Jump to content

Vrolijke Valentijn :-)


Nissan

Recommended Posts

Fijne valentijnsdag iedereen :) .

En dat kan niet gewoon tussendoor? Als ik een bos bloemen krijg met Valentijnsdag, dan vind ik dat niet speciaal. Sterker nog, dat vind ik eerder normaal, want dat hoort. Als ik die zou krijgen op een gewone dag, dan zou ik het wel speciaal vinden. Dan zou het me verrassen, dan zit er werkelijk nog betekenis achter ook.

Zeker kan dat wel tussendoor, maar dat wil niet zeggen dat het vandaag ook niet zou kunnen. Als je bijvoorbeeld al een paar jaar samen bent, is dit de dag om bijvoorbeeld buiten chocola en bloemen elkaar een ketting of een ring te geven. En ja, dat kan ook wel op de dag dat je dan zoveel jaar bent. Of gewoon tussendoor, maar ik vind Valentijnsdag daar wel een geschikte dag voor.

"Samen met je lief kunt genieten" kan ook buiten Valentijnsdag. Als je deze trigger nodig hebt om wat leuks te doen, zit er wat fout in je relatie.

Zover ik weet moet je elke dag van elkaar kunnen genieten, maar ik vind dit nog altijd de dag om dat te "vieren" en een keer wat bijzonders te gaan doen. Nu moet ik niet zeggen dat ik vandaag serieus iets bijzonders ga doen, buiten een filmpje pakken met zn 2en. Maar ik denk dat vele stelletjes op deze dag wél iets bijzonders met elkaar gaan doen. Zoals bijvoorbeeld gezellig uit eten, of een dagje weg. En ja, dat zou ook morgen of overmorgen kunnen. Maar daarvoor heeft ooit iemand deze dag in het leven geroepen..

Wij doen niet aan cadeaus met kerst, dus dat argument klopt al niet. Dat het bij jullie alleen draait om cadeaus, betekent niet dat dit voor anderen ook geldt.

Ik denk dat 80 procent van het forum tussen de 12 en de 16 ligt, en die krijgen meestal wel cadeaus met kerst. Het gaat om het idee, dat kerst dan niet veel anders zou zijn als vandaag. Je geeft elkaar immers vandaag ook dingen terwijl dat helemaal niet hoeft, want de gedachte is dat je met elkaar bent. En dat is ook de gedachte van kerst, niet dat je cadeaus krijgt..

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 60
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • GreyFox-Smurf

    7

  • Fiegel5

    4

  • Nissan

    4

  • TomFurga

    4

Zeker kan dat wel tussendoor, maar dat wil niet zeggen dat het vandaag ook niet zou kunnen. Als je bijvoorbeeld al een paar jaar samen bent, is dit de dag om bijvoorbeeld buiten chocola en bloemen elkaar een ketting of een ring te geven. En ja, dat kan ook wel op de dag dat je dan zoveel jaar bent. Of gewoon tussendoor, maar ik vind Valentijnsdag daar wel een geschikte dag voor.

Oh, en waarom is dat geschikt? Omdat iemand er een stempel "geschikt" op heeft gezet. Het kan op elke andere dag, ik zou het eerder doen op bijvoorbeeld het zoveel jaren samenzijn.

Zover ik weet moet je elke dag van elkaar kunnen genieten, maar ik vind dit nog altijd de dag om dat te "vieren" en een keer wat bijzonders te gaan doen. Nu moet ik niet zeggen dat ik vandaag serieus iets bijzonders ga doen, buiten een filmpje pakken met zn 2en. Maar ik denk dat vele stelletjes op deze dag wél iets bijzonders met elkaar gaan doen. Zoals bijvoorbeeld gezellig uit eten, of een dagje weg. En ja, dat zou ook morgen of overmorgen kunnen. Maar daarvoor heeft ooit iemand deze dag in het leven geroepen..

Denk je werkelijk dat het daarvoor in het leven geroepen is? Er zijn duizenden verhalen over het ontstaan van Valentijnsdag, maar geen was "een keer iets leuks doen met je geliefde". Dat maken mensen ervan. Liefde moet heel het jaar door gegeven en gekregen worden in een relatie, Valentijnsdag is alleen een dag voor het commerciële wereldje. Begrijp me niet verkeerd, ik heb op zich niets tegen Valentijnsdag. Iets leuks doen met een geliefde is altijd leuk, dus ook op Valentijnsdag. Vind het idee alleen erg krom.

Ik denk dat 80 procent van het forum tussen de 12 en de 16 ligt, en die krijgen meestal wel cadeaus met kerst. Het gaat om het idee, dat kerst dan niet veel anders zou zijn als vandaag. Je geeft elkaar immers vandaag ook dingen terwijl dat helemaal niet hoeft, want de gedachte is dat je met elkaar bent. En dat is ook de gedachte van kerst, niet dat je cadeaus krijgt..

Heel veel families geven geen cadeaus met kerst. En al zou IEDEREEN op dit forum cadeaus krijgen met kerst, dan nog klopt je argument niet, want dit forum is niet representatief voor de hele maatschappij.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb op school een roos gekregen van een meisje dat verliefd op me is :sigaar:

Maar ik heb niet op Valentijn zelf, maar gisteren iets met m'n vriendin gedaan, om Valentijn te vieren, maar ook om gewoon samen te zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

Eerlijk is eerlijk, we zijn echt een zeikvolk. Niks is goed, overal valt wel over te zeuren. Maar ik verbaas me hier echt over de depressieve ondertoon in dit topic, niet normaal! Wat zal de gemiddelde leeftijd zijn, rond de 14 jaar? Nu al helemaal in de put over de liefde, het niet meer zien zitten met Valentijnsdag en dat met nog bijna je hele leven nog voor je. Het lijkt wel een soort nieuwe rage, dat depressiviteitsgemuts. Iedereen die is wel eens gedumpt of een geliefde verloren. Er zijn zat mensen die op hun 14e nog nooit een serieuze relatie gehad hebben, waarom moet dat nu opeens zo'n groot probleem zijn? Ik snap echt niet waarom iedereen altijd zo pessimistisch overal tegenaan kijkt. Liefde moet je overkomen en dat moet, zoals Jet hierboven al zei, spontaan gebeuren. Je moet niet naar liefde zoeken, liefde zoekt jou.

Mooi gesproken Jowx :schater:

Liefde moet je overkomen? Wat een ontzettende kut uitspraak.

Als je er niet naar opzoek gaat dan vind je t ook niet, Ik begin die cliché uitspraken echt iritant aan't worden, Zoiets bestaat gewoon niet.

Wat een onzin.

Link to comment
Delen op andere websites

Liefde moet je overkomen? Wat een ontzettende kut uitspraak.

Als je er niet naar opzoek gaat dan vind je t ook niet, Ik begin die cliché uitspraken echt iritant aan't worden, Zoiets bestaat gewoon niet.

Wat een onzin.

Greyfox, heeft dit toevallig een verband met het feit dat het jou niet lukt in de liefde? :7 Dit basseer ik op je vele status updates waarin je de liefde afkraakt/zegt dat het meisje dat je wil, jou niet wilt?

Link to comment
Delen op andere websites

Nee ... ja of tochniet, jawel, JA ook daardoor maar zo'n uitspraken zijn gewoon itgevonden dooor een of andere levenloze idioot die denkt andere mensen positief te laten denken :cya:

Maar geloof me dat werkt dus niet, met zoiets doms.

Link to comment
Delen op andere websites

Liefde moet je overkomen? Wat een ontzettende kut uitspraak.

Als je er niet naar opzoek gaat dan vind je t ook niet, Ik begin die cliché uitspraken echt iritant aan't worden, Zoiets bestaat gewoon niet.

Wat een onzin.

Een cliché is niet voor niets een cliché.. Laat dat even doordringen en dan valt alles op zijn plekje.. :)

Liefde moet je overkomen, je hoeft er niet naar op zoek te gaan. Juist wanneer je teveel op zoek bent naar liefde zal je echte liefde over het hoofd zien. Maar waarschijnlijk irriteer ik je nu mateloos, dus ik zal het hierbij laten voor nu. :)

Nee ... ja of toch niet, jawel, JA ook daardoor maar zulke uitspraken zijn gewoon uitgevonden door een of andere levenloze idioot die denkt andere mensen positief te laten denken :cya:

Maar geloof me dat werkt dus niet, met zoiets doms.

Het zit je nogal diep hè? :7 Het gaat helemaal niet om positief denken, het gaat er om dat je niet negatief moet blijven stilzitten om een tegenslag. (Logica van de bovenste plank). Liefde is niet iets wat je kan afdwingen of waar je continue achteraan moet gaan. Liefde vind je vanzelf. Je wordt verliefd, je stapt op iemand af of iemand stapt op jou af en er is chemie. Of dat is er niet, en dan is het balen. Maar je kan niet constant op zoek zijn naar echte liefde, want die vind je toch pas op het moment dat je stopt met zoeken.. Wederom excuses voor de irritatie, maar het cliché is helaas in vele gevallen de waarheid.

Link to comment
Delen op andere websites

Wie zegt dat dat bij mij ook zo is, En ja bij mij zit dit idd heel diep!

Niemand zegt dat. Het probleem is juist dat jij jouw situatie afspiegeld op het totaalbeeld. Dat jij het niet ziet zitten in de liefde betekend gelijk dat het niet/nooit op die manier werkt. Het is onzin dat je geen liefde vind als je er niet naar op zoek gaat. Als je gewoon je leven leeft dan vind je vanzelf wel iemand waarmee het klikt. Als je teveel tijd besteed aan het zoeken naar de ware liefde, dan mis je een groot deel van je leven. Feit alleen al dat je er op zo'n jonge leeftijd al zo negatief tegenaan kijkt is toch wel tekenend.. Je bent 14 jaar jong, wat heb je in feite nou al meegemaakt? Je kijkt net mee op de markt van de liefde, maar nu concludeer je al dat je er naar opzoek moet zijn en dat de 'cliches' nooit kloppen. Waarom nu al zo negatief? Ik begrijp best dat je wereld eventjes instort wanneer je hartje in stukjes ligt, maar dat wilt toch niet zeggen dat je de rest van je leven in een depressie moet blijven hangen? Over een tijdje kom je weer iemand tegen en dan is liefde weer helemaal geweldig. That's life, that's love..

Link to comment
Delen op andere websites

Wie zegt dat dat bij mij ook zo is, En ja bij mij zit dit idd heel diep!

Over een tijdje kom je weer iemand tegen en dan is liefde weer helemaal geweldig. That's life, that's love..

Daar heb ik dus echt geen vertrouwen meer in :{

Link to comment
Delen op andere websites

Daar heb ik dus echt geen vertrouwen meer in :{

Over een tijdje zeg je: "Daar had ik toen even geen vertrouwen meer in".

Let maar op, dat moment komt vanzelf. Vlak na een blauwtje zit je flink in een dip, dan klikt het weer met iemand en ben je de gelukkigste mens op aarde, dit herhaalt zich meerdere malen tot - wat men noemt- je volwassen bent en een langdurige relatie voor de deur staat.

Link to comment
Delen op andere websites

Over een tijdje zeg je: "Daar had ik toen even geen vertrouwen meer in".

Let maar op, dat moment komt vanzelf. Vlak na een blauwtje zit je flink in een dip, dan klikt het weer met iemand en ben je de gelukkigste mens op aarde, dit herhaalt zich meerdere malen tot - wat men noemt- je volwassen bent en een langdurige relatie voor de deur staat.

Ik ben slechts 13 jaar, maar ik kan hier over meespreken. Dit jaar enkele folietjes gehad en voelde me echt kut toen het gedaan was. Maar dan werd een vriendin plots mijn vriendin, en dan voel je je gelukkig.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik weet 't echt niet meer 'k ben de laatste tijd mezelf echt een beetje kwijtgeraakt, Ik heb er gewoon de kracht niet voor om positief te denken. :cry:

Je vindt jezelf wel weer terug, we wensen je toe dat je binnenkort weer alle kracht hebt om het leven wat positiever te bekijken. En tot zolang... sterkte en keep going.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...