Jump to content

Vrolijke Valentijn :-)


Nissan

Recommended Posts

Jemig, iedereen denkt meteen aan geld en onzin. Misschien moet je niet eens denken dat het de winkels iets oplevert, maar om het feit dat je met je lief iets kunt vieren. Dat je samen met hem/haar kunt zijn en van hem/haar kan genieten. Het is misschien wel een beetje onzin, want het bovenstaande hoort elke dag zo te zijn. Dat is waar, maar het nooit verkeerd om de liefde een boost te geven met zon dag als Valentijnsdag. Maak er gebruik van, en zeur niet zo..

Dat jij een speciale dag nodig hebt om je liefde een boost te geven, zegt meer over jou en je relatie (als je die hebt?) dan over Valentijnsdag. Spontaniteit is het belangrijkste op dit gebied en als je wat doet op Valentijnsdag is dat alles behalve spontaan.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 60
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • GreyFox-Smurf

    7

  • Fiegel5

    4

  • Nissan

    4

  • TomFurga

    4

Eerlijk is eerlijk, we zijn echt een zeikvolk. Niks is goed, overal valt wel over te zeuren. Maar ik verbaas me hier echt over de depressieve ondertoon in dit topic, niet normaal! Wat zal de gemiddelde leeftijd zijn, rond de 14 jaar? Nu al helemaal in de put over de liefde, het niet meer zien zitten met Valentijnsdag en dat met nog bijna je hele leven nog voor je. Het lijkt wel een soort nieuwe rage, dat depressiviteitsgemuts. Iedereen die is wel eens gedumpt of een geliefde verloren. Er zijn zat mensen die op hun 14e nog nooit een serieuze relatie gehad hebben, waarom moet dat nu opeens zo'n groot probleem zijn? Ik snap echt niet waarom iedereen altijd zo pessimistisch overal tegenaan kijkt. Liefde moet je overkomen en dat moet, zoals Jet hierboven al zei, spontaan gebeuren. Je moet niet naar liefde zoeken, liefde zoekt jou.

Valentijnsdag is leuk voor verliefden die de dag aangrijpen om iets spannends te doen. Bijvoorbeeld om een anonieme kaart te sturen of om iemand mee uit te vragen. Natuurlijk kan dat altijd en overal, maar ik vind dat het op Valentijnsdag altijd wel iets specialer is. Ik vond het vroeger geweldig om zo'n kaartje te ontvangen en dan er achter proberen te komen van wie die komt, of op school met van die rozen. Natuurlijk is het grotendeels commercie en natuurlijk is het minder spontaan, maar je moet er toch nog wel een beetje de lol van kunnen inzien? Voor stelletjes die al een tijdje samen zijn kan Valentijnsdag een goed excuus zijn om elkaar te verwennen, op zich heb je daar ook geen speciale dag voor nodig, maar waarom zou je er geen gebruik van maken.. ^^ Ik zie, nogmaals, echt niet in waarom er zo negatief gedaan moet worden om dit soort dingen. Maar ach, we blijven een zeikvolk hè.. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Eerlijk is eerlijk, we zijn echt een zeikvolk. Niks is goed, overal valt wel over te zeuren. Maar ik verbaas me hier echt over de depressieve ondertoon in dit topic, niet normaal! Wat zal de gemiddelde leeftijd zijn, rond de 14 jaar? Nu al helemaal in de put over de liefde, het niet meer zien zitten met Valentijnsdag en dat met nog bijna je hele leven nog voor je. Het lijkt wel een soort nieuwe rage, dat depressiviteitsgemuts. Iedereen die is wel eens gedumpt of een geliefde verloren. Er zijn zat mensen die op hun 14e nog nooit een serieuze relatie gehad hebben, waarom moet dat nu opeens zo'n groot probleem zijn? Ik snap echt niet waarom iedereen altijd zo pessimistisch overal tegenaan kijkt. Liefde moet je overkomen en dat moet, zoals Jet hierboven al zei, spontaan gebeuren. Je moet niet naar liefde zoeken, liefde zoekt jou.

Mooi gesproken Jowx :schater:

Link to comment
Delen op andere websites

Jemig, iedereen denkt meteen aan geld en onzin. Misschien moet je niet eens denken dat het de winkels iets oplevert, maar om het feit dat je met je lief iets kunt vieren. Dat je samen met hem/haar kunt zijn en van hem/haar kan genieten. Het is misschien wel een beetje onzin, want het bovenstaande hoort elke dag zo te zijn. Dat is waar, maar het nooit verkeerd om de liefde een boost te geven met zon dag als Valentijnsdag. Maak er gebruik van, en zeur niet zo..

Dat jij een speciale dag nodig hebt om je liefde een boost te geven, zegt meer over jou en je relatie (als je die hebt?) dan over Valentijnsdag. Spontaniteit is het belangrijkste op dit gebied en als je wat doet op Valentijnsdag is dat alles behalve spontaan.

Moet dan persee alles spontaan zijn? Liefde moet het hele jaar zijn, Valentijnsdag is gewoon een dagje extra om elkaar wat te geven en het te "vieren" dat je met elkaar bent. Het hoeft toch niet spontaan te zijn? Kerst is hetzelfde ook vergelijkbaar, dat gaat ook meer om de cadeaus tegenwoordig dan om het samenzijn. Het is gewoon een feestdag waar je samen met je lief van kunt genieten. Dat is het idee erachter, en het zal wel een goede draai zijn voor de winkeliers. Maar dat is kerst/sinterklaas/pasen en al die andere dagen ook. Het moet gewoon een leuke dag zijn om samen je lief iets leuks te gaan doen...

Link to comment
Delen op andere websites

Ik krijg morgen een mooi valentijnscadeau, de topicstarter, bij mij thuis geleverd :puh: .

Het gaat in ieder geval ene leuke dag worden, maar deze heeft niks te maken met de huidige bedoeling van de dag, ik wens de mensen die er ook een echt leuke dag met hun geliefde van willen maken dan ook een mooie (geslaagde) dag :) .

Link to comment
Delen op andere websites

Ik krijg morgen een mooi valentijnscadeau, de topicstarter, bij mij thuis geleverd :puh: .

Het gaat in ieder geval ene leuke dag worden, maar deze heeft niks te maken met de huidige bedoeling van de dag, ik wens de mensen die er ook een echt leuke dag met hun geliefde van willen maken dan ook een mooie (geslaagde) dag :) .

Je zou 't niet verder vertellen weet je nog :$.

Link to comment
Delen op andere websites

Moet dan persee alles spontaan zijn? Liefde moet het hele jaar zijn, Valentijnsdag is gewoon een dagje extra om elkaar wat te geven en het te "vieren" dat je met elkaar bent. Het hoeft toch niet spontaan te zijn? Kerst is hetzelfde ook vergelijkbaar, dat gaat ook meer om de cadeaus tegenwoordig dan om het samenzijn. Het is gewoon een feestdag waar je samen met je lief van kunt genieten. Dat is het idee erachter, en het zal wel een goede draai zijn voor de winkeliers. Maar dat is kerst/sinterklaas/pasen en al die andere dagen ook. Het moet gewoon een leuke dag zijn om samen je lief iets leuks te gaan doen...

En dat kan niet gewoon tussendoor? Als ik een bos bloemen krijg met Valentijnsdag, dan vind ik dat niet speciaal. Sterker nog, dat vind ik eerder normaal, want dat hoort. Als ik die zou krijgen op een gewone dag, dan zou ik het wel speciaal vinden. Dan zou het me verrassen, dan zit er werkelijk nog betekenis achter ook. "Samen met je lief kunt genieten" kan ook buiten Valentijnsdag. Als je deze trigger nodig hebt om wat leuks te doen, zit er wat fout in je relatie.

Wij doen niet aan cadeaus met kerst, dus dat argument klopt al niet. Dat het bij jullie alleen draait om cadeaus, betekent niet dat dit voor anderen ook geldt.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...