Jump to content

Cutscene Geluid & Radio Geluid - Geluidsprobleem


mpc007

Recommended Posts

Hey!

Ik heb een vraagje over een probleem met GTA Vice City.

Ik wilde het spel weer een keer spelen, maar ik liep tegen het volgende probleem aan.

Vroeger speelde ik op een andere pc, toen ging alles goed. Maar nu heb ik het probleem dat

de filmstukjes (cutscenes) bij de missie's geen geluid hebben, en de autoradio kraakt even als je 'm aanzet

maar er komt daarna geen geluid meer uit. Dit schijnt een meervoorkomend probleem te zijn, ik kon echter geen werkende oplossing vinden.

Wat ik al gedaan heb is van een uploadsite de map 'Audio' gedownload, dit heb ik naar de huidige map 'Audio' gekopieerd, er werd echter niks overschreven, en het heeft ook niet gewerkt.

Ik vroeg me nog af, kan het aan de drivers van Realtek liggen, daar las ik ook ergens iets over.

Eigenlijk weet ik verder niet meer wat ik eraan kan doen.

Mijn systeem specs:

intel core 2 quad q6600

club3d radeon hd4670 1gb

2 gb ddr2 667 mhz

500 gb hdd

win vista home basic sp2

fujitsu siemens / MSI MS7379 moederbord

realtek onboard geluidskaart

Alvast heel erg bedankt!

Ik dacht dat GTA - experts zoals jullie hier vast wel wat op weten :puh:

Bewerkt: door mpc007
Link to comment
Delen op andere websites

Oké, ik ben een stapje verder. Het geluid en de cutscenes werken nu, de map met geluid was verkeerd gekopieerd en stond daarom niet goed in de Audio-sectie.

Mijn fout, sorry hiervoor. Nu was ook een plan van mij om die bekende nederlandse mod eens te spelen, diegene waarvan dat bedrijf niet meer bestaat. (althans de site niet)

(het is die van rovin studios, versie 1.2) dus ik dat ding downloaden van Gamershell, en netjes kopiëren zoals het hoort.

Helemaal blij dat de textures goed overkomen (wat bij de nederlandse versie van GTA III bij mij NIET zo was :?) en vervolgens krijg ik na een speeltijd van ongeveer 2 minuten de melding 'unhandled exception' met daarachter een foutcode. Nu schijnt dit een meer voorkomend probleem te zijn. Weet iemand toevallig ook of ik hier iets aan kan doen, het komt elke keer op hetzelfde tijdstip terug... :bonk:

Alvast bedankt!

EDIT:

Heb getest dat ik deze melding alleen krijg als ik in een voertuig zit. Gewoon lopend gebeurt er niks.

EDIT 2:

De melding gebeurt niet alleen als je in een voertuig zit, kan ook lopend! Lijkt wel als je vaker van auto wisselt dat de melding minder

vaak voorkomt!

Bewerkt: door mpc007
Link to comment
Delen op andere websites

Oké, weer wat updates van mijn probleem:

- ik heb zowel het spel geprobeerd in Admin-mode, als in Win98, als in WinXP mode, maar het probleem keert elke keer terug.

Ik weet niet of herinstalleren werkt, maar ik vermoed van niet omdat ik dan precies hetzelfde zal doen als nu.

Weet er iemand een downloadlocatie naar versie 1.3 (of later) van de mod zodat ik die kan installeren ipv 1.2 die ik nu heb?

Weet er iemand hoe ik de titel van dit topic kan omzetten naar het probleem waar het nu om gaat, nl. die mod?

Weet er iemand nog andere stappen die ik kan nemen om de modificatie wel te laten werken, het ziet er super leuk uit, alleen ik heb er dus maar weinig lol van :cry:

Alvast bedankt, ik hoop dat iemand mij kan helpen!

hier nog even de melding:

post-121904-1268496221,39.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

Het beste is denk ik gewoon GTA:VC + de mod opnieuw te installeren. Het kan namelijk dat er iets is mis gegaan tijdens het installeren en dat dat de fout veroorzaakt.

Het kan ook gewoon een fout in de mod zijn. Aangezien je verzie 1.2 hebt. Heb ik even voor je gezocht, op deze pagina kan je verzie 1.33 downloaden: http://members.multimania.nl/gtagaming/Vice%20City/mods.htm Je moet ook de GTA Mod Installer hebben. Die kan je hier vinden: http://www.thegtaplace.com/downloads/f455-gta-mod-installer-v5-0-beta

Succes verder :bier:

Link to comment
Delen op andere websites

Het beste is denk ik gewoon GTA:VC + de mod opnieuw te installeren. Het kan namelijk dat er iets is mis gegaan tijdens het installeren en dat dat de fout veroorzaakt.

Het kan ook gewoon een fout in de mod zijn. Aangezien je verzie 1.2 hebt. Heb ik even voor je gezocht, op deze pagina kan je verzie 1.33 downloaden: http://members.multimania.nl/gtagaming/Vice%20City/mods.htm Je moet ook de GTA Mod Installer hebben. Die kan je hier vinden: http://www.thegtaplace.com/downloads/f455-gta-mod-installer-v5-0-beta

Succes verder :bier:

Oké, Bedankt voor je reactie!!

Ik moet dus GTA Vice City opnieuw installeren en daarna de mod. Hieruit heb ik de volgende vragen:

- Moet ik Patch 1.1 ook installeren en zo ja, op welk moment dan (voor of na de mod)

- Op de site van de downloadlocatie staat dat je versie 1.3 moet hebben om 1.33 te installeren, klopt dit of is dit niet nodig?

- Hoe gebruik ik de ModInstaller, bij versie 1.2 heb ik gewoon alle files gekopieerd, maar niet met een modinstaller..

Alvast bedankt!!

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denkt niet dat je hoeft te updaten naar verzie 1.1 dus daar hoef je niks aan te doen.

Ik heb geen idee. zelf heb ik geen ervaring met deze mod en omdat deze vrij oud is is hij niet zo goed meer te vinden dus gewoon proberen zal ik zeggen.

Gewoon de stappen volgen die er komen te staan.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denkt niet dat je hoeft te updaten naar verzie 1.1 dus daar hoef je niks aan te doen.

Ik heb geen idee. zelf heb ik geen ervaring met deze mod en omdat deze vrij oud is is hij niet zo goed meer te vinden dus gewoon proberen zal ik zeggen.

Gewoon de stappen volgen die er komen te staan.

Oké, maar voor de zekerheid, kan je misschien ook even zoeken of je een versie 1.3 kunt vinden?

(voor het geval ik niet van 1.2 naar 1.33 kan in één keer)

De vorige keer vond jij tenslotte ook een locatie die ik echt niet gevonden had, dus vandaar.

Link to comment
Delen op andere websites

Het werkt niet!!

Eerst spel verwijderd, daarna opnieuw geïnstalleerd.

- zonder mods, werkt het prima

Daarna zonder de modinstaller nl mod 1.2 gekopieerd (zat geen script bij dus kon niet met modinstaller)

- zelfde fout, dus de herinstallatie heeft geen zin gehad

Daarna met de modinstaller versie 1.33 geïnstalleerd, het ging wel maar in de menu's staat nog steeds 1.2 dus ik heb denk ik echt eerst 1.3 nodig

- fout is niet weg, weer dezelfde snertmelding

Dus ik ben nog geen steek opgeschoten...

Nog andere ideeën > wel bedankt voor je hulp trouwens!!

Link to comment
Delen op andere websites

De mod is al oud en bijna niet meer te vinden op internet maar je kan nog zoeken of je verzie 1.3 kan vinden want die lost je probleem misschien op. Maar als ik jou was zal ik me er maar bij neer leggen op opzoek gaan naar een andere mod.

Link to comment
Delen op andere websites

De mod is al oud en bijna niet meer te vinden op internet maar je kan nog zoeken of je verzie 1.3 kan vinden want die lost je probleem misschien op. Maar als ik jou was zal ik me er maar bij neer leggen op opzoek gaan naar een andere mod.

Oké, ik ga nog even zoeken naar versie 1.3

Nu je het over andere mods hebt, weet jij nog een paar leuke en goede?

Dan bedoel ik de wat grotere mods die bijv. alle auto's vervangen,

ik zag pas bijvoorbeeld de 'modern mod'

Maar ik heb verder geen ervaring met mods dus roep eens wat, misschien zit er wat leuks tussen.

Belangrijkst is natuurlijk dat ze foutloos werken.

Alvast Bedankt!

Link to comment
Delen op andere websites

Zelf heb ik eigenlijk niet zo veel met mods voor GTA behalve de multiplayer mods. maar je kan eens kijken naar:

- Back to the Future

- GTA Long Night

En een foutloze mod zul je niet zo snel vinden, net zo als een foutloze game die is er ook niet.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 4 weken later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...