Jump to content

Fake spullen


Flashingdemon666

Recommended Posts

Ach, waarom ook niet eigenlijk? Ik bedoel, mensen weten dat ze troep kopen. Meestal is de kwaliteit gewoon kut, maar dat lijkt me ook algemeeen bekend. Tevens is het helemaal zo gek nog niet, als je ziet wat sommige merken voor hun spullen vragen.. Neem kleding als voorbeeld. Kwalitatief kun je bij de V&D of bij de HEMA prima kleding kopen, maar dan staat er geen Nike op. Kwalitatief doet de kleding er dus niet voor onder, laat dat duidelijk zijn. Toch zit er €50,- prijsverschil in. Waarom? Op het ene shirtje staat een logo, op het andere shirtje niets. En daar betaal je dus voor. Je betaald voor de naam, niet voor het product op zich. Maar goed, aangezien we tegenwoordig in een maatschappij leven waarin een logo gelijk staat aan status, wilt iedereen een geil logo op zijn kleding hebben. Dus dan krijg je weer het probleem dat sommige mensen het geld niet hebben voor die troep, die dus neppe spullen kopen. Horen ze er toch bij, maar kost het lekker weinig. Ideaal toch? Als je er niks van moet hebben, koop je het gewoon niet. Zo simpel is het. Helemaal legaal is het natuurlijk niet, maar daar gaan de grote jongens echt niet kapot aan. Wat dat betreft snap ik niet waarom downloaden wel moet kunnen volgens iedereen, en waarom dit veroordeeld wordt. Het is in principe hetzelfde. Het bedrijf loopt omzet mis doordat je niet het originele exemplaar koopt. Maar dat is volgens mij ook een beetje omdat je dan jezelf in je vingers snijdt.. ^^

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zelf vind dat de handel over fake spullen door mag gaan tenzij de vekopers zeggen wat er werkelijk in de doosjes zitten en niet dat er een soort achterlijk 2d spelletje in zit. Ik zelf heb ook fake spullen gehaald, Een paar voetbal-tenues voor een spotprijs en nauwelijks van het origineel te onderscheiden. En eigenlijk hoeft een origineel product niet eens zo duur te zijn. Bijvoorbeeld een paar Airmax schoenen vind je in de winkel zo voor €100, en dan nog fake halen voor de helft van de prijs? Mensen doen hopelijk toch wel minstens een half jaar over hun schoenen voordat ze naar andere schoenen overstappen? :7

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zelf vind dat de handel over fake spullen door mag gaan tenzij de vekopers zeggen wat er werkelijk in de doosjes zitten en niet dat er een soort achterlijk 2d spelletje in zit. Ik zelf heb ook fake spullen gehaald, Een paar voetbal-tenues voor een spotprijs en nauwelijks van het origineel te onderscheiden. En eigenlijk hoeft een origineel product niet eens zo duur te zijn. Bijvoorbeeld een paar Airmax schoenen vind je in de winkel zo voor €100, en dan nog fake halen voor de helft van de prijs? Mensen doen hopelijk toch wel minstens een half jaar over hun schoenen voordat ze naar andere schoenen overstappen? :7

airmax kosten toch zo gouw wel 120-140 euro.en ik heb op internet airmaxen gezien van 15 dollar(fake natuurlijk he)dus het is nog veel minder als de helft,maar toch heb ik echte natuurlijk.

Link to comment
Delen op andere websites

Vrije markteconomie ten koste van andere mensen. En inderdaad, die mensen zijn kansloos. Daarom doen ze het juist. Weet je wat jij aan het doen was met totale kapitalisme? Als je niet een van de rijkeren was, zouden je handen nu pijn doen van het werken in een fabriek om spul te maken voor rijkere lui. Vroegâh was Nederland een helemaal kapitalistisch land, met grenzeloze vrijheden voor producenten, die arbeiders gewoon mochten uitbuiten. Nu is dat niet meer, er zijn regels, ter bescherming van de normale/gemiddelde burger.

Ik ben niet één van de rijken en nu zorg ik ervoor dat die spullen voor de rijken in de winkel komen. Uit je woorden haal ik het verschil niet. Het leuke is dat jij meteen afgaat op het klassieke kapitalisme. Het spijt me dat je me daar niet op af kan kraken, maar ik doel puur op het principe van vraag en aanbod. De aanbod van replica's die zeer veel onderdoen voor het origineel vind ik kansloos en onorigineel.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben niet één van de rijken en nu zorg ik ervoor dat die spullen voor de rijken in de winkel komen. Uit je woorden haal ik het verschil niet. Het leuke is dat jij meteen afgaat op het klassieke kapitalisme. Het spijt me dat je me daar niet op af kan kraken, maar ik doel puur op het principe van vraag en aanbod. De aanbod van replica's die zeer veel onderdoen voor het origineel vind ik kansloos en onorigineel.

Als je puur naar de cijfertjes gaat kijken als een zielloze robot is het inderdaad idioot, maar als je ook nadenkt en je geweten gebruikt zijn fake spullen nog oké.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben niet één van de rijken en nu zorg ik ervoor dat die spullen voor de rijken in de winkel komen. Uit je woorden haal ik het verschil niet. Het leuke is dat jij meteen afgaat op het klassieke kapitalisme. Het spijt me dat je me daar niet op af kan kraken, maar ik doel puur op het principe van vraag en aanbod. De aanbod van replica's die zeer veel onderdoen voor het origineel vind ik kansloos en onorigineel.

Als je puur naar de cijfertjes gaat kijken als een zielloze robot is het inderdaad idioot, maar als je ook nadenkt en je geweten gebruikt zijn fake spullen nog oké.

Een robot is per definitie zielloos. En waarom zou jij over mijn geweten kunnen oordelen? Is er sprake van een goede of een foute situatie?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben niet één van de rijken en nu zorg ik ervoor dat die spullen voor de rijken in de winkel komen. Uit je woorden haal ik het verschil niet. Het leuke is dat jij meteen afgaat op het klassieke kapitalisme. Het spijt me dat je me daar niet op af kan kraken, maar ik doel puur op het principe van vraag en aanbod. De aanbod van replica's die zeer veel onderdoen voor het origineel vind ik kansloos en onorigineel.

Als je puur naar de cijfertjes gaat kijken als een zielloze robot is het inderdaad idioot, maar als je ook nadenkt en je geweten gebruikt zijn fake spullen nog oké.

Een robot is per definitie zielloos. En waarom zou jij over mijn geweten kunnen oordelen? Is er sprake van een goede of een foute situatie?

Ik praat over armere mensen die nietr nhet geld hebben om duur spul te kopen. Ik praat niet over de verkopers die het aanbieden als echt spul. Ik oordeel op wat ik lees, en ik lees iets wat me niet bevalt.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik agree toch met ikt. Als je je gezond verstand gebruikt weet je dat het fake is, maar voor armere mensen toch een leuk initiatief aangezien de kinderen dan wel even bezig kunnen met een shitload aan spelletjes. Niet zo leuk als de originele, maar dat zal die kinderen geen reet schelen hoor. :') Ik heb er in ieder geval geen problemen mee...

Edit: Jowx praat overigens ook niet poep. Ik heb overigens ook neppe airmax, geen hond die het verschil ziet en ik heb beiden gehad, en kwalitatief voel en zie ik nog steeds geen enkel verschil. Eveneens met die goedkope shit-gedoe.

Bewerkt: door Ghosty
Link to comment
Delen op andere websites

Ik koop soms ook gewoon fake kleding, maar die kleren gebruik ik dan meestal om bijvoorbeeld te gaan paintballen met vrienden.. voor op het strand, om te gaan survivallen etc..

Maar zoals die nep consoles, je kunt eigenlijk zo aan zien dat ze nep zijn, zo zie ik de laatste tijd heel veel van die nep wii's. Ik zou zo'n ding nooit kopen.. Meestal zijn al die fake dingen niet van het echt te onderscheiden. Zo had ik een voetbaltenue, die vanaf een afstand 'echt' leek, maar als je ze dichterbij bekeek zag je dat ze nep waren.. Kortom fake spullen zullen er altijd blijven.

Link to comment
Delen op andere websites

Doet me denken aan Phystar, een bedrijf dat momenteel veel in het nieuws is omdat ze nep Mac's verkopen, met MAC OS erbij, wat normaal alleen op MAC kan draaien. Over nep gesproken.

Persoonlijk vind ik het niet kunnen. Koop gewoon echte nikes als je zo graag nikes wilt, en neem niet van die naagemaakte zooi. Het is namelijk nooit 100% hetzelfde, dus er zijn altijd mensen die het zien. En heb je geen 100/140 euro voor een paar nikes, neem dan gewoon andere schoenen. Er is meer op de wereld dan alleen Nike.

Link to comment
Delen op andere websites

Doet me denken aan Phystar, een bedrijf dat momenteel veel in het nieuws is omdat ze nep Mac's verkopen, met MAC OS erbij, wat normaal alleen op MAC kan draaien. Over nep gesproken.

Persoonlijk vind ik het niet kunnen. Koop gewoon echte nikes als je zo graag nikes wilt, en neem niet van die naagemaakte zooi. Het is namelijk nooit 100% hetzelfde, dus er zijn altijd mensen die het zien. En heb je geen 100/140 euro voor een paar nikes, neem dan gewoon andere schoenen. Er is meer op de wereld dan alleen Nike.

Dat is gewoon bedriegen. @_@

Link to comment
Delen op andere websites

Doet me denken aan Phystar, een bedrijf dat momenteel veel in het nieuws is omdat ze nep Mac's verkopen, met MAC OS erbij, wat normaal alleen op MAC kan draaien. Over nep gesproken.

Persoonlijk vind ik het niet kunnen. Koop gewoon echte nikes als je zo graag nikes wilt, en neem niet van die naagemaakte zooi. Het is namelijk nooit 100% hetzelfde, dus er zijn altijd mensen die het zien. En heb je geen 100/140 euro voor een paar nikes, neem dan gewoon andere schoenen. Er is meer op de wereld dan alleen Nike.

Helaas mijnheer, niet foute informatie verkondigen. Psystar verkocht systemen met daarbij geleverd MAC OS. Dat is geen fakeheid, dat is concurrentie. Concurrentie die Apple met haar koppelverkoop niet duldt, want wie wil Apple nou kwaad doen?

@ikt: Dan klopt het, jouw berichten bevallen mij ook niet. En hoezo is dit bedriegen?

Link to comment
Delen op andere websites

Helaas mijnheer, niet foute informatie verkondigen. Psystar verkocht systemen met daarbij geleverd MAC OS. Dat is geen fakeheid, dat is concurrentie. Concurrentie die Apple met haar koppelverkoop niet duldt, want wie wil Apple nou kwaad doen?

@ikt: Dan klopt het, jouw berichten bevallen mij ook niet. En hoezo is dit bedriegen?

Psystar verkocht systemen die toch wel verdacht veel op originele Mac's lijken. Laat dat nu het belangrijkste criterium zijn van nagemaakt spul, dat het op het origineel lijkt. Het is nooit helemaal 100% hetzelfde. En als je software van een mac op een andere niet mac PC installeerd, is dat indirect toch het faken van een mac. De onwetende consument zal denken dat ze met een echte mac te maken hebben, het besturingssysteem is immers MAC OS. Overigens is het al helemaal geen concurentie, eerder pure diefstal. Ze zijn niet voor niets veroordeeld.

Link to comment
Delen op andere websites

Helaas mijnheer, niet foute informatie verkondigen. Psystar verkocht systemen met daarbij geleverd MAC OS. Dat is geen fakeheid, dat is concurrentie. Concurrentie die Apple met haar koppelverkoop niet duldt, want wie wil Apple nou kwaad doen?

@ikt: Dan klopt het, jouw berichten bevallen mij ook niet. En hoezo is dit bedriegen?

Psystar verkocht systemen die toch wel verdacht veel op originele Mac's lijken. Laat dat nu het belangrijkste criterium zijn van nagemaakt spul, dat het op het origineel lijkt. Het is nooit helemaal 100% hetzelfde. En als je software van een mac op een andere niet mac PC installeerd, is dat indirect toch het faken van een mac. De onwetende consument zal denken dat ze met een echte mac te maken hebben, het besturingssysteem is immers MAC OS. Overigens is het al helemaal geen concurentie, eerder pure diefstal. Ze zijn niet voor niets veroordeeld.

Bullshit. Ziet dit eruit als een Mac? Elke idioot die denkt dat ie een Mac heeft weet ook wel dat ie een Mac heeft. Je kan ook stellen dat Macs op andere pc's met dezelfde configuratie lijken, gezien Mac alleen de hardware betreft. Tevens is je relatie Mac = Mac OS nogal onzuiver.

En het is helemaal geen diefstal geweest. Psystar heeft Apple keurig betaalt voor diens software. Hun veroordeling is voor het overtreden van de DMCA-wetgeving.

Link to comment
Delen op andere websites

Doet me denken aan Phystar, een bedrijf dat momenteel veel in het nieuws is omdat ze nep Mac's verkopen, met MAC OS erbij, wat normaal alleen op MAC kan draaien. Over nep gesproken.

Persoonlijk vind ik het niet kunnen. Koop gewoon echte nikes als je zo graag nikes wilt, en neem niet van die naagemaakte zooi. Het is namelijk nooit 100% hetzelfde, dus er zijn altijd mensen die het zien. En heb je geen 100/140 euro voor een paar nikes, neem dan gewoon andere schoenen. Er is meer op de wereld dan alleen Nike.

Helaas mijnheer, niet foute informatie verkondigen. Psystar verkocht systemen met daarbij geleverd MAC OS. Dat is geen fakeheid, dat is concurrentie. Concurrentie die Apple met haar koppelverkoop niet duldt, want wie wil Apple nou kwaad doen?

@ikt: Dan klopt het, jouw berichten bevallen mij ook niet. En hoezo is dit bedriegen?

nvm @ bedriegen.

@ niet bevallen:

[sarcasm]Dat had ik nog niet door[/sarcasm]

Fake spul zorgt idd voor grote economische schade, maar die paar honderdduizend euro dat een bedrijf misloopt is niets vergeleken met wat ze aan winst hebben. Dan vind ik dat die bazen wel een Ferrari minder mogen hebben als een paarhonderd gezinnen iets leuks krijgen.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...