Jump to content

Rate het nummer boven je!


Jowx

Recommended Posts

Best een aardig deuntje.. Ironisch genoeg vind ik de gesproken tekst, ''we are the world, we are the same'', erg vervelend. Het melodietje is al erg monotoom, maar ik kan het nog wel waarderen. Het brengt een zekere rust met zich mee. De tekst verpest het nummer echter totaal. Daarnaast is er geen enkele ontwikkeling in het nummer, het lijkt wel een loop van een seconde of 15 die zich herhaalt tot het eind van het nummer. De basis van het nummer is goed, doordat het zo monotoom is, de melodie tot in den treure zonder ontwikkelingen herhaald wordt en de tekst naar mijn mening een zeer onaangenaam contrast heeft met het nummer kan ik hier echt geen voldoende voor geven. 3,5/10

Gelieve de regels van het topic in acht te nemen bij het raten van het volgende nummer. (Sommige leden hebben er nogal een handje van dat niet te doen, vandaar de opmerking :clown: .)

Hier volgt Herman Brood met ''zijn'' Breedbekkikkers...

https://www.youtube.com/watch?v=Ww3tAqHYnPg

Link to comment
Delen op andere websites

De artiest verkent hier op een aangrijpende de inherente basaliteit van de menselijke conditie. Door de bijna poëtische lyriek in dit nummer krijg ik een dieper inzicht in onze culture normen en waarden, die schrijnend tegen het licht worden gehouden door het flatulisme. Ondanks de ogenschijnlijke simpele rijmtechniek is er een zeker je ne sais quoi, een creatieve vonk die men niet in de hedendaagse muziek vindt.

Op het puur muzikale vlak is er ook veel goeds te vinden in wat ongetwijfeld de geschiedenis in zal gaan als Herman Brood's opus magnum. Een simplistische maar op een paradoxale wijze toch diepgaande compositie die zijn grondslag vindt in een carnavalsachtige volksmelodie, bijgestaan door een ronduit virtuose orale interpretatie van een trompet.

Zelden heb ik zo'n estetisch genoegen mogen putten uit een lied. In mij heeft een metanoia plaatsgevonden: Mijn wereldbeeld is op de kop gezet en verrijkt. Daarom geef ik dit nummer een 10/10.

Link to comment
Delen op andere websites

Na het horen van de eerste noten wist ik dat dit niet mijn genre was. Hevige gitaren en geschreeuw beschouw ik, persoonlijk, niet als muziek. Maar goed, muziek is muziek en smaken verschillen. Daarbij wil ik het nummer nog van een 2 voorzien.

Even skippen naar 1:16 als het het verhaal achter het nummer niet wilt weten en direct naar het nummer wilt:

Link to comment
Delen op andere websites

Als ze dit echt tijdens de uitzending heeft geschreven vind ik het zeer knap, best een mooie tekst, wel een beetje vaak een paar dingen herhaald, maar daar valt niet over te klagen als je naar de omstandigheden kijkt.

9/10

Varien & 7 Minutes Dead - Mirai Sekai



Het nummer bestaat uit 4 samengewoven delen, naar mijn mening werken deze niet erg goed los, ik adviseer dus om de continuous mix te luisteren.

Als alternatief is er part 3, welke alleenstaand nog het beste werkt van de 4 delen.

Bewerkt: door ricovs
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...