Jump to content

Mijn PC in elkaar bouwen


Joriz

Recommended Posts

Die 'MHz' dingen houden de snelheden van je geheugen en de processor(van de GPU) in, dus hoe hoger die zijn hoe sneller de videokaart is. Maar je moet ook rekening houden met dingen als geheugensoort, proces nanometer, pixel pipelines en vertex pipelines.

Als ik een videokaart zou moeten kiezen dan zou ik de 9600 pro niet nemen, maar naar een X800 GTO/Pro kijken. Dat is een videokaart voor een redelijke prijs die vele spellen op 'high' kan spelen(mits niet in een resolutie van 1280X1024 of hoger, en zonder AA en AF).

http://www.asus.nl/products3.aspx?l1=2&amp...e=Radeon%20X800

Hij is wel wat duurder dan 100 euro maar daar staat wel tegenover dat je er een tijdje mee kan doen.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 200
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Mania-92

    17

  • Blastov

    12

  • Marius

    11

  • Le MrG

    10

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ik heb bewust voor die ene gekozen omdat "Mhz" hoog is en het andere ook wel. Met die videokaart kun je toch ook alles op 'high' spelen? Deze past toch ook wel in mijn PC (specs op vorige pagina)? Marius of iemand anders. Deze is toch wel goed om er minder dan anderhalf jaar mee te kunnen?

Bewerkt: door Ruurd31
Link to comment
Delen op andere websites

Het punt met die videokaart is, is dat 'ie al veroudert is. Het berust op technologie uit 2002-2003, dus dat is al veroudert. Bijvoorbeeld de pixel shaders zijn veroudert, veroudert geheugen(dus dan zeggen kloksnelheden ook niks), etc.

Link to comment
Delen op andere websites

Toevallig komt deze PC ook uit 2003, dan is het toch de perfecte combinatie? Maar die kaart die ik op het oogje heb is toch goed voor spellen en draait toch ook een beetje snel gezien de specs van die kaart. Dan heb ik toch een goedde kaart voor deze computer en goed is voor games? Met andere woorden, ik koop toch gewoon een goedde kaart voor games?

@Marius: bedankt, dat wou ik even eten! :)

Bewerkt: door Ruurd31
Link to comment
Delen op andere websites

Marius, erg bedankt. Dat van die spellen moest ik even weten, dat ik alles wel op 'high' kun hebben tijdens het spelen. Want ik wil graag de beste kwaliteit. Dus als ik die kaart koop heb ik een goedkope kaart voor veel kwaliteit? En verder nog één vraagje voor je Marius en dan stop ik. :puh: Mijn PC is nog wel 'sterk' genoeg voor de rest om die spellen te kunnen draaien? Marius, erg bedankt. => _O_

Edit:

(Mijn specificaties)

* Merk: HP (Hewlett-Packard)

* Besturingssysteem: Windows XP

* Processor: 2.53Ghz

* Geheugen: 512MB (zoek nog zo'n kaartje)

* Videokaart: ATI Radeon 9000 Series AGP (64 MB) Binnenkort is die anders.

* Geluidskaart: Avance AC97 Audio

* Beeldscherm: HP Pavilion f50s (flatscreen)

* DirectX versie: DirectX 9.0c

Bewerkt: door Ruurd31
Link to comment
Delen op andere websites

Goedendag, :cya:

Ik wil netzoals Ruurd31 een andere videokaart.

Momenteel heb ik een duffe NVIDIA GeForce4 MX met 64 MB geheugen.

Ik zoek ik een kaart waarmee ik ieg een beetje mee ben voorbereid op de next-gen spellen

Bij die spellen hoeft niet alles op high, maar wel op normaal dat ik fatsoenlijk kan spelen.

Specs:

  1. Moederbord : MSI KT4AV met AGP8X
  2. AMD Athlon 2400+ XP 2Ghz
  3. Geheugen : 512 MB
  4. Geluik : Realtek AC97
  5. DirectX 9.0c
  6. Windows XP Professional
  7. DDR400
  8. HDD : 80 GB

Iemand enig idee ?

Ik heb eens even gekeken en zat te denken aan een NVIDIA GeForce6 Turbocache

Of is dat niet helemaal slim?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik wil ook mijn pc upgraden zodat nextgen games afspeelbaar zijn. het huidige wat ik heb is:

moederbord: Compaq 0804H

Videokaart: Ati Randeon 9600 XT

processor: intel pentium 4, 2,4Ghz

Geheugen: 768 MB RAM DIMM

HDD: Maxtor 300GB

Mijn moederbord en processer zijn zwaar veroudert dus ik ga die onderdelen dus nieuw kopen. Ik wil van mijn PC een gaming pc maken, maar het moet wel onder het budget van €1200,- zitten. Ook ga ik misschien over een tijdje (als ik het geld gespaart heb) een nieuw TFT scherm kopen omdat mijn scherm 15inch gewoon veel te klein is. Ook moet mijn PC windows Vista makkelijk aankunnen.

Het probleem is wel dat ik een nieuwe kast moet kopen. Want mijn PC is een en al compaq, en de kast zal dus alleen geschikt zijn voor een gare compaq moederbord die gewoon zit inbegrepen bij kant en klare compaq pc's. Als ik dus een nieuw moederbord koop zal die denk ik niet erin passen. Dan moet ik ook nog een nieuw processor kopen want mijn socket van mijn huidige moederbord is zwaar veroudert. Ik denk dat ik mijn hardeschijf houd, want die hoef ik niet opnieuw aanteschaffen.

Ik heb dus al wat rondgekeken naar een processor, het moet een echt snelle zijn, maar hij mag niet te duur kosten. Alleen weet ik niet wat nou precies beter is. Als voorbeeld heb ik een Intel pentium D gezien van 3.06Ghz, en een Intel pentium 4 van dezelfde cappiciteit, (3.06 Ghz) alleen weet ik niet wat ik nou het beste kan nemen een intel pentium 4 of een intel pentium D

Link to comment
Delen op andere websites

Ik wil ook mijn pc upgraden zodat nextgen games afspeelbaar zijn. het huidige wat ik heb is:

moederbord: Compaq 0804H

Videokaart: Ati Randeon 9600 XT

processor: intel pentium 4, 2,4Ghz

Geheugen: 768 MB RAM DIMM

HDD: Maxtor 300GB

Mijn moederbord en processer zijn zwaar veroudert dus ik ga die onderdelen dus nieuw kopen. Ik wil van mijn PC een gaming pc maken, maar het moet wel onder het budget van €1200,- zitten. Ook ga ik misschien over een tijdje (als ik het geld gespaart heb) een nieuw TFT scherm kopen omdat mijn scherm 15inch gewoon veel te klein is. Ook moet mijn PC windows Vista makkelijk aankunnen.

Het probleem is wel dat ik een nieuwe kast moet kopen. Want mijn PC is een en al compaq, en de kast zal dus alleen geschikt zijn voor een gare compaq moederbord die gewoon zit inbegrepen bij kant en klare compaq pc's. Als ik dus een nieuw moederbord koop zal die denk ik niet erin passen. Dan moet ik ook nog een nieuw processor kopen want mijn socket van mijn huidige moederbord is zwaar veroudert. Ik denk dat ik mijn hardeschijf houd, want die hoef ik niet opnieuw aanteschaffen.

Ik heb dus al wat rondgekeken naar een processor, het moet een echt snelle zijn, maar hij mag niet te duur kosten. Alleen weet ik niet wat nou precies beter is. Als voorbeeld heb ik een Intel pentium D gezien van 3.06Ghz, en een Intel pentium 4 van dezelfde cappiciteit, (3.06 Ghz) alleen weet ik niet wat ik nou het beste kan nemen een intel pentium 4 of een intel pentium D

Ik heb niets zoveel verstand van processoren maar ik kan je wel vertellen dat een Pentium D beter is maar wel stukken duurder. Pentium 4 is eigenlijk ontworpen voor het huis-tuin-keuken gebruik, de prijs is ten opzichte van de kwaliteit best laag alleen heeft deze weer nadelen b.v. de herrie die het soms wil produceren.

Daarnaast is er bij een Pentium D processor relatief weinig snelheidswinst ten opzichte van de Pentium 4, en dat is dan weer nadelig als je bedenkt dat je meer voor de Pentium D hebt betaald.

Wat ook nog zo is, is dat een Pentium D processor een dual-core processor is.

Nadelen hiervan:

  • Een kern kapot, de andere kern ook onbruikbaar
  • Dubbel kern is dubbel energie verbruik, een Pentium D verbruikt aanzienlijk meer energie dan een Pentium 4

Meer weet ik er eigenlijk niet van, de conclusie die je uit mijn verhaal kan trekken is dat je veel beter een Pentium 4 processor dan een Pentium D kan kopen. Ik heb zelf een Pentium 4 3.00 Ghz processor en ik ben daar zeer tevreden mee. Wat eigenlijk nog beter is, voor het doel dat je voor ogen hebt namelijk je PC klaar maken voor nieuwe generatie games is het aanschaffen van een AMD processor. Hier weet ik eigenlijk helemaal niets van, maarr de AMD Athlon 64 schijnt ideaal te zijn voor gamen dus laat je daar nog eens over informeren. Zorg trouwens dat je dit sowieso goed doet voordat je besluit je PC te upgraden.

Succes ermee.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb er nu 2 gevonden.

Namelijk:

Asus - N6200 TD 256 Mb DDR DVI

- ASUS GameFace™ Live

- ASUS Video Security Online™

- ASUS OnScreenDisplay(OSD)™

- Diversiteit aan connectiviteit

- Hoge-kwaliteit TV-output

- 128 MB Geheugen

73.95,-

En de:

Asus - N6600LE, AGP8x 256Mb TV-out, DVI

- ASUS Splendid Video Enhancing Technology

- ASUS GameFace Messenger

- ASUS GameLiveShow

- ASUS GameReplay

- SmartDoctor

- SmartCooling

- 256 MB Geheugen

€ 109.95

Welke is voor mijn doeleinden het beste geschikt?

Bewerkt: door Le MrG
Link to comment
Delen op andere websites

In mijn ogen heb je aan beide niets, als je de echte games wil spelen die de komende jaren zullen komen dan geef ik deze kaartjes niet meer dan 2 á 3 jaar als je steeds de nieuwste games wil spelen.

Het is allemaal nog even afwachten hoe de PC-games zich zullen ontwikkelen nu met de komst van revolutionaire

consoles zoals de PS3. Het is nu moeilijk om een schatting te maken maar er zijn met deze kaartje nu al games die je niet kan spelen, zoals DOOM III en volgens mij kan je battle field 2 ook maar net spelen en dan zijn dit nog maar voorbeelden. Als je echt een kaartje wil hebben geschikt voor de toekomst dan zou ik gewoon of afwachten of met een hele grote zak met geld het duurste kaartje uit de winkel kopen en bij een winkel als b.v. Dynabyte spreek je dan toch al over €500,- tot €1000,- wat me echt zonde geld is als je bedenkt dat die kaartje over een jaartje of 2 al stukken goedkoper zijn.

Even wachten dus.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb niets zoveel verstand van processoren maar ik kan je wel vertellen dat een Pentium D beter is maar wel stukken duurder. Pentium 4 is eigenlijk ontworpen voor het huis-tuin-keuken gebruik, de prijs is ten opzichte van de kwaliteit best laag alleen heeft deze weer nadelen b.v. de herrie die het soms wil produceren.

Daarnaast is er bij een Pentium D processor relatief weinig snelheidswinst ten opzichte van de Pentium 4, en dat is dan weer nadelig als je bedenkt dat je meer voor de Pentium D hebt betaald.

Wat ook nog zo is, is dat een Pentium D processor een dual-core processor is.

Nadelen hiervan:

  • Een kern kapot, de andere kern ook onbruikbaar
  • Dubbel kern is dubbel energie verbruik, een Pentium D verbruikt aanzienlijk meer energie dan een Pentium 4

Meer weet ik er eigenlijk niet van, de conclusie die je uit mijn verhaal kan trekken is dat je veel beter een Pentium 4 processor dan een Pentium D kan kopen. Ik heb zelf een Pentium 4 3.00 Ghz processor en ik ben daar zeer tevreden mee. Wat eigenlijk nog beter is, voor het doel dat je voor ogen hebt namelijk je PC klaar maken voor nieuwe generatie games is het aanschaffen van een AMD processor. Hier weet ik eigenlijk helemaal niets van, maarr de AMD Athlon 64 schijnt ideaal te zijn voor gamen dus laat je daar nog eens over informeren. Zorg trouwens dat je dit sowieso goed doet voordat je besluit je PC te upgraden.

Succes ermee.

Sorry ik had me vergist, ik verwarde een intel pentium D met een intel Celeron D. Maar die 3.06GHZ had ik dus gezien in een intel celeron D voor een erg lage prijs (ik meende iets rond de 70 euro). Dus denk ik dat niet zo'n goede kwaliteit zal hebben. Of is Intel celeron D wel goed genoeg.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...