Jump to content

Tekst verplaatsen in Paint Shop Pro


Grand Theft Auto TOM

Recommended Posts

Hoi!

Ik wilde eens leren hoe je kunt photoshoppen en probeerde als beginner maar om een tekst goed in mijn huidige sig te krijgen... Nou heb ik een redelijk goede tekst, maar ik wilde de tekst proberen te verplaatsen en als ik dat doe blijft het andere staan... (de tekst die ik wilde verplaatsen.) De teksten staan te ver uit elkaar...

Ik laat even zien wat ik bedoel:

Wat ik wilde:

grand

theft

auto

TOM

Wat het werdt:

grand

theft

auto

TOM

(TEKST STAAT TE VER UITELKAAR)

Ik hoop op hulp. (Bij de tutorial op het forum staat het nie en ik heb in de helpdesk van paintshop pro gekeken. Staat er ook nie.

MVG Tom

Link to comment
Delen op andere websites

Ik hoop op hulp. (Bij de tutorial op het forum staat het nie en ik heb in de helpdesk van paintshop pro gekeken. Staat er ook nie.

MVG Tom

Selecteer je textlayer, ga naar Window > Character en verander de regelafstand:

post-7574-1265830293,9.png

Maar ik heb de NL versie en volgens mij een andere... Namelijk: Corel PaintShop Pro Photo X2.

Link to comment
Delen op andere websites

Je kan de plaats tussen de regels tekst aanpassen door het volgende te doen.

Zet het tekstvenster aan.

Window -> Character

Bij character zie je nu een logo met twee letters a boven elkaar, dit staat standaard op (auto). Je pas dit gewoon aan naar een cijfer, want anders beslist Photoshop zelf hoeveel plaats er tussen komt.

Mvg, BV_1993

Edit: ik was te laat en de uitleg heeft geen nut aangezien het van Adobe Photoshop CS4 is, net als de uitleg van -Mathijs- :7

Bewerkt: door BV_1993
Link to comment
Delen op andere websites

Maar ik heb de NL versie en volgens mij een andere... Namelijk: Corel PaintShop Pro Photo X2.

De regelafstand in Paint Shop Pro kun je wijzigen met de optie 'Bovenaan:'. Vage benaming, maar dat heb je altijd met die Nederlandse versies. Ik denk dat het gewenste resultaat voor jou ergens tussen de -0,250 en -0,350 ligt.

post-7574-1265929175,92.png

Probeer de volgende keer overigens wel even wat duidelijker te zijn met het programma dat je gebruikt, anders kunnen we je niet voldoende helpen.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...