Jump to content

Dure Kerst en Sinterklaas cadeaus


Rinaldootje

Recommended Posts

Ik weet nu al dat ik een Xbox 360 + GTA voor sinterklaas krijg, ...

... Maargoed, ik vind het niet erg dat kinderen dure cadeau's krijgen, ...

Dan zit je toch al boven de 200 euro, dat is toch vet veel? :bonk:

ja maar ach,als ze het maar gezellig vinden en niet dat hij zichzelf opsluit in zn kamer is het toch best? :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik weet nu al dat ik een Xbox 360 + GTA voor sinterklaas krijg, ...

... Maargoed, ik vind het niet erg dat kinderen dure cadeau's krijgen, ...

Dan zit je toch al boven de 200 euro, dat is toch vet veel? :bonk:

't Zal duren tot ze er zelf 'hun kloten ervoor moeten afdraaien'(= zelf ervoor werken). Ohja, Dark Zemy,

Aan kerst doen wij niet, da's gewoon een te saai feest :7

Ja, een vent van 500 jaar met een witte baard en carnavalskleren aan is toch echt veel gezelliger..

Seriously, al die kleine gassies met hun gsm's van 200 euro en hun PS3 die ze gekregen hebben, vinden jullie dat normaal? Als ik naar die gassies kijk, lijkt het alsof ik de enige ben die zelf z'n centjes neerteld voor z'n spullen.

Stiekem wijs ik naar Gta Haas die een PS3, een Xbox 360, een iPhone, en wat nog allemaal gewoon krijgt.

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb liever een leuk feest met Kerst of Nieuwjaar dan een saai feest met dure cadeautjes. Net daarom kijk ik al uit naar Nieuwjaar ditjaar: ik weet nu al dat het een erg leuk feest gaat worden. Cadeaus interesseren me minder.

Je hebt helemaal gelijk als het bijv sinterklaas is ga ik voor de lol naar mijn nichtjes en neefjes toe enzovoort en dan neem ik een klein cadeautje mee zoals een speelgoed autootje of een barbiepop dat is toch veel leuker dan dat diegene naar zijn kamer gaat en bijv gaat Xboxen omdat hij de 360 heeft gekregen bij mij gaat het om de gezelligheid niet om de Cadeau's

Link to comment
Delen op andere websites

Ik weet nu al dat ik een Xbox 360 + GTA voor sinterklaas krijg, ...

... Maargoed, ik vind het niet erg dat kinderen dure cadeau's krijgen, ...

Dan zit je toch al boven de 200 euro, dat is toch vet veel? :bonk:

't Zal duren tot ze er zelf 'hun kloten ervoor moeten afdraaien'(= zelf ervoor werken). Ohja, Dark Zemy,

Aan kerst doen wij niet, da's gewoon een te saai feest :7

Ja, een vent van 500 jaar met een witte baard en carnavalskleren aan is toch echt veel gezelliger..

Seriously, al die kleine gassies met hun gsm's van 200 euro en hun PS3 die ze gekregen hebben, vinden jullie dat normaal? Als ik naar die gassies kijk, lijkt het alsof ik de enige ben die zelf z'n centjes neerteld voor z'n spullen.

Stiekem wijs ik naar Gta Haas die een PS3, een Xbox 360, een iPhone, en wat nog allemaal gewoon krijgt.

Ja. Mensen hebben meer te besteden tegenwoordig, dus ook de cadeau's worden duurder. Dat vind ik niet zo lastig te verteren.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik weet nu al dat ik een Xbox 360 + GTA voor sinterklaas krijg, ...

... Maargoed, ik vind het niet erg dat kinderen dure cadeau's krijgen, ...

Dan zit je toch al boven de 200 euro, dat is toch vet veel? :bonk:

't Zal duren tot ze er zelf 'hun kloten ervoor moeten afdraaien'(= zelf ervoor werken). Ohja, Dark Zemy,

Aan kerst doen wij niet, da's gewoon een te saai feest :7

Ja, een vent van 500 jaar met een witte baard en carnavalskleren aan is toch echt veel gezelliger..

Seriously, al die kleine gassies met hun gsm's van 200 euro en hun PS3 die ze gekregen hebben, vinden jullie dat normaal? Als ik naar die gassies kijk, lijkt het alsof ik de enige ben die zelf z'n centjes neerteld voor z'n spullen.

Stiekem wijs ik naar Gta Haas die een dildo, een Peer, een Banaan, en wat nog allemaal gewoon krijgt.

Ik werk al hoor :7 Zomers bij een tomenatenkweker, en normaal bij de FRS. Overgens, wij doen het ook niet voor sinterklaas hoor.. Alleen voor wat Cadeau's (en pepernoten/Chocoladeletters etc) Overgens doen wij ook suprise, maar dat is ook maar 10min lang :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik krijg een PS3 + GTA IV + Nieuwe videokaart voor PC + Laptop

PS3 + GTA IV = verjaardag = 06/12/2009 :)

Nieuwe Videokaart = Sinterklaas

Laptop = Kerstmis

Ik heb het geluk dat ik op 6 december verjaar :7

Link to comment
Delen op andere websites

Ik krijg een PS3 + GTA IV + Nieuwe videokaart voor PC + Laptop

PS3 + GTA IV = verjaardag = 06/12/2009 :)

Nieuwe Videokaart = Sinterklaas

Laptop = Kerstmis

Ik heb het geluk dat ik op 6 december verjaar :7

kijk dat vind ik dan echt wel overdreven......

Link to comment
Delen op andere websites

ik krijg altijd alleen een duur cadeau voor me verjaardag volgende week krijg ik voor me verjaardag een ipod touch 16 gb en tijdens kerst en sinterklaas gewoon kleine cadeau's, bij kerst gaat het toch om geven en niet nemen, ik vind het trouwens wel gezelliger in de winter maanden dan in de zomermaanden in de zomer zijn er geen gezellige lantaarnpalen enz dat het allemaal net ff gezelliger maakt

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb wel vaak het idee dat sommigen gewoon flink verwend worden. Wij vieren elk jaar óf Sinterklaas óf kerst, en vaak komt het maximale bedrag niet boven 30 euro per persoon. Soms, als ik dan in het 'Welke games heb jij topic' kijk. Dan sta ik soms versteld wat sommigen hebben, minstens honderd games voor vijf tot acht verschillende consoles. M'n pa heeft een eigen bedrijf, dus met die kredietcrisis komt er nog minder geld binnen omdat zo'n beetje alle klanten gewoon veel te laat betalen. Ik kan mezelf niet bepaald verwend noemen. Ikzelf bezit niet zoveel, ik heb niet eens een eigen computer. Wel een PSP'tje die ik zelf betaald heb met een paar jaartjes sparen. Maar daarintegen staan er ook weer andere dingen tegenover. Wij hebben bijvoorbeeld twee auto's, twee computers en een laptop, een woonkavel van een half voetbalveld + nog een kavel voor m'n pa's bedrijf die ook betaald moet worden.

Kortom, bij de ene familie gaat het geld ergens anders heen dan bij de ander. Simpel is het, maar vaak zien mensen dat niet. :) (Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen. :cab: )

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Ik zie dit topic nu pas, maar wil toch graag even reageren.

Wij hebben jaren aan Sinterklaas gedaan in de famillie, en hoewel het altijd heel gezellig was, kochten we geen verschrikkelijk dure cadeau's voor elkaar. Het ging bij ons vooral om het gebaar, dat een cadeau uit een goed hart kwam. Ik ben dan ook nooit verwend met Playstations, mobieltjes en andere dure rommel. Ik heb eigenlijk al vroeg geleerd te sparen voor dingen die ik graag wilde hebben, en reken maar dat ik dat gedaan heb. Mijn Gamecube, Gameboy, DS, mobieltje en alle aanverwante dingen heb ik keurig uit eigen zak betaald, en ik peinsde er niet over dat aan mijn ouders te vragen. Dat deze gescheiden zijn en de kosten dus niet delen speelt uiteraard ook mee, maar zelfs als ze nu nog bij elkaar waren, had ik dit soort cadeau's niet gekregen. Toen ik nog heel klein was baalde ik daarvan, maar achteraf gezien ben ik er juist blij om. Een gezellig avondje met de famillie heeft voor mij meer waarde dan wat voor console ook. Ik heb liever ouders met wat minder geld, die als ik thuiskom gezellig bij me komen zitten met een bakje koffie, dan ouders die me allerlei dure dingen geven, maar de hele dag op kantoor zitten.

Walgelijk hoe materialistisch sommige leden hier ingesteld zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik sluit me volledig aan bij Silverbyte, en in zijn verhaal kan ik ook een soort van 'mezelf' herkennen.

Vroeger werkte me ouders ook heel hard, en zaten ze meestal ook op kantoor, mijn vader zag ik meestal maar 1 uurtje op de dag, want toen ik net wakker was ging hij net weg, en toen ik ging slapen kwam hij net terug. Dat was niet prettig, maar nu is hij gelukkig de hele tijd thuis, en dat vind ik een stuk gezelliger. En bij sinterklaas en/of kerst vind ik gezelligheid ook stukke belangrijker, de cadeautjes die je krijgt zijn een bijzaak. Maar zelf vind ik het eerlijk gezegd ook wel leuk om iets heel duurs te krijgen, om dat dan weer aan me vrienden te laten zien ens. Dat willen waarschijnlijk meerdere mensen, en krijg je een beetje 'baas boven baas' verhaaltje. Dat iemand zegt: Ik krijg een ps3', dan komt een vriend: 'ik lekker een ps3 met een HD ready tv!', en vervolgens krijgt weer een andere een ps3 met full HD tv. Natuurlijk is het voor dat laatste kind het leukst, en zullen die andere 2 jaloers op hem zijn, maar kind 1 heeft alleen die ps3 gekregen, die hij dan waarschijnlijk aansluit in de woonkamer waardoor het nogsteeds een beetje gezellig kan zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

Dit is het eerste jaar dat we een belachelijk duur kado kregen, maar we hebben 2 jaar geen Sinterklaas gevierd, dus eigenlijk vonden mijn ouders het wel terecht (het gaat trouwens om een Wii en een paar spellen).

Als ik gewoon zie hoe verwend sommige jongetjes hier zijn, zoals GTA Haas, die bijvoorbeeld écht alles krijgt wat hij wil; iPhone, PS3, Xbox, enz. Ik vind als ouder dat je dit niet moet doen, maar je gewoon moet richten op de benodigdheden die een ik móet krijgen, gee PS3 of een overleipte iPhone, nee gewoon eten en drinken. En ja, af en toe ook een uistapje, maar als ik zie hoe verwend sommige kinderen hier zijn; bah.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...