Jump to content

GTA Vice City loopt vast in Vista


NickBonJovi

Recommended Posts

Ik heb een laptop met windows vista.

Eerst had ik al propblemen met dat soms midden inm Vice City dat ie vastliep als je naar een menu ging ofzo, maar ik las dat dit normaal was. Nu wil die niet meer opstarten als ik een save game laad, kapt ie halverwege het laad balkje! Hij past zelfs zodanig het kleurenschema op mijn compuiter aan dat ie niet meer terugkan naar Windows Aero, daarvoor moet ik hem opnieuw opstarten.

Link to comment
Delen op andere websites

Mods geïnstalleerd? Her-install geprobeerd? Is je systeem wel goed genoeg om gta vice city te kunnen draaien (zou voor het eerst zijn, maar toch)? Is je savegame wel goed? Misschien heb je hem bewerkt met een editor.

Of heb je gta VC gedownload van het internet?

Bewerkt: door Bierbuikje
Link to comment
Delen op andere websites

Mods geïnstalleerd? Her-install geprobeerd? Is je systeem wel goed genoeg om gta vice city te kunnen draaien (zou voor het eerst zijn, maar toch)? Is je savegame wel goed? Misschien heb je hem bewerkt met een editor.

Of heb je gta VC gedownload van het internet?

Prima pc, geen mods of wat dan ook, zelfs geen idee hoe dat werkt. Nee alles is prima, ik kon hem eerst ook wel spelen tot ie een keer vastliep maar dat shcijn normnaal te zijn als ik zoek op google. Maar helemala niet opstarten is wel heel raar..

EDIT: http://www.gtaforums.com/index.php?showtopic=294498 Ik vond die link, ik denk dat die kan helpen maar ik snap hem niet helemaal, heeft ie mand tijd om kort uit te leggen wat ik volgens dat ding moet doen om het goed te spelen? Thanks.

Bewerkt: door NickBonJovi
Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat je Vice City normaal zou moeten werken, ik heb zelf ook Windows 7 en hij werkt perfect, ik zou eerst eens proberen om opnieuw te installeren of in compatibiliteit mode voor windows xp uit te voeren of als administrator.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat je Vice City normaal zou moeten werken, ik heb zelf ook Windows 7 en hij werkt perfect, ik zou eerst eens proberen om opnieuw te installeren of in compatibiliteit mode voor windows xp uit te voeren of als administrator.

Vista en Windows 7 zijn twee erg verschillende besturingssystemen. Dit valt qua uiterlijk niet heel snel op, maar de techniek onder het uiterlijk is erg verschillend. Zo liepen mijn games ook erg vaak vast op Vista, en nu met Windows 7 loopt alles als een zonnetje.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat je Vice City normaal zou moeten werken, ik heb zelf ook Windows 7 en hij werkt perfect, ik zou eerst eens proberen om opnieuw te installeren of in compatibiliteit mode voor windows xp uit te voeren of als administrator.

Vista en Windows 7 zijn twee erg verschillende besturingssystemen. Dit valt qua uiterlijk niet heel snel op, maar de techniek onder het uiterlijk is erg verschillend. Zo liepen mijn games ook erg vaak vast op Vista, en nu met Windows 7 loopt alles als een zonnetje.

Maar dan zou dat alsnog geen probleem mogen opleveren, want ik heb Vista en kan VC wel gewoon draaien, ik heb ook al een keer dat VC zwart blijft als ik bv vanaf Windows terug ingame ga (niet altijd).. Maar dat ligt dan aan het OS en niet aan VC zelf.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat je Vice City normaal zou moeten werken, ik heb zelf ook Windows 7 en hij werkt perfect, ik zou eerst eens proberen om opnieuw te installeren of in compatibiliteit mode voor windows xp uit te voeren of als administrator.

Vista en Windows 7 zijn twee erg verschillende besturingssystemen. Dit valt qua uiterlijk niet heel snel op, maar de techniek onder het uiterlijk is erg verschillend. Zo liepen mijn games ook erg vaak vast op Vista, en nu met Windows 7 loopt alles als een zonnetje.

Maar dan zou dat alsnog geen probleem mogen opleveren, want ik heb Vista en kan VC wel gewoon draaien, ik heb ook al een keer dat VC zwart blijft als ik bv vanaf Windows terug ingame ga (niet altijd).. Maar dat ligt dan aan het OS en niet aan VC zelf.

Ok nou word het weer irritant. Hij deed het even vrij goed op XP com[abiliteit, maar nu doet de muis het soms weer niet en loopt ie heel vaak vast als ik op escape druk en dat soort onzin. Weet niemand een oplossing die ervoor zrgt dat ik dit spel NORMAAL kan spelen?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat je Vice City normaal zou moeten werken, ik heb zelf ook Windows 7 en hij werkt perfect, ik zou eerst eens proberen om opnieuw te installeren of in compatibiliteit mode voor windows xp uit te voeren of als administrator.

Vista en Windows 7 zijn twee erg verschillende besturingssystemen. Dit valt qua uiterlijk niet heel snel op, maar de techniek onder het uiterlijk is erg verschillend. Zo liepen mijn games ook erg vaak vast op Vista, en nu met Windows 7 loopt alles als een zonnetje.

Maar dan zou dat alsnog geen probleem mogen opleveren, want ik heb Vista en kan VC wel gewoon draaien, ik heb ook al een keer dat VC zwart blijft als ik bv vanaf Windows terug ingame ga (niet altijd).. Maar dat ligt dan aan het OS en niet aan VC zelf.

Ok nou word het weer irritant. Hij deed het even vrij goed op XP com[abiliteit, maar nu doet de muis het soms weer niet en loopt ie heel vaak vast als ik op escape druk en dat soort onzin. Weet niemand een oplossing die ervoor zrgt dat ik dit spel NORMAAL kan spelen?

dat met die muis moet je terug naar de menu gaan esc en dan nog eens terug naar de game meestal is dat dan opgelost daar kan je niet veel aan doen!

Link to comment
Delen op andere websites

Oke nou word ik echt boos.. ik had hem ongeinstalleerd, en ook de user files map verwijderd.. herinstaller ik hem.. is die map er nioet.. wat is dit voor een onzin.. ik heb welm ng ame gesaved maar zelfs bij zoeken kan ik de map niet vinden.. aub help???

EDIT: bij de opties staan nog steeds de controller aanpassingen van VOOR de herinstallatie.. snap er de ballen van

EDIOT 2: HUH!!!! Hoe kan dit nou weer??? Die map is er dus niet, maar ik open de game en mn gesavede file bestaat wel!@ Met zoeken kan ik hem niet vinden!!! Ik wil die map graag terug zodatk daar mn ouwe save in kan doen.. iemand???

Bewerkt: door NickBonJovi
Link to comment
Delen op andere websites

Als je gewoon in het spel een savegame maakt wordt die map automatisch aangemaakt. Die map is dan terug en daar kan je je savegame gewoon indoen.

Nee, dat is dus niet het geval. ik was een nieuwe savegame begonnen, maar er is geen map verschenen. Als ik echgter het spel weer speel is de nieuwe save file er wel.

Hij stond in openbare documenten for some reson, ik run het spel nu met windows 98 compabiliteit en als administrator, tot zover nog geen problemen gehad. thanks.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 4 weken later...

Oplossing voor eerste probleem:

Probeer een virtual machine aan te maken, >>> Door Lantyz: Knip. Geen warez, svp.<<< , maak een 'new machine' met de XP cd, installeer Vice City op een externe hardeschijf / in de virtual machine, start XP in de virtual machine (er wordt niets aan je huidige systeem gewijzigd!), stop VC in de cd la en start VC na de installatie in de virtual machine, als het goed is doet VC het nu gewoon aangezien je het op het systeem XP draait. Het spel kan wat schokkerig / langzaam overkomen maar dat komt waarschijnlijk omdat virtual machine een vertraging heeft van enkele miliseconde, het probleem zou moeten opgelost zijn, ik speel al een aardige tijd VC op deze manier.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...

M'n broer had dit probleem ook met vista, en hij heeft het opgelost door het opnieuw te installen.

heb je ook bij de systeem eisen gekeken op wikigta? klik anders ff hier: http://nl.wikigta.org/wiki/Systeemeisen_%28GTA_Vice_City%29

dan heb je zo voor 't kijken wat er mis is, ik ga er van uit dat je videokaart niet hoog genoeg is.

Bewerkt: door supergtagamer
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb ook nog wel wat problemen gehad met vice city op vista, maar dit is weer opgelost nadat ik vice city opnieuw had geinstalleerd

(dit betreft dan dat hij niet op wilde starten op vista).

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...