Jump to content

Apple kopen


Fuffie

Recommended Posts

@ RHochstenbach: Pleur toch een heel eind op met je 'amateuristische Windows'. Ik vind dat Windows vele malen beter is dan Mac OS X. Overigens lul je alleen maar over marktaandeel dat je niet bewijst met bronnen. Fanboy.

Sukkel, hoeveel Winkels verkopen er pc's met windows erop, en hoeveel winkels verkopen Mac's?

Als je nu even denkt, zul je het antwoord al zo kunnen vinden, lutser.

Link to comment
Delen op andere websites

Sukkel, hoeveel Winkels verkopen er pc's met windows erop, en hoeveel winkels verkopen Mac's?

Als je nu even denkt, zul je het antwoord al zo kunnen vinden, lutser.

Houde we het gezellig ;)

Het is dan wel zo dat Windows een veel groter aandeel heeft dan Mac, maar is dat dan zo erg?

Als Mac zo groot marktaandeel had liep je ook niet te klagen. Dat ze zo groot marktaandeel hebben zal er toch wel mee te maken hebben dat Windows een goed systeem is om mee te werken.Windows en OS X hebben alletwee hun voordelen. Maar voor de meeste hier op het forum zal OS X niks zijn, omdat ze daar niet al hun programma's en games op kunnen doen. En een mac is gewoon veel te duur. Als je kijk naar de specificaties van een Mac, kan je voor hetzelfde geld dat dat ding kost een veel betere pc kopen.

Bewerkt: door BC7
Link to comment
Delen op andere websites

Houde we het gezellig ;)

Het is dan wel zo dat Windows een veel groter aandeel heeft dan Mac, maar is dat dan zo erg?

Als Mac zo groot marktaandeel had liep je ook niet te klagen. Dat ze zo groot marktaandeel hebben zal er toch wel mee te maken hebben dat Windows een goed systeem is om mee te werken.

Of omdat Mac osx oorspronkelijk alleen voor mac's zijn en windows voor vrijwel alle pc's?

En niet iedereen heeft zin en geld om een pc van te veel geld te gaan kopen, want voor dat geld kun je een vele betere desktop of laptop kopen alleen heb je dan geen Mac osx, en daar is ondertussen ook al wat op gevonden.

Link to comment
Delen op andere websites

Hey, ga eerst eens op een mac werken, dan piep je wel anders, dan begrijp je wel de prijs.

Heb ik gedaan, en ik zeg ook niet dat het slecht is, alleen ik vind het de prijs niet waard voor wat je ervoor krijg. (mijn mening)

En als ik OS X wil dan zet ik het wel op m'n pc :D

Ja dat kan tegenwoordig ook al puh2.gif

Bewerkt: door BC7
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb een gewone PC en had daar laatst Mac OS X op geïnstalleerd. Ik moet zeggen dat het me erg beviel. Het werkte lekker snel, geen halfuur wachten bij het installeren van updates. Ook zag het er goed uit en werd zowaar mijn internet en geluid zonder problemen herkend. Toegegeven vind ik dus dan Mac OS X veel beter werkt dan Windows, maar er zijn een aantal dingen die mij tegenhouden. Programmeren in VB en gamen kan ik bijvoorbeeld niet meer (goed) op Mac OS X en er zijn een aantal dingen, zoals hardware en andere programma's, die niet meer werkten. Ik zou zo een Mac kopen als deze goedkoper waren en betere ondersteuning hadden voor gamen.

Maar beide besturingssystemen hebben dus eigen voordelen en nadelen. Een uitgebreide discussie hierover lijkt me dan ook niet echt nodig. ;)

Mvg,

Flitskikker

Link to comment
Delen op andere websites

Hey, ga eerst eens op een mac werken, dan piep je wel anders, dan begrijp je wel de prijs.

alsof een Mac die 2 keer zo duur is als een vergelijkbare windows pc het overweegt.

Een mac met fatsoenlijke harware koop je niet onder de duizend euro, nou die hardware die je daarin krijgt kun je al in een windows systeem vinden voor onder de honderd euro, daar komt nog eens bij dat de mac's moederborden custom built zijn en waar wss de cpu op het moederbord is gesoldeerd dus er zijn weinig upgrade mogelijkheden(buiten mac, binnen mac is dat ook overpriced), alle upgrades moet je naar wat ik weet bij een mac winkel laten doen waar ze gewoon 2 keer zoveel vragen voor een geheugenstaafje. Nou, dan begrijp ik het nog niet, wat ze in feite doen is dus 700 euro voor een besturingssysteem vragen, en dan maar bij Apple klagen over microsofts praktijken op de markt, mss moeten ze het eens bij zichzelf zoeken? hun marktaandeel was wss al wel 2 keer zo groot geweest als de Macs betaalbaar waren en je ze ook zlef kon upgraden. Daarom worden er ook weinig programmas voor de MAC gemaakt(zoals games etc.), het is het compleet neit waard om voor een overpricede pc met een enorm laag marktaandeel een software te maken dat vervolgens toch bijna niet word verkocht.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb een gewone PC en had daar laatst Mac OS X op geïnstalleerd. Ik moet zeggen dat het me erg beviel. Het werkte lekker snel, geen halfuur wachten bij het installeren van updates. Ook zag het er goed uit en werd zowaar mijn internet en geluid zonder problemen herkend. Toegegeven vind ik dus dan Mac OS X veel beter werkt dan Windows, maar er zijn een aantal dingen die mij tegenhouden. Programmeren in VB en gamen kan ik bijvoorbeeld niet meer (goed) op Mac OS X en er zijn een aantal dingen, zoals hardware en andere programma's, die niet meer werkten. Ik zou zo een Mac kopen als deze goedkoper waren en betere ondersteuning hadden voor gamen.

Maar beide besturingssystemen hebben dus eigen voordelen en nadelen. Een uitgebreide discussie hierover lijkt me dan ook niet echt nodig. ;)

Mvg,

Flitskikker

Kan je als je Mac op je XP installeerd ook Mac programma's gebruiken? Bijvoorbeeld Final Cut Studio?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb een gewone PC en had daar laatst Mac OS X op geïnstalleerd. Ik moet zeggen dat het me erg beviel. Het werkte lekker snel, geen halfuur wachten bij het installeren van updates. Ook zag het er goed uit en werd zowaar mijn internet en geluid zonder problemen herkend. Toegegeven vind ik dus dan Mac OS X veel beter werkt dan Windows, maar er zijn een aantal dingen die mij tegenhouden. Programmeren in VB en gamen kan ik bijvoorbeeld niet meer (goed) op Mac OS X en er zijn een aantal dingen, zoals hardware en andere programma's, die niet meer werkten. Ik zou zo een Mac kopen als deze goedkoper waren en betere ondersteuning hadden voor gamen.

Maar beide besturingssystemen hebben dus eigen voordelen en nadelen. Een uitgebreide discussie hierover lijkt me dan ook niet echt nodig. ;)

Mvg,

Flitskikker

Kan je als je Mac op je XP installeerd ook Mac programma's gebruiken? Bijvoorbeeld Final Cut Studio?

Ja, want je hebt gewoon Mac OSX op je pc staan, alles wat je met een mac kan(mits je specs van je pc hoger ligt dan die van een gemiddelde mac) dan zou het verder allemaal moeten werken.

Link to comment
Delen op andere websites

...

Kan je als je Mac op je XP installeerd ook Mac programma's gebruiken? Bijvoorbeeld Final Cut Studio?

Ja, want je hebt gewoon Mac OSX op je pc staan, alles wat je met een mac kan(mits je specs van je pc hoger ligt dan die van een gemiddelde mac) dan zou het verder allemaal moeten werken.

Toevoegend hierop: Let er op dat het niet helemaal stabiel is. Je moet goed weten wat voor hardware je hebt om bij de installatie de goede drivers te kiezen. Ik heb het mijn installatie ongeveer 6x moeten installeren voordat het werkte. Tevens werkt niet alles supergoed, mijn Mac OS X crashte bijvoorbeeld toen ik een DVD wilde afspelen.

Grotendeels werkt het dus goed, maar niet perfect.

Mvg,

Flitskikker

Link to comment
Delen op andere websites

Pleur toch een heel eind op met je 'amateuristische Windows'. Ik vind dat Windows vele malen beter is dan Mac OS X. Overigens lul je alleen maar over marktaandeel dat je niet bewijst met bronnen. Fanboy.

Het marktaandeel van WIndows IS hoger dan die van Mac OS. Zoek dat maar lekker zelf op als je dat niet geloofd. En omdat je geen geld hebt om een Mac te kopen en het dus nog nooit hebt gebruikt, wil niet zeggen dat je Windows beter moet vinden dan Mac OS X. Ben overigens geen fanboy, want ik vind dat Windows ook voordelen heeft boven Mac OS, zoals betere backward compatibility en ondersteuning voor veel meer hardware. Maar veel Windows gebruikers kunnen er niet tegen dat Mac gebruikers geen of weinig last hebben van de kuren in Windows.

Overigens heb je het over een iMac die je vaak ziet crashen, maar dat is natuurlijk als je Windows erop draait.

Natuurlijk zeg ik niet dat een Mac perfect is. Dat hebben ze bij Apple ook nog nooit gezegd. Elk apparaat kan problemen vertonen, en dus vastlopen. Ik zeg ook niet dat de programmeurs bij Microsoft amateurs zijn. Dat bedrijf heeft gewoon een slechte CEO die geen interesse toont in de ideeën van de medewerkers en alleen in zichzelf.

Overigens stoort het mij als iemand gewoon vraagt over tips om een Mac te kopen, en dat de Windows mensen meteen met hun domme opmerkingen komen aanzetten. Heb je geen antwoord of kan je niets fatsoenlijks neerzetten, geen dan geen antwoord op topics over Apple. Dit zorgt alleen voor discussies zoals nu, en helpen niet om de vraag of het probleem op te lossen.

EDIT: Sorry Thundercover, had jouw post niet gelezen :engel:

Bewerkt: door RHochstenbach
Link to comment
Delen op andere websites

Een Mac G4 is helemaal niet sloom, ik gebruik een mac G4 (een mini nogwel) en die gaat hartstikke snel en ik heb er een hoop programmas op.

Dus dat hij sloom gaat klopt niet. alleen kan je er minder op kwijt. maar dar kan je een externe hard disk voor kopen...

Je hebt al een mac mini(nieuwe versie) voor 600 euro

Link to comment
Delen op andere websites

Als je OS X wilt draaien dan kan dat ook op een gewone PC, om die reden wat jij zegt zal ik nooit een mac kopen

En als Windows "amateuristisch" is waarom zullen zoveel mensen het dan gebruiken? Volgens mij is OS X meer amateuristisch. anders hadden ze wel meer gebruikers :Y

OS X is professioneler en wordt veel gebruikt in de grafische wereld (en fotografie e.d.) omdat ze daar beter voor werken dan Windows. Windows is gewoon een standaard PC die iedereen gebruikt en waar ook alles mee gedaan kan worden. Voor fanatiek gamen zou ik ook een windows aanraden, alleen voor meer gewoon computer-gebruik zal ik een Apple aanraden. Overigens gaat Windows steeds veel onderdelen uit OS X overnemen.

Iedereen groeit op met Windows omdat dat standaard in huis staat, dus dan zullen beginnende pc's niet meteen overstappen naar Apple omdat ze dat niet gewend zijn en daarom gebruikt iedereen Windows. OS X is wel steeds meer aan het stijgen, ze zijn duur maar het is wel kwaliteit wat je ervoor terug krijgt. Tegenwoordig heb je al de nieuwe iMac's die net zoals de Windows gewoon een Quad Core i7 bevatten. Ik ben zelf al paar jaar Apple gebruiker en ik zou niet meer terug willen naar Windows.

Maar ik denk dat het nu niet echt zin heeft om een discussie te houden of een Mac of Pc beter is. Dan kan je net zolang doorgaan als de oorlog tussen Playstation en XBOX. Tegenwoordig heb je ook mooie Macbooks en anders zal ik een iMac aanraden die je al vanaf 1.100 kan krijgen (macbooks vanaf 750,00). G5's kunnen ook nog wel mee, maar zijn best outdated qua hardware. Maar het ligt er totaal aan wat je ermee gaat doen. :puh:

Ik ben opgegroeid met Mac hoor vriend :D

Bewerkt: door woveriene
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...