aan een hartstilstand en je neemt datzelfde lichaam een seconde daarvoor, toen het nog leefde. Chemisch gezien is het verschil 0. Toch is het verschil erg groot: het verschil tussen leven en dood.

Bewerkt: door KillerZero86
Geplaatst:

Stel: je neemt een lichaam dat net overleden is aan een hartstilstand en je neemt datzelfde lichaam een seconde daarvoor, toen het nog leefde. Chemisch gezien is het verschil 0. Toch is het verschil erg groot: het verschil tussen leven en dood.

Je hart klopt niet meer, de staat van je lichaam is dus wel degelijk anders..

Geplaatst:

Veel onderzoekers kwamen ook dingen tegen (zoals dat de aarde niet het middelpunt van het heelas was) wat tegen de bijbel in ging. Die mensen werden onderdrukt en indirect bedreigd door de kerk, om hun theorieën niet te verspreiden.

Mijn mening, als god zegt dat de aarde plat, en het middelpunt van het heelal is... Waarom is dat dat gewoon niet zo? :7 Het is gewoon een fictie-boek, dat zie je dus al aan de manier van denken die ze toen al hadden.

Geplaatst:

Veel onderzoekers kwamen ook dingen tegen (zoals dat de aarde niet het middelpunt van het heelas was) wat tegen de bijbel in ging. Die mensen werden onderdrukt en indirect bedreigd door de kerk, om hun theorieën niet te verspreiden.

Mijn mening, als god zegt dat de aarde plat, en het middelpunt van het heelal is... Waarom is dat dat gewoon niet zo? :7 Het is gewoon een fictie-boek, dat zie je dus al aan de manier van denken die ze toen al hadden.

Zoals ik al gezegd had:

Ze schreven de Bijbel alleen omdat ze geen andere (logische) verklaring wisten. En ja, mensen mochten hun theorieën niet verspreiden...

Geplaatst:

Je hart klopt niet meer, de staat van je lichaam is dus wel degelijk anders..

Maar hij leeft niet per defenitie verder als je het hart kunstamtig weer in beweging breng. Waarom niet? Het leven is eruit.

Het is een algemeen misverstand, onder andere verspreid door de katholieke kerk, dat de Bijbel zou zeggen dat de aarde het middelpunt van het heelal is. Dat staat er namelijk niet, net als dat de zon om de aarde zou draaien. Staat er ook niet.

God zegt niet dat de aarde plat is en het middelpunt van het heelal is, dus je hele argumentatie valt.

Zoals ik al gezegd had:

Ze schreven de Bijbel alleen omdat ze geen andere (logische) verklaring wisten. En ja, mensen mochten hun theorieën niet verspreiden...

Het tegendeel hiervan wordt hierboven al beargumenteerd. Wat ik er nog even aan toe wil voegen: het is een religieus boek, geen wetenschappelijk tijdschrift, dus het bevat zinnen als "De zon kwam op". Maar dat is spreektaal, dat zeggen jij en ik ook.

En de Bijbel verbiedt nergens dat je je eigen theoriën niet mag versprijden. Leer de Roomsen los te scheuren van de Bijbel want dat is niet meer waar ze in geloven.

Geplaatst:

En ja, mensen mochten hun theorieën niet verspreiden...

En de Bijbel verbiedt nergens dat je je eigen theoriën niet mag versprijden.

In de bijbel misschien niet, maar in die tijd wist de kerk wel van aanpakken. Je werd gerust onthoofd als je niet in het christendom wilde geloven.

In ons geschiedenis boek zijn we momenteel bij de middeleeuwen en daar vertellen ze dat hele volken werden bekeerd met het zwaard. Christen zijn of dood. Als men iets anders dacht (ook over de bijbel) werd dat niet geaccepteerd.

Gelukkig sloeg Friesland terug en hebben we Bonifatius vermoord, maar dat is een ander verhaal.

Geplaatst:

Zij gebruikten de bijbel als excuus om hun eigen rotzooi de wereld in te krijgen. Zij gingen in tegen de bijbel waarvan ze zeiden die te eren: deze bijbel schrijft voor: gij zult niet doden en zij deden het.

Geplaatst:

Zij gebruikten de bijbel als excuus om hun eigen rotzooi de wereld in te krijgen. Zij gingen in tegen de bijbel waarvan ze zeiden die te eren: deze bijbel schrijft voor: gij zult niet doden en zij deden het.

Impliceert het vetgedrukte dat je de Bijbel ook rotzooi vindt?

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...