Hallo, ik ga uitleggen hoe je MTA Maps ingame zet.
Voor deze tutorial gebruik ik MTA 1.0.1.
Mappen:
We starten MTA San Andreas op. Dan komen we in een menutje en dan kiezen we “Map Editor”.
Even geduld en je word naar Grove Street geteleporteerd. We zoeken een leuk plekje op, mappen wat en saven het. Je hebt nu een map. Alleen, we moeten deze nog in-game zetten.
Converten:
We gaan de map nu ingame zetten. We hebben daarvoor een converter nodig, ik gebruik zelf altijd deze. We gaan naar die site, klikken boven Bladeren en zoeken de folder van de map op (deze staan in Program Files > MTA San Andreas > Server > Mods > Deathmatch > Resources). Dubbelklik op de folder en klik dan nog eens op het .MAP bestand. Het bestand word dan geupload naar de converter. We veranderen “IPL file format” in “PAWN Code for SA:MP”. Dan veranderd de code beneden automatisch naar de Pawno Code.
Nu willen we ze in-game zetten. Kopieer de hele code en plak die vervolgens in Pawno onder public OnGameModeInit. Start je server op en Have Fun!
Objectstreamers:
Objectstreamers kan je gebruiken als je meerdere objecten in je server wil dan 254 objecten,
Er zijn vele verschillende objectstreamers:
- xObjects
- MidoStream
- YSI (bevat een object streamer)
Zelf zou ik MidoStream of xObjects aanbevelen. Het voordeel van MidoStream is dat je het in je gamemode kan gebruiken in een soort van CreateObject. De converters vanuit MTA bevatten altijd ook object streamers die je kan aanduiden.
Bij xObjects zal elk object tussen {} staan en dit in het xObjects filterscript.
Ik leg even de werking van beide streamers uit:
MidoStream:
MidoStream gebruikt zowel een filterscript als include, plaats beide op hun plaats.
Je zal in zowel het filterscript als de include niets moeten veranderen.
Je opent gewoon je gamemode en zet vanboven dit:
#include <MidoStream>
Je opent daarna server.cfg en zet MidoStream achter de filterscripts.
Daarna kan je de objecten gewoon in je server zetten.
xObjects:
xObjects bevat enkel een filterscript. Zet deze bij filterscripts en open je server.cfg en zet achter filterscripts: xObjects.
Als je een object wil toevoegen zal je het filterscript moeten openen en het object toevoegen tussen { }.
Ook de converters zullen de optie xObjects hebben.
Het grote nadeel van xObjects is dat er maar 1 legale versie van is.
Hallo, ik ga uitleggen hoe je MTA Maps ingame zet.
Voor deze tutorial gebruik ik MTA 1.0.1.
Mappen:
We starten MTA San Andreas op. Dan komen we in een menutje en dan kiezen we “Map Editor”.
Even geduld en je word naar Grove Street geteleporteerd. We zoeken een leuk plekje op, mappen wat en saven het. Je hebt nu een map. Alleen, we moeten deze nog in-game zetten.
Converten:
We gaan de map nu ingame zetten. We hebben daarvoor een converter nodig, ik gebruik zelf altijd deze. We gaan naar die site, klikken boven Bladeren en zoeken de folder van de map op (deze staan in Program Files > MTA San Andreas > Server > Mods > Deathmatch > Resources). Dubbelklik op de folder en klik dan nog eens op het .MAP bestand. Het bestand word dan geupload naar de converter. We veranderen “IPL file format” in “PAWN Code for SA:MP”. Dan veranderd de code beneden automatisch naar de Pawno Code.
Converters:
* http://www.convertffs.com/
* http://maps.serverhex.com/
* http://gtamap.delux-host.com/converter/
In-game zetten:
Nu willen we ze in-game zetten. Kopieer de hele code en plak die vervolgens in Pawno onder public OnGameModeInit. Start je server op en Have Fun!
Objectstreamers:
Objectstreamers kan je gebruiken als je meerdere objecten in je server wil dan 254 objecten,
Er zijn vele verschillende objectstreamers:
Zelf zou ik MidoStream of xObjects aanbevelen. Het voordeel van MidoStream is dat je het in je gamemode kan gebruiken in een soort van CreateObject. De converters vanuit MTA bevatten altijd ook object streamers die je kan aanduiden.
Bij xObjects zal elk object tussen {} staan en dit in het xObjects filterscript.
Ik leg even de werking van beide streamers uit:
MidoStream:
MidoStream gebruikt zowel een filterscript als include, plaats beide op hun plaats.
Je zal in zowel het filterscript als de include niets moeten veranderen.
Je opent gewoon je gamemode en zet vanboven dit:
Je opent daarna server.cfg en zet MidoStream achter de filterscripts.
Daarna kan je de objecten gewoon in je server zetten.
xObjects:
xObjects bevat enkel een filterscript. Zet deze bij filterscripts en open je server.cfg en zet achter filterscripts: xObjects.
Als je een object wil toevoegen zal je het filterscript moeten openen en het object toevoegen tussen { }.
Ook de converters zullen de optie xObjects hebben.
Het grote nadeel van xObjects is dat er maar 1 legale versie van is.
Download MidoStream: DOWNLOAD! en xObjects: DOWNLOAD!
Let wel op dat er nog meerdere streamers zijn: check het forum van SA:MP voor meerdere streamers: SA:MP Forum
Met dank aan megadreams
Credits:
Deluxo - Tutorial
megadreams - Object Streamers
Bewerkt: door Deluxo