Alexxxxxxxxxx Geplaatst: 3 maart 2010 Rapport Geplaatst: 3 maart 2010 (bewerkt) Hoi, ik ga misschien een nieuwe pc kopen, aangezien me oude pc niet voldoet aan de eisen om GTA IV te spelen. Hoeveel GB RAM, welke processor, welke videokaart, etc. heb je nodig om het spel op maximaal (en eventueel in combinatie met een 24" inch scherm (welk scherm is goed voor gaming?)) te kunnen spelen? Edit: Budget: Maximaal 1000 euro Doel: Gamen en GTA IV spelen Desktop of laptop: Het liefst laptop, maar ik denk dat een desktop goedkoper is. Merk pc of samengesteld: Maakt niet uit Benodigde randapparatuur: Surround speakers en een 24" inch scherm Besturingssysteem: Geen Onderdelen die je nog wilt hergebruiken: Toetsenbord en muis Voorkeuren voor merk ATi/NVIDIA of AMD/Intel: Maakt niet uit Zelf in elkaar zetten of door bedrijf zoals Azerty of Alternate: Zelf, maar niet al te ingewikkeld (CPU koelblok erop zetten lukt me nog niet). Extra koeling (voor overklokken)?: Hangt van de prijs af Bewerkt: 3 maart 2010 door Alexxxxxxxxxx Reageren
Flitskikker Geplaatst: 3 maart 2010 Rapport Geplaatst: 3 maart 2010 Lees dit topic even door zodat mensen je beter kunnen helpen. Mvg, Flitskikker Reageren
.Senne Geplaatst: 3 maart 2010 Rapport Geplaatst: 3 maart 2010 Begin al met je oude pc-specs te plaatsen, dan kunnen we misschien nog dingen hergebruiken. Reageren
Alexxxxxxxxxx Geplaatst: 3 maart 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 3 maart 2010 (bewerkt) Ik wil dus een hele nieuwe PC, me oude pc is van me ouders en daar mag ik niks uit halen. Topic voor upgrade van oude pc: > klik < Bewerkt: 4 maart 2010 door Alexxxxxxxxxx Reageren
Alexxxxxxxxxx Geplaatst: 4 maart 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 4 maart 2010 Hoi, ik wil mijn pc upgraden zodat hij GTA IV goed kan spelen. Wat moet ik aan me pc veranderen? Mijn specs nu: Flitskikker Infotool: - De processor is verouderd of te zwak. Koop een nieuwe processor die compatibel is met de huidige socket en moederbord. - De processor heeft een te lage kloksnelheid. Koop een nieuwe processor die compatibel is met de huidige socket en moederbord. [table=border] Computer |Systeemtype:|x86 (32-bits) systeem Moederbord|Fabrikant:| |Model:|N61P-S |BIOS Fabrikant:|American Megatrends Inc. |BIOS Model:|Default System BIOS, versie P1.00 |Aansluitingen:|PCI1 (Vrij), PCI2 (Vrij), PCIE1 (Vrij), PCIE2 (Gebruikt) |Poorten:| Processor|Model:|AMD Athlon 64 X2 Dual Core Processor 5000+ (Dual Core) |Kloksnelheid:|2611MHz |Socket & Cache(s):|CPUSocket, 1024KB L2 Cache Geheugen|Grootte:|3071MB RAM (zichtbaar (ivm 32-bit systeem)), (totaal 4 GB) |Type(s):|2048MB RAM (DDR2-533 PC2-4300 266MHz, DIMM), 2048MB RAM (DDR2-533 PC2-4300 266MHz, DIMM) Hardeschijf |Grootte:|2 schijven van 320 GB per schijf Geluidskaart|Fabrikant:|Realtek |Model:|Realtek High Definition Audio Videokaart|Model:|NVIDIA GeForce 9600 GT |Beeldprocessor:|GeForce 9600 GT (0x0622) |Geheugengrootte:|1024MB VRAM |Stuurprogramma:|nv4_disp.dll, versie 6.14.11.7824 Beeldscherm|Fabrikant:|(Standaardbeeldschermtypen) |Model:|Plug en Play-monitor |Schermresolutie:|1280x1024 (Normaal 5:4 SXGA) |Kleurdiepte:|32-bits |Frequentie:|60Hz Muis|Fabrikant:|(Standaard-systeemapparaten) |Model:|USB-HID |Aantal knoppen:|3 |Aansluiting:|USB Toetsenbord|Model:|USB-HID |Type:|Uitgebreid (101 of 102 toetsen) |Functietoetsen:|12 Netwerkkaart|Model(len):|NVIDIA nForce 10/100 Mbps Ethernet (Ethernet 802.3) DirectX|Versie:|9.0c [/table] Reageren
wesley123 Geplaatst: 4 maart 2010 Rapport Geplaatst: 4 maart 2010 hoeveel topics ben je nog van plan te maken? dit is al de derde met een soort gelijk onderwerp Reageren
Alexxxxxxxxxx Geplaatst: 4 maart 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 4 maart 2010 Dit gaat over het upgraden van me oude pc. Reageren
GTA-Sheep Geplaatst: 4 maart 2010 Rapport Geplaatst: 4 maart 2010 Ook ik vind de gelijkenis tussen topic 1 en 2 treffend en heb ze derhalve samengevoegd tot eentje.....lijkt mij prima en dan hoef je ze ook niet aan elkaar te linken Reageren
Djmaddox Geplaatst: 4 maart 2010 Rapport Geplaatst: 4 maart 2010 (bewerkt) Ook ik vind de gelijkenis tussen topic 1 en 2 treffend en heb ze derhalve samengevoegd tot eentje.....lijkt mij prima en dan hoef je ze ook niet aan elkaar te linken Dan hoort het nog steeds in het Hardware Forum. >>> Door GTA-Sheep: Eens.....verplaatst<<< @ Alex, je kan een andere CPU en Grafische kaart kopen en misschien nog 1GB RAM erbij en je PC is al een stuk sneller. EDIT @ Hieronder, ik had alleen dat 3071MB gelezen. Bewerkt: 4 maart 2010 door Djmaddox Reageren
Sprunk Geplaatst: 4 maart 2010 Rapport Geplaatst: 4 maart 2010 (bewerkt) Ook ik vind de gelijkenis tussen topic 1 en 2 treffend en heb ze derhalve samengevoegd tot eentje.....lijkt mij prima en dan hoef je ze ook niet aan elkaar te linken Dan hoort het nog steeds in het Hardware Forum. >>> Door GTA-Sheep: Eens.....verplaatst<<< @ Alex, je kan een andere CPU en Grafische kaart kopen en misschien nog 1GB RAM erbij en je PC is al een stuk sneller. Waarom nog 1 GB RAM erbij kopen als hij al 4 GB heeft? En tsja, nieuwe CPU kopen is makkelijk gezegd, maar helaas ondersteund zijn moederbord geen Phenom II/Athlon II, maar elkel Phenom. Met de eerste generatie Phenom schiet je niets op. Dus er zal ook een nieuw moederbord moeten komen. AM2+ met ondersteuning voor Phenom II/Athlon II. Dan kun je in ieder geval je geheugen blijven gebruiken. Doe daar een snelle videokaart bij en je kunt gaan gamen. Bewerkt: 4 maart 2010 door Sprunk Reageren
Alexxxxxxxxxx Geplaatst: 4 maart 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 4 maart 2010 Hoeveel kost een nieuwe CPU en moederbord (die jij aanraad) ongeveer? En is me videokaart niet goed? Reageren
Sprunk Geplaatst: 4 maart 2010 Rapport Geplaatst: 4 maart 2010 (bewerkt) Een moederbord + een snelle CPU heb je al voor ongeveer 150 euro. Voor 150 euro (iets meer) heb je er een snelle kaart bij, wat het totaal op 300 brengt. Hier een suggestie van mijn kant*: - Quad Core - GigaByte moederbord - HD 5770 (snelle game kaart) *Wellicht ben je bij een andere webshop enkele tientjes goedkoper uit. Bewerkt: 4 maart 2010 door Sprunk Reageren
Alexxxxxxxxxx Geplaatst: 5 maart 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 5 maart 2010 Wat heb je dan nog meer nodig als je een computer wilt samenstellen? Een voeding Een hardeschijf Eventueel een dvd-speler (Mist er nog iets?) Reageren
Kryziek Geplaatst: 5 maart 2010 Rapport Geplaatst: 5 maart 2010 Wat heb je dan nog meer nodig als je een computer wilt samenstellen? Een voeding Een hardeschijf Eventueel een dvd-speler (Mist er nog iets?) Ja. Moederbord. Ram geheugen. Processor. Videokaart. Kast. Reageren
Alexxxxxxxxxx Geplaatst: 5 maart 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 5 maart 2010 (bewerkt) Wat heb je dan nog meer nodig als je een computer wilt samenstellen? Een voeding Een hardeschijf Eventueel een dvd-speler (Mist er nog iets?) Ja. Moederbord. Ram geheugen. Processor. Videokaart. Kast. Die zitten hier al: - Quad Core - GigaByte moederbord - HD 5770 (snelle game kaart) ----------------------------- Heb je een kast echt nodig? Bewerkt: 5 maart 2010 door Alexxxxxxxxxx Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.