Jump to content

Nieuwe PC kopen


Alexxxxxxxxxx

Recommended Posts

  • Reacties 34
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Alexxxxxxxxxx

    11

  • Sprunk

    5

  • wesley123

    3

  • Kryziek

    3

Top Posters In This Topic

Posted Images

Je kan natuurlijk ook je huizige kast behouden. Scheelt weer een kleine ~40 euro. de DVD drive die je nu hebt kun je ook hergebruiken. Die upgraden is alleen zinvol als je nog een IDE drive hebt.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik wil me oude pc denkik houden zoals hij is, aangezien die pc niet van mij is.

En dat moederbord (+ cpu) en die videokaart (zoals aangegeven in het topic) voor 300 euro kopen.

Daarom vroeg ik wat er nog omheen moest, want met een videokaart en moederbord heb je geen computer.

Ook vroeg ik of je echt een kast nodig hebt, of dat je het moederbord zo neer kan leggen. (schokken ofzoiets)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik wil me oude pc denkik houden zoals hij is, aangezien die pc niet van mij is.

En dat moederbord (+ cpu) en die videokaart (zoals aangegeven in het topic) voor 300 euro kopen.

Daarom vroeg ik wat er nog omheen moest, want met een videokaart en moederbord heb je geen computer.

Ook vroeg ik of je echt een kast nodig hebt, of dat je het moederbord zo neer kan leggen. (schokken ofzoiets)

Naast het moederbord+CPU+Videokaart heb je ook geheugen nodig. Dit kun je uit je huidige PC overplaatsen naar je nieuwe. Daar heb ik al rekening mee gehouden bij de keuze van het moederbord. Dan heb je een HDD (Hard Disk Drive) nodig, ook die kun je overplaatsen. De DVD drive kun je ook overplaatsen en de kast kun je in principe ook hergebruiken, al kan ik me voorstellen dat je liever een nieuwe wilt. Ook omdat het moederbord misschien niet in je huidige behuizing past.

Over je vraag: Nee, het moederbord kun je niet zomaar op je bureau naast je neer leggen. Daar is veel te erg kwetsbaar voor stof e.d. Alleen overclockers doen dit omdat ze dan beter bij de spullen kunnen. Voor alledaags gebruik is het niet aan te raden dus.

Link to comment
Delen op andere websites

Over je vraag: Nee, het moederbord kun je niet zomaar op je bureau naast je neer leggen. Daar is veel te erg kwetsbaar voor stof e.d. Alleen overclockers doen dit omdat ze dan beter bij de spullen kunnen. Voor alledaags gebruik is het niet aan te raden dus.

Als hij in een kast zit komt er toch ook stof op...

En btw, mijn kast staat altijd open voor meer ventilatie en je kan makkelijker overal bij (Nieuwe SATA schijf aansluiten bijvoorbeeld, stof weghalen uit de pc).

Link to comment
Delen op andere websites

Het is me niet helemaal duidelijk meer :{

Volgens mij wil je dus een nieuwe computer?

Met het budget uit je beginpost?

Overigens is het helemaal niet verstandig om je kast open te laten, je koopt je pc toch ook niet met de kast open, of wel soms? :7

Link to comment
Delen op andere websites

Over je vraag: Nee, het moederbord kun je niet zomaar op je bureau naast je neer leggen. Daar is veel te erg kwetsbaar voor stof e.d. Alleen overclockers doen dit omdat ze dan beter bij de spullen kunnen. Voor alledaags gebruik is het niet aan te raden dus.

Als hij in een kast zit komt er toch ook stof op...

En btw, mijn kast staat altijd open voor meer ventilatie en je kan makkelijker overal bij (Nieuwe SATA schijf aansluiten bijvoorbeeld, stof weghalen uit de pc).

en dan knoei je iets te eten of een klein beetje drinken. Dan stoot je er een keer tegen aan. Hij is al meteen kappt.

Link to comment
Delen op andere websites

en dan knoei je iets te eten of een klein beetje drinken.

Dat hoeft toch niet op/in de PC te vallen? Je moet wel heel stom zijn al gebruik je je PC aan de binnenkant als bekerhouder. En een paar kruimels zijn ook niet zo erg hoor.

Dan stoot je er een keer tegen aan. Hij is al meteen kappt.

Ik stoot zo vaak tegen mn pc aan en hij leeft nog gewoon hoor.

Ik geloof dat jij niet helemaal beseft wat je allemaal bazelt.

Link to comment
Delen op andere websites

ja nou dan doe je dat, is jou probleem dat de boel over een half jaar alweer kapot is...

Wesley, niet zo onaardig joh. Heb de pc al een jaar, en de kast staat al een jaar open. Krijgt hij ook betere koeling.

--------------------------

Overigens is het helemaal niet verstandig om je kast open te laten, je koopt je pc toch ook niet met de kast open, of wel soms? :7

Nee, omdat sommige mensen het mooier vinden als hij dicht staat. Of mensen kunnen er niet mee om gaan:

en dan knoei je iets te eten of een klein beetje drinken. Dan stoot je er een keer tegen aan. Hij is al meteen kappt.

Mijn computer staat op een andere plek dan mijn toetsenbord. De pc staat hoger. Wie gaat er dan tegen het moederbord aanstoten? (en btw dat kan hij hebben, mits je niks stuk slaat)

--------------------------

en dan knoei je iets te eten of een klein beetje drinken.

Dat hoeft toch niet op/in de PC te vallen? Je moet wel heel stom zijn al gebruik je je PC aan de binnenkant als bekerhouder. En een paar kruimels zijn ook niet zo erg hoor.

Misschien doet hij dat wel XD

Link to comment
Delen op andere websites

Wat ben jij toch een eigenwijs ventje. Weet je wat, zoek het lekker uit. Leg je moederbord maar lekker op een stoffig plankje in de kast, dan zullen we wel zien hoe lang hij het uithoud daar. Lekker praktisch ook. Leg de HDD er dan ook maar gelijk naast, lekker veel herrie!

Link to comment
Delen op andere websites

Wat ben jij toch een eigenwijs ventje. Weet je wat, zoek het lekker uit. Leg je moederbord maar lekker op een stoffig plankje in de kast, dan zullen we wel zien hoe lang hij het uithoud daar. Lekker praktisch ook. Leg de HDD er dan ook maar gelijk naast, lekker veel herrie!

Ach, eigenlijk best handig, kun je een ventilator als koeling gebruiken 8)

Link to comment
Delen op andere websites

Kunnen we het ontopic én gezellig houden? Als iemand per se een open kast wil, wijs je hem op de nadelen ervan (neem alsjeblieft wel een kast, anders ben je gewoon een moordenaar voor je hardware). Mocht hij het desondanks nog steeds willen of niet willen lezen, moet hij later zelf de gevolgen maar ondervinden.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...