Jump to content

Dropdown menu afbeeldingen


NickyHendriks

Recommended Posts

waarom zou je een hoogte willen instellen?

Ik wil de hoogte instellen omdat die op elke pagina verschillend is, zo heeft bijvoorbeeld de index minder tekst dan de band-info.

En nog één klein vraagje en dan regel ik de rest zelf wel :):

Hoe kan ik zorgen dat alles als index.php?=index word weergegeven? Dan verwijder ik de index.php waardoor het word: domein.com/?index. :) Hoe kan ik dit doen?

Bewerkt: door Zamg0d1
Link to comment
Delen op andere websites

(Ik meen me een reactie over ftp te herinneren maargoed ik zal wel spoken zien ;) )

Dit kan weer eens (hoe kan het ook anders) op meerdere manieren.

Eén daarvan is met .htaccess en ik meen hier ook al een reactie over gegeven te hebben.

Ah daar is ie: Klik

Een andere manier is met php. Je zet op index.php een check, waarin je kijkt of $_SERVER['PHP_SELF'] (of een andere variant) de tekst 'index.php' bevat. Zoja, stuur je de persoon door naar een pagina zonder die index.php. Deze oplossing is wel wat fout-gevoeliger, dus ik denk dat de .htaccess oplossing het beste is. Of mijn scriptje ook werkt is een andere vraag, maargoed ik heb htaccess dan ook nog niet bestudeerd. Er zijn vast mensen die het beter / wel goed kunnen.

EDIT:

Nu lees ik je vraag nog een keer en volgens mij bedoel je iets anders.

Ik weet niet of je exact de url index.php?=index kunt gebruiken. ?=index geeft een waarde aan een key zonder inhoud.

Dan zou je krijgen $_GET[''] = 'index';. Je kunt het proberen, maar ik weet niet of het werkt.

Dus dan krijg je dit:

<?php
// in index.php
include_once("header.php");

$pag = $_GET[''];
if(!in_array($pag, array('home', 'contact', 'over', 'nogiets', 'enietsanders'))) {
   $pag = 'home';
}

include_once($pag.".php");

include_once("footer.php");
?>

Let wel op dat je geen index laat includen, dan krijg je moeilijkheden denk ik.

Of je moet natuurlijk vaag gaan doen met if-jes, maar je kunt beter home gebruiken denk ik, zoals hierboven.

In een pagina link je dan natuurlijk met ongeveer zoiets:

<a href="/?=contact">Contact</a>

EDIT2:

he dit is mn 313'ste post (kentekenplaat van donald duck) :puh: .

Bewerkt: door marcootje
Link to comment
Delen op andere websites

(Ik meen me een reactie over ftp te herinneren maargoed ik zal wel spoken zien ;) )

Ja die was er :Y Maar aangezien dit niet in de code lag kon die reactie weg :Y Want het was een foutje in het slicen, dus nu kan ik de hele site opnieuw opbouwen, scheelt dat ik nog niet zo veel heb gedaan :)
Link to comment
Delen op andere websites

Nog een kleine tip: slice je website wel, maar bouw de html zelf op. Dat is veel makkelijker, dan ben je niet afhankelijk van de door weet ik veel welk programma gecreëerde html-zooi.

Dat wil ik best doen :Y Maar helaas lukt mij dit nooit, omdat ik slecht ben met tabellen etc :N Vind ik zelf ook jammer :(

Maar gelukkig is het nu goed gesliced en is alles weer hetzelfde als voorheen :) Nu heb ik het zo gesliced dat ik de lengte ook gewoon zonder problemen kan aanpassen, als alle hoogtes van de main maar gelijk blijven :D

Maar hoe verwijder ik de extensie? Dus http://www.domein.nl/index.php'>http://www.domein.nl/index.php >> http://www.domein.nl/index ? Dat vind ik iets netter staan :D

Bewerkt: door Zamg0d1
Link to comment
Delen op andere websites

lol wot? netter zeg je? nouja.. smaken verschillen natuurlijk..

.htaccess kun je hiervoor weer gebruiken, met iets als:

RewriteEngine On
RewriteRule ^(.*?)\?(.*) $1.php?$2 

Alleen gok ik dat dit scriptje eerder niet dan wel werkt...

Link to comment
Delen op andere websites

Werkt niet, maar zoek ik zelf wel op op internet.

Maar een ander vraagje wat best belangrijk is en dan ben ik eigenlijk wel klaar :)

http://www.gtaforum.nl/topic/106065-handige-scripts-uit-htmlphp-site-hulp/page__view__findpost__p__308441 << Dat contact-formulier wil ik gaan gebruiken. Maar ik wil nu een drop-down maken dat er gekozen kan worden tussen de band en de webmaster. Nu heb ik dit: http://gaming-freak.nl/Dark/contact.php, dat ziet er al goed uit, maar als ik wil verzenden lukt het niet :N Dit zijn de codes:

contact.php

			<form name="contact" method="post" action="send.php">
			<table cellspacing="2" cellpadding="2">
				<tr valign="top" align="left">
					<td>Naar:
					</td>
					<td>
						<select name="to">
							<option value="zamg0d1@gaming-freak.nl">Webmaster</option>
							<option value="hillwayband(at) gmail DOT com">Band</option>
						</select>
					</td>
				</tr>
				<tr valign="top" align="left">
					<td>Naam:</td>
					<td>
						<input  name="naam" type="text" size="25"/>
					</td>
				</tr>
				<tr valign="top" align="left">
					<td>Email: </td>
					<td>
						<input name="mail" type="text" size="25" /></td>
				</tr>
				<tr valign="top" align="left">
					<td>Onderwerp: </td>
					<td>
						<input name="onderwerp" type="text" size="25"  /></td>
				</tr>
				<tr valign="top" align="left">
					<td>Bericht: </td>
					<td>
						<textarea name="bericht" rows="7" cols="40" /></textarea></td>
				</tr>
				<tr valign="top" align="left"> 
					<td>
						</td> 
							<td> 
								<input type="submit" name="Submit" value="Verzend"> 
							</td> 
			</tr>
			</table>
		</form>

send.php:

<?php

$mailsupport= " .$_POST['to'] . ";
$titel= "Hillway -" . $_POST['onderwerp'];
// set datum 
       $datum = date("d.m.Y H:i"); 
// set ip 
       $ip = $_SERVER['REMOTE_ADDR']; 
// Bericht
$mssg = 
$mssg .= "Ingevuld Contact Formulier \n\n";
$mssg .= "Naam: " .$_POST['naam'] . "\n";
$mssg .= "Mail Adres: " .$_POST['mail'] . "\n";
$mssg .= "Onderwerp: " .$_POST['onderwerp'] . "\n";
$mssg .= "Bericht:" . "\n";
$mssg .= $_POST['bericht'] . "\n" . "\n";
$mssg .= "Dit bericht is verstuurd op $datum van het ip adres " . $ip . ".";
//Afzender
$headers = "From: " . $_POST['naam'] . " <" . $_POST['mail'] . ">"; 

if ($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST'){

if (empty($_POST['naam']) or empty($_POST['mail']) or empty($_POST['onderwerp']) or empty($_POST['bericht'])) { 
echo "U bent iets vergeten in te vullen !!<br> 
Klik <a href=\"java script:history.back(1)\">hier</a> om terug tegaan."; 

} else { 

mail ($mailsupport, $titel, $mssg, $headers);
header ("Refresh: 0; URL=verzonden.php"); 
}
}
?>

Deze error krijg ik nu:

Parse error: syntax error, unexpected T_ENCAPSED_AND_WHITESPACE, expecting T_STRING or T_VARIABLE or T_NUM_STRING in /usr/home/deb15335/domains/gaming-freak.nl/public_html/Dark/send.php on line 3

Je kunt het zelf ook proberen, je hoeft niks in te vullen want die error krijg je sowieso wel.

Bewerkt: door Zamg0d1
Link to comment
Delen op andere websites

Nogal wiedes, het is een syntax error :puh: . Wel een vage, maar toch.

Eerst deze 2 dingen:

- regel 3:

$mailsupport= " .$_POST['to'] . ";

moet denk ik iets zijn als

$mailsupport= $_POST['to'];

al moet er misschien wel even een check bij. Beetje vaag, dit zal nog verder uitgewerkt moeten worden denk ik?

- regel 10: daar zit een echte syntax error:

$mssg = 

moet zijn:

$mssg = '';

Link to comment
Delen op andere websites

Het werkt :D :D :D

Maar ik heb een major problem... Dat stukje moet die witte gloed naast de foto, als ik die in CSS zet verdwijnt het :? De rest werkt wel gewoon in CSS en de code is niet anders dan de rest :? :? Hoe zou dit kunnen? Het zit namelijk in hetzelfde bestand als de rest, en de DIV klop ook.

Btw, wat is het verschil tussen DIV CLASS en DIV ID? DIV CLASS werkt namelijk niet en ID wel :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

div class is eigenlijk meer gebruikt in css, div id is meer in javascript gebruikt. Ook al lijken ze heel erg op elkaar, gedragen ze zich net ietsje anders.

Het id-attribuut.

Het id-attribuut kun je beide in css en javascript benaderen:

[table=border]css|div#naam

js|document.getElementById('naam');[/table]

Aan de javascript-functie kun je al zien dat hij 1 element terug geeft. Een id is dus uniek, en elke waarde van id moet dus anders zijn. Je mag dus niet 2 keer op 1 pagina hetzelfde hebben:

<div id="tekst">blablabla</div>
<div id="tekst">blablabla</div>

Hiervoor moet je class gebruiken, of de waardes veranderen in tekst1 en tekst2, of iets dergelijks.

Het class-attribuut.

Deze is hierboven ook al even genoemd. Eerst de manieren hoe je ze kan benaderen:

[table=border]css|div.naam

js|-[/table]

In javascript is er nog geen functie waarmee je classes kan opvragen kom ik net achter. Hij komt er wel, iets als document.getElementsByClass() (soortelijk aan getElementsByTagName()). Aan deze functie kun je zien dat een class bij meerdere elementen gebruikt kan worden:

<div class="tekst">blablabla</div>
<div class="tekst">blablabla</div>

Dat is dus goede code.

Conclusie: een id mag je 1 keer gebruiken, een class meerdere keren.


Tot zover de tutorial van vandaag :puh: .

Over die css, wat is precies het probleem?

Ik denk dat het probleem is dat je, als je het in css zet, je geen hoogte opgeeft.

Je moet dus een width: ***px; en height: ***px; opgeven bij dat element. (natuurlijk de *** vervangen door getalletjes ;) ).

Bewerkt: door marcootje
Link to comment
Delen op andere websites

Dan zal ik het allemaal maar in een Class zetten :) Dan kan ik ze nog meerdere keren gebruiken. Nu werkt het wel gewoon, heb hem nu in een class verwerkt :) En dan kan ik nu de hele site gaan opbouwen :dans:

Bewerkt: door Zamg0d1
Link to comment
Delen op andere websites

Aangezien we bij Death Inc. (voornamelijk collega clan coördinator Iscaworx momenteel) bezig zijn met een nieuwe website, ben ik nogal een nieuwsgierig. :puh: Ik zag zojuist deze pagina van je website in wording, en ik kan het niet laten om er niet op te reageren: Zet je font in een andere kleur! Bijvoorbeeld in een groene kleur, wat past bij je design. Dit zwarte is zoeken en wat slecht leesbaar..

Mocht je dit al op je fine-tune lijstje hebben staan, heb ik niets gezegd.. :engel:

Link to comment
Delen op andere websites

Aangezien we bij Death Inc. (voornamelijk collega clan coördinator Iscaworx momenteel) bezig zijn met een nieuwe website, ben ik nogal een nieuwsgierig. :puh: Ik zag zojuist deze pagina van je website in wording, en ik kan het niet laten om er niet op te reageren: Zet je font in een andere kleur! Bijvoorbeeld in een groene kleur, wat past bij je design. Dit zwarte is zoeken en wat slecht leesbaar..

Mocht je dit al op je fine-tune lijstje hebben staan, heb ik niets gezegd.. :engel:

Ik zal het doen :) Ik zoek nog een mooie kleurcode :) Ik zit te twijfelen tussen standaard wit en een andere felle kleur :D
Link to comment
Delen op andere websites

hm leuk spelfoutje, misschien wel leuk als je het verbetert :puh: .

Je luisterdt naar Drowning Pool - Bodies!

Als we dan toch met tips gaan smijten zou ik dat ding rechts (div.twitter) een relatieve top geven, anders zie je die niet op een klein scherm. Bijvoorbeeld:

top:50%;

(Ik gok dat er beneden in die rechthoeken ook nog wat komt te staan? is nu nog wat kaal..)

En ik zou dat muziek-gedeelte rechts van die foto (div.preview) nog een padding of margin geven, iig dat de tekst niet tegen de rand aan gedrukt staat. Bijv. een padding van 10px. Let wel dat je dan 2*10px van de height en 2*10px van de width af moet halen.

Maar deze dingen had je misschien zelf ook al in gedachten, met nog veel meer dingen :puh: .

Succes verder.

Bewerkt: door marcootje
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...