Cilly Geplaatst: 31 december 2009 Rapport Share Geplaatst: 31 december 2009 Satan heeft minder levende wezens vermoordt dan god. :') Nadat hij de hele wc had overspoeld ging de meter toch snel omhoog. Ik geloof in Satan. Satan in eigen heeft dan niet zo veel mensen vermoord, maar als je de Bijbel bekijkt is Satan alles wat kwaad is en dan worden de getallen dus heel anders!! Ja, maar worden alle mensen die geofferd zijn voor God ook meegeteld? Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Pesimist Geplaatst: 2 januari 2010 Rapport Share Geplaatst: 2 januari 2010 Nou ik geloof gwn dat ik van god kom , en niet dat wij mensen van apen of andere dieren groter zijn geworden.Want als dat zo was waarom zijn die apen dan nu geen mensen? Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Cilly Geplaatst: 2 januari 2010 Rapport Share Geplaatst: 2 januari 2010 Nou ik geloof gwn dat ik van god kom , en niet dat wij mensen van apen of andere dieren groter zijn geworden.Want als dat zo was waarom zijn die apen dan nu geen mensen? Evolutie? Genetisch beter/slimmer/sterker worden? Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Phoenyxar Geplaatst: 2 januari 2010 Rapport Share Geplaatst: 2 januari 2010 (bewerkt) Nou ik geloof gwn dat ik van god kom , en niet dat wij mensen van apen of andere dieren groter zijn geworden.Want als dat zo was waarom zijn die apen dan nu geen mensen? Kan je ook met de vraag zitten waarom wij dan geen achterlijke amoebes zijn... Evolutie staat toe aan bepaalde diersoorten om zich te aanpassen aan hun omgeving en zich er zo naar te evolueren, aangezien de oorspronkelijke vorm goed gedijt zal deze voort blijven leven, verklrend de apen, als deze dat niet doet sterft hij uit... bijvoorbeeld de mammoet die het in de koude streken moest zoeken. Bewerkt: 2 januari 2010 door Hearv94 Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Pesimist Geplaatst: 2 januari 2010 Rapport Share Geplaatst: 2 januari 2010 ok geloof er maar in ik raad het je niet aan.maar ja jou mening Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Phoenyxar Geplaatst: 2 januari 2010 Rapport Share Geplaatst: 2 januari 2010 Inderdaad mijn mening... en ook die van andere. Van mij mag jij geloven wat je wil hoor, maar sta even stil bij: 'Waarom geloof je erin? Voegt het iets toe aan je leven en kun jij er alles mee verklaren?' Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Cilly Geplaatst: 2 januari 2010 Rapport Share Geplaatst: 2 januari 2010 ok geloof er maar in ik raad het je niet aan.maar ja jou mening Ik vind dit nogal kortzichtig...Hoe kun jij mij nou aanraden om niet in de evolutietheorie te geloven? Nja, hoe snap ik misschien nog wel, jij bent immers opgevoed met het 'idee' dat er een God bestaat. Maar waaróm is mij niet helemaal duidelijk. Voor mij is de evolutie geloofwaardig. Ik kan mij niets, maar dan ook niets, voorstellen bij een God. Dat jij dat wel kan is prima, daar (ver)oordeel ik niet over. Ik zal je dan ook zeker niet aanraden om het Darwinisme aan te gaan hangen, jij voelt je daar immers niet goed bij. Doe dat dan ook alsjeblieft niet bij de mensen die niet in jouw (of een andere) God geloven. "Heb uw naasten lief" enzo, je weet wel, wat er in jouw boek staat. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Pesimist Geplaatst: 3 januari 2010 Rapport Share Geplaatst: 3 januari 2010 sorry maar het was niet zo ruw bedoeld maar ja ik geloof in godmet mijn geloof kan ik mijn helige boek lezen en ik gah ook vaak naar de moskee als ik vrije tijd heb kan je ook eens proberen aan iemand vragen waaaom je in god gelooft.Maar ja als je echt in dat apen gedoe gelooft oke geen pobleem En plus heeft je theorie iets waar je in kan geloven? EN ja ik kan er alles mee verklaren.Zeg maar wat ik voor je over mn geloof moet doen of zeggen Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Zakura Geplaatst: 3 januari 2010 Rapport Share Geplaatst: 3 januari 2010 DIe andere vrouw was de zus van Kaïn en Abel waar ze beiden een oogje op hadden. Zitten we weer met Incest en er wordt toch nergens over een zus gesproken Nee, het was de dochter van een paartje die niet bestonden Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Froop Geplaatst: 3 januari 2010 Rapport Share Geplaatst: 3 januari 2010 sorry maar het was niet zo ruw bedoeld maar ja ik geloof in godmet mijn geloof kan ik mijn helige boek lezen en ik gah ook vaak naar de moskee als ik vrije tijd heb kan je ook eens proberen aan iemand vragen waaaom je in god gelooft.Maar ja als je echt in dat apen gedoe gelooft oke geen pobleem En plus heeft je theorie iets waar je in kan geloven? EN ja ik kan er alles mee verklaren.Zeg maar wat ik voor je over mn geloof moet doen of zeggen Waarom liet God, of Allah in jouw geval, het toe dat de Islam met zoveel geweld en onderdrukking werd verspreid? Waarom liet Allah het Pact van Omar toe? Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Mania-92 Geplaatst: 3 januari 2010 Rapport Share Geplaatst: 3 januari 2010 sorry maar het was niet zo ruw bedoeld maar ja ik geloof in godmet mijn geloof kan ik mijn helige boek lezen en ik gah ook vaak naar de moskee als ik vrije tijd heb kan je ook eens proberen aan iemand vragen waaaom je in god gelooft.Maar ja als je echt in dat apen gedoe gelooft oke geen pobleem En plus heeft je theorie iets waar je in kan geloven? EN ja ik kan er alles mee verklaren.Zeg maar wat ik voor je over mn geloof moet doen of zeggen Ik kan ook een theorie bedenken over een pimpelpaarse kabouter in een roze maillot. Die kabouter kan alles. Pief paf poef en het is geregeld. Het feit dat alles er mee te verklaren valt zegt echter niets over de juistheid ervan. En de belachelijkheid ervan is er al helemaal niet mee te toetsen. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Carl_Johnson2 Geplaatst: 4 januari 2010 Rapport Share Geplaatst: 4 januari 2010 sorry maar het was niet zo ruw bedoeld maar ja ik geloof in godmet mijn geloof kan ik mijn helige boek lezen en ik gah ook vaak naar de moskee als ik vrije tijd heb kan je ook eens proberen aan iemand vragen waaaom je in god gelooft.Maar ja als je echt in dat apen gedoe gelooft oke geen pobleem En plus heeft je theorie iets waar je in kan geloven? EN ja ik kan er alles mee verklaren.Zeg maar wat ik voor je over mn geloof moet doen of zeggen Waarom liet God, of Allah in jouw geval, het toe dat de Islam met zoveel geweld en onderdrukking werd verspreid? Waarom liet Allah het Pact van Omar toe? Dit vind ik een mooie argument wat vierkant ontkracht is maar toch nog wordt gebruikt. Ik denk dat je deze pagina maar eens moet gaan lezen. En over het Pact van Omar: God heeft die pact toch niet persoonlijk toegelaten. Dat zijn een van de wreedheden van de mens,die daar dan ook voor zijn gestraft als het pact echt zo streng is geweest. Dit omdat de Pact gevonden is in verschillende versies en waar hoogst waarschijnlijk niet het originele geschrift ertussen zat. Ook is dit waarschijnlijk een bijna regelrechte kopie van een soortgelijke document uit het Sassanidische Perzische rijk. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Mania-92 Geplaatst: 4 januari 2010 Rapport Share Geplaatst: 4 januari 2010 Dit vind ik een mooie argument wat vierkant ontkracht is maar toch nog wordt gebruikt. Ik denk dat je deze pagina maar eens moet gaan lezen. Wat een flauwekul. "1. Islam stamt af van het woord vrede. Islam is afkomstig van het oorspronkelijke woord 'salaam', dat vrede betekent. Het betekent ook de overgave van iemands wil aan Allah. Dus de Islam is een religie van vrede, die nodig is om iemands wil over te geven aan de wil van de Schepper, Allah." Slaat werkelijk helemaal nergens op. Het zegt geen drol over de gedragingen van de volgelingen van de Islam. Ik kan een bende ook 'de roze pluizige pandabeer' noemen. Dat wil echter niet zeggen dat die bende geen mensen verkracht, vermoord, bedriegt en weet ik veel wat voor fraais nog meer. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Froop Geplaatst: 5 januari 2010 Rapport Share Geplaatst: 5 januari 2010 sorry maar het was niet zo ruw bedoeld maar ja ik geloof in godmet mijn geloof kan ik mijn helige boek lezen en ik gah ook vaak naar de moskee als ik vrije tijd heb kan je ook eens proberen aan iemand vragen waaaom je in god gelooft.Maar ja als je echt in dat apen gedoe gelooft oke geen pobleem En plus heeft je theorie iets waar je in kan geloven? EN ja ik kan er alles mee verklaren.Zeg maar wat ik voor je over mn geloof moet doen of zeggen Waarom liet God, of Allah in jouw geval, het toe dat de Islam met zoveel geweld en onderdrukking werd verspreid? Waarom liet Allah het Pact van Omar toe? Dit vind ik een mooie argument wat vierkant ontkracht is maar toch nog wordt gebruikt. Ik denk dat je deze pagina maar eens moet gaan lezen. En over het Pact van Omar: God heeft die pact toch niet persoonlijk toegelaten. Dat zijn een van de wreedheden van de mens,die daar dan ook voor zijn gestraft als het pact echt zo streng is geweest. Dit omdat de Pact gevonden is in verschillende versies en waar hoogst waarschijnlijk niet het originele geschrift ertussen zat. Ook is dit waarschijnlijk een bijna regelrechte kopie van een soortgelijke document uit het Sassanidische Perzische rijk. 1. Islam stamt af van het woord vrede. Tja, bullshit. Dan mag jij mij alle regels ontkrachten die voor dhimmi's gelden. En als Allah zo vredelievend is, waarom liet hij het pact toe dat zo ontzettend discriminerend is? Guess what, dat pact wordt nog steeds door vele landen gebruikt. Turkije, Saudi-Arabië, Indonesië. Het laatste wil in Atjeh ook de zo vredige Sharia invoeren. Stokslagen, heel vredig. Steniging, heel vredig. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Mythbuster Geplaatst: 5 januari 2010 Rapport Share Geplaatst: 5 januari 2010 (bewerkt) Persoonlijk vind ik het hele idee over de bijbel en dat soort dingen nogal vreemd. Ik bedoel, dat verhaal over Jezus, ok, er zal vast een kern van waarheid in zitten, maar ik geloof niet dat er echt meer dan een KERN van waarheid in zit. Het verhaal dat de wereld in 6 dagen geschapen is, ik geloof er ook niet veel van, in feite: Helemaal niets. En waarom? Nu het skelet of wat dan ook van die 'Ardi'(Zie Discovery Channel) gevonden is een tijdje geleden, is bijna de hele evolutie van aap naar mens in kaart gebracht. Van bijna alles tussen die soorten in zijn skeletten gevonden, en de tijden van die skeletten is vrijwel waterdicht bewezen dat degene die richting mens leiden, elkaar opvolgen. Dat is in principe 100% waterdicht bewijs dat de aap naar mens is geëvolueerd, tenzij je wil aannemen dat al die 'tussen-soorten' los van elkaar hebben geleefd en dat een tussen-soort, behalve de gelijkenis met de soort er voor en na, niets met die andere tussen-soorten te maken heeft. (lijkt me sterk) Als je dat weet, vraag ik me af wat voor verklaring je ervoor hebt om te zeggen dat de eerste mensen in de vorm van de moderne mens zijn 'geschapen' door god? Dat is dan niet te verklaren lijkt me. Immers: Als het al voor 90% waterdicht bewezen is dat de eerste mens uit een soort is ontstaan die tussen de apen en de mensen zit, dan kun je nooit een eerste mens schapen: Wanneer houd het dan op met een aap-mens te zijn en wanneer is het een echt mens. Je kunt dan inderdaad nog zeggen dat de apen dan door god geschapen zijn. Daar kan ik zo geen bewijs tegen bedenken, aangezien er nog geen echte skeletten ofzo gevonden zijn die weer tussen de (b.v.) bacteriën en apen in zitten. Wat ook te verklaren is in de evolutietheorie is het ontstaan van eerste leven.. Bedenk maar: Als jij een pot met water in de vensterbank zet, leven daar binnen de kortste keren allemaal bacteriën in, die bacteriën worden eukaryoten, andere bacteriën dringen in de cellen van die eukaryoten door, en vormen op die manier de organellen van een cel. Uiteindelijk plakken eukaryoten aan elkaar en je snapt de rest wel: Uiteindelijk(na miljoenen jaren) zijn dat zo veel cellen dat ze een organisme vormen.. Ik zeg overigens niets om te BEWIJZEN dat de oerknal werkelijk gebeurd is, al geloof ik daar half en half wel in. Ik bedoel daarmee niet dat ik half in iets anders geloof. Ik zal het uitleggen: Ik geloof erin omdat er geen andere theorie is die voor mij aannemelijker is. Het klinkt op zich aannemelijk omdat het heelal uitdijd, die energie komt ergens vandaan. Maar aan de andere kant kan ik me niet voorstellen dat er uit het niets zo maar iets geëxplodeerd is en daarbij ineens materie is ontstaan. Ik kan het ook niet echt bevatten dat er ooit iets is geweest wat zo groot was als alle materie in het heelal bij elkaar wat uit elkaar is geknalt, aangezien ik me niet kan voorstellen dat zoiets groots kan bestaan. Dus ik denk dat het niet per se met een oerknal is geweest, maar misschien wel met iets anders. Overigens sta ik volledig open voor mensen die wel in de bijbel geloven die argumenten weten aan te voeren om de evolutie van aap naar mens toch te verklaren met het verhaal dat god de mens geschapen heeft. Bewerkt: 5 januari 2010 door Mythbuster Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.