GekkieJ01 Geplaatst: 30 november 2009 Rapport Share Geplaatst: 30 november 2009 Ik krijg dit jaar voor kerst een PS3, ik heb er al 1 maar die staat bij m'n vader ( m'n ouders zijn immers gescheiden ), me moeder hoopt dit snel te vergeten en wil ook dat ik iets vaker langs kom. Ik zie het ook wel als groot kado omdat ik op 25 december jarig ben is het dus kerst en verjaardag in 1 hier krijg ik een PS3 voor, ik heb trouwens MW2 van me pa gekregen als sinterklaas kado. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Cabyon Geplaatst: 30 november 2009 Rapport Share Geplaatst: 30 november 2009 Ik krijg dit jaar voor kerst een PS3, ik heb er al 1 maar die staat bij m'n vader ( m'n ouders zijn immers gescheiden ), me moeder hoopt dit snel te vergeten en wil ook dat ik iets vaker langs kom. Ik zie het ook wel als groot kado omdat ik op 25 december jarig ben is het dus kerst en verjaardag in 1 hier krijg ik een PS3 voor, ik heb trouwens MW2 van me pa gekregen als sinterklaas kado. Nu je zo begint over de ouders die gescheiden zijn.. Dat zou ook wel een oorzaak kunnen zijn natuurlijk. Dat ouders meer en meer cadeaus geven tot het kind bij hun wil wonen - en zo hoort het niet - maar toch, al zou ik dit niet tot dé oorzaak aanwijzen dat sommige ouders zo'n cadeaus hun kinderen toevertrouwen. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
AXIO Geplaatst: 30 november 2009 Rapport Share Geplaatst: 30 november 2009 Vorig jaar ging het me nog puur om de cado's. Sinterklaas vond ik toen dan nog leuk maar nu totaal niet meer omdat het een feestdag is wat echt puur om cado's gaat, gewoon niet leuk. Kerst vind ik daar in tegen wel weer leuk, gezelligheid, familie die bij elkaar komt, versiering dat je zelfs na nieuwjaar nog wel eens hebt staan. Daar hou ik nou van, die cado's interesseren me gewoon niet meer en dat geld wel voor meerdere mensen dacht ik zo. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Dr.Oppai Geplaatst: 30 november 2009 Rapport Share Geplaatst: 30 november 2009 (bewerkt) Dit is het eerste jaar dat we een belachelijk duur kado kregen, maar we hebben 2 jaar geen Sinterklaas gevierd, dus eigenlijk vonden mijn ouders het wel terecht (het gaat trouwens om een Wii en een paar spellen). Als ik gewoon zie hoe verwend sommige jongetjes hier zijn, zoals GTA Haas, die bijvoorbeeld écht alles krijgt wat hij wil; iPhone, PS3, Xbox, enz. Ik vind als ouder dat je dit niet moet doen, maar je gewoon moet richten op de benodigdheden die een ik móet krijgen, gee PS3 of een overleipte iPhone, nee gewoon eten en drinken. En ja, af en toe ook een uistapje, maar als ik zie hoe verwend sommige kinderen hier zijn; bah. als je het geld hebt waarom niet?zolang hij maar niet als een zombie 24/7 opgesloten in zn kamer ermee gaat zitten is het best toch?als je het geld hebt en het gezellig blijft wat is het probleem dan?als moet ik zeggen dat dit toch wel een beetje overdreven is. Bewerkt: 30 november 2009 door thegodfather91 Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Cabyon Geplaatst: 30 november 2009 Rapport Share Geplaatst: 30 november 2009 Dit is het eerste jaar dat we een belachelijk duur kado kregen, maar we hebben 2 jaar geen Sinterklaas gevierd, dus eigenlijk vonden mijn ouders het wel terecht (het gaat trouwens om een Wii en een paar spellen). Als ik gewoon zie hoe verwend sommige jongetjes hier zijn, zoals GTA Haas, die bijvoorbeeld écht alles krijgt wat hij wil; iPhone, PS3, Xbox, enz. Ik vind als ouder dat je dit niet moet doen, maar je gewoon moet richten op de benodigdheden die een ik móet krijgen, gee PS3 of een overleipte iPhone, nee gewoon eten en drinken. En ja, af en toe ook een uistapje, maar als ik zie hoe verwend sommige kinderen hier zijn; bah. als je het geld hebt waarom niet?zolang hij maar niet als een zombie 24/7 opgesloten in zn kamer ermee gaat zitten is het best toch?als je het geld hebt en het gezellig blijft wat is het probleem dan?als moet ik zeggen dat dit toch wel een beetje overdreven is. Waarom wel? Er bestaan echter genoeg dingen dan consoles e.d.. Want ik vind het best wel slecht als ik zie als ik op een vrije zaterdagmiddag mijn vrienden uitnodig om 10km te gaan wielrennen. Dan krijg ik reacties zoals: 'Nee, ik ga nog even online spelen' of 'Gamen is 1000x beter'. Tja, en dan denk ik van: heb je verdorie echt niks beters te doen, echt niet? Als ze in het uiterste geval een keer meegaan is het door het opdringen van hun ouders, maar verder ook niet. Terwijl de wereld zo mooi is als je fietst. Maar dat begrijpt niet iedereen. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Dr.Oppai Geplaatst: 30 november 2009 Rapport Share Geplaatst: 30 november 2009 (bewerkt) Dit is het eerste jaar dat we een belachelijk duur kado kregen, maar we hebben 2 jaar geen Sinterklaas gevierd, dus eigenlijk vonden mijn ouders het wel terecht (het gaat trouwens om een Wii en een paar spellen). Als ik gewoon zie hoe verwend sommige jongetjes hier zijn, zoals GTA Haas, die bijvoorbeeld écht alles krijgt wat hij wil; iPhone, PS3, Xbox, enz. Ik vind als ouder dat je dit niet moet doen, maar je gewoon moet richten op de benodigdheden die een ik móet krijgen, gee PS3 of een overleipte iPhone, nee gewoon eten en drinken. En ja, af en toe ook een uistapje, maar als ik zie hoe verwend sommige kinderen hier zijn; bah. als je het geld hebt waarom niet?zolang hij maar niet als een zombie 24/7 opgesloten in zn kamer ermee gaat zitten is het best toch?als je het geld hebt en het gezellig blijft wat is het probleem dan?als moet ik zeggen dat dit toch wel een beetje overdreven is. Waarom wel? Er bestaan echter genoeg dingen dan consoles e.d.. Want ik vind het best wel slecht als ik zie als ik op een vrije zaterdagmiddag mijn vrienden uitnodig om 10km te gaan wielrennen. Dan krijg ik reacties zoals: 'Nee, ik ga nog even online spelen' of 'Gamen is 1000x beter'. Tja, en dan denk ik van: heb je verdorie echt niks beters te doen, echt niet? Als ze in het uiterste geval een keer meegaan is het door het opdringen van hun ouders, maar verder ook niet. Terwijl de wereld zo mooi is als je fietst. Maar dat begrijpt niet iedereen. .en natuurlijk bestaan er meer dingen dan consoles maar dat is nog geen reden om het niet te doen lijkt me,en zoals ik al zei:het moet niet te gek worden dat je als een zombie dan gaat lopen gamen.maarja ik denk dat als je een zombie word dat de ouders dat ook wel gaan inzien en dat ze er dan wel mee gaan stoppen. Bewerkt: 30 november 2009 door thegodfather91 Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Nissan Geplaatst: 30 november 2009 Rapport Share Geplaatst: 30 november 2009 Ik ben jarig op 4 December. Daarna dus direct Sinterklaas én Kerstmis. Meestal vraag ik gewoon geld, zodat ik kan sparen voor wat ik graag wil kopen. Het gevoel dat je immers krijgt als je er zelf voor hebt gespaard en het dan koopt is namelijk vele malen beter en groter dan als je het zomaar krijgt . Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Zakura Geplaatst: 1 december 2009 Rapport Share Geplaatst: 1 december 2009 Ik ben jarig op 4 December. Daarna dus direct Sinterklaas én Kerstmis. Meestal vraag ik gewoon geld, zodat ik kan sparen voor wat ik graag wil kopen. Het gevoel dat je immers krijgt als je er zelf voor hebt gespaard en het dan koopt is namelijk vele malen beter en groter dan als je het zomaar krijgt . Idd, vaak weten ouders ook niks meer wat ze hun kinderen moeten kopen en dat het een beetje gelijk verdeeld is. Maar geld krijg is ook best onpersoonlijk maar wel het handigst. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
PowerPats Geplaatst: 1 december 2009 Rapport Share Geplaatst: 1 december 2009 Ik krijg niks voor Sinterklaas of Kerst. eigenlijk vieren we nog alleen dit feest voor de gezelligheid. En de enige aan wie we cadeau's geven is mijn kleine zusje. En eigenlijk hoef ik ook niks. ben tevreden met wat ik heb, en betaal ook gewoon alles zelf. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
NickyHendriks Geplaatst: 2 december 2009 Rapport Share Geplaatst: 2 december 2009 Met sinterklaas mogen wij thuis voor iemand voor 20 euro kopen, met Kerst (kant van vader) krijgt ieder 35 euro om zelf een cadeautje te halen omdat oma en opa dit niet meer kunnen. Nog best eerlijk verdeeld, ik heb bv. voor die 35 euro in totaal 3 Rammstein albums gekocht die ik nu ook stiekem op heb staan Ik had zoiets van 'Ja, heb ik ze nu al en dan heb ik ze pas met kerst.', dus heb ik ze gewoon gedraaid en als het de dag voor kerst is even inpakken, klaar is Nicky Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Donald-Duck Geplaatst: 2 december 2009 Rapport Share Geplaatst: 2 december 2009 Het duurst wat ik heb gekregen is een playstation 2, in de tijd dat de ps3 al uit was, en ook nog samen met mijn 2 zussen (maar die gebruiken hem nooit ). Dat zou dus een €40 euro per persoon zijn geweest toen. Maar dit jaar doen we niet aan sinterklaas maar aan kerst, is veel gezelliger dan sinterklaas. En we doen dus ook geen dure cadeautjes. Vorig jaar kwam ik op school aan na sinterklaas en ze begonnen gelijk op te scheppen wat ze hadden gekregen (2 kinders tenminste). De een had een WII gekregen, en de ander een WII en een Playstation. Daarna begonnen ze zelfs bedragen te noemen hoe duur het allemaal wel niet was geweest. Dat is toch echt sneu als je over bedragen gaat opscheppen. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Sa_bulldog Geplaatst: 2 december 2009 Rapport Share Geplaatst: 2 december 2009 Aangezien mijn oma net een maand geleden ongeveer is overleden vieren wij kerst niet zo uitgebreid als we dat eerst altijd deden. Daarnaast maken mijn ooms nogal wat problemen om bepaalde spullen waardoor er nu wat spanning is in de familie. Kerst wordt voor ons dit jaar dus waarschijnlijk niks, maar dat maakt me niet uit want het gaat erom dat je bij de personen bent die je liefhebt. Sinterklaas vieren we niet meer dat is gewoon out-of-the-picture. Totdat ik natuurlijk zelf weer kinderen heb die zal ik dan wel verwennen met cadeautjes. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
MostWantedKid Geplaatst: 1 januari 2010 Rapport Share Geplaatst: 1 januari 2010 Wij vieren Sinterklaas ook niet meer. Kerst wel maar dan krijg ik een klein cadeautje waar ik dan wel blij mee ben. Ik hoef geen enorme cadeaus zoals een scooter. Zoals in Amerika zag ik laatst. Daar kreeg een jongetje van ongeveer 10 jaar een Cross-motor. Dat vind ik echt te ver gaan. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.