Jump to content

Brommerrijbewijs?


K1pc0rn

Recommended Posts

Klik! Dat brommer-rijbewijs kan je dus niet zo even kopen, daar moet je een praktijkexamen en theorie-examen voor halen.

Sinds 1 maart wel he.. Ben je toch al gauw 300 euro meer kwijt.. Eerst had je voor 30 euro, hoefde je geeneens praktijk.

Link to comment
Delen op andere websites

Als je er kleine afstanden in een boeren gehucht mee rijdt, dan kom je nooit politie tegen :$

Althans, ik heb het nog nooit gehad, maargoed, als je dan wel wordt aangehouden ben je gelijk je tomos kwijt :N

Link to comment
Delen op andere websites

Als je er kleine afstanden in een boeren gehucht mee rijdt, dan kom je nooit politie tegen :$

Althans, ik heb het nog nooit gehad, maargoed, als je dan wel wordt aangehouden ben je gelijk je tomos kwijt :N

Ik had ook een keer gehad dat ik echt BIJNA aangehouden was.

Dingen die fout waren:

Geen verzekering

Geen kenteken.

Geen rijbewijs.

Geen 16. (13 was ik)

Ik zat op een klein geel scootertje, ik moet een klein stukje over het fietspad voordat ik in het bos ben.

Dus ik rijd daar mooi, kom me moeder tegen die aan het wandelen is met de hond, ik praat ff.

Zie ik opeens uit de verte een motormuis aankomen.. Terug kon ik niet want dan kwam ik hem tegemoet :7

en naar het bos ook niet, dan haalde hij mij in.

Dus dan maar snel een oprit opgereden en omgedraaid zodat hij me kenteken niet kon zien.

De motormuis zat bijna verkeerd om op zijn motor.. phoe.. geluk gehad. Dan met een donderse noodgang naar huis :D

Ben inmiddels een puch en suzuki verder en zit nu op een yamaha DT 125 LC (en ben 16)

Maar naar het bos ga ik niet meer xD Deze motor maakt zoveel lawaai dat je hem 1km verder nog hoort...

Bewerkt: door Kryziek
Link to comment
Delen op andere websites

Mooi hoor, zo'n brommerrijbewijs, maar ga je dan ook veiliger rijden? Of is het net als met de verkeerslessen op de basisschool, je leert hoe het moet en in de praktijk gaan we lekker onze eigen gang. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Als je er kleine afstanden in een boeren gehucht mee rijdt, dan kom je nooit politie tegen :$

Althans, ik heb het nog nooit gehad, maargoed, als je dan wel wordt aangehouden ben je gelijk je tomos kwijt :N

Ook op kleine afstanden kan je een ongeluk krijgen... Als je geen rijbewijs hebt ben je dus ook niet verzekerd. Als jij dan een ongeluk veroorzaakt of iemand rijdt jou aan, krijg je niets van de verzekering en zal de verzekering niets voor jou betalen. Let wel op dat het bij lichamelijk letsel kan gaan om (tien)duizenden euro's. Dit moet je dan uit eigen zak betalen.

Link to comment
Delen op andere websites

Als rijbewijs, kenteken en verzekering in orde zijn én je rijdt voorzichtig, kan je met een gerust hart op een brommer stappen. Van nature willen we risico's nemen op die dingen, harder rijden dan mag, nog nét even oversteken voor die auto, door rood rijden als er niks aankomt enz., maar als je die neigingen weet te onderdrukken loop je weinig risico.

Defensief rijden is beter dan agressief rijden, ook al staat het misschien minder stoer. :engel:

Link to comment
Delen op andere websites

maar het is wel duur dan

en zoon heel examen: heb ik geen zin in!

Dar heb je het al..

"Geen zin"

Alsjeblieft doe andere weggebruikers een plezier en blijf te voet of met de fiets gaan.

Dank u.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...