Jump to content

God

Dr.Oppai

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik zie het zo, als er echt een hel is en een hemel. en het klopt dat als je je slecht gedraagt je de hel ingaat en voor eeuwig brandt. Dan zou je toch liever een goed bestaan willen leiden, zodat je zoiezo verzekert bent dat je naar de Hemel gaat. je verliest er niks mee. en altijd beter dan eeuwig wegrotten in de hel.

Je hebt maar een keuze eigenlijk.

Dus als ik het goed begrijp dan ga jij elke week naar de kerk zodat je in de hemel komt als die bestaat? Maar je gelooft verder weinig in een god? :bonk:

nee ik ga niet naar de kerk en ik geloof ook niet in God.

Geplaatst:

Ik ken toch genoeg streng gelovige jongeren. Dat heeft niets met de media te maken lijkt me. En ik uit mijn mening toch ook? Mag ik mijn eigen mening niet meer uiten? Vrijheid van godsdienst vind ik een goed principe, maar het kritiek mogen leveren daarop ook. Dat is pas van deze tijd, ik zag het je 100 jaar geleden niet doen.

Je kent streng gelovige jongeren, maar moet je aan de hand van enkele individuen een globaal beeld maken? Nee toch, dat zijn vooroordelen gebaseerd op een zwak systeem veroorzaakt door een gebrek aan het direct kunnen onderscheiden en classeren van mensen, in ieder geval ben je vrij om je mening te geven op een systeem leunend op vrije meningsuiting maar personen gaan beoordelen op slechts één feit duid op een zwakte in de hersenen.

Ten eerste moet je niet slim proberen te doen met je moeilijke woordenschat, gezien deze niet eens klopt. Classeren? Dat is toch echt classificeren, of niet dan? Je doet me denken aan ene Faizel Enait, die probeert hetzelfde omdat hij niets anders weet.

Ten tweede ben jij degene die een globaal beeld maakt. Jij begint over de invloed van de media, welke jij als globaal aanneemt, terwijl ik met mijn ervaring tegen jouw bewering in ga. Een kleine drogreden, vind je niet? Tevens ben jij degene die beoordeelt op slechts één feit, mag ik daaruit afleiden dat jouw hersenen ook niet volledig ontwikkeld zijn?

Geplaatst:

Dit is geen persoonlijke aanval, want dit is een algemene tekortkoming in de hersenen van elk mens, een persoon is niet in staat om elke individu die hij tegenkomt exact te kunnen beoordelen waardoor vooroordelen ontstaan, ik wiks hem daar (weeral maar eens) op. Nergens zegt hij zoiets?

Ik vind het achterlijk en onwetend. Waarom? Omdat je geen moeite doet om een verklaring te vinden.

Hij blijkt hier toch te zeggen dat hij of te wel het feit dat mensen geloven in iets achterlijk vindt, of dat hij die mensen zelf achterlijk vindt, laten we van dat tweede maar niet uitgaan.

Het is een persoonlijke aanval om zoiets in een discussie te gebruiken. Froop zegt nergens iets wat met vooroordelen te maken heeft. Hij zegt alleen waar het op staat, en ik ben het een keer met hem eens. Ook ik vind dat. Is dat generaliseren? Nee, dat is een mening. Wat jij blijkbaar moet leren is dat iemand een andere mening heeft dan jij, en dat dat niet gelijk betekent dat iemand vooroordelen heeft. Voor zover ik zie, heeft Froop niet gezegd dat mensen die in God geloven compleet dom zijn. Nee, op dat gebied vindt hij blijkbaar dat ze onwetend zijn. Is in mijn ogen ook, waarom iets geloven waar helemaal geen bewijs voor is?

Als je nu echt je mening wil laten gelden, kom dan met argumenten. Kom met bewijs dat God bestaat. Dan hoef je je toevlucht in ieder geval niet te zoeken bij persoonlijke aanvallen.

Geplaatst:

Ten tweede ben jij degene die een globaal beeld maakt. Jij begint over de invloed van de media, welke jij als globaal aanneemt, terwijl ik met mijn ervaring tegen jouw bewering in ga. Een kleine drogreden, vind je niet? Tevens ben jij degene die beoordeelt op slechts één feit, mag ik daaruit afleiden dat jouw hersenen ook niet volledig ontwikkeld zijn?

Ik een globaal beeld scheppen? Ik heb ondertussen toch al wat meerdere discussie's met jouw gehad, dus dat rust niet op één feit, ik gebruik die zin om aan te tonen wat jij denkt, jij gebruikt een voorbeeld uit jouw regio, van jouw ervaringen, zo'n factoren kunnen je zicht op iets beïnvloeden en dat doen ze hier zeker, jij gebruikt dat ene voorbeeld van enkele of moge het meerdere zijn, mocht je alle gelovigen kennen, wat praktisch gezien onmogelijk is zou je een perfect beeld kunnen schetsen, gaan we mekaar weer beoordelen? Ben je terug in die fase? Ik hoop voor jou dat je er snel uitkomt, je probeert me weeral eens te beoordelen op één ding, wie schept er hier dan een mislukt globaal beeld op één feit hier? Trouwens heb jij helemaal geen weet over mijn herseen of de omstandigheden waarin ze opgroeien, daarmee ga je wel wat meer nadenken, misschien iets dat jij nodig hebt, doe je zo'n domme uitspraken niet meer opnieuw.

Geplaatst:

Ik een globaal beeld scheppen? Ik heb ondertussen toch al wat meerdere discussie's met jouw gehad, dus dat rust niet op één feit, ik gebruik die zin om aan te tonen wat jij denkt, jij gebruikt een voorbeeld uit jouw regio, van jouw ervaringen, zo'n factoren kunnen je zicht op iets beïnvloeden en dat doen ze hier zeker, jij gebruikt dat ene voorbeeld van enkele of moge het meerdere zijn, mocht je alle gelovigen kennen, wat praktisch gezien onmogelijk is zou je een perfect beeld kunnen schetsen, gaan we mekaar weer beoordelen? Ben je terug in die fase? Ik hoop voor jou dat je er snel uitkomt, je probeert me weeral eens te beoordelen op één ding, wie schept er hier dan een mislukt globaal beeld op één feit hier? Trouwens heb jij helemaal geen weet over mijn herseen of de omstandigheden waarin ze opgroeien, daarmee ga je wel wat meer nadenken, misschien iets dat jij nodig hebt, doe je zo'n domme uitspraken niet meer opnieuw.

Jongen, hou eens op met die contradicties. Ik ga even werken, en dan zal ik je vanavond wel uitleggen waarom jij als een achterlijk persoon op mij overkomt.

Toedels.

Geplaatst: (bewerkt)

Het is een persoonlijke aanval om zoiets in een discussie te gebruiken. Froop zegt nergens iets wat met vooroordelen te maken heeft. Hij zegt alleen waar het op staat, en ik ben het een keer met hem eens. Ook ik vind dat. Is dat generaliseren? Nee, dat is een mening. Wat jij blijkbaar moet leren is dat iemand een andere mening heeft dan jij, en dat dat niet gelijk betekent dat iemand vooroordelen heeft. Voor zover ik zie, heeft Froop niet gezegd dat mensen die in God geloven compleet dom zijn. Nee, op dat gebied vindt hij blijkbaar dat ze onwetend zijn. Is in mijn ogen ook, waarom iets geloven waar helemaal geen bewijs voor is?

Als je nu echt je mening wil laten gelden, kom dan met argumenten. Kom met bewijs dat God bestaat. Dan hoef je je toevlucht in ieder geval niet te zoeken bij persoonlijke aanvallen.

Toch raar dat jij probeert mij te overtuigen iets te zeggen waardoor ik in god lijk te geloven terwijl het helemaal niet waar is.

Dat personen die in (een) god geloven onwetend zijn kan ik ook wel plaatsen, maar omdat ze onwetend zijn kunnen ze er in geloven, waardoor ze ook mogelijk een doel in hun leven hebben, iets waar ze zich aan vast kunnen houden in moeilijke tijden of iets waar zij van denken dat het hen beschermt.

Hun onwetendheid beschermt hen, het is niet omdat het bij hun ontbreekt maar omdat ze niet verder willen kijken, als ze dat doen valt er iets in hun leven weg, gewoon door anders te denken en verder te kijken. Als ze met zoiets hun eigen leven willen veiligstellen en gerust zijn is dat toch niet achterlijk?

Bewerkt: door Hearv94
Geplaatst:

Het argument waar hier weer mee wordt gesmeten is dat gelovigen geen bewijs hebben. Is ook waar, een aantal kleine dingetjes nagelaten (zo is aan te tonen dat Edom ooit bestond). Aan de andere kan is evolutieleer net zo goed onbewezen: het is nog nooit gebeurt en er is ook geen theorie over hoe een cel zomaar iets nieuws gaat kunnen. Het kan muteren (dan is de kans al idioot klein dat het iets leuks wordt, meestal wordt het dan gewoon niet levensvatbaar) maar daarmee heb je nog geen, pak hem beet, lichtgevoelige cel. Hooguit het allerprilste begin ervan, wat niks kan, dus waardeloos is en daarom wordt afgestoten. Je kan ten slotte onmogelijk aan survival of the fittest gaan doen met rotzooi in je lichaam.

Hiermee wil ik aangeven dat het absurd is om te zeggen dat gelovigen minder slim zouden zijn omdat ze iets zonder bewijs geloven. Ook in het dagelijks leven kun je dat trouwens al zien: jij neemt toch ook wel eens dingen aan zonder ze te controleren?

Geplaatst:

Het argument waar hier weer mee wordt gesmeten is dat gelovigen geen bewijs hebben. Is ook waar, een aantal kleine dingetjes nagelaten (zo is aan te tonen dat Edom ooit bestond). Aan de andere kan is evolutieleer net zo goed onbewezen: het is nog nooit gebeurt en er is ook geen theorie over hoe een cel zomaar iets nieuws gaat kunnen. Het kan muteren (dan is de kans al idioot klein dat het iets leuks wordt, meestal wordt het dan gewoon niet levensvatbaar) maar daarmee heb je nog geen, pak hem beet, lichtgevoelige cel. Hooguit het allerprilste begin ervan, wat niks kan, dus waardeloos is en daarom wordt afgestoten. Je kan ten slotte onmogelijk aan survival of the fittest gaan doen met rotzooi in je lichaam.

Hiermee wil ik aangeven dat het absurd is om te zeggen dat gelovigen minder slim zouden zijn omdat ze iets zonder bewijs geloven. Ook in het dagelijks leven kun je dat trouwens al zien: jij neemt toch ook wel eens dingen aan zonder ze te controleren?

Evolutietheorie: "Een theorie is een geheel van denkbeelden, hypothesen en verklaringen die in onderlinge samenhang worden beschreven. In de wetenschap is een theorie een toetsbaar model ter verklaring van waarnemingen van de werkelijkheid." Een eigenschap van een theorie is dus al dat het niet bewezen is of bewezen kan worden. Er zijn echter al miljoenen empirische waarnemingen gedaan die het vermoeden doen bevestigen dat de evolutietheorie in de goede richting zit.

Daarnaast kan een oog prima evolueren, zie

.
Geplaatst:

Dat het een theorie is had ik ook wel door, het ging mij erom dat veel mensen dit voor absolute waarheid beschouwen. En dat filmpje is ook weer een onbewezen theorie.

Geplaatst:

Dat het een theorie is had ik ook wel door, het ging mij erom dat veel mensen dit voor absolute waarheid beschouwen. En dat filmpje is ook weer een onbewezen theorie.

Een theorie is per definitie onbewezen, anders is het geen theorie.. Maar tegelijkertijd is er wel over ruim 150 jaar empirische data verzameld die de evolutietheorie eerder bevestigt dan ontkent.

Geplaatst:

Ja ik geloof want ik geloof dat het leven niet stopt als je doodgaat en voor mij is dat een goeie reden dat god wel bestaat

Geplaatst:

Ja ik geloof want ik geloof dat het leven niet stopt als je doodgaat en voor mij is dat een goeie reden dat god wel bestaat

Wat is dat voor een gekke beredenatie? Om precies dezelfde reden kun je geloven in Boedha, Allah etc., dus waarom god?

Geplaatst:

Wat is dat voor een gekke beredenatie? Om precies dezelfde reden kun je geloven in Boedha, Allah etc., dus waarom god?

Laat hem nou. Hij probeert in ieder geval niemand over te laten lopen naar het christendom. Hij heeft zo zijn eigen ideeën, ik ben er oké mee. Niet iedereen hoeft atheïst te zijn, als iedereen maar de waarheid een beetje gelooft (evolutieshizzle) en niet zijn foute ideeën probeert op te dringen.

Geplaatst:

Laat hem nou. Hij probeert in ieder geval niemand over te laten lopen naar het christendom. Hij heeft zo zijn eigen ideeën, ik ben er oké mee. Niet iedereen hoeft atheïst te zijn, als iedereen maar de waarheid een beetje gelooft (evolutieshizzle) en niet zijn foute ideeën probeert op te dringen.

Ik zeg niet dat hij niet mag geloven. Ik ben alleen benieuwd naar z'n argumenten daarachter. Want "ik geloof in leven na de dood" past bij zowat elk geloof.. Dus dat kan de reden niet zijn dat hij in god gelooft.

Geplaatst:

Ik geloof ook niet dat je zomaar verdwijnt na je dood, maar om nou meteen in God te gaan geloven? Nee!

Ik geloof niet, gaat niet gebeuren ook. Maar om nu te geloven dat er in zeven dagen (geen nachten?) een wereld kwam uit de vingertoppen van een man die in de wolken woont en er zomaar was?

Misschien een raar argument, maar het is wel een goede!

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...