Jump to content

Vraag aan gelovigen


DeathPenalty

Recommended Posts

Tijd bestond pas vanaf de oerknal. Omdat tijd pas met de oerknal kwam te bestaan kan je ook niet spreken van een ‘voor de oerknal’ omdat er geen ‘daarvoor’ is (dit is ook maar een theorie). Sommigen geloven dan weer dat God degene was die de oerknal heeft gestart etc.

Er is natuurlijk wel een verschil tussen 4500 jaar en 4.5 miljard jaar hoor, als ik de Bijbel even vergelijk met de huidige kennis.

De bijbel zegt voglens toch echt dat de eerste mensen 6.000 – 25.000 jaar geleden was. En voor Adam en Eva bestonden er ook al mensen zoals die waarvoor Kain dus bang voor was maar god hem voor beschermde met zijn teken. De verhaal van Adam en Eva waren de schepping van de moderne mens en na Noah en zijn ark waren de moderne mens dus als enige mensachtige over.

Bewerkt: door Carl_Johnson2
Link to comment
Delen op andere websites

De bijbel zegt voglens toch echt dat de eerste mensen 6.000 – 25.000 jaar geleden was. En voor Adam en Eva bestonden er ook al mensen zoals die waarvoor Kain dus bang voor was maar god hem voor beschermde met zijn teken. De verhaal van Adam en Eva waren de schepping van de moderne mens en na Noah en zijn ark waren de moderne mens dus als enige mensachtige over.

In den beginne was er niks... na zeven dagen maakt God zijn evenbeeld in de mens(Adam), als ervoor ook al mensen rondliepen ontkracht je dat verhaal al helemaal zelf :7 .

Link to comment
Delen op andere websites

Zoals je waarschijnlijk wel weet zegt de bijbel dat de aarde in 6 dagen is geschapen. Volgens de relativiteits theorie is een dag op aarde 24 uur. Maar ergens anders in de universum een andere tijd. In het oud-hebreeuws en oud-arabisch kon je dag ook als Periode, moment, en termijn vertalen. Er wordt geschat dat de Big Bang de tijd 1.000.000 miljoen keer heeft vertraagd wat wil zeggen dat 1.000.000 miljoen minuten in aardse tijd in universele tijd maar 1 minuut is. 6 universele dagen zijn dus 6 triljoen aardse dagen. Dit omdat sinds de "periodes" na de bigbang de ruimte is verdubbeld waardoor de tijd dus is vertraagd per periode.

6,000,000,000,000 days/365.25 = 16.427104723 miljard jaren Zo oud is het universum waarschijnlijk niet maar je moet rekening ermee houden dat:

De eerste dag (24 uur) duurde 8 miljard aardse dagen.

De tweede dag (24 uur) duurde de helft dus: 4 miljard aardse dagen.

De derde dag (24 uur) duurde de hellft dus: 2 miljard aardse dagen.

De vierde dag (24 uur) duurde 1 miljard aardse dagen.

De vijfde dag (24 uur) duurde 500 miljoen aardse dagen.

De zesde dag (24 uur) duurde 250 miljoen aardse dagen.

Samen is dit dus 15 miljard 750 miljoen aardse dagen wat ook een plausiebele getal van het begin van de heelal is.

Link to comment
Delen op andere websites

Dat is allemaal theoretisch verklaarbaar maar om het in de praktijk te kunnen toe passen en het ook nog geloofwaardig maken is moeilijk hoor, aangezien dat beweerd wordt dat het ontstaan van ons sterrestelsel 4.5miljard jaar geleden zou dateren zit jou ca 400 miljoen jaar wat in contrast hiermee. Daarbij, als je volgens de relativiteitstheorie, een tamelijk moderne stelling, wilt vaststtellen dat hetgene wat in de Bijbel wordt gezegd klopt is dit toch onmogelijk? Als men in die tijd het besef had dat die éne dag 8 miljard dagen duurde waarom heeft het dan tot Einstein geduurt eer men het had bewezen?

Bewerkt: door Hearv94
Link to comment
Delen op andere websites

Als men in die tijd het besef had dat die éne dag 8 miljard dagen duurde waarom heeft het dan tot Einstein geduurt eer men het had bewezen?

Ontwikkeling van de kennis en de goede materialen tot je beschikking hebben om dit te kunnen ontdekken.

Link to comment
Delen op andere websites

Ontwikkeling van de kennis en de goede materialen tot je beschikking hebben om dit te kunnen ontdekken.

Ik bedoel eigenlijk meer waarom Einstein dan de eerste was die het 'ontdekt' had als men er in de Bijbel over spreekt :) .

EInstein had het relativeitstheorie als het ware ontdekt. Dus kon het erna pas ontdekt worden wat er met dagen wordt bedoeld. De abrahamitische godsdiensten en hun heilige boeken hebben vele uitspraken die pas de laatste eeuwen echt zijn vastgesteld erin. Ik moet toegeven dat ze in de bijbel het minst zijn door de vele versies ervan en vertalingen waardoor het niet meer klopt. In de Jodendom met hun TeNaCH werd mij verteld dat bij elke rol die ze overschreven alle woorden telden van de originele en de kopie. En had de kopie dan een woord meer/minder werd de rol weggegooid maar voor de schrift werd alles wel mondelijk doorgegeven dus is ook niet alles zoals het precies hoorde te zijn. In de Islam met zijn Koran zeggen zijn aanhangers dat de Koran niet is veranderd ten opzichte van de eerste Koran, omdat ze claimen dat het de woord van god is, wat de andere niet doen. Waardoor vele niet-Islamitische wetenschappers toch de Koran onderzoeken met hun uitspraken.

Link to comment
Delen op andere websites

Het klint misschien raar, maar als je echt goed gaat nadenken over wat er vóór het leven van de mens was, wordt je langzaam gek. Ik denk dat niemand daar ooit achter zal gaan komen. Als je gaat bedenken hoe alles eruit zag voordat de mens er was, voordat er leven was op aarde, voordat er een aarde was... Ik weet niet hoe het bij jullie gaat en het klinkt misschien heel erg raar, maar ik word dan echt gek hoor.

Overig geloof ik meer in de theorie dat de mens is geschapen uit de apen (dat rijmt :puh:) en niet door God... Maar hoe zijn die apen er dan weer gekomen? En al die andere dieren? Je kan hier uren, of zelfs milenniums lang over na blijven denken en geld aan spenderen, maar het antwoord zal altijd verborgen blijven.

Link to comment
Delen op andere websites

Het klint misschien raar, maar als je echt goed gaat nadenken over wat er vóór het leven van de mens was, wordt je langzaam gek. Ik denk dat niemand daar ooit achter zal gaan komen. Als je gaat bedenken hoe alles eruit zag voordat de mens er was, voordat er leven was op aarde, voordat er een aarde was... Ik weet niet hoe het bij jullie gaat en het klinkt misschien heel erg raar, maar ik word dan echt gek hoor.

Overig geloof ik meer in de theorie dat de mens is geschapen uit de apen (dat rijmt :puh:) en niet door God... Maar hoe zijn die apen er dan weer gekomen? En al die andere dieren? Je kan hier uren, of zelfs milenniums lang over na blijven denken en geld aan spenderen, maar het antwoord zal altijd verborgen blijven.

Dat is juist wat ons mensen van de dieren onderscheid. Het vermogen om te filosoferen en na te denken over ingewikkelde dingen.

Link to comment
Delen op andere websites

Dat is juist wat ons mensen van de dieren onderscheid. Het vermogen om te filosoferen en na te denken over ingewikkelde dingen.

Andere dieren hebben dan hun voordelen, maar wij kunnen deze gewoon onderdrukken doordat wij die kleine kans in de geschiedenis hebben gegrepen om ons verder te evolueren en zo machtig te kunnen zijn over de andere soorten...

Maakt dat ons dan beter dan de andere dieren? Nee toch, we blijven ook gewoon dieren die zich verder hebebn ontwikkelt en dus zouden we ook niet het vooroordeel kunnen krijgen om te herleven in een geestelijke dimensie.

Link to comment
Delen op andere websites

Satan heeft minder levende wezens vermoordt dan god. :') Nadat hij de hele wc had overspoeld ging de meter toch snel omhoog. :puh: Ik geloof in Satan.

Satan in eigen heeft dan niet zo veel mensen vermoord, maar als je de Bijbel bekijkt is Satan alles wat kwaad is en dan worden de getallen dus heel anders!!

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...