Jump to content

Vancouver 2010


Scarface92

Recommended Posts

2010%20logo.jpg

Zoals jullie waarschijnlijk wel weten zijn de Olympische winterspelen weer bijna begonnen. Dit keer word het in Vancouver (Canada) gehouden. Een uitgebreid topic met de benodigde informatie over de winterspelen van 2010!

De onderdelen

● Schaatsen

● skispringen

● biathlon

● alpine skiën

● rodelen

● skeleton

● short track schaatsen

● free style skiën

● ijshockey

● Nordische combinatie

● kunstschaatsen

● langlaufen

● snowboard

● curling

● bobslee

Officiële site: http://www.vancouver2010.com/

Een volledig programma van de begintijden kun je op -deze- site vinden. De schaatstijden worden in de blauwe vakken weergeven, de overige onderdelen in het wit.

Mijn mening:

De Winterspelen vind ik altijd wel leuk om naar te kijken, de Zomerspelen is niet helemaal mijn ding. Waar ik voornamelijk naar ga kijken is het onderdeel 'schaatsen'. Sven Kramer heeft weer de mogelijkheid om goud te halen en dat is natuurlijk altijd spannend om naar te kijken. Het snowboarden en skiën zal mij zeker ook niet ontgaan.

Het is dus bijna weer zover en in dit topic kan iedereen uitgebreid verslag geven. Vertel wat je er van vind en of je het blijf volgend. Ik denk dat ik het schaatsen wel blijf volgen aangezien dat meestal wel spannend kan zijn. De rest kijk ik 1 of 2 keer en daar houd ik het ook bij. :puh: Ik heb er in ieder geval weer zin in, jij ook?

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 36
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Scarface92

    6

  • TomFurga

    5

  • Joop2

    3

  • BoerBanaan

    2

ik heb ook voorkeur voor de Winterspelen. Ik hoop dat de Nederlandse schaatsers het goed gaan doen. Wat ik ook heel mooi vind om te zien is langlaufen, en dan met name de lange afstanden: Dat geploeter door de sneeuw, diep respect hoor. ik weet alleen nog niet hoeveel ik ga kijken, vooral vanwege de tijden. Want er voor wakker blijven, doe ik denk ik ook niet :zz:

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

Georgische rodelaar maakt dodelijke smak in Vancouver

De Georgische rodelaar Nodar Kumaritaschwili is bij een ongeval op training in Whistler om het leven gekomen. De 21-jarige Kumaritaschwili vloog in een bocht met een snelheid van 140 kilometer per uur uit de baan tijdens de trainingen op de eerste dag van de Olympische Winterspelen in Vancouver. Hij kwam tegen een metalen paal van de dakconstructie terecht.

Kumaritaschwili was buiten bewustzijn, zijn gelaat zat onder het bloed. Toegesnelde artsen probeerden hem meteen te reanimeren. Na acht minuten werd hij naar het ziekenhuis afgevoerd, maar ook daar kon hulp niet meer baten.

Niet eerste ongeluk

IOC-vicevoorzitter Thomas Bach bevestigde het overlijden van de jonge Georgiër. "Het is een tragedie voor zijn familie en het team", zei Bach. "Dit legt een schaduw over de openingsceremonie." Ook IOC-voorzitter Jacques Rogge noemde het ongeluk een tragedie. "Onze gedachten gaan uit naar de familie, vrienden en collega's van de atleet. De hele olympische familie is geschokt door deze tragedie."

Kumaritaschwili was niet de enige atleet die de slee niet in bedwang kon houden. Ook de Italiaanse favoriet Armin Zöggeler, de olympische kampioen van 2002 en 2006, kwam in de problemen. Donderdag smakte de Roemeense Violeta Stramaturaru al tegen de ijswand. Zij was korte tijd bewusteloos.

Eerste dode ooit op Winterspelen

Het tragische ongeval van Kumaritaschwili gaat echter wel de geschiedenisboeken in als het eerste ongeval met dodelijke afloop op de winterspelen. De bobslee- en rodelpiste in Whistler staat erom bekend één van de snelste van de wereld te zijn. Ook is het officieuze snelheidsrecord van 154 km/u er neergezet. De organisatoren hebben nog verscheidene aanpassingen gedaan om de piste veiliger te maken, maar het heeft dus niet mogen baten.

Verscheidene andere atleten kwamen in het verleden om in de marge van de Olympische Spelen, maar Kumaritaschwili is de eerste sporter die sterft tijdens de competitie of de officiële trainingen.

De Zwitser Nicolas Bochatay stierf in 1992 tijdens de Spelen in het Franse Albertville. De skiër botste tijdens de opwarming met een voertuig. Bovendien ging het om een demonstratiewedstrijd en niet om een officiële competitie.

In 1964, enkele dagen voor de start van de Spelen in het Oostenrijkse Innsbruck, stierf de Australische skiër Ross Milne tijdens een training. Ook de Britse rodelaar Kazimierz Kay-Skrzypeski stierf in 1964 na een ongeval enkele dagen voor de Spelen.

http://www.hln.be/hln/nl/1320/Winterspelen/article/detail/1067052/2010/02/12/Georgische-rodelaar-maakt-dodelijke-smak-in-Vancouver.dhtml

Link to comment
Delen op andere websites

Georgische rodelaar maakt dodelijke smak in Vancouver

Ik snap dus niet waarom die baan goed gekeurd is, hij is extreem gevaarlijk verklaard, waarom nemen ze die dan? Ik kan tegen schokkende beelden, maar deze was wel erg eng hoor. Als die baan er zo bij blijft liggen, is dit niet de laatste dode....

Link to comment
Delen op andere websites

Georgische rodelaar maakt dodelijke smak in Vancouver

Ik snap dus niet waarom die baan goed gekeurd is, hij is extreem gevaarlijk verklaard, waarom nemen ze die dan? Ik kan tegen schokkende beelden, maar deze was wel erg eng hoor. Als die baan er zo bij blijft liggen, is dit niet de laatste dode....

Daar is nu inderdaad weer veel commentaar op, na 1 ongeluk is gelijk de hele baan niet meer veilig. Ik neem aan dat die baan voldoet aan de veiligheidsmaatregelen van het rodelen en dat ze hem nauwkeurig hebben getest. Het is een snelle baan en dat is voor veel roddelaars goed om te kunnen rijden (trainen). Het zijn erge beelden maar een ongeluk kan nou eenmaal gebeuren, zelfs op een makkelijke baan waar je niet zo hard kunt gaan. Je weet nooit hoe het loopt en of je de bocht wel goed hebt ingeschat. Dat meteen iedereen na zo'n (dodelijk) ongeval weer gaat zeuren over die baan vind ik onzin. Het is heel erg wat er is gebeurd maar dat is nou eenmaal het risico van zo'n snelle (gevaarlijke) sport. R.i.p voor de Georgische rodelaar, het is heel triest vlak voor zo'n opening..

Link to comment
Delen op andere websites

De zoveelste fout van de organisatie:

Tijdens de eerste opknapbeurt van het ijs bij de olympische 500 meter raakten maandag in Vancouver twee dweilmachines defect. Daardoor dreigde de wedstrijd te worden afgelast. De Canadese ijsmeester Mark Messer probeerde wanhopig zijn apparatuur aan de praat te krijgen en besloot uiteindelijk de reservemachine de piste op te sturen. Die bleek niet gereed te staan en moest worden teruggestuurd. ,,Dat kan natuurlijk echt niet'', zegt Brijker.
Link to comment
Delen op andere websites

En jahoor, Nederland heeft er weer een gouden plak bij. Wust heeft gisteren goud gehaald op de 1500 meter. :dans: In totaal hebben we nu 3x goud, 2x zilver en 1x brons gewonnen. We hebben dus bijna een mijlpaal bereikt van 100 uit de geschiedenis!

Valt me trouwens wel tegen dat hier niet veel word gepost, het is immers de Olympische spelen..

Bewerkt: door GrandTheftTwano
Link to comment
Delen op andere websites

En jahoor, Nederland heeft er weer een gouden plak bij. Wust heeft gisteren goud gehaald op de 1500 meter. :dans: In totaal hebben we nu 3x goud, 2x zilver en 1x brons gewonnen. We hebben dus bijna een mijlpaal bereikt van 100 uit de geschiedenis!

Valt me trouwens wel tegen dat hier niet veel word gepost, het is immers de Olympische spelen..

Ik denk dat veel mensen (waaronder ik) niet geïnteresseerd zijn in sport kijken :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...