Jump to content

Vraag aan gelovigen

DeathPenalty

Recommended Posts

Ikzelf ben niet gelovig, maar ik hoorde pas dit maffe verhaal:

Adam en Eva hadden twee zoons, en die plantten zich ook voort. Met wie hebben die zoons dan seks gehad? Eva? Voor zover ik weet is incest volgens de bijbel verboden, hoe praat je dit dan goed?

Delen op andere websites

Adam en Eva hadden twee zoons, en die plantten zich ook voort. Met wie hebben die zoons dan seks gehad? Eva? Voor zover ik weet is incest volgens de bijbel verboden, hoe praat je dit dan goed?

Zoon Abel werd door zoon Kaïn doodgeslagen voordat hij zich had vootgeplant. Kaïn verliet zijn ouders en kwam elders een andere vrouw tegen. Wie de ouders waren van deze vrouw wordt verder nergens genoemd (voor zover ik weet) Dit gedeelte is dus redelijk vaag. Even terug naar de vraag: Incest wordt afgekeurd, maar er staat nergens dat het niet gebeurde...

Delen op andere websites

Zoon Abel werd door zoon Kaïn doodgeslagen voordat hij zich had vootgeplant. Kaïn verliet zijn ouders en kwam elders een andere vrouw tegen. Wie de ouders waren van deze vrouw wordt verder nergens genoemd (voor zover ik weet) Dit gedeelte is dus redelijk vaag. Even terug naar de vraag: Incest wordt afgekeurd, maar er staat nergens dat het niet gebeurde...

DIe andere vrouw was de zus van Kaïn en Abel waar ze beiden een oogje op hadden.

Delen op andere websites

Cain and Abel each had twin sisters, whom they were to marry. The Midrash records that Abel's promised wife was the more beautiful. Cain would not consent to this arrangement. Adam proposed to refer the question to God by means of a sacrifice. God rejected Cain's sacrifice, signifying His disapproval of his marriage with Aclima, and Cain slew his brother in a fit of jealousy

En:

Despite these later traditional beliefs of perpetual wandering, according to the earlier Book of Jubilees (chapter 4) Cain settled down, marrying his sister, Awan, resulting in his first son, Enoch

Beiden quotes van wikipedia en ik weet dat je die site niet kunt vertrouwen maar dit stuk klopt wel, aangezien er eergister (of drie dagen geleden) een documentaire die over dit hele onderwerp ging bij National Geographic te zien was. Met ongeveer hetzelfde inhoud.

Bewerkt: door Carl_Johnson2
Delen op andere websites

Gij zult ook niet doden, zij god. Maar dat is uiteindelijk ook gebeurt in dat verhaal. Het is niet verboden en dat je dan een boete krijgt, het is meer dat het richtlijnen zijn waar een goed mens zich aan moet houden denk ik. Want als je wel iemand dood en je vraagt god voor vergiffenis krijg je dat ook zomaar. Als ik alle verhalen moet geloven dat kijkt hij dwars door leugens heen, we zullen zien. ^^

Delen op andere websites

Gij zult ook niet doden, zij god. Maar dat is uiteindelijk ook gebeurt in dat verhaal. Het is niet verboden en dat je dan een boete krijgt, het is meer dat het richtlijnen zijn waar een goed mens zich aan moet houden denk ik. Want als je wel iemand dood en je vraagt god voor vergiffenis krijg je dat ook zomaar. Als ik alle verhalen moet geloven dat kijkt hij dwars door leugens heen, we zullen zien. ^^

Maar Abel was de eerste mens ooit die dood was gegaan, zijn broer heeft niet kunnen weten dat hij niet meer zou leven.

Delen op andere websites

Ik geloof totaal niet in Adam en Eva, de mens is alsnog ontstaan uit apen, maar dat is dan weer waar ik in geloof, de oh zo beroemde evolutie theorie. Mijn standpunt zegt dat Adam en Eva toch op een manier tot leven zouden moeten komen. Sprongen ze zomaar uit gaten in de grond? Wie zou ze tot leven hebben gebracht? Een of andere vent hoog in de lucht? Dat brengt mij bij een raadsel, als god alles heeft geschapen, wie heeft god dan geschapen?

Ik geloof alleen in de Oud-Egyptische goden zoals Anubis, Ra, Horus. maar dat is weer een heel ander gedoe, de oude Egyptenaren hadden voor alles wel een god :cab:

Bewerkt: door Zamg0d1
Delen op andere websites

Ik geloof totaal niet in Adam en Eva, de mens is alsnog ontstaan uit apen, maar dat is dan weer waar ik in geloof, de oh zo beroemde evolutie theorie. Mijn standpunt zegt dat Adam en Eva toch op een manier tot leven zouden moeten komen, wie heeft ze tot leven gebracht? Een of andere vent hoog in de lucht? Dat brengt mij bij een raadsel, als god alles heeft geschapen, wie heeft god dan geschapen?

Ik geloof alleen in de Oud-Egyptische goden zoals Anubis, Rha etc. maar dat is weer een heel ander gedoe, de oude Egyptenaren hadden voor alles wel een god :cab:

Hoe is de aarde en heelal dan ontstaan volgens jouw?

Delen op andere websites

Ik geloof totaal niet in Adam en Eva, de mens is alsnog ontstaan uit apen, maar dat is dan weer waar ik in geloof, de oh zo beroemde evolutie theorie. Mijn standpunt zegt dat Adam en Eva toch op een manier tot leven zouden moeten komen. Sprongen ze zomaar uit gaten in de grond? Wie zou ze tot leven hebben gebracht? Een of andere vent hoog in de lucht? Dat brengt mij bij een raadsel, als god alles heeft geschapen, wie heeft god dan geschapen?

Ik geloof alleen in de Oud-Egyptische goden zoals Anubis, Rha etc. maar dat is weer een heel ander gedoe, de oude Egyptenaren hadden voor alles wel een god :cab:

god was er zogenaamd altijd al,maar ik geloof er niet in.

Bewerkt: door thegodfather91
Delen op andere websites

Ik geloof totaal niet in Adam en Eva, de mens is alsnog ontstaan uit apen, maar dat is dan weer waar ik in geloof, de oh zo beroemde evolutie theorie. Mijn standpunt zegt dat Adam en Eva toch op een manier tot leven zouden moeten komen, wie heeft ze tot leven gebracht? Een of andere vent hoog in de lucht? Dat brengt mij bij een raadsel, als god alles heeft geschapen, wie heeft god dan geschapen?

Hoe is de aarde en heelal dan ontstaan volgens jouw?

Ik heb geen idee, er zijn zoveel theorieën over hoe het heelal is ontstaan, en ik ken er geen een :7. En de aarde is door de oerknal ontstaan en verder heb ik geen idee. Bewerkt: door Zamg0d1
Delen op andere websites

Ik heb geen idee, er zijn zoveel theorieën over hoe het heelal is ontstaan, en ik ken er geen een :7. En de aarde is door de oerknal ontstaan en verder heb ik geen idee.

Tijd bestond pas vanaf de oerknal. Omdat tijd pas met de oerknal kwam te bestaan kan je ook niet spreken van een ‘voor de oerknal’ omdat er geen ‘daarvoor’ is (dit is ook maar een theorie). Sommigen geloven dan weer dat God degene was die de oerknal heeft gestart etc.

Delen op andere websites

Ik heb geen idee, er zijn zoveel theorieën over hoe het heelal is ontstaan, en ik ken er geen een :7. En de aarde is door de oerknal ontstaan en verder heb ik geen idee.

Tijd bestond pas vanaf de oerknal. Omdat tijd pas met de oerknal kwam te bestaan kan je ook niet spreken van een ‘voor de oerknal’ omdat er geen ‘daarvoor’ is (dit is ook maar een theorie). Sommigen geloven dan weer dat God degene was die de oerknal heeft gestart etc.

Een oerknal is gewoon een natuurlijk verschijnsel in het sterrenstelsel. Daardoor ontstaan ook andere stelsels. Het voordeel van de aarde is dat de ligging zo goed is dat hier leven kan ontstaan (op onze wijze dan).

Delen op andere websites

Er is natuurlijk wel een verschil tussen 4500 jaar en 4.5 miljard jaar hoor, als ik de Bijbel even vergelijk met de huidige kennis.

Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...